Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kabil Ile Habil

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Tr
Vaktiyle, kardeş olan Kabil ve Habil isminde iki Adem oğlu, Allahü Teâlâ için birer kurban, ona manevî yakınlık sağlayacak birer nesne arz etmişlerdi. Kabil katı tabiatlı, Habil ise takva sahibi bir kimse idi. Herhangi bîr delil ile Habil'in kurbanının kabul olunduğu Kabil'in kurbanının ise kabul olunmadığı anlaşıldı. Kurbanı kabul edilmeyen Kabil, Habil'in kurbanının kabul edilmesinden dolayı ona hased ederek:

— Ahdim olsun seni öldüreceğim, dedi. Habil de dedi ki:

— Allahü Teâlâ ancak takva sahiplerinden kabul buyurur. Binaenaleyh Allah'dan kork, niyyetini düzelt. Eğer sen beni öldürmek için elini uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi uzatmam. Çünkü ben, âlemlerin Rabb'ı olan Allah'dan her halde korkarım. Ben bu suretle şunu isterim ki, beni günaha sokmayasın da hem benim günahım, hem de kendi günahınla dönüp gidesin, bu iki günahı yüklenerek can verip Hakk'ın huzuruna Varasin da Cehennem ehlinden olasın. Zira zalimlerin cezası budur.

Bu takva, bu salim fikir, bu hayır ve nasihat, bu kardeşlik hissi üzerine, kurbanı kabul edilmeyen zalim Kabil'in nefsi, kendisine kardeşi Habil'i öldürmeyi arzu ettirdi. Yani vaz geçirmek şöyle dursun öyle bir cinayet güya bur tâat şevkiyle endişesiz yapılabilecek, mâniden uzak, arzusuna uyulur bir şey gibi gösterdi, kolaylık hatta gayret verdi. Bu suretle nefsi, Kabil'e bu cinayeti bir yem gibi önüne gerilmiş pek hoş bir şey gibi gösterip ve bu isyanı icrası lâzım bir tâat gibi kabul ettirince de Kabil kardeşini öldürdü. Ancak, bu cinayeti ile kendisine bir fayda sağlama ihtimali olmadığından başka, dininde de, dünyasında da hüsrana uğradı, zarar ve ziyan içinde kaldı, öldürdüğü kardeşinin cesedini ne yapacağını şaşırdı, çaresizlikler içerisinde kıvrandı. Sonra Allahü Teâlâ, yerde deşinen bir karga gönderdi. Bu gönderiş ve deşiniş ona kardeşinin cesedini nasıl örtüp gizleyeceğini göstermek içindi. Katil, karganın bu hareketinden ilham alarak:

— «Eyvahlar olsun, vay bana, ben şu karga kadar olup da kardeşimin iaşesini gömüp gizlemekten aciz oldum ha!..»

Dedi ve bunun üzerine nadimler güruhundan oldu, pişmanlıklar içerisinde kaldı.

Bu kıssadaki Kabil ve Habil ismindeki iki kardeşin Adem aleyhisselâmın kendisinin iki oğlu olduğu, ekseri müfessirlerin görüşü olmakla beraber israil oğullarından iki Adem oğlu olduklarını söyleyenler de vardır. Ancak dikkat edilmesi lâzım gelen husus, şahısların tâyini değil, vak'anın hakikatidir. Çünkü Kabil ve Habil kıssası namıyla acaip ve garip bir çok şeyler söylenmiştir. Binaenaleyh hata olmak ihtimalinden kurtulamayacak olan türlü türlü rivayetlerden ve tafsilâttan sakınarak Kur'ân-ı Kerîm'deki beyanın esas alınmasına dikkat çekilmiştir. Nitekim mealen şöyle buyurulmuştur:

—«Allahü Teâlâ iki Adem oğlu ile bir mesel darb etti, bunun hayrını tutun, şerrini bırakın.»

(Mâide Sûresi)

 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Allah ( c.c.) razı olsun, yalnız başı yani Habil ve Kabil'in niçin kurban kestikleri konusunda ve niçin Kabil'in kesmiş olduğu Kurban'ın Allah ( c.c.) tarafından kabul edilmediği bölümleri eksik kalmış.
 

türkmani

New member
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
228
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaş
45
Allah ( c.c.) razı olsun, yalnız başı yani Habil ve Kabil'in niçin kurban kestikleri konusunda ve niçin Kabil'in kesmiş olduğu Kurban'ın Allah ( c.c.) tarafından kabul edilmediği bölümleri eksik kalmış.
Ben de o kısmı merak ettim.Yazarsanız memnun olurum.
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Ben de o kısmı merak ettim.Yazarsanız memnun olurum.

Hz. Adem ( a.s.) ve Hz. Havva annemizin çocukları sürekli olarak ikiz doğuruyordu, çocuklar da çaprazlama olarak birbirleriyle evleniyorlardı, Bu silsile de Habilin ikiz kız kardeşi güzel değildi, Kabilin kız kardeşi ise çok güzeldi, şeriat gereği Habil'in Kabil'in kız kardeşini alması gerekiyordu, fakat Kabil kıskançlık yaparak bunu kabul etmedi, kendi ikiziyle evlenmek istiyordu,bu durumlu kabul edemiyordu, sonra Hz. Adem ( a.s.) danışırlar ve O'da bir kurban kesmelerini buyurur, sonuçta Allah ( c.c.) kimin kurbanını kabul ederse o görüşle amel edilecekti, Allah ( c.c.) Habil'in kurbanını kabul eder, fakat buna rağmen Kabil bu durumu kabul etmez , gerisi yukarıda yazıldığı üzere devam eder. Rivayete göre Habil'de Hz. Muhammed ( s.a.v.) in nuru vardı, Hz. Adem ve Havva Habil'in ölmesi nedeniyle çok üzülürler, ve Allah ( c.c.) onlara yine yüzünde Muhammedi bir nur taşıyan Şit ( a.s.) i ihsan eder.
 
Üst Alt