Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kuran da hz.Muhammed(s.a.v.) 'e ''habibim'' denmişmidir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

babacan01

New member
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
66
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Ve le in eteytellezîne ûtûl kitâbe bi kulli âyetin mâ tebiû kıbletek(kıbleteke) ve mâ ente bi tâbîın kıbletehum, ve mâ ba’duhum bi tâbîın kıblete ba’d(ba’dın), ve le initteba’te ehvâehum min ba’di mâ câeke minel ilmi inneke izen le minez zâlimîn(zâlimîne). (bakara 145)

Andolsun, sen kendilerine kitap verilenlere her türlü mucizeyi getirsen de, onlar yine senin kıblene uymazlar. Sen de onların kıblesine uyacak değilsin. Onlar birbirlerinin kıblesine de uymazlar. Andolsun, eğer sana gelen bunca ilimden sonra onların arzu ve keyiflerine uyacak olursan, o takdirde sen de mutlaka zalimlerden olursun.(bakara 145)


Ve min haysu harecte fe velli vecheke şatral mescidil harâm(harâmi), ve haysu mâ kuntum fe vellûvucûhekum şatrahu li ellâ yekûne lin nâsi aleykum hucceh(huccetun), illellezîne zalemû minhum fe lâ tahşevhum vahşevnî ve li utimme ni’metî aleykum ve leallekum tehtedûn(tehtedûne).(bakara 150)
Her nereden çıkarsan, yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir. (Siz de) Her nerede olursanız yüzünüzü onun yönüne çevirin. Öyle ki, onlardan zulmedenlerin dışında insanların, size karşı bir delilleri olmasın. Onlardan korkmayın, Benden korkun, üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım. Umulur ki hidayete erersiniz.(bakara 150)



Ve mâ muhammedun illâ resûl(resûlun), kad halet min kablihir rusûl(rusûlu), e fein mâte ev kutilenkalebtum alâ a’kâbikum, ve men yenkalib alâ akıbeyhi fe len yadurrallâhe şey’â(şey’en), ve se yeczîllâhuş şâkirîn(şâkirîne).” (ali imran 144)

Muhammed, yalnızca bir resuldür. Ondan önce nice resüller gelip geçmiştir. Şimdi o ölürse ya da öldürülürse, siz topuklarınız üzerinde gerisin geriye mi döneceksiniz? İki topuğu üzerinde gerisin geri dönen kimse, Allah'a kesinlikle zarar veremez. Allah, şükredenleri pek yakında ödüllendirecektir.(ali imran 144)


kuranın hiçbir yerinde habibim(sevgilim) ifadesi yer almaz. aksine hz.muhammed(s.a.v.) in sadece bir resul(uyarıcı,müjdeleyici) olduğunu ve onun diğer resullerden ayrı olmadığını vurgulamıştır. zaten Allah(c.c.) sevgili edinmez. Allah(c.c.) oğul edinmez. bundan kaçının. selam ile...
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Yani, h.z. Allahın Resulullah s.a.v.Efendimize Ayeti kerimelerinde arapça
Ey Nebi, Ey resul diye hitablarında Arapçada zahiri manadaki ifadenin
sevgisini ifade eden başka mana olmadığını mı ima ediyorsunuz.
Yoksa H.Z. Allahın Resulullah s.a.v. Efendimize sevgisini ifade eden bir
öz mana olarak habibim demesini mi yakıştıramıyorsunuz.
Hz. Allahın Alemlere rahmet olarak gönderdiği, makamı mahmuda çıkardığı peygamberine hitab ederken o llahi
hitabın; Ey resul, EY Nebi, cümlelerini sevdiğim manasını taşıyan Habibim, hitabı gibi düşünmenin ne mahsuru
var. veya biz böyle mana verdiğimiz için h.z. Allah c.c.
bize gadaplanırmı veya, ben onu habibim diyecek kadar sevmiyorum der mi?
muhabbet olsun diye sordum
Muhabbetle.
 
Son düzenleme:

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Yani, h.z. Allahın Resulullah s.a.v.Efendimize Ayeti kerimelerinde arapça
Ey Nebi, Ey resul diye hitablarında Arapçada zahiri manadaki ifadenin
sevgisini ifade eden başka mana olmadığını mı ima ediyorsunuz.
Yoksa H.Z. Allahın Resulullah s.a.v. Efendimize sevgisini ifade eden bir
öz mana olarak habibim demesini mi yakıştıramıyorsunuz.
Hz. Allahın Alemlere rahmet olarak gönderdiği, makamı mahmuda çıkardığı peygamberine hitab ederken o llahi
hitabın; Ey resul, EY Nebi, cümlelerini sevdiğim manasını taşıyan Habibim, hitabı gibi düşünmenin ne mahsuru
var. veya biz böyle mana verdiğimiz için h.z. Allah c.c.
bize gadaplanırmı veya, ben onu habibim diyecek kadar sevmiyorum der mi?
muhabbet olsun diye sordum
Muhabbetle.



