Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İstimna-Masturbasyon Çirkinliği

inzar

New member
Katılım
26 Ocak 2009
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
İSTİMNA - MASTURBASYON - EL İLE TATMİN

Masturbasyon,el ile tatmin denen bu olay, kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma gitmesidir. Bu adet genellikle 13-15 yaşlarındaki erkek ve kızlarda görülür. Değişik sebeplerle bu yaşın üzerindekilerde daha az görüldüğü ileri sürülmektedir.
Cinsel organın el veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme sürtünmesi veya göğüslerinde yahut göğüs uçlarında ve diğer cinsel bölgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarlayapılan bir uygulamadır. Maksat orgazm olmaktır.
İslam alimlerinin bazıları evlilik dışı her türlü cinsel doyumu haram saymışlardır. Delil olarak da şu ayetleri göstermişlerdir:


"Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir. Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir." (Müminun Suresi : 5-7)
"Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; Bundan öteye (geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir." (Mearic Suresi 30-31)
İslam alimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmeden, evlilik dışında başka bir kadınla birleşmeyi anlamışlar ve elle doyumu bu birinci derece haramlar arasında saymamışlardır.
Allah Resulu şöyle buyurur:
"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."
"Elini nikahlayan mel'undur"
"Elle boşalan lanetlidir"
Bu hadis-i şerif kesin bir hükümle, masturbasyon olayını yasaklamaktadır. Ancak İslam alimlerinden bazıları bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, helal-haram bağlamında delil olamayacağını savunurlar. Bazı Hanefi ve Hanbeli alimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler. Ancak bu sadece bir zaruret kapısıdır. Zina tehklikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek içindir.
Asıl olarak helal değildir. Bunu hiçbir İslam alimi savunmamıştır. İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanı tercih etmelidir.
Bu bir fıkıh kuralıdır. Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır.

Bu konudaki görüşler:
  • Keyfi olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır. Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkar olmayacağı umulur.(İbni Abidin)
  • Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur. (Ebu Leys)
  • Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur.(Fethu'l-Kadir)
  • Şafi ve Maliki mezhebine göre zevcenin elinde mastürbasyon etmesinde bir sakınca yoktur. (Mürşit 4, İlmihal)
Çok az fıkıh aleminin kadınlar konusunda bu konuya değindiği genellikle erkeklerle
ilgili bu konunun ele alındığı, bu konuya değinenlerden Mücahid şöyle
demiştir:
"Bundan önce geçmiş olanlar genç erkeklerin istimnadan uzak kalmalarını emrederdi.. bu konuda kadının durumu ile erkeğin durumu arasında fark yoktur".

Masturbasyon'un İslami hükmü konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar vardır.
  • Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine göre masturbasyon:
    • İmam Mâlik; "onlar eşleri ve cariyeleri dışında, mahrem yerlerini herkesten korurlar;
      doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; doğrusu bunlar aşırı gidenlerdir" âyetine dayanarak, bu fiilin sınırı aşmaya dahil ve haram olduğunu ileri sürmüştür.
    • Mezkür fiil İmam Şâfiî'nin son içtihadına göre haramdır.
    • >Hanefîlere göre tahrimen mekruhtur; ancak "yapmadığı takdirde zinâya düşeceğinden korkan bir gencin affedileceği umulur." denilmiştir. alışkanlık yaptığı ve sıhhati bozduğu takdirde yasak fiiller arasında gireceği şüphesizdir
  • Hanbeli mezhebine göre ise, "meni, vücudun dışarı atmaya muhtaç olduğu birşeydir; onu eliyle atan, kan aldıran gibidir ve caizdir." Ancak Hanbelî fukahâsı bunu "zinâya düşme tehlikesi ve evlenme imkânından mahrum bulunma" şartlarına bağlamışlardır. zina korkusu olduğu zaman mübah olur, değilse haramdır. Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes vicdanında daha iyi verebilir. ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz: yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanmaz ve bu yolu çözüm olarak göremez. Haramlar bellidir.
    Helaller bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. En güzeli bunlardan
    uzak durmaktır. Niteki tıp otoriteleride aşırı alışkanlık haline getirilen
    masturbasyonun ruhi ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadır
    Hafta'da bir defayı aşan istimnanın yol açtığı zararlar hakkında

