Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İslam Dininde Resim

Yusufff123

New member
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
77
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
34
İslam dini, müminlere helal ve haram işleri bildirmiştir. Resim ve heykel meselesinde İslam dini hükümleri şöyledir:

Kuranı Kerim'de resim, heykel

Kuranı Kerim'de "Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar, fal okları şeytana ait pis işlerdir, artık bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz" emri vardır (Maide suresi: 90. ayet). Buradaki içki, kumar, dikili taşlar, fal okları kavramları hamr, meysir, ensab, ezlem'dir. Ayette geçen ensab kelimesinin içeriği olan fal okları, İslam alimlerince şöyle yorumlanmıştır:
  • 1. Putperest Arapların üzerlerinde kurban kesip ibadet ettikleri dikili taşlar.
  • 2. İbadet için dikilmiş putlar.
  • 3. Resim, tasvir.
Kuranı Kerim'deki bir başka ayet "Ona (Süleyman'a) kalelerden, timsallerden, büyük havuzlar gibi çanaklar ve sabit kazanlardan dilediğini yaparlardı" ayetidir (Sebe suresi: 13). Bu ayette geçen temasil kelimesi, suretler şeklinde açıklanmıştır.



Hadislerde resim, heykel

İslam dininde ikinci kaynak olan hadis biliminde ise aşağıdaki hadislerle konu açıklanmaya çalışılmaktadır:
  • 1. Allah'ın yanında azabı en şiddetli olan insanlar tasvircilerdir (Müslim 6:369).
  • 2. Şu suretleri yapanlar kıyamet gününde azap görürler ve kendilerine yaptığınız suretlere can verin denilir (Müslim 6:368).
  • 3. Her musavvir cehennemdedir. Musavvirin, tasvir ettiği her surete kıyamet gününde Allah hayat verir de o canlı suret cehennemde kendini yapana azap eder. Eğer sanatına devam etmek zorunda isen ağaç resmi ve canlı olmayan vucut kısımlarının resmini yap (Müslim 6:370).
  • 4. Aişe naklediyor: Hz. Peygamber evinde üzerinde haç bulunan birşey bırakmazdı, onu bozar veya keserdi (Buhari, Mezalim 31; Büyu 102).
  • 5. Ebu Hüreyre Rasulullah'tan naklediyor: Aziz ve celil olan Allah şöyle buyurmuştur: Benim yarattığım gibi yaratmaya savaşan kişiden daha zalim kim vardır? Haydi onlar yoktan bir zerre yaratsınlar yahut bir habbe meydana getirsinler veya bir arpa danesi yaratsınlar (Müslim 6:372).
  • 6. Melekler, köpek ve tasvirlerin bulunduğu eve girmez (Müslim 6:358).
  • 7. Cebrail, Hz. Peygamberin yanına girmek için izin istedi. O da girin buyurdu. Cebrail 'nasıl gireyim, evinde birtakım at ve insan şekillerinin üzerinde bulunduğu bir perde asılıdır. Ya bu resimlerin başlarını koparmalısınız yahut bu perdeyi indirip yere sermelisiniz' dedi (Buhari tecrid 6:416).
  • 8. Aişe'nin nakışlı örtüsü hakkında Peygamber şöyle buyurdu: Onu benden uzaklaştır, onun resimleri namaz kılarken gözüme çarpıyor (Buhari, Libas:91). Aişe naklediyor: Hz. Peygamber bir seferden geldi. Benim şekilli perdemi yırttı, yüzünün rengi değişti ve: Ey Aişe, kıyamet gününde insanlar içinde en şiddetli azaplısı Allah'ın yaratmasına benzetmeye çalışan kimselerdir, buyurdu. Biz o perdeyi kestik, ondan bir iki tane yastık yaptık (Müslim 6:364-5; Buhari, Mezalim:132).
  • 9. İçinde suretler bulunan eve melekler girmez (Buhari, Libas 91).
  • 10. Aişe, Peygamber'in bir sefer dönüşü üzerinde suretler bulunan bir perdeyi hemen indirmesini söylediğini nakleder (Müslim 6:363, Ebu Davud Libas:45; Tirmizi Edeb:44).
  • 11. Kiliselerdeki tasvirler üzerine Peygamber şöyle buyurdu: Bunlar, aziz bir kimse öldüğü zaman hemen onun kabri üzerine bir mescit yaparlar ve o azizin bir resmini mescide korlar. Bunlar Allah yanında halkın en kötüleridir (Buhari, tecrid 4:479; Müslim 2:153).
  • 12. Bir yerde Peygamber, bir konuyu, elindeki değnekle kuma şekiller çizerek ashabına anlatmıştır (Buhari, Tecrid 12:180, 359).

İslam öncesi resim

Musevilik oyma put yapmayı, suretleri ve bunlara tazimi, dikili taşları yasaklar (Tevrat, tesniye bölümü). Musa'nın emrinin dinlenilmemesi ve altın buzağı yaparak buna tapanlar Kuranı Kerim'de bildirilmektedir (Bakara, 52).
Hıristiyanlık, İsa, Meryem ve havarilerin, meleklerin resim ve heykellerini kiliselerde, ibadet yerlerinde doğal hale getirdi. 8. yüzyılda Hıristiyanlık içinde heykelleri kırma ve iconoclasm tepkisi meydana gelmiştir.
Doğu dinleri, Budizm, Çin ve Hint dinlerinde sayısız kutsal resim ve heykeli yapılmıştır.



