Kadini dövmek :
Simdi Kuran a Bakalim nisa 34.ayete de Iffetsizliklerineden düsmanliklarindan Kusku Duyulan kadinlara ön görülen cezalar icinde DÖVME yoktur ! daha dogrusu Nisa 34 de öngörülen bir ceza yoktur alinmasi gereken bazi tedbirler vardir.
DAYAK BIR MÜESSIR FIILI dir: DAYAKDAN TEDBIR OLMAZ CEZA OLUR !
Nisa 34 de ki ** DARB ** kelimesi Kuran da ki kullaniminin disina cikarilarak Bir Oyun oynaniyor ve kadinin en kücük bir itirazi bile MAHKUM edilerek ERKEGIN DAYAGI ile cezalandiriliyor.
Peki dogrusu nedir ? Mezhep alimlerimizin Icinden " DÖVÜN " diyerek ciktiklari isin esasi nedir ?..
iste:
Önce Nisa 34 de gecen darb sözünün Kuran da ki kullanimlarini görelim
1) örnek vermek,örneklerle anlatmak (ibrahim 24;Nahl 75-76;Rum,28 )
2) gezip dolasmak seyahat etmek ( Nisa 94 Maide 106 )
3) Yol acmak ( taha 77 )
4) uzaklastirmak uzakta tutmak ( zuhruf,5 )
5) Mühürlemek damgalamak tikamak ( Bakara 61 kehf 11 )
Darb sözcügünün "" VURMAK "" anlaminda kullanimlari ise söyle:
6) Yüze ve sirta vurmak : Bu kullanim Vücuh ( yüzler ) ve edbar ( sirtlar ) sözcükleri ile Daima birliktedir (Enfal 50, Muhammed,24 )
7) elle vurmak: Bu Kullanim ** CAR ** edati ( Ba ) iledir (Saffat,93 )
Boyun ve parmaklari vurup ucurmak: bu Kullanim a#nak ( Boyunlar ve benan ( Parmaklar )kelimeleri ile kullanilmistir (Enfal 12 )
9) Bir alet ile sopa ile vurmak: Bu kullanim da ** CAR ** edati (ba ) iledir ( Bakara 60 araf 160;suara,63;Sad,44 )
Nisa 34 deki kullanim vurmak anlamindaki Kullanimlarin Hic birine uymamaktadir
** DARB ** kelimesi burada tasidigi 20 yi askin anlamdan biri olan ** Barindigi yerden Uzaklastirmak **(Sülasi den kullanim ) ,Yolculuga cikarmak
( If al Kalibindan kullanim ) anlaminda kullanilmistir.
Cünkü diger Kullanimlarin hic biri ayet in amaci ve icerigi ile bagdasmamaktadir..
Özellikle uzaklastirmak anlamindaki kullanim hem icerik hem de filolojik acidan cok uygun düsmaktedir Cünkü Bu kullanimda sülasi fiil ( derabe ) mef ulüne ( tümlecine ) Hic bir edata ihtiyac duymadan Dogrudan ulasmaktadir ki geleneksel okuyuslara da Tamamen UYGUNDUR !
Buna göre nisa 34 deki FADRIBUHUNNE emrinin anlami ** Onlari bulunduklari yerden UZAKLASTIRIN ** OLUR !
Kullanimin ** VURMAK ** Anlaminda olmasi filolojik acidan Mümkün görülebilir ama Bu anlamda alinmasini engelliyecek ** DINSEL KARINELER **,Hatta deliller vardir.
1 ) Kesinlesmis ZINA sucuna dövme cezasi verilmesi
Simdi Kuran a Bakalim nisa 34.ayete de Iffetsizliklerineden düsmanliklarindan Kusku Duyulan kadinlara ön görülen cezalar icinde DÖVME yoktur ! daha dogrusu Nisa 34 de öngörülen bir ceza yoktur alinmasi gereken bazi tedbirler vardir.
DAYAK BIR MÜESSIR FIILI dir: DAYAKDAN TEDBIR OLMAZ CEZA OLUR !
Nisa 34 de ki ** DARB ** kelimesi Kuran da ki kullaniminin disina cikarilarak Bir Oyun oynaniyor ve kadinin en kücük bir itirazi bile MAHKUM edilerek ERKEGIN DAYAGI ile cezalandiriliyor.
