Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kadın, Şafii mezhebini taklit ederek mahremsiz sefere gidebilir mi?

cüneytkaya

New member
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
85
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Şafii mezhebinde de kadın mahremsiz sefere [üç günlük yola] gidemez. Diğer mezheplerde de mahremsiz sefere gidemez. Çünkü hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadının, yanında kocası veya mahremi olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola sefere çıkması helal olmaz.) [İbni Mace]
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Şafii mezhebinde de kadın mahremsiz sefere [üç günlük yola] gidemez. Diğer mezheplerde de mahremsiz sefere gidemez. Çünkü hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadının, yanında kocası veya mahremi olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola sefere çıkması helal olmaz.) [İbni Mace]

Şafi mezhebinde öyle bir hüküm var diyelim...
Diğer mezhebler de durum nedir?
Bunun kaynakları ile belirtilmesi gerekir.
Çünkü Hadis var demek, fıkıh usulunde kabul edilebilir bir yaklaşım değildir.
Hadis'ten yola çıkılarak diğer mezheblerin bağlanması doğru ya da isabetli midir?
İşin aslı diğer mezhebler'de de aynı şeyin olmadığıdır...
Günümüz'de çağdaş alimler buna ne demektedirler, araştırılması gerek...
Hayrettin Karaman, Mustafa İslamoğlu, Faruk Beşer vb...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net

          Ortalanmis Mesaj         

Böyle bir kadın sadece yolculuk hususunda şafiiyi taklit eder. Haccı yine kendi mezhebine göre uygular.

Şafiî mezhebine göre haccın kadına vacip olabilmesi için, kocası veya mahremi veya güvenilir bir kaç kadının bulunması gerekir. Yani kadının kocası veya mahremi varsa onunla birlikte hacca gider, yoksa bir kaç kadın bulunduğu takdirde onların refakatiyle hacca gidebilir. Şayet bunlar da bulunmazsa emniyet olduğu halde hacca gitmeye mecbur değildir. Amma isterse gidebilir. Yalnız kadın hac farizasını eda etmiş, nafile olarak hacca gitmek isterse, ancak kocası veya mahremiyle birlikte gidebilir. Kadınlarla birlikte gitmesi caiz değildir.

Kadın, kocası veya mahremi olmazsa hiç bir surette hacca gidemez. Mutlaka gitmek isterse nafile haccı olmamak şartıyla yolculuk hususunda Şafiî mezhebini taklîden gidebilir.


 

yavuzburak

New member
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
417
Tepkime puanı
74
Puanları
0
Kadın istesede mahremi yanında olmasa da yine hacca gidemez çünkü arab emirlikleri kadının yanında mahrem olmadığı için ülkeye geçiş hakkını vermiyor. (yeni kanunlar çıkıyormuş duyduğuma göre ama şu anda gidemiyor)
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
İşinize gelen yerde işinize gelen mezhebin hükümlerini uygulayın. Böylelikle Haram sınırı diye bir şey yok. Rahmet anlayışı bu sanırım!
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Gerci ic islerinize pek karismak istemem ama ne bu ya!!!!Bir bayana hicmi güveniniz yok yani onlar cok yamukta sadece erkeklermi saglam,Birakin Allahinizi seveyim gitsin Kuranda böyle hüküm varsa cikaracaksin kardesim yoksada susacaksin,....Yani Kuranda olmayan Hüküm Kuran disidir uygulanmamalidir...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Gerci ic islerinize pek karismak istemem ama ne bu ya!!!!Bir bayana hicmi güveniniz yok yani onlar cok yamukta sadece erkeklermi saglam,Birakin Allahinizi seveyim gitsin Kuranda böyle hüküm varsa cikaracaksin kardesim yoksada susacaksin,....Yani Kuranda olmayan Hüküm Kuran disidir uygulanmamalidir...

hanefi mezhebine göre eşya doğal olarak haramdır.Helal olması için helaldir diye hüküm gerekli. Bunun en büyük delili de kadın erkeğe haramdı fakat nikahla helali olmuştur, yani eşyanın tabiatında haram var. Şafii mezhebi ise bunun tam tersi düşünüyor.Zinanın haram olduğu ise Kuran'da yazılı, nikahlı helali olduğu da yazılı . Demek oluyor ki eşya önce haram , sonra helal.Yani sizin Kuran dışı dedikleriniz aslında Kuran'a dayanıyor. O yüzden hemen " kitapta yok " falan demeyin, İsterseniz önce araştırın.
Konuyla doğrudan bir ilgisi yok ama dolaylı da olsa var.
 
Üst Alt