Resmin haram olanları ve caiz görülen resimler

İslam, doğuşundan itibaren putları kırmış, yıkmıştır. İslam peygamberi, Mekke'yi fethettiğinde Kabe içindeki bütün heykel ve resimleri temizlemiştir. Canlı varlıkların resimlerinin yapılması, suretler büyük günahtır. Canlı olmayan tabiat resimleri yapılmasına izin verilmiştir. İslam dininde suret işi, Allah'ın yaratıcılığını taklit ve puta teşvik temelinde yasaklanmıştır. Bu yüzden, üzerinde resim olan eşya, resimli kartpostal, resimli kağıt caiz değildir. Oyuncaklar, bundan istisnadır. Tapınaklar içinde her türlü resim yasaktır. Hıristiyanlardaki tasvircilik ve Budizm'deki Buda heykelciliği İslam dininde yasaktır.
İslam dini tasvirde, heykelde, tazime ve tapınmaya götüren her işi yasaklamıştır. Mukaddes kişilerin resimlerinin çizilmesi, tasvir edilmesi kesin olarak yasaklanmıştır. İslam güzel ahlaktan ibaret olduğunu bildirmiş ve ahlaksız resimleri, açık saçık her türlü baskıyı, müstehcen basım ve yayını, müstehcen sinema ve filmleri haram kılmıştır. Bununla birlikte, eğitim için çizgiyle anlatımı, fotoğrafçılıkta manzara çekimiyle vesikalık fotoğrafı, bilimsel ve idari işlerde kullanılan fotoğrafları serbest bırakan görüşler çoğunluktadır.



İbadet yerlerinde resim

İslam alimleri, mescitlerde ve camilerde tasvir ve yazıların bulunmasını caiz görmemişlerdir. Bu nedenle bütün camilerde, Allah, Muhammed, Ebubekir, Ömer, Osman, Ali hatlı levhalar ve ayet hatlarından başka bir tasvir bulunmaz. Halılar düz veya geometrik desenlidir. Yüzük ve para üzerindeki resimlerin ibadete engel olmadığı, üzerinde tasvir bulunan elbiseyle, baskılı tişörtle namaz kılmakta sakınca olmadığı belirtilmiştir.



Resimli eşya

Tıp, edebiyat ve eğitim kitaplarında tasvir caizdir. İslam tarihinde Kuranı Kerim ve Peygamber'in hayatı resimli olarak basılmamış, minyatür sanatıyla tasvir yapılmış, ancak minyatürde bile İslam Peygamberi tasvir edilmemiştir. Hiçbir sinema filminde Peygamber rolü oynanmamıştır. İslam dünyasında sadece İran'da temsili resim gelişmiş, Ali tasviri, sembolik anlatımı yapılmıştır. Osmanlı sultanları 15. yüzyıldan sonra resimlerini yaptırmışlardır (Fatih, Yavuz, II. Selim, IV. Murad vd).
İslam paraları üzerinde çoğu zaman elhamdülillah, Allahüekber, bismillah, lailaheillallah ibareleri basılmış, resim konulmamıştır. İslam sanatı, bütün alanlarda estetik doktrinlere yer vermemiş, hüvelbaki (baki olan Allah'tır) ilkesince, tevhidi öne çıkarmıştır.
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
benimde halam dayım ressam babamda resamdı eskiden:)bendede yetenek var icraat yok:)
 

Aisa

New member
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
79
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Baku
selamun aleykum
Yusufff123 kardes, ben bir seyi merak ediyorum. bazi kardesler avatara insan resmi koyuyorlar, bu islamda caiz mi? lutfen sorumu delille cevaplandirin
Allah sizlerden razi olsun. Amin!
 

Yusufff123

New member
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
77
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
34
benim avatarimdada var haklisisn hemen silecegim hic fark etmedim googlede arastrirdim ......
tabiki avatar hakkinda kuranda bisey yazmiyacaktir ama resim ne olursa olsun kimselere gösterilmemelidir

::: ALINTI :::

İster hürmet edilmek için, ister hakaret edilmek için olsun, ister büyük olsun, ister küçük olsun, ister insan ister hayvan resmi olsun, canlı resmi ve heykel yapmak haramdır, büyük günahtır. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

(Canlı resmi yapana, kıyamette “Yaptığın resme can ver” diye azap olunur.) [Müslim]

(Dünyada [zaruretsiz] canlı resmi yapana, kıyamette bu resme can vermesi söylenerek azap edilir. Halbuki o, o resme can veremez.) [Nesai]

(Canlı resmi yapan, kıyamette en şiddetli azap görecektir.) [Buhari]

(Canlı resmi yaparak Allahü teâlânın yarattıklarına benzetmeye çalışanlar, kıyamette en şiddetli azaba uğrarlar.) [Buhari, Müslim]

(Ya Ali, putları, resimleri imha et.) [Müslim]

(Elinize geçen canlı resimlerini yırtıp, bozun.) [Müslim]

(Resim, cünüp ve köpek olan odaya rahmet melekleri girmez.) [Ebu Davud, Nesai, İbni Hibban]