Peki dogrusu nedir ? Mezhep alimlerimizin Icinden " DÖVÜN " diyerek ciktiklari isin esasi nedir ?..
iste:
Önce Nisa 34 de gecen darb sözünün Kuran da ki kullanimlarini görelim
1) örnek vermek,örneklerle anlatmak (ibrahim 24;Nahl 75-76;Rum,28 )
2) gezip dolasmak seyahat etmek ( Nisa 94 Maide 106 )
3) Yol acmak ( taha 77 )
4) uzaklastirmak uzakta tutmak ( zuhruf,5 )
5) Mühürlemek damgalamak tikamak ( Bakara 61 kehf 11 )
Darb sözcügünün "" VURMAK "" anlaminda kullanimlari ise söyle:
6) Yüze ve sirta vurmak : Bu kullanim Vücuh ( yüzler ) ve edbar ( sirtlar ) sözcükleri ile Daima birliktedir (Enfal 50, Muhammed,24 )
7) elle vurmak: Bu Kullanim ** CAR ** edati ( Ba ) iledir (Saffat,93 )
Boyun ve parmaklari vurup ucurmak: bu Kullanim a#nak ( Boyunlar ve benan ( Parmaklar )kelimeleri ile kullanilmistir (Enfal 12 )
9) Bir alet ile sopa ile vurmak: Bu kullanim da ** CAR ** edati (ba ) iledir ( Bakara 60 araf 160;suara,63;Sad,44 )
Nisa 34 deki kullanim vurmak anlamindaki Kullanimlarin Hic birine uymamaktadir
** DARB ** kelimesi burada tasidigi 20 yi askin anlamdan biri olan ** Barindigi yerden Uzaklastirmak **(Sülasi den kullanim ) ,Yolculuga cikarmak
( If al Kalibindan kullanim ) anlaminda kullanilmistir.
Cünkü diger Kullanimlarin hic biri ayet in amaci ve icerigi ile bagdasmamaktadir..
Özellikle uzaklastirmak anlamindaki kullanim hem icerik hem de filolojik acidan cok uygun düsmaktedir Cünkü Bu kullanimda sülasi fiil ( derabe ) mef ulüne ( tümlecine ) Hic bir edata ihtiyac duymadan Dogrudan ulasmaktadir ki geleneksel okuyuslara da Tamamen UYGUNDUR !
Buna göre nisa 34 deki FADRIBUHUNNE emrinin anlami ** Onlari bulunduklari yerden UZAKLASTIRIN ** OLUR !
Kullanimin ** VURMAK ** Anlaminda olmasi filolojik acidan Mümkün görülebilir ama Bu anlamda alinmasini engelliyecek ** DINSEL KARINELER **,Hatta deliller vardir.
1 ) Kesinlesmis ZINA sucuna dövme cezasi verilmesi
2) IFK olayinda Hz.Aise nin dövülmeyip ikamet yerinden uzaklastirilmasi
3 )Veda Hutbesindeki sözün,Kadinlari dövmeyi kesin ZINA sucu sartina baglamasidir
IFK olayi Bildiginiz gibi Hz.Aise ye ZINA iftirasi atilmistir. ve Olay aciga cikana kadar Ne dayak atilmis ne attirilmis Babasi Hz.Ebubekir in evinde oturmaya mecbur edilmistir..
Buradan yola cikarsak sevgili Kardeslerim:
Nisa 34 de Kadinin dövülmesini emreden bir beyan yoktur..
Kadinin sedakatsizlik veya iffetsizlik kuskusunu doguracak bir durum varsa:
Olay aciklikliga kavusana kadar Bulundugu yerden uzaklastirma vardir.
ayrica iki tedbir daha var ki Bunda Müsterekiz
Ögüt vermek ve yatakta yanliz birakmak..
Simdi ehlisünnet alimlerinin bu Meselayi KURAN ic dinamiklerini calistirarak cözmemelerine SASTIM dogrusu..
Acaba ARABCA mi Bilmiyorlar KURAN dan mi anlamiyorlar..
Yoksa Niyetleri mi BASKA ??
**********
Bunu Buraya aktardiktan sonra sorayim..
Bu ulema Alpi den de mi CAHIL ?..
Gayet tabii hayir..
O zaman Sorun ne ?..
Kadinlara Olan bir düsmanlik Bir komplex ?....
Ne bileyim Ben ?..
IFK olayi Bildiginiz gibi Hz.Aise ye ZINA iftirasi atilmistir. ve Olay aciga cikana kadar Ne dayak atilmis ne attirilmis Babasi Hz.Ebubekir in evinde oturmaya mecbur edilmistir..
Buradan yola cikarsak sevgili Kardeslerim:
Nisa 34 de Kadinin dövülmesini emreden bir beyan yoktur..
Kadinin sedakatsizlik veya iffetsizlik kuskusunu doguracak bir durum varsa:
Olay aciklikliga kavusana kadar Bulundugu yerden uzaklastirma vardir.
ayrica iki tedbir daha var ki Bunda Müsterekiz
Ögüt vermek ve yatakta yanliz birakmak..
Simdi ehlisünnet alimlerinin bu Meselayi KURAN ic dinamiklerini calistirarak cözmemelerine SASTIM dogrusu..
Acaba ARABCA mi Bilmiyorlar KURAN dan mi anlamiyorlar..
Yoksa Niyetleri mi BASKA ??
**********
Bunu Buraya aktardiktan sonra sorayim..
Bu ulema Alpi den de mi CAHIL ?..
Gayet tabii hayir..
O zaman Sorun ne ?..
Kadinlara Olan bir düsmanlik Bir komplex ?....
Ne bileyim Ben ?..