    doktorlar şunları söylemektedir:
    • Bez ve sinirler üzerinde bitkinlik meydana getirir. Çalışan unsurlar iltihaba uğrar ve yavaş yavaş mahvolur.
    • Alışkanlık kazanıldıktan sonra terk edilmesi zordur. Bu yüzden bu kimseler
      evlenemezler. Evlenmiş olsalar bile bu fena alış kanlığa devam ederek devam ederek boş yere sinirleri yorarlar.
    • Tenasüli Nervasteni (Sinir Yorgunluğu) oluşur.
    • Tenasüli nervasteni genel nervasteni ile karışır:
      • Hafıza ciddi şekilde zayıflar
      • Vücut ne bedeni ne
        de fikri görev yapamaz hale gelir.
      • Şiddetli başağrıları, uykusuzluk,çarpıntı, iştahsızlık vücudu edeta yıkar,
        kuvvetten düşürür, zayıflatır.
    Kaynaklar:
    1) BüyükKadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
    2) Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı,İbrahim CEMEL
    3)Şamil İslam Ansiklopedisi
    4) Dünya Dinlerinde Cinsel ahlak, Geoffrey Parrinder,Say Yayınları, 2003
    5)Mürşit 4,
    6) Evlilik ve Aile Hayatı, A. Aydın
Not:

Mastürbasyon kesin olarak müslümanın kalitesini düşürür.
Müslümanı, hem kendine hem de çevresine karşı istikrarsız yapar.
Namazları berbat eder.


Allah istimna yapanın üzerine öyle birşey gönderir ki, o insan diğer insanların gözünde itici olur. Sanki diğer insanlar onun bu gizli halini biliyorlarmış gibi.

Eğer sabreder ve ömrünüzün geri kalanını bu rezil işten uzak geçirirseniz, muhakkak ki ALLAH, size bunun mükafatını verecektir.


Mü'min kardeşlerim! ALLAH katında kalitemizi düşürmeyelim.

Tevbe edelim ve ömrümüzün sonuna kadar bu rezil fiile yaklaşmayacağımıza dair ALLAH'a söz verelim.


ALLAH'ın ihlaslı kulları asla bu ve benzeri çirkin işlere yaklaşmazlar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Zadul_Mead

New member
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
74
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
41
Allah Resulu şöyle buyurur:

"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."

"Elini nikahlayan mel'undur"

"Elle boşalan lanetlidir"

Hadis dediğin bu Şeylerin nerde geçtiğinide belirtirsen iyi olur.................

Kıyaslada Görüşlede Hiç kimse Bir şeyi KAFASINA GÖRE HARAM KILAMAZ......
 
Son düzenleme:

inzar

New member
Katılım
26 Ocak 2009
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Nasıl ki "kimseye farkettirmeden burnunu karıştırıp burnundan çıkanı sağa sola atmak" ne hadislerde ne de kuranda haram veya günah diye geçmiyorsa, fakat insanlar tarafından çirkin bir iş olarak niteleniyorsa işte bu iş de öyle çirkindir, yakışıksızdır.

İhtiyacınız mı var?
Onurlu ve kaliteli insanlar ancak karşı cinsle ihtiyaçlarını giderirler.

Vesselam...
 

Zadul_Mead

New member
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
74
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
41
Onuru kaliteyi çirkini falan Bırakta Hadislerin Kaynaklarını ver inş bakalım....
 

Zadul_Mead

New member
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
74
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
41
Avf bin Malik el Eşcai radıyallahu anhden gelen bir rivayette, Allah Rasulu sallallahu aleyhi ve sellem „[FONT=Arial,Arial]’Ümmetim yetmiş küsur fırkaya ayrılır, onların fitne bakımından en büyükleri dini kendi şahsi görüşleriyle kıyas eden, Allah’ın helal kıldığını haram kılan ve haram kıldığını helal kılan bir kavimdir[/FONT].‟‟

Sahihtir. Ebu Zur’a ed-Dımeşki Tarih (1/622) Hakim (3/457, 4/430) Bezzar (1/98) İbn Ebi Asım es-Sunne (68) el-Lalkai (149) Taberani (18/50) Ebu Said en-Nakkaş Fevaidu’l-Irakiyyin (s.46) Hatib (13/307) İbn abdilberr Cami (2/891) İbn Batta el-İbane (272) Beyhaki Medhal (207) Herevi Zemmu’l-Kelam (261) Mecmau’z-Zevaid (1/179) İbn Hazm Muhalla (1/62) heysemi dedi ki: “Taberani ve Bezzar Sahihin ricali ile rivayet ettiler.” Hakim: “Buhari ve Müslim’in şartlarına göre sahih” demiştir.
 
Son düzenleme:

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Avf bin Malik el Eşcai radıyallahu anhden gelen bir rivayette, Allah Rasulu sallallahu aleyhi ve sellem „[FONT=Arial,Arial]’Ümmetim yetmiş küsur fırkaya ayrılır, onların fitne bakımından en büyükleri dini kendi şahsi görüşleriyle kıyas eden, Allah’ın helal kıldığını haram kılan ve haram kıldığını helal kılan bir kavimdir[/FONT].‟‟

Sahihtir. Ebu Zur’a ed-Dımeşki Tarih (1/622) Hakim (3/457, 4/430) Bezzar (1/98) İbn Ebi Asım es-Sunne (68) el-Lalkai (149) Taberani (18/50) Ebu Said en-Nakkaş Fevaidu’l-Irakiyyin (s.46) Hatib (13/307) İbn abdilberr Cami (2/891) İbn Batta el-İbane (272) Beyhaki Medhal (207) Herevi Zemmu’l-Kelam (261) Mecmau’z-Zevaid (1/179) İbn Hazm Muhalla (1/62) heysemi dedi ki: “Taberani ve Bezzar Sahihin ricali ile rivayet ettiler.” Hakim: “Buhari ve Müslim’in şartlarına göre sahih” demiştir.



Hadiste bir kelime ilgimi cekti?Eger bunu kabul etselerdi Firkami olurdu?Dedim?Ha birde 70 kusur ne kadar yani ben bir kac yil önce saymistim yüzü gecti birakmak zorunda kalmistim..
 

CE_Neferi69

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
423
Tepkime puanı
852
Puanları
0
Konum
Almanya / Baden-Württemberg


Hadiste bir kelime ilgimi cekti?Eger bunu kabul etselerdi Firkami olurdu?Dedim?Ha birde 70 kusur ne kadar yani ben bir kac yil önce saymistim yüzü gecti birakmak zorunda kalmistim..


Hz. Peygamber (a.s.m) şu ifadeleriyle insanlık alemindeki ihtilaf gerçeğine işaret eder: "Yahudiler 71 fırkaya bölündü, Hıristiyanlar 72 fırkaya. Ümmetim ise 73 fırkaya bölünecek. Biri dışında hepsi ateşte olacak. Kurtulan fırka benim ve ashabımın yolundan gidenlerdir."

Kaynak:
Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17; Ebu Davud, Sünne, 1
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bana mı dedin anlamadım kardeşim.

Bana ise ben zaten kaynak olarak verilmiş iki ayrı hükmü aklımı darbe derek inceledim. Hüküm vermedim ki hadis istensin. Tevil yaptım sadece "eli ile nikahlananlar" hadisine atıfta bulundum. (Rumuz El-Ehadis)

"Akletmez misiniz?" ayeti kılıncımdır.

Bir meselede akıl ile nakil muaraza ettiği vakit. Akıl esas, nakil tevil olunur.

Muhabbetle


Minada zekerinden meni damlamasindan iyi degilmi?Veyahut aldiklari esirleri becermedende iyidir sanirim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu ifadenin benzeri, hac ile alakalı bir ruhsatın açıklanması esnasında sahabenin kullandığı bir tabirdir, benzetmedir. Yanlış anlaşılmasın lütfen...


Yok Bekirim ne yanlisi?Bizde zaten o kadar cok hayiflanma olmasin kisa yoldan her neyse be Bekirim bos bos konusturuyon sende bizi ha...
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Hadiste bir kelime ilgimi cekti?Eger bunu kabul etselerdi Firkami olurdu?Dedim?Ha birde 70 kusur ne kadar yani ben bir kac yil önce saymistim yüzü gecti birakmak zorunda kalmistim..
Hadisi şerifteki 70 dikkatinizi çekmiş.. Peki hadisi şerifLERdeki 70 LER dikkatinizi çekmedi mi _? Bir çok hadisi şerifte 70 700 70 000 gibi ifadeler kullanılmıştır.. Araplar 70 ifadesini fazlalık için kullanırlar, bir şeyin çok olduğunu ifade etmek için.. Mülağa ifadeleridir. yahudiler 70+1 hristiyanlar onlardan fazla olarak 70+2, en fazla ümmetim olacaktır ki 70+3. Yoksa bazılarının yaptığı gibi, ben saydım tam 73 fırka var gibi ifadeler. . . . .
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hadisi şerifteki 70 dikkatinizi çekmiş.. Peki hadisi şerifLERdeki 70 LER dikkatinizi çekmedi mi _? Bir çok hadisi şerifte 70 700 70 000 gibi ifadeler kullanılmıştır.. Araplar 70 ifadesini fazlalık için kullanırlar, bir şeyin çok olduğunu ifade etmek için.. Mülağa ifadeleridir. yahudiler 70+1 hristiyanlar onlardan fazla olarak 70+2, en fazla ümmetim olacaktır ki 70+3. Yoksa bazılarının yaptığı gibi, ben saydım tam 73 fırka var gibi ifadeler. . . . .



Anladim sagolasin,simdi bu durumda ha 73 ha 100 kusur demekki tevekkelli degil bir acildinmi gerisi gelir...
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Allah rasülü sayı belirtmemiştir ki.. ha 73 ha 100 olsun.. Allah resülü en az bölünen yahudiler olacak, hristiyanlar onlardan biraz daha fazla bölünecek, en çok bölünen ise benim ümmetim olacak.. hadis bunu ifade etmektedir. hristiyanlık 1000 e bölündüyse islam (olduğunu sananlar) 1001 e bölüneceklerdir..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Allah rasülü sayı belirtmemiştir ki.. ha 73 ha 100 olsun.. Allah resülü en az bölünen yahudiler olacak, hristiyanlar onlardan biraz daha fazla bölünecek, en çok bölünen ise benim ümmetim olacak.. hadis bunu ifade etmektedir. hristiyanlık 1000 e bölündüyse islam (olduğunu sananlar) 1001 e bölüneceklerdir..



Yani olayin siniri Yahudilerle Hiristiyanlarin bölünmesine bagli?Demekki Allahin firkalara ayrilmayin 6/59 3/103-105 Ayetleri biraz farkli anlasiliyor sanirsam...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
küçük yaştakiler nasıl yapacak bu işi yani küçük yaştan kastım 13,14,15


Degismeyecek bir sekilde devam edecekler sanirsam,Hayat pahali dünya zorbalarin meydani,Tagutlarin emri ilede olmadigina göre evlenmek güc,hatta bazilari evlenmemeye yemin dahi ettirirken basa gelen cekilir misali aynen devam olacak gibi...Bütünler bu kadar basit konuda tikanacakmi yani?
 
Üst Alt