(Köpek ve heykel bulunan odaya rahmet melekleri girmez.) [Müslim]

(Cebrail aleyhisselam “Biz, köpek ve resim olan odaya girmeyiz” dedi.) [Buhari, Taberani]

(Beni âlemlere rahmet olarak gönderen Allahü teâlâ, çalgıları, cahiliyet işlerini ve putları yok etmemi emretti.) [Ebu Nuaym]

([Zaruretsiz] canlı resmi yapanların yeri cehennemdir. Ahirette yapılan resimlere can verilecek, o resmi yapanlara cehennemde azap edecektir.) [Buhari, Müslim]

Resulullah, canlı resmi yapanları lanetledi. [Buhari]

İsevi dinine Eflatun felsefesi ve Romalıların putperestliği karışarak, resimlerde, heykellerde, ilahlık sıfatları [Ebedi var olmak, her istediğini yapabilmek, öldürmek, diriltmek, şifa vermek, gaibleri bilmek vasfı] bulunduğuna inandılar. Böyle olduklarına inanılan resimlere, heykellere put denir. Bunlar Allahü teâlâya ortak yapılmış olur. Bunlara hürmet etmeye tapınmak denir. Tapınma işine de şirk denir.

İhtiyaçlar için resim caizdir
Üzeri örtülü resim bulundurmak caizdir. Nüfus kağıdı, vesika, senetler ve başka lüzumlu ihtiyaçlar için, resim çektirerek üzerleri örtülü olarak saklamak caizdir.

İslam dini, insanlarla alay edilmesine ve canlılara tapılmasına ve gençlerin fuhşa sürüklenmesine, evlilerin baştan çıkarılmasına alet olan insan resimlerini, heykelleri haram etmiş, canlıların anatomik parçalarının ve bitkilerin ve her çeşit, fizik, kimya, astronomi, inşaat resimlerini helal etmiş, serbest bırakmıştır. İlimde, teknikte gereken resimlerin yapılmasını, bunlardan fayda elde etmeyi emir buyurmuştur. İslam dini, her şeyde olduğu gibi, resimleri de, faydalı ve zararlı olmak üzere ikiye ayırmış, faydalı olanlarını emir, zararlı olanlarını yasak etmiştir. (S.Ebediyye)


::: ALINTI :::
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
Resimde Allahtan gelen büyük bir yetenek ne biliyim da vinci felan bunlar küçücük çocukken mükemmel resim yaparlarmış bu yeteneği doğuştan ona Allah vermiş ozaman ressamlerın hepsi cehennemlikmi saçmalamayın size kalsa herşey günah zaten bişi sorucam adım atmakta günahmı?yok avatarda insan resmi var aaa ne günah ....üfff valla bazen hakketten böyle mantıksız yazılara kızıyorum
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Resimde Allahtan gelen büyük bir yetenek ne biliyim da vinci felan bunlar küçücük çocukken mükemmel resim yaparlarmış bu yeteneği doğuştan ona Allah vermiş ozaman ressamlerın hepsi cehennemlikmi saçmalamayın size kalsa herşey günah zaten bişi sorucam adım atmakta günahmı?yok avatarda insan resmi var aaa ne günah ....üfff valla bazen hakketten böyle mantıksız yazılara kızıyorum


Sayın barbie

Yukarıda ki mesajlarda bahsedilen konu ile alakalı ve cevap amaçlı hadis-i şerifler vardır.

Bir İslami paylaşım platformu olarak, şahsi kanaatler değil de, Kur'an, Hadis, kıyas ve bunların içtihatı ile fikir beyan ediliyor.

Siz ise mesajlarınızda bu ve benzeri olaylara bilir-bilmez gayet fütusuz ve lakayd cevaplar vermektesiniz. Daha önceki konularda da bu tarzınız değişir diye " tahammülle" cevaplar verildi ancak üslubunuz değişmedi.

Neye, hangi hadle " saçma" dediğinizin farkındamısınız. Eğer Allah'a ve Rasülüne inanıyorsanız derhal "tövbe" edin ve bu bir son olsun. Eğer böyle bir kaygınız yok ise de, İslami değer yargılarıyla zevklenmeden, iddialarınızı ispat edin!
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
töbe töbe Allaha inanmamak değil benimkisi hem başka biyerden anlama lafı ...sadece Allahın verdiği yetenek neden günah olsun şimdi bir insan heykel yapar buna tapar günah olan budur onun bir obje olduğunu bilip yeteneği ile yapması yada bu bir resim olabilir bu neden günah olsun eskiden millet heykel yapar ona taparmış peygamber efendimiz buyüzdende böyle demiş olabilir şimdi adam kalkıp resim yaptı yeteneği var evinde bi obje bu okadar kime zararı var????????????????kimseye ben bunu söylüyorum
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
ya bide KURANDAKİ HER AYETE TEK TEK UYUYORMUŞ GİBİ NAMELER ATMAYIN ÇOK YAPMACIK OLUYORSUNUZ BU ZAMANDA bir elin beş parmağı kadarda böyle insan ben buna kızıyorum ARTIK ÇOK FARKLI HERŞEY GERÇEKTEN İYİ BİR KUL OLMAK ZOR İNSAN OLMAK ZOR BEN AÇIK AÇIK DİYORUM ÇOK İYİ BİR KUL DEĞİLİM AMA ÖYLE OLABİLMEK İÇİN ÇABALIYORUM ÇÜNKÜ İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ HAYAT ŞARTLARI ÇOK KARMAŞIK VE ZOR ...BUYÜZDEN KİMSE KİMSEYİ KANDIRMASIN,KINAMASIN LÜTFEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
töbe töbe Allaha inanmamak değil benimkisi hem başka biyerden anlama lafı ...sadece Allahın verdiği yetenek neden günah olsun şimdi bir insan heykel yapar buna tapar günah olan budur onun bir obje olduğunu bilip yeteneği ile yapması yada bu bir resim olabilir bu neden günah olsun eskiden millet heykel yapar ona taparmış peygamber efendimiz buyüzdende böyle demiş olabilir şimdi adam kalkıp resim yaptı yeteneği var evinde bi obje bu okadar kime zararı var????????????????kimseye ben bunu söylüyorum

