Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İmtihan edilmeden ölmek

turgut

New member
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Benim çok merak ettiğim bir soru var.


Malum dünyaya imtihan edilmek için geldik.

2,3 yaşlarında ölen çocuklar imtihan olmadan dünyadan ayrılıyorlar.

Bu çocukların imtihan edilmeden dünyadan ayrılmalarının sebebi nedir?

Teşekkürler.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sebebini Allah bilir, biz bilmeyiz, bilemeyiz.
Ancak dünyanın imtihan yeri olması ve imtihandan muaf bir yaşta dünyadan ayrılmanın sonuçlarına bakarsak, bu çocukların imtihan edilmediği vechile azabtan da muaf olacağı çıkar ortaya ki bu mealde kaynaklar mevcuttur.
Keza bu çocukların vefatı dünyada ki ailesi, yakınları ve sevenleri için ise yine imtihanın bir parçasıdır.
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Benim çok merak ettiğim bir soru var.


Malum dünyaya imtihan edilmek için geldik.

2,3 yaşlarında ölen çocuklar imtihan olmadan dünyadan ayrılıyorlar.

Bu çocukların imtihan edilmeden dünyadan ayrılmalarının sebebi nedir?

Teşekkürler.

Gazaliden
Bir adam ,bir çocuk cennete girer,Ad**** makamı,çocugun mak****dan yüksektir.
Çocugun hoşuna gitmez,neden ben bu adam dan aşagıdayım der
Allahın sesi duyulur O ömrü boyunca bana ibadet etti
Çocuk itiraz eder benimde erken canımı almasaydın bende ölene kadar sana ibadet ederdim der
allahın cevabı gecikmez,
Senin canını almasaydım bana karşı gelecektin ve cehennemliklerden olacaktın
Cehennemden haykırışlar duyulur neden bizim de canımızı çocukken almadın !

Gazali bu hikayeyi anlatır ve cehennemden gelen haykırışlara işaret ederek Mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz ,çaresiz kalır der.
Siz allemi cihanda olsanız Gazali ve benzerleri gibi zeka ve bilginizle çagları aşan gücünüzde olsa çıkış noktanız kuran oldukça mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır sözüne tutunmak zorunda kalırsınız.
 

anonim

New member
Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
137
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Konum
daha bulunmadi...
Allah (cc) yaratdıklarından yegane olarak insana cüzi irade vermiştir ve her insan yaptıklarından sorumludur. Diğer dinlerden olanlardan öyle kimse yok ki, Allah (cc) hidayet vesilesi göndermesin. Cehennemde olanların bu dünyadakı hayatlarında karşılarına çok kez uyarıcı, nasihatedici insanlar ve olaylar çıkmıştır. Mesela siz bu minval üzere devam ederseniz ahiretde nasıl hesap vereceksiniz? “Bilemedim” diyemezsiniz, çünkü cevabında “Bekir demedimi, Sinan demedimi sana” sorula bilir, “akıl edemedim” de diyemezsiniz “dünyada aklından hiç şikayet etmedin, hatta inanan müslümanlara akıl da veriyordun” cevabıyla karşı-karşıya gelebilirsin. Müslümansın diye cennetliksin gibi bir şey düşünülemez. Müslüman bir ailede, ülkede doğub büyüyen biri hayatı boyunca Allah (cc) tarafından imanında ne kadar sebatlı olması yönünden imtihan edilir.Cennete girecek olan müminler çeşitli imtihanlardan geçer, Rahman ve Rahim olan Allah`ın rızasını kazanmış olurlar ki, cennetle mükafatlandırılırlar. Çocuğun ölmesi ise onun anne ve babası için en büyük imtihanlardan birisidir. İradeyi açıklamak için önce onu göstermek lazım.Kimse kiyamet gününde Allah`ın adaletine karşı gelemez.VesSelam.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Ey insanlar! Eğer yeniden dirilmekten şüpheniz varsa, şurası muhakkak ki, Biz sizi önce topraktan, sonra bir parça sudan, sonra pıhtılaşmış bir kandan, sonra belli belirsiz bir et parçasından yarattık; tâ ki âyetlerimizi size açıklayalım. Sonra sizi dilediğimiz vakte kadar rahimlerde tutar, sonra çocuk olarak çıkarır sonra da olgunluk çağına erişinceye kadar sizi büyütürüz. İçinizden bazıları vefat ettirilir; bazılarınızı da en ileri yaşlara, evvelce bildiği şeyleri de bilmez hale gelinceye kadar yaşatırız. Yeryüzünü de ölmüş, kurumuş görürsün. Fakat üzerine yağmur indirdiğimiz zaman, o ölmüş yeryüzü kıpırdanır, kabarır ve üzerinde her güzel çiftten çeşit çeşit bitkiler yeşerir. (Hacc Suresi-5)

dediğiniz olay ayette belirtilmiş, fakat sebebi belirtilmemiştir. yapılan-gerçekleşen her şeyin sebebini bilmemiz zaten mümkün değildir.

