Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kaş aldırma ve saç ektirme!..

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak âhenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır. Gerek bu anlayışın esas alınması, gerekse Hz. Peygamber’den rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme (aldırma) ve kirpikleri uzatmanın şer‘î hükmü İslâm âlimlerini bir hayli meşgul etmiştir.

Hz. Peygamber bir hadislerinde, “Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lânet etsin...” buyurmuş olup (Buhârî, “Libâs”, 84; Müslim, “Libâs”, 120), bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslâm hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi/inceltmesi câiz olup hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için yüz kıllarını yolması ve kaş aldırması ile ilgilidir. Mâlikîler de dahil bir grup âlim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden her ne surette olursa olsun câiz görmemekte veya mekruh görmektedir. Hadiste yasaklanan kıl koparmayı, yüzde sonradan biten ve yüzü çirkinleştiren yüz kıllarını koparma değil de, kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolma olarak anlamak daha doğru görünmektedir.

Hadiste gerek saç ekleme ve boyama, gerekse yüz kıllarını yolma hakkında vârit olan yasak, yaratılışı değiştirme, insanları aldatma, farklı görünme gibi gayelerle yapılan sunî müdahalelerle ilgilidir. Yoksa saçları bitmeyen veya anormal bir şekilde dökülen kimsenin, erken yaşta saçı ağaran, yüzü/vücudu anormal bir şekilde kıllanan çocuğun tıbbî müdahale ile, ilâçla veya ameliyatla tedavi olup normal bir yapıya kavuşturulmasında bir sakıncanın olmadığı açıktır. Günümüzde yanlış ve bilinçsiz bir şekilde kullanılan ilâçların, tabiat dengesindeki bozuklukların vücudun hormonal dengesini de bozduğu ve bazan bu tür tedavi ve müdahaleleri kaçınılmaz kıldığı âşikârdır.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak âhenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır.



112:4Hiç kimse onun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz."
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Allah razı olsun abi yine dikkatimizden kaçmış.."Cemalinin tecellesi" cümlesini yanlış yorumlamışım..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi zaten tecelli diyor, benzeme demiyor.

Bir örnekle izah etmeye çalışayım.

Güneş; bir çiçek ve bir yağmur damlası düşünelim. Güneş Nur diğer her ikisi de Sani ismi ile yaratılmıştır.

Güneş, yedi rengini ve tonlarını dünyaya gönderir. Çiçek bu yedi rengin kabiliyetine göre bir veya bir kaçını gösterebilir. Oysa yağmur damlası 7 ana rengi gösteribilir kabiliyettedir.

Şimdi bir de ayna düşünelim. Ayna karşısına gelen bütün cisimlerin rengini olduğu gibi gösterir.

İşte, nasıl bir çiçeğin kabiliyetsizliği ile bir rengine bakarak güneş bundan ibarettir denmez. Yada ,su damlasına bakarak güneş sadece 7 ana renkten oluşur diyemeyiz. Ama aynaya bakarak da "bu ayna güneşin ta kendisidir veya güneşe benzemektedir,diyemeyiz.

İşte tüm mahlukat bir aynadır. İçinde görülen her şey deAllah'ın tecellileri mevcuttur. Ne Allah'tır, ne de ona benzemeketedir.

Mesela Fahr-ı Alem(a.s.v) bir aynadır ki Allah'ın esmasının tecellilerini ve belki cilvelerini ve belki tezahürlerini tüm mahlukattan en iyi gösterir, bir tarzda; güzellikte ve ahlakta yaratılmıştır.

İşte madem Allah kainatı kendi Cemal ve Celalini ayinelerde görmek ve göstermek için yaratmıştır ve madem her mahlukat kabiliyeti nispetince bir aynadır, madem Allah Cemalini ve CElalini o ayinelerde gösteriyor ,madem o ayinelerden en ekmeli ve ecmeli Muhamed Arabi (a.s.v)'dir, o zaman denilebilir ki "Allah kainatı onun için yarattı." Zira, en güzel tecelli ondadır.

Gerçi denilebilirki; Allah kainatı şu dışardaki ağacı göstermek için yarattı. Ancak, o zaman zihinler müşevveş olur mana kaybolur. Elbette en kabiliyetli ayna hangisi ise o söz onun için söylenebilir, o şeref ona aittir ve bu hikmetle söylenmiştir.

İşte tecelli benzemek değil. Budur.

Muhabbetle



Duhacigim yani azda olsa demekmidir?Hani cicegin aldigi renklerden dolayidir der gibi?
 
Üst Alt