Yani ben belki bir kaç yerden anlıyor olabilirim ama, sen hiç bir yerden anlamıyorsun lafı. Ne demeli sana bilmiyorum...

Yani sen kendi mantığın ile mi bir şeyin helal haram olacağına karar vereceksin. Ya da senin bir islami ilim kariyerin mi var, bizim haberimiz yok? Nedir barbie, nedir?

Şu resim ve heykel konusunu bize bir anlat, nasıl olursa helal, ne olursa haram, bizde senin dediğinle amel edelim.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ya bide KURANDAKİ HER AYETE TEK TEK UYUYORMUŞ GİBİ NAMELER ATMAYIN ÇOK YAPMACIK OLUYORSUNUZ BU ZAMANDA bir elin beş parmağı kadarda böyle insan ben buna kızıyorum ARTIK ÇOK FARKLI HERŞEY GERÇEKTEN İYİ BİR KUL OLMAK ZOR İNSAN OLMAK ZOR BEN AÇIK AÇIK DİYORUM ÇOK İYİ BİR KUL DEĞİLİM AMA ÖYLE OLABİLMEK İÇİN ÇABALIYORUM ÇÜNKÜ İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ HAYAT ŞARTLARI ÇOK KARMAŞIK VE ZOR ...BUYÜZDEN KİMSE KİMSEYİ KANDIRMASIN,KINAMASIN LÜTFEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Neyse, peki, Allah kolaylık versin sana da, bize de...
 

Aisa

New member
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
79
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Baku
benim avatarimdada var haklisisn hemen silecegim hic fark etmedim googlede arastrirdim ......

kardes, wallahi mesaj yazarken sizin avatara bakmadim bile. yani sizin avatara canli resmi koydugunuzu gormemistim, yoksa bazi kardesleri degil, direk sizi ornek gosterirdim. yani laf arkasinda saklandigimi dusunmeyin.
selam ve dua ile..........
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
13. Onlar Süleyman'a kalelerden, heykellerden, havuzlar kadar (geniş) leğenlerden, sabit kazanlardan ne dilerse yaparlardı. Ey Davud ailesi! Şükredin. Kullarımdan şükreden azdır! (Sebe:13)

Ayette geçtiği üzere Cinler Hz.Suleyman(a.s.) a açık açık heykeller yaptığı görülüyor.

Eğer derseniz ki heykel yapmakta yaptırmakta haramdır, Haram olan bir isteği peygamberler istemez. Hz.Süleyman ne dilerse cinler onu yapıyordu.
 

Yusufff123

New member
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
77
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
34
kardes, wallahi mesaj yazarken sizin avatara bakmadim bile. yani sizin avatara canli resmi koydugunuzu gormemistim, yoksa bazi kardesleri degil, direk sizi ornek gosterirdim. yani laf arkasinda saklandigimi dusunmeyin.
selam ve dua ile..........


yok ölye düsünmedim yinede sagol
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
Neyse, peki, Allah kolaylık versin sana da, bize de...


bencede herkes bildiğini yaşasın banane senden sanane benden din Allahla kul arasındadır kişinin özelidir benim için önce Allah sonra peygamber efendimiz sonra Atatürk sonra vatanım sonra ailem ve arkadaşlarım gelir ...ve ben dinimi kendim yaşıyorum günahı sevabı benim kimse kimseyi etkilemeye çalışmasın artık herşey çok farklı bunu bir anlasanız ne güzel olucak!!!!!!!!!ben herşeyin aşırısına karşıyım ama asla Allahıma karşı gelmiyorum gelmemde ama sizle durup bunu tartışmıcam çünkü sabit fikirlisiniz ....lafı nerelere çektiniz ne siz beni anlarsınız ne ben sizi buyüzden konuşacak birşey yok iyigünler bekir bey
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
Yani ben belki bir kaç yerden anlıyor olabilirim ama, sen hiç bir yerden anlamıyorsun lafı. Ne demeli sana bilmiyorum...

Yani sen kendi mantığın ile mi bir şeyin helal haram olacağına karar vereceksin. Ya da senin bir islami ilim kariyerin mi var, bizim haberimiz yok? Nedir barbie, nedir?