Neden denmeyen bir konuda israrcisiniz?Kuranda olmayani zorla yamami yapsinlar?Makami Mahmuda girdigini nerden biliyorsun?Belkide Ayette umulurki diyordur."Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. (Böylece) Rabbinin, seni, övgüye değer(Makami Mahmud) bir makama göndereceği umulur."Isra;79.Yani muhabbet olsun diye cevap yazdim Sevgi deger Kalpten inanan...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Alemlerin rabbi olan Yüce Allah Kur'an'da Resulu için doğrudan"habibim" sözünü kullanmamıştır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Değerli Kardeşlerim![/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hubb sâf sevgiye denir. Sevginin karşılıklı olması olan mahabbet de susamışlıktan ve fazla istekten kalbin kaynaması,taşması,sevilene ulaşmak için çırpınmasıdır.Bu nedenle kalbdeki düşüncelerin en baskını olarak hubb ile ifade edilir.[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kur'an'da "Kulun Allah'ı sevmesi" ile "Allah'ın kulu sevmesi "hakkında oldukça çok ayet vardır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah ihsan edenleri sever." (Bakara: 92/195, Âl-i İmrân: 94/134,148; Mâide: 110/13,93)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah tevbe edenleri sever ve temizlenenleri sever." (Bakara: 92/22),[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah, temizlenenleri sever." (Tevbe: 113/108)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah, korunanları sever." (Âl-i İmrân: 94/76, Tevbe: 113/4,7)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah sabredenleri sever. (Âl-i İmrân: 94/146,[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah tevekkül edenleri sever." (Âl-i İmrân: 94/159),[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah, adalet yapanları sever." (Mâide: 110/42, Hucurat: 105/9, Mümtehine: 111/8)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"Allah, yolunda harçla yapılmış binalar gibi dizilerek çarpışanları sever." (Saf: 108/4, Mâide: 110/54)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]"De ki: 'Eğer Allah'ı seviyorsanız, bana tâbi olun ki Allah da sizi sevsin'." (Âl-i İmrân: 94/31) [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Alemlerin Rabbi olan yüce Allah Resullerini de Resullerine tabi olanları da sever.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sevilenin dildeki adı nedir?[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sevgili dilimizde isim -[FONT=Times New Roman, Times, serif]Sevilen kimse, yavuklu, dost, yâr[/FONT]- ve sıfat -Sevgi ve bağlılık duyulan- olarak kullanılır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Allah'a sevgi duyarak bağlanmak,sevmek ve sevilenlerden olmak...[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Rabbimiz olan Allah bizlere sevmeyi ve sevilmeyi nasip eylesin. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Allahım Severek sevdiğin işleri yapanlardan ve sevilen kullarından olmayı cümle kullarına da nasip eyle.[/FONT]
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
enver isteke cevap

enver isteke cevap

Enver istek biz size bir şey sorduk mu ki ortaya atlıyorsunuz bizim muhatabımız başkası iken sizin bilgi sergisi açmanıza gerek yok.
Ancak soru size yönelik ise cevap hakkınız var.Aksi takdirde hayır.
Mesaj ile konuşmanın da bir edebi sınırı olması lazım.
 

babacan01

New member
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
66
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Allah(c.c.) sevgili edinmez. Allah(c.c.) oğul edinmez. Allah(c.c.) kusursuzdur. enver istek abimiz fikirlerini açığa vurmuş neden onun dediklerini kabul etmiyorsunuz? bu arada burası bir forum sitesi herkese açık bir yerdir. herkes istediğini sorabilir yada cevabı biliyorsa cevap verebilir. tüm okuyucuları bilgilendirmektir amaç. eğer böyle olmasaydı msn, yahoo gibi 2 kişilik sohbet ortamında olurduk. sadece ikimiz paylaşırdık kimse konuştuğumuzu görmezdi ;)
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Selam,

"Muhammed, Allah'ın Elçisi'dir..." Fetih 29

Habibi değil.

Allah adına bir şey söyleyebilmemiz için elimizde kesin delil olmalı. Aksi halde hesabını veremeyeceğimiz bir vebal altına girmiş oluruz.