Bu arada Şüphe,

herşeyin açıklanabildiği olayı günümüzde mümkün olmadığı gibi asla mümkün olmayacaktır. ''ne kadar zeki de olsanız sınırlısınız'' gibilerinden saçmalamışsın, sen her şeyin sebebini açıkladın, evren ve hayatla ilgili hiçbir soru işareti kalmadı da bizim mi haberimiz yok?

misal hep aklıma takılmıştır, madem her şeyi biliyorsun sana sorayım.

bulunduğumuz evrenin sınırlı mı yoksa sınırsız mı olduğunu merak ediyorum. big bang sonucu oluşan bir adet mi evrenimiz vardır, yoksa paralel evren teorisinde olduğu gibi sonsuz sayıda evren mi var? ya da eğer bir adet değilse, sonsuz sayıda da değilse tam olarak kaç adet var? eğer bulunduğumuz evren sınırlı ise, bu sınırların ötesinde başka evrenler de var mıdır, ya da bunun bilgisine ulaşabilir miyiz? gerçekten merak ettiğim bu hususları cevaplandırırsan memnun olurum.
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ey insanlar! Eğer yeniden dirilmekten şüpheniz varsa, şurası muhakkak ki, Biz sizi önce topraktan, sonra bir parça sudan, sonra pıhtılaşmış bir kandan, sonra belli belirsiz bir et parçasından yarattık; tâ ki âyetlerimizi size açıklayalım. Sonra sizi dilediğimiz vakte kadar rahimlerde tutar, sonra çocuk olarak çıkarır sonra da olgunluk çağına erişinceye kadar sizi büyütürüz. İçinizden bazıları vefat ettirilir; bazılarınızı da en ileri yaşlara, evvelce bildiği şeyleri de bilmez hale gelinceye kadar yaşatırız. Yeryüzünü de ölmüş, kurumuş görürsün. Fakat üzerine yağmur indirdiğimiz zaman, o ölmüş yeryüzü kıpırdanır, kabarır ve üzerinde her güzel çiftten çeşit çeşit bitkiler yeşerir. (Hacc Suresi-5)

dediğiniz olay ayette belirtilmiş, fakat sebebi belirtilmemiştir. yapılan-gerçekleşen her şeyin sebebini bilmemiz zaten mümkün değildir.

Bu arada Şüphe,

herşeyin açıklanabildiği olayı günümüzde mümkün olmadığı gibi asla mümkün olmayacaktır. ''ne kadar zeki de olsanız sınırlısınız'' gibilerinden saçmalamışsın, sen her şeyin sebebini açıkladın, evren ve hayatla ilgili hiçbir soru işareti kalmadı da bizim mi haberimiz yok?

misal hep aklıma takılmıştır, madem her şeyi biliyorsun sana sorayım.

bulunduğumuz evrenin sınırlı mı yoksa sınırsız mı olduğunu merak ediyorum. big bang sonucu oluşan bir adet mi evrenimiz vardır, yoksa paralel evren teorisinde olduğu gibi sonsuz sayıda evren mi var? ya da eğer bir adet değilse, sonsuz sayıda da değilse tam olarak kaç adet var? eğer bulunduğumuz evren sınırlı ise, bu sınırların ötesinde başka evrenler de var mıdır, ya da bunun bilgisine ulaşabilir miyiz? gerçekten merak ettiğim bu hususları cevaplandırırsan memnun olurum.

Degerli arkadaşım büyük patlama,paralel evren,birden fazla evren gibi konular bilimin tartışmalı konuları ve ben bunlara şimdilik bilimsel hikayeler olarak bakıyorum.Bu konularda bilim daha çok yol katetmesi gerekiyor.
Biz dinleri tartışmaya açarken ,evrenle ilgili sorulara kesin bir cevap vermiş olmamız gerekmiyor.Astro-fizik konusuna veya bilimsel hikayelerden haberdar olmamız gerekmiyor.
Turgut arkadaşın sorusuna dönersek
Kehf suresi
74- Böylece ikisi (yine) yola koyuldular. Nitekim bir çocukla karşılaştılar, o hemen tutup onu öldürüverdi. (Musa) Dedi ki: "Bir cana karşılık olmaksızın, tertemiz bir canı mı öldürdün? Andolsun, sen kötü bir iş yaptın."

Bakalım çocugu neden öldürmüş ?

80- Çocuğa gelince, onun anne ve babası mü'min kimselerdi. Bundan dolayı, onun kendilerine azgınlık ve küfür zorunu kullanmasından endişe edip-korktuk."
81- Böylece, onlara Rablerinin ondan temiz olmak bakımından daha hayırlısı, merhamet bakımından da daha yakın olanını vermesini diledik."


Kehf suresi 80 81 .ayetlerin açıklamasını okudugunuzda göreceksiniz ki,çaglar boyu otorite olarak kabul edilen gazali gibi adamların bu ayetler karşısında sıgınabildikleri yerdir
mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır cümlesi.

İslam alimleri tarafından tartışmalı bir konudurmüslüman olmayan ailelerin ölen çocukları cennete mi yoksa cehenneme mi gidecek

Gazali kendisine ve bize şunu sorar
mademki bazılarının büyüyüp ilerde cehenneme gitmesi önlenmişse (kehf 74,80,81.ayetler)Neden o çocuga bu ayrıcalık