Şu resim ve heykel konusunu bize bir anlat, nasıl olursa helal, ne olursa haram, bizde senin dediğinle amel edelim.


avatarda resim var ne günah buna gelene kadar önce kendinize şunu sorun ben nasıl bir insanım gerçekten iyimiyim vijdanım rahat uyuyabiliyormuyum kimseyi kırmamyı becerebiliyormuyum ...diyelimki bir insan küfür etmiyo,kimseyi kırmıyo,hep iyi niyetli ve anlayışlı bu insan duvarına resim asmıyosa ben bu kişiye saygı duyarım çünkü bu insanın ettiği dua da kabul oluyodur yani sizin bu dediklerinize gelene kadar insan kendini çok törpülemeli kötü huylarından çünkü yaşadığımız zamanın şartlarında bu çooook zor buyüzden ben herkesi kötü birşey yapsa bile dese bile anlamaya çalışıyorum ...mesele senin avatarına insan resmi koyman değil niyet o resmi koyarsın taparsın çok günah o resmi koyarsın evde bir objedir ...yani ister beni anlayın ister anlamayın bizim tanıdığımız bir öğretmenin koluanda doğuştan arapça Allah yazıyo kadın kızını kaybetti çok kötü günler yaşadı dualar okudu Allaha sığındı şuan resim yapıyo kendini resme verdi böyle avunuyo umarım burdan birşey anlarsınız iyi günler
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bencede herkes bildiğini yaşasın banane senden sanane benden din Allahla kul arasındadır kişinin özelidir benim için önce Allah sonra peygamber efendimiz sonra Atatürk sonra vatanım sonra ailem ve arkadaşlarım gelir ...ve ben dinimi kendim yaşıyorum günahı sevabı benim kimse kimseyi etkilemeye çalışmasın artık herşey çok farklı bunu bir anlasanız ne güzel olucak!!!!!!!!!ben herşeyin aşırısına karşıyım ama asla Allahıma karşı gelmiyorum gelmemde ama sizle durup bunu tartışmıcam çünkü sabit fikirlisiniz ....lafı nerelere çektiniz ne siz beni anlarsınız ne ben sizi buyüzden konuşacak birşey yok iyigünler bekir bey


Bakın sayın barbie
Bu forum kimsenin yargılandığı bir forum değildir.

Sadece ve sadece İslami emir ve kuralların paylaşıldığı, yanlış bilinenlerin düzeltildiği ve insanların birbirlerine Hakk'kı tavsiye ettiği bir forumdur.

Dolayısı ile İslam'ın doğrularını bulalım, bilelim, tabii ki kimse "sütten çıkmış kaşık" değil. Herkesin büyük küçük günahı olabilir. Herkesi Allah affetsin, herkese Allah daha hayırlıca İslamı yaşamayı nasip etsin.

Ama, dinimizce helal olan bir şeye haram demek Allah'a karşı isyan olduğu gibi, haram olan bir şeye de helal demek Allah'a isyan etmektir.

Evet, her koyun kendi bacağından asılır ama, İslam da "emri bil maruf, nehyi anil münker" diye, iyiliği emretmek, kötülüğü nehyetmek diye yapılması farz bir emir vardır. Bunu yapmaya çalışana "sanane-banane" demek, Müslümanım diyene yakışmaz.

Dediklerinizi anlıyorum, hiç mi hiç anlama özrüm yoktur, ama sizin anlamadığınız şudur ki, burası barbiforum değil, İslam Forum. Orasını karıştırmayalım. Her iş, her laf, her yerde geçmez ve kabul görmez.

Burada size anlatılmaya çalışılan hiç bir şey de aşırılık yoktur haşa. İslam da aşırılık yoktur. Ama siz "kendi şeyinize göre" bir İslam arıyorsanız o dediğiniz burada yok. Yani sizin hezeyanlarınızı küçük ve masum da olsa burada kimse kabul etmez, boşuna ahh vahh etmeyin.


avatarda resim var ne günah buna gelene kadar önce kendinize şunu sorun ben nasıl bir insanım gerçekten iyimiyim vijdanım rahat uyuyabiliyormuyum kimseyi kırmamyı becerebiliyormuyum ...diyelimki bir insan küfür etmiyo,kimseyi kırmıyo,hep iyi niyetli ve anlayışlı bu insan duvarına resim asmıyosa ben bu kişiye saygı duyarım çünkü bu insanın ettiği dua da kabul oluyodur yani sizin bu dediklerinize gelene kadar insan kendini çok törpülemeli kötü huylarından çünkü yaşadığımız zamanın şartlarında bu çooook zor buyüzden ben herkesi kötü birşey yapsa bile dese bile anlamaya çalışıyorum ...mesele senin avatarına insan resmi koyman değil niyet o resmi koyarsın taparsın çok günah o resmi koyarsın evde bir objedir ...yani ister beni anlayın ister anlamayın bizim tanıdığımız bir öğretmenin koluanda doğuştan arapça Allah yazıyo kadın kızını kaybetti çok kötü günler yaşadı dualar okudu Allaha sığındı şuan resim yapıyo kendini resme verdi böyle avunuyo umarım burdan birşey anlarsınız iyi günler

Avatara resim koymanın günah olduğunu söylemedim. Ancak hadislerle sabittir ki, canlı varlık resmi ve heykeli yapmak büyük günahtır, bunların belli kriterlere haiz olanlarının bulunduğu yerede Allah'ın rahmet melekleri girmez.