Allah'ın İbrahim' i "halil" edindiğini nasıl söyleyebiliyorsak ( Allah İbrahim'i "halil" edinmiştir Nisa 128) Muhammed'i "habib" edindiğini de aynı kesinlikle söyleyebilir miyiz? Elimizde kesin delil var mı?
 

BeyazKelebek

New member
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
403
Tepkime puanı
288
Puanları
0
Yaş
33
Enver istek biz size bir şey sorduk mu ki ortaya atlıyorsunuz bizim muhatabımız başkası iken sizin bilgi sergisi açmanıza gerek yok.
Ancak soru size yönelik ise cevap hakkınız var.Aksi takdirde hayır.
Mesaj ile konuşmanın da bir edebi sınırı olması lazım.


Burda Herkes Fikri Soruluyor Bir Kisinin Degil Benim Bildigim.. :D
Bir Konu Acilirsa Bu Konuya Herkes Fikirlerini, Cvplarini, Yanlislari Ve Dogrulari Döker.. :confused:
Neden Sinirleniyorsunuz ? Bir Kisinin Cvplamasiniz istiyorsaniz Özel Msjdan Yazsaydiniz O Kisiye... :(
Dedem Yasindasiniz Neden insanlari Kirarak Cvp Veriyorsunuz :(
Allaha Emanetsiniz Selametle insallah..
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
sünnet mukirleri olaya düz mantıkla baktıkları için böyle gülünç durumlara düşerler

onlara göre kuran indi peygamber acıklamadı sahabeyle ayetleri verdi gidin ne haliniz varsa görün dedi

olayı şöyle açıklamaya çalışalım


Allaha itaat edin Rasule İtaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de ....
Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allaha ve Rasulune götürün ...




Allaha itaat edin = Kurana itaat
Rasule itaat edin = Kurana itaat

Allaha götürün = Göğe çıkacak halimiz yok = Kurana götürün
Rasule götürün= Vefat etti ona ulaşamayız = Kurana götürün

Hatta biz Sünnet inkarcıları olarak Rasul yaşasa bile ona sormayız .
Çünkü O POSTA cı bizim için kaynak sadece Kuradır.
Sahabelerin hiçbiri Rasulun şahsına gidip sormadı.

Ayetleri ondan aldılar ve ona tek kelime bile sormadan anlaşmazlıklarını Kitab a götürdüler.
Neden Çünkü ayeti şöyle anladılar : Allaha götürün ve Allaha götürün
Hatta aralarında bile tartışmadılar.Çünkü Kuran AÇIK.
Tartışmaya yada Rasulun görüşlerini sormaya gerek yok.Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Dolayısıyla Rasule götürün ayetlerini kaldırıyoruz ve yerlerine Allaha itaat edin yani Kurana İtaat edin ayetini koyuyoruz.

Allaha itaat edin , Allaha itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de

Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah a ve Allah a götürün ...


İşte inkarcıların Kuran anlayışı nın küçük bir özeti.

 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
...
Hiç kimse şüphe etmeden bilir ki Kur'an'da ahlakı övülmüş Zat(a.s.m) mahlukatın en adilidir.

Bu konuda elinizde kesin kanıt var mı? Belki bir başka peygamber daha adil olabilir.

Demek, Allah Peygamberimiz seviyor. Çünkü diyor "Allah Adili sever". Demek Muhammed Arabi(a.s.m) i sever.

Madem sevme fiili var. O zaman fiilden etkilenen biri olmalı. Yani sevilen biri olmalı.

Allah sadece son peygamberi mi seviyor da ona Allah'ın Habibi derken diğerleri aynı nitelemeyle anılmıyor?

Sevilen ise sevgilidir. Arapça Habib'tir.

O zaman Peygamberimiz hiç birşey için olmasa da Allah'ın sevdiğidir. Arapça Habibdir. Elbette seven sevdiğine sevgilm der. Elbette Habibim der. Demiş olmak icab eder.
Siz şahid misiniz Allah'ın böyle dediğine?
 
Son düzenleme:

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Kur'an da Peygamberimiz Efendimiz (sav) a "habibim" ifadesi lafız olarak kullanılmamış olabilir. Bunda ısrarcı olmak gerekmez.

Ancak bu şekilde bir ifadeyi meal yapan alimlerin kullanmasında da bir abeslik aramak ve bu konuyu çeşit çeşit, ileri-geri ifadelerle speküle etmek gerekmiyor. Meallerde zaten arabçanın muhakkak birebir karşılığı kullanılmamakta, anlamı en iyi veren muhtelif kelimeler seçilmektedir.

