þiatun ali
New member
- Katılım
- 25 May 2010
- Mesajlar
- 121
- Tepkime puanı
- 36
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Ehli sünnet ve Şianın ortak görüşü Kuranın asla değişmediğidir. Ehli sünnetin bu konudaki sözleri çok geçmiştir biz şai alimlerinin görüşlerini aktaralım.
Şeyh Saduk ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. 4 temel hadis kitabının 2-cisi olan "Men la yehzuruhul Fakih"i yazmıştır.
اعتقادنا أن القرآن الذي أنزله الله تعالى على نبيه محمد صلى الله عليه وآله وسلم هو ما بين الدفتين، وهو ما في أيدي الناس، ليس بأكثر من ذلك
"İnancımız odur ki, Yüce ALLAHın Nebisi Muhammede -ALLAHın salat ve selamı üzerine olsun- indirdiği Kuran iki kapak arasındadır; insanların elinde olandır ve bundan fazla değildir"
Şeyh Saduk r.a, "el İtikad", Kuranın hacmi hakkındakı inanç babı
Şeyh Müfid ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. Şeyh Sadukun r.a talebesidir ve "Fahruş Şia" lakabını taşıyor.
و قد قال جماعة من أهل الإمامة إنه لم ينقص من كلمة و لا من آية و لا من سورة و لكن حذف ما كان مثبتا في مصحف أمير المؤمنين (عليه السلام) من تأويله و تفسير معانيه على حقيقة تنزيله و ذلك كان ثابتا منزلا و إن لم يكن من جملة كلام الله تعالى الذي هو القرآن المعجز و قد يسمى تأويل القرآن قرآنا قال الله تعالى وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يُقْضى إِلَيْكَ وَحْيُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً فسمى تأويل القرآن قرآنا و هذا ما ليس فيه بين أهل التفسير اختلاف.
و عندي أن هذا القول أشبه من مقال من ادعى نقصان كلم من نفس القرآن على الحقيقة دون التأويل و إليه أميل و الله أسأل توفيقه للصواب.
Ehli İmamiden olan cemaat demiştir ki: Kur'anın sözünden, ayesinden ve suresinden hiç bir şey eksik değildir. ancak Alinin a.s Muahafında mevcut olan nazil olma hakikatlerini bildiren tevil ve tefsirlerden bazıları silinmiştir. Bunlar ALLAHın kelamı olan Kurandan olmasalarda sabit ve nazil olmuşlardı. Çünkü Kur'anın tevili de Kur'an adlanıyor. ALLAH Teala buyuruyor: "O halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. Sonra muhakkak onu açıklamak bize aittir" ve (bu Ayette ALLAH Teala) Kur'anın tevilini de Kur'an adlandırıyor. bu konuda ehli tefsr ihtilaf etmemiştir.
benim görüşüme göre asıl anlamda Kur'anın sözlerinden bazı şeylerin silindiğini idda edenin fikri değilde yukarıda anlatılan bu fikir hakikate daha yakındır ve ben bu görüşe meyl ediyor ve Allahtan doğru görüş için tevfik diliyorum.
Şeyh Müfid r.a, "el Availul makalat fi mezahibil Muhtarat", sayfa 81
Şeyh Saduk ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. 4 temel hadis kitabının 2-cisi olan "Men la yehzuruhul Fakih"i yazmıştır.
اعتقادنا أن القرآن الذي أنزله الله تعالى على نبيه محمد صلى الله عليه وآله وسلم هو ما بين الدفتين، وهو ما في أيدي الناس، ليس بأكثر من ذلك
"İnancımız odur ki, Yüce ALLAHın Nebisi Muhammede -ALLAHın salat ve selamı üzerine olsun- indirdiği Kuran iki kapak arasındadır; insanların elinde olandır ve bundan fazla değildir"
Şeyh Saduk r.a, "el İtikad", Kuranın hacmi hakkındakı inanç babı
Şeyh Müfid ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. Şeyh Sadukun r.a talebesidir ve "Fahruş Şia" lakabını taşıyor.
و قد قال جماعة من أهل الإمامة إنه لم ينقص من كلمة و لا من آية و لا من سورة و لكن حذف ما كان مثبتا في مصحف أمير المؤمنين (عليه السلام) من تأويله و تفسير معانيه على حقيقة تنزيله و ذلك كان ثابتا منزلا و إن لم يكن من جملة كلام الله تعالى الذي هو القرآن المعجز و قد يسمى تأويل القرآن قرآنا قال الله تعالى وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يُقْضى إِلَيْكَ وَحْيُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً فسمى تأويل القرآن قرآنا و هذا ما ليس فيه بين أهل التفسير اختلاف.
و عندي أن هذا القول أشبه من مقال من ادعى نقصان كلم من نفس القرآن على الحقيقة دون التأويل و إليه أميل و الله أسأل توفيقه للصواب.
Ehli İmamiden olan cemaat demiştir ki: Kur'anın sözünden, ayesinden ve suresinden hiç bir şey eksik değildir. ancak Alinin a.s Muahafında mevcut olan nazil olma hakikatlerini bildiren tevil ve tefsirlerden bazıları silinmiştir. Bunlar ALLAHın kelamı olan Kurandan olmasalarda sabit ve nazil olmuşlardı. Çünkü Kur'anın tevili de Kur'an adlanıyor. ALLAH Teala buyuruyor: "O halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. Sonra muhakkak onu açıklamak bize aittir" ve (bu Ayette ALLAH Teala) Kur'anın tevilini de Kur'an adlandırıyor. bu konuda ehli tefsr ihtilaf etmemiştir.
benim görüşüme göre asıl anlamda Kur'anın sözlerinden bazı şeylerin silindiğini idda edenin fikri değilde yukarıda anlatılan bu fikir hakikate daha yakındır ve ben bu görüşe meyl ediyor ve Allahtan doğru görüş için tevfik diliyorum.
Şeyh Müfid r.a, "el Availul makalat fi mezahibil Muhtarat", sayfa 81