Sen şimdi kalbi temiz muhterem kul, kalbin taze kalaylı bir tabak kadar temiz bile olsa, bil ki, Allah'ın ve Peygamber'in emirlerini bu lakaydlıkla değerlendirdiğin müddetçe, yaptığın işin adı "isyan" dır. Ama, evet şu şu haller günahtır, yasaktr, ama elimizden geldiğince, nefsimizin yettiğince riayet etmeye çalışıyoruz dersen ne ala, buna kimse bir şey demez. Ama burada verdiğiniz günlük hayata dair uçuk örnekler İslami bir kriter ve nas taşımıyor, bilesiniz.
 

samanyolu

New member
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
2,063
Tepkime puanı
2,696
Puanları
0
Yaş
49
Konum
istanbul
Müsavvir[şekillendiren]Allah'tır
Allahu Teala şöyle buyurur:
O,yaratan,var eden şekil veren Allah'tır.[haşr,59/24]
Rahimlerde sizi dilediği gibişekillendiren odur.[Al-i imran 3/6]
Andolsun sizi yarattık,sonra size şekil verdik,sonra da meleklere,adem'e secde edi emrettik.[araf,7/11]
Yani bütün mahlukatı yaratıp onları dilediği gibi tasvir eden [şekillendiren] Allahu Tealadır.
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Önce Avatarlarınızdaki resimleri kaldırın sonra resimlere karşı birşeyler yazın.

Dersiniz ki biz insan suretine karşıyız. O zaman da az önceki söylediğiniz sözleri size delil olarak getiririm.

Allah(c.c.) herşeyi şekillendirmiştir, sadece insanları değil. Madem resimlere ressamlara bu kadar karşısınız, Avatarınızda resim kullanmayınız.

Ayeti tekrar yazıyorum.

13. Onlar Süleyman'a kalelerden, heykellerden, havuzlar kadar (geniş) leğenlerden, sabit kazanlardan ne dilerse yaparlardı. Ey Davud ailesi! Şükredin. Kullarımdan şükreden azdır! (Sebe:13)
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ayetleri doğru değerlendirelim...

Sebe 13-14- Tefsir


Burada cinlerin sanatın sırlarını bilen birer sanatkar oldukları da şundan anlaşılıyor Onlar ona ne isterlerse yaparlardı. Mihrablar ve heykeller.

MİHRAB: "Mif'al" alet ismi ölçüsü olduğu gibi, bir de "midrar" gibi mübalağa (abartma) kipi olur ki, mihrabın esasen bu mânâdan alındığı söyleniyor. Keşşaf'ta denilir ki: Meharib, bayağılıktan korunmuş ve uzak olan şerefli meskenler ve oturulacak yerler demektir. Bunlar onur ve haysiyetle korunduklarından ve savunulduklarından dolayı, "Meharib" ismi ile isimlendirilmiştir. Gerçi burada meharib, mescitlerdir diye de tefsir olunmuştur."Temasil" timsal kelimesinin çoğuludur. Timsal, canlı veya cansız bir şeyin biçimine benzer yapılan herhangi bir şekildir. Burada "temasil" melekler, peygamberler ve salih insanların şekilleridir denilmiştir. Halk görsün de onlar gibi ibadet etsinler diye mescitlerde bakırdan, piriçten, sırçadan, mermerden bunların şekilleri yapılırmış. Böyle heykeller yapılmasına Süleyman (a.s.) nasıl izin verdi? diye sorabilirsin. Cevaben derim ki: Tasvir yalan ve zulüm gibi aklın kötü gördüğü şeylerden değildir. Böyle olanlarda şeriatlerin birbirinden farklı hüküm getirmeleri mümkündür. Ebü'l-Âliye'den rivayet olunduğu üzere, o zaman resim yapmak haram kılınmamıştı. Bununla birlikte heykellerin hayvan suretinde olması şart değildir. Ağaç gibi cansız resimleri olması da caizdr. Onun için Razî, yalnız "nükuş" demekle yetinmiştir. "havuzlar gibi canaklar."

CİFAN: Çanak mânâsına "cefne" kelimesinin çoğulu, CEVAB da büyük havuz mânâsına " cabiye"nin çoğuludur. "Sâbit kazanlar."

KUDÛR, "Kıdr" kelimesinin çoğuludur. Kıdr, gerek topraktan ve gerek başka bir madenden çömlek, tencere ve kazan gibi içinde yemek pişen kapdır.

RASİYAT, yerinden kalkmaz, ağır ve sabit mânâsına "Rasiy" veya "Râsiye"nin çoğuludur. Demek ki çok yemekler pişiriliyor, pek büyük sofralar kuruluyormuş. Çalışın ey Davud ailesi, o büyük şükür için çalışın. Yani o büyük nimet ve refah içinde tenbelliğe zevk ve eğelenceye dalmayın, çalışın. Hem çalışmanız, bu nimetlerin şükrünü eda etmek, her birini yerinde harcayarak Allah Teâlâ'ya daha güzel amellerle kulluk eylemek için olsun ki "Andolsun şükrederseniz elbette sizin (nimetinizi) artırırım." (İbrahim, 14/7). Bununla birlikte kullarım içinde çok şükreden azdır.