O, bir peygamberdir. Ve O, hususen bu ümmete gönderilmiş son Peygamberdir.

Yok efendim, elde kanıt varmı, daha adili olamazmı, acaba makamı mahmuda gidermi ve bir sürü ileri geri laf edilmiş !..

Bakın, bu forumda kimin ne fikri varsa ortaya koyar, müteala eder, yazar, çizer. Hepsine saygı duyarız. Ancak, Allah (cc), Kur'an ve Peygamber hakkında hiç ama hiç bir şekilde tereddüte mahal verecek tek bir cümle dahi, kim olursa olsun o cümlenin sahibinin, forumdan çıkartılma sebebidir.

İkazdır, bu konuda herkes haddini bilsin lütfen!!!
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Ancak, Allah (cc), Kur'an ve Peygamber hakkında hiç ama hiç bir şekilde tereddüte mahal verecek tek bir cümle dahi, kim olursa olsun o cümlenin sahibinin, forumdan çıkartılma sebebidir.

Bunu tam anlayamadım. İzah eder misiniz? Nasıl bir cümle bu?
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Sen gibiler hariç tüm mahlukat şahittir. Her şey ALLAH'ın mahlukatına Habibim dediğine delildir.

Allah'ın mahlukatına, hususan mahlukat işinde eşereflisi olan Peygamberimize "Habibim " dediğine delil tüm kitablar, hususan Kuran, tüm peygamberler, hususan Peygamberimizdir. Hem Allah'ın mahlukatına her lutfu, nimeti, yardımı, rızk göndermesi hiç olmasa lisan-ı hal ile "Habibim" nidasına delildir.

Allah Muhibbtir. Yarattıklarını sever. Sevdiği o yaratıklar artık Allah'ın habibidir. Özellikle yarattıkları içinde sanatça en üstün olan hayat sahibi mahlukları ve hayat sahibi mahluklar içinde insanı en çok sever.

İnsana önemli bir vazife yüklemiştir ki o vazife Allah'ın emir ve yasaklarını sair melek ve hayvan gibi canlılardan farklı olarak şuurlu ve akli olarak icra ve ifa eder. Hem Allah'ın cemal ve celaline ayna vazifesi yapar.

Elbette ahsen-i takvimde yaratılan ve bu kadar mühim vazifesi olan insanın terbiyesi için yapılan her fiil ve icrat "Habibim nidasına" delildir.

Allah insanı sevdiği için ve ateşe ve dalalete düşmemesi ve ebedi saadetini heba etmemesi için Kitab ve elçi göndermesi "Habibim" nidasına sözlü ve hali bir delildir.

Hem canlıların hususan insanın hayatını sürdürmesi için rızk verilmesi dahi onlara hal ile "habibim" diye nidasına delildir.

Gürleyen gök lisan-ı hal ile suya muhtaç olan canlılara ve insana der, ilan eder "sizi seven , (habibim diyen) merhametli ve şefkatli bir zat duanızı ve ihtiyacınızı duydu siz tam vaktinde yağmuru rahmetinden veriyor" diye müjde eder. İlan eder.

Hem insanların her kabul edilen ve icabet edilen duası Allah'ın kullarına "habibim" dediğine delildir.

Daha binlerce, yüz binlerce hatta hadsiz delil vardır ki Allah mahlukatına hususan hayat sahibi mahlukatına ve bilhassa insana ve insan içinde en ahlaklı, takvada en üstün Zat(a.s.m)'e habibim der.

Allah'ın insana "Habibim" dediğini inkarın manası Allah'ın insanı sevmediğini söylemektir. Yada Allah'ı sevgiden aciz ilan etmektir ki itikadi bir sapmadır.

Ama sizler "Sevilen" mealinde "Habib" kelimesini cinsel manadan başka görmekten aciz olduğunuz için, "benim ilmide yok, o zaman yok" diyerek inkar cihetinde gidiyorsunuz. Ehl-i Sünetin yüksek ilmine ulaşamıyor, üzüme ulaşamayan birinin dediği gibi "zaten pis" diyorsunuz. Gümleyip gidiyorsunuz.

O halde "habib" tamlamasını niçin sadece Muhammed (A) için kullanıyorsunuz?

Ben habib kelimesinin kullanımın cinsel çağrışımları nedeniyle eleştirmiyorum. Allahın kullanmadığı bir hitabın Allah adına kullanımını eleştiriyorum.

Şahsımı da içine alan yönelttiğiniz ithamlar için bir şey söyleyecek değilim. Eğer gerçekten gümlemişsem mahvolmuşum demektir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Enver istek biz size bir şey sorduk mu ki ortaya atlıyorsunuz bizim muhatabımız başkası iken sizin bilgi sergisi açmanıza gerek yok.
Ancak soru size yönelik ise cevap hakkınız var.Aksi takdirde hayır.
Mesaj ile konuşmanın da bir edebi sınırı olması lazım.




Kardes burasi acik tartisma platforumu,eger muhattabiniz üyeler degilse lütfen özel mesajla yaziniz forumu kirletmeyiniz.Cünki bizler gördügümüz yanlisa eger bilerek cevap vermez isek sorumlulugun altindan kalkamayiz..Bizim Tebyin anlayisimiz budur Insallah....
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi, mealcilerin handikapı burda. Kur'anı mealden anlamak böyle vartalara kapı açıyor.

Mesela, ayet diyor "Allah adil olanları sever"

Hiç kimse şüphe etmeden bilir ki Kur'an'da ahlakı övülmüş Zat(a.s.m) mahlukatın en adilidir.

Demek, Allah Peygamberimiz seviyor. Çünkü diyor "Allah Adili sever". Demek Muhammed Arabi(a.s.m) i sever.

Madem sevme fiili var. O zaman fiilden etkilenen biri olmalı. Yani sevilen biri olmalı.

Sevilen ise sevgilidir. Arapça Habib'tir.

O zaman Peygamberimiz hiç birşey için olmasa da Allah'ın sevdiğidir. Arapça Habibdir. Elbette seven sevdiğine sevgilm der. Elbette Habibim der. Demiş olmak icab eder.

Ama bazı kardeşler meseleyi cinsel olarak algılıyor. Sanki Allah habibim dese dediği kişi ile evlenmesi lazım.

Hezeyanın en ednası.



O zaman Allah adil olanlarin hepsini sevgili edinmistir diye biliriz.Böylece mesela adil hükümdarlar Allahin sevdigi/Sevgilisidir mesela Ömer de ayni cünki cok adaletliydi degilmi?Demekki bir kiside bu Resul olsa dahi odaklanamaz bir sey oluyor degilmi Duha.Öyle ise herkesin paylasabilecegi bir seyi vermis oluyorsunuz..Ha birde asla demis degil ama[
QUOTE]Elbette Habibim der. Demiş olmak icab eder.[/QUOTE]icap ederlerle gitmek gerekir Tehaccüp...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
sünnet mukirleri olaya düz mantıkla baktıkları için böyle gülünç durumlara düşerler

onlara göre kuran indi peygamber acıklamadı sahabeyle ayetleri verdi gidin ne haliniz varsa görün dedi

olayı şöyle açıklamaya çalışalım


Allaha itaat edin Rasule İtaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de ....
Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allaha ve Rasulune götürün ...




Allaha itaat edin = Kurana itaat
Rasule itaat edin = Kurana itaat

Allaha götürün = Göğe çıkacak halimiz yok = Kurana götürün
Rasule götürün= Vefat etti ona ulaşamayız = Kurana götürün

Hatta biz Sünnet inkarcıları olarak Rasul yaşasa bile ona sormayız .
Çünkü O POSTA cı bizim için kaynak sadece Kuradır.
Sahabelerin hiçbiri Rasulun şahsına gidip sormadı.

Ayetleri ondan aldılar ve ona tek kelime bile sormadan anlaşmazlıklarını Kitab a götürdüler.
Neden Çünkü ayeti şöyle anladılar : Allaha götürün ve Allaha götürün
Hatta aralarında bile tartışmadılar.Çünkü Kuran AÇIK.
Tartışmaya yada Rasulun görüşlerini sormaya gerek yok.Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Dolayısıyla Rasule götürün ayetlerini kaldırıyoruz ve yerlerine Allaha itaat edin yani Kurana İtaat edin ayetini koyuyoruz.

Allaha itaat edin , Allaha itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de

Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah a ve Allah a götürün ...


İşte inkarcıların Kuran anlayışı nın küçük bir özeti.



O zaman söyle bakalim olaya;Kuranin icinde Resul yok.Varmi sayin elkaria.Eger varsa bu iddianiz sadece hüsnü kuruntu olur.Eger bir Kuran savunucusu Allahin Kelimullahina inaniyorsa asla Resulü inkar edemez ama bu demek degilki onuda Rab konumuna getirsin.Ha dersenizki yok o zaman Kuranda olani inkar durumuna gelirsiniz....
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt