Kıskançlığın Kuran’daki yeri nedir?
Haset Kuran’da kınanan bir tavırdır. Allah deneme maksadıyla insanların nefsini kıskançlığa eğilimli olarak yarattığını ama müminlerin bundan sakınmaları gerektiğini Kuran’da şöyle bildirmiştir:
Nefisler ise –kıskançlığa ve bencil tutkulara- elverişli kılınmıştır. Eğer iyilik yapar ve sakınırsanız, şüphehiz Allah yaptıklarınızdan haberi olandır. (Nisa Suresi, 128)
Kıskançlık en çok insanın başka birisinin kendisinden herhangi bir yönüyle daha üstün olmasını kabullenememesinin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Bu ise insanı Allah’a karşı büyüklenmeye kadar götürecek bir tutumdur. Çünkü insanlara sahip oldukları bütün özellikleri veren, Allah’tır. Dilediğine dilediği kadar verir, bunu da kimse engelleyemez.
Ayrıca Kuran’da şeytanın kıskançlık yüzünden Hz. Adem’e secde etmeyerek Allah’a isyan etmesinden söz edilir. Şeytanın kendisini Hz. Adem’den daha üstün gördüğü bildirilir. Bu durumda karşımıza önemli bir gerçek çıkar. Kıskançlık aslında şeytana ait bir özelliktir. Ve Allah’tan korkan insanın bundan şiddetle kaçınması gerekir
Haset Kuran’da kınanan bir tavırdır. Allah deneme maksadıyla insanların nefsini kıskançlığa eğilimli olarak yarattığını ama müminlerin bundan sakınmaları gerektiğini Kuran’da şöyle bildirmiştir:
Nefisler ise –kıskançlığa ve bencil tutkulara- elverişli kılınmıştır. Eğer iyilik yapar ve sakınırsanız, şüphehiz Allah yaptıklarınızdan haberi olandır. (Nisa Suresi, 128)
Kıskançlık en çok insanın başka birisinin kendisinden herhangi bir yönüyle daha üstün olmasını kabullenememesinin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Bu ise insanı Allah’a karşı büyüklenmeye kadar götürecek bir tutumdur. Çünkü insanlara sahip oldukları bütün özellikleri veren, Allah’tır. Dilediğine dilediği kadar verir, bunu da kimse engelleyemez.
Ayrıca Kuran’da şeytanın kıskançlık yüzünden Hz. Adem’e secde etmeyerek Allah’a isyan etmesinden söz edilir. Şeytanın kendisini Hz. Adem’den daha üstün gördüğü bildirilir. Bu durumda karşımıza önemli bir gerçek çıkar. Kıskançlık aslında şeytana ait bir özelliktir. Ve Allah’tan korkan insanın bundan şiddetle kaçınması gerekir