ŞEKÛR, çok şükreden, bütün gücünü şükretmeye harcayan, kalbi, dili ve diğer organları hem itikad, hem itiraf, hem çalışmakla ve çoğu zamanlar da şükür ile meşgul olandır. İbnü Abbas'tan bir rivayette: Bütün durumlarında şükredendir. Neml Sûresi'nde geçtiği üzere "Ey Rabbim! Bana, ana ve babama lutfettiğin nimetine şükretmemi ve senin razı olacağın iyi işler yapmamı bana ilham et. Rahmetinle beni de salih kullarının arasına sok." (Neml, 27/19) duasını vird edinmiş olan Süleyman (a.s.), o az olan şekur kullardandır. Rivayet olunuyor ki Hz. Ömer bir adamın "Allahım beni o azdan kıl" diye dua ettiğini duymuş: "Bu nasıl dua!" diye sormuş. O zat, "İşitiyorum ki, demiş, Allah "Kullarım içinde şükreden azdır" buyuruyor. Beni de azlardan kılmasını istiyorum." Bunun üzerine Hz. Ömer "Herkes Ömer'den daha bilgili" demiş.

Burada "arz", yeryüzünün ismi değil, fiilinden "ekl" ölçüsünde mastardır. Erda adındaki böceğin fiili, yani ağaç kurdu denilen bir nevi güvenin yemesi, kırkması mânâsınadır deniliyor, bir güve böceği demek olur. Süleyman (a.s.)ın ölüm şekli hakkında türlü rivayetler varsa da biz onları bir yana bırakıyoruz.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hüküm Allah'ın dır. Allah'ın kulu ve Rasülü Muhammet Mustafa (s.a.v) Efendimizin ve O'nu takip eden ulemanın içtihatları sağ ve sağlamdır. Bu çerçevede değerlendirilirse hadisler ve fetva aşağıdadr.




Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Libas 89, Tevhid 56; Müslim, Libas 103, (2018); Nesai, Zinet 114, (8, 215)
Ravi (r.a.): İbnu Ömer
Hadis: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Şu resimleri yapanlar var ya, -bir rivayette: "Şu resimlerin sahipleri var ya! Kıyamet günü azab olunacaklar. Onlara: "Şu yaptıklarmızı diriltin" denir."
Kayıt No.: 2165



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Libas 91, 95; Müslim, Libas 87, (2105); Muvatta, İsti'zan 8, (2, 966, 967); Nesai, Zinet 112,113, (8, 213); İbnu Mace, Libas 45, (3653)
Ravi (r.a.): Aişe
Hadis: Resulullah (sav) bir seferden dönmüştü. (O yokken) ben, yüklüğün önüne, üzerinde resimler bulunan bir bez çekmiştim. Resulullah perdeyi görünce, çekip attı, (öfkeden) yüzü de renklenmişti. "Ey Aişe!" buyurdular, "bil ki, Kıyamet günü insanların en çok azab görecek olanı Allah'ın yarattıklarını taklid edenlerdir." Hz. Aişe rivayetine devamla dedi ki: "Biz o bezi kestik bir veya iki minder yaptık."
Kayıt No.: 2166



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Büyu 104; Müslim, Libas 99, (2110); Nesai, Zinet 1l2, (8,212,214)
Ravi (r.a.): İbnu Abbas
Hadis: Anlattığına göre kendisine bir adam gelip: "Ben ressamım, şu resimleri yaptım. Bana bu hususta fetva ver!" dedi. İbnu Abbas adama: "Bana yaklaş!" emretti, adam yaklaşınca: "Bana daha da yaklaş!" dedi. Adam yaklaştı, İbnu Abbas elini başının üzerine koydu ve: "Ben Resulullah (sav)'ı dinledim. Şöyle diyordu: "Bütün tasvirciler ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için bir nefis koyar ve bu ona cehennemde azab verir." İbnu Abbas devamla adama dedi ki: "İlla da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap."
Kayıt No.: 2167



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Ta'bir 46; Tirmizi, Libas 19, (1751); Nesai, Zinet 114, (8, 215)
Ravi (r.a.): İbnu Abbas
Hadis: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim resim yaparsa, Allah onu Kıyamet günü, yaptığı resim sebebiyle, onlara ruh üfleyinceye kadar azab eder. Hiçbir zaman da ruh üfleyici değildir."
Kayıt No.: 2168



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Libas 92, 88, Bed'ül-Halk 6,14, Megazi 11; Müslim, Libas 102, (2606); Ebu Davud, Libas 48, (4155); Tirmizi, Edeb 44, (2805); Nesai, Zinet 112, (8, 212, 213); İbnu Mace, Libas 44, (3649)
Ravi (r.a.): Ebu Talha el-Ensari
Hadis: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Melekler, içerisinde köpek ve timsaller bulunan eve girmezler."
Kayıt No.: 2169



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Müslim, Libas 102 (2112); Ebu Davud, Libas 48, (4158); Tirmizi, Edeb 44, (2807); Nesai, Zinet 113, (8, 216)
Ravi (r.a.): Ebu Hüreyre
Hadis: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bana Cibril (as) geldi ve: "Dün sana gelmiştim (ama yanına girmedim)." Girmeyişimin sebebi de üzerinde timsaller bulunan perde bezi idi. Orada bir de köpek vardı, kapının üzerinde de insan resimleri bulunuyordu. Timsallerin başlarının koparılmasını emret ki ağaç şekline dönsun. Örtüden ayak altına atılacak iki minder yapılmasını, köpeğin de dışarı çıkarılmasını söyle!" Bu söylenenler yapıldı." (Bu rivayet Ebu Davud ve Tirmizi'nin metnine mutabıktır)
Kayıt No.: 2171



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 90, (227), Libas 48, (4152); Nesai, Taharet 168, (1, 141), Sayd 11, (7,185)
Ravi (r.a.): Ali
Hadis: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İçerisinde resim, cünüb ve köpek bulunan eve (rahmet) melekleri girmez."
Kayıt No.: 2172



Konu: Ressamların Zemmi; Resim Ve Örtülerin Keraheti
Kaynak: Buhari, Enbiya 8, Hacc 54, Megazi 48
Ravi (r.a.): İbnu Abbas
Hadis: Resulullah (sav) (Mekke'nin Fethi günü), Beytullah'ta tasvirler görünce, içeri girmedi, önce onların imhasını emretti ve imha edildiler. İçeride Hz. İbrahim ve Hz. İsmail (as)'in ellerinde kumar okları bulunur vaziyetteki suretlerini görmüştü. Şöyle buyurdu: "Allah canlarını alsın. Vallahi onlar asla oklarla kısmet aramadılar."
Kayıt No.: 2173





Allah'ın birliği inancına dayanan İslâm dini, bu inancı korumak için son derece titizlik gösterir. Akla ve kalbe, gizli ve açık bir şekilde girebilecek her tür şirk ve putperestlik yolunu kapatır. Onun için de, resim konusunda hassas davranır. Çünkü çoğunlukla, sevilen kimselerin hatıralarını devam ettirmek gibi bir niyetle başlayan resim ve heykel işi, sonunda Allah'a şirk koşmaya, resmi ve heykeli yapılan kimseleri yüceltmeye varır. Onun için İslâm bu kapıyı kapatmıştır.

Hz. Peygamber İslamın ilk döneminde, ne suretle olursa olsun, resimli eşya kullanılmasını yasakladı. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.s) şirkle mücadele halindeydi; insanları putlara, heykellere, resimlere ibadetten uzaklaştırıyordu. Nitekim resim ve heykeli şiddetle yasaklayan hadisler bu dönemde söylenmiştir.

"Her kim bir canlı resmi yaparsa Allah ona o resme can verinceye kadar azab eder. Ressam resmine katiyyen ruh veremez ve ebediyen azab olunur" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VI, s. 533).

"Şu resimleri yapanlar yok mu? İşte onlar, kıyamet gününde, haydi yaptığınız resimlere can veriniz, diye azab olunacaklardır" (Tecrid, XII, 116).

İslamın kuvvetlenip güçlenmesiyle tazim ifade etmeyen resimlerin yapılmasına müsaade olunmuştur. Nitekim İslâm bilginlerinin çoğu, manzara resimlerinin, yarım(Mesela belden yukarı) insan ve diğer ruh taşıyan hayvanların resimlerinin yapılmasında ve kullanılmasında bir sakınca görmemişlerdir. Yalnız tam insan ve ruh taşıyan hayvan resimleri hakkında alimlerden bir kısmı, tazim olmaksızın kullanmayı kerahetle caiz görmüş, bir kısmı da görmemiştir.

Fotoğrafın durumu nedir? Bu hususta da bazı alimler bunun caiz olduğunu, bir kısmı da olmadığını savunmuştur. Caiz görenler, fotoğraf belirli vasıtalarla gölgeyi hapsetmekten ibarettir, yasaklanan resimlerden değildir, çünkü yasaklanan resim, daha önce yapılmamış bir resmi yapmak, Allah'ın yarattığı bir hayvana benzetmeye çalışmaktır, halbuki herhangi bir aletle alınan fotoğrafta bu anlam yoktur, derler. Caiz görmeyenler de resim konusunda olduğu gibi fotoğraf konusunda da şiddet gösterir ve kerahati üzerinde ısrar ederler. Yalnız bunlar da pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet gibi zorunlu haller ve şüphelileri tanıma dolayısıyla çekilen ve tazim niyeti yahut inancı sarsma olmayan resim ve fotoğraflara ruhsat verirler (Yusuf el-Kardâvî, İslâm'da Helal ve Haram, s. 128).

İslâm inançlarına ve adabına ters düşen her türlü resim haramdır. Kadın resimlerinin çıplak veya yarı çıplak çizilmesi, fitne doğuracak yerlerinin belirtilmesi, gazete, dergi ve sinemalarda gösterilmesi haramdır. Bunları çizen, çeken, yayınlayan, evlerde ve dairelerde bulunduran, onları görmeye niyetlenen manen sorumludur. Kâfir, fasık ve zalimlerin resimleri de aynı hükümdedir. Bir müslüman, Allah'ın varlığını inkâr eden bir liderin, Hz. Muhammed (s.a.s)'in peygamberliğini reddeden bir kimsenin, müslüman olduğunu söylediği halde, Allah'ın indirdiğinden başkasıyla hükmeden kişilerin resimlerini asması helal değildir.
 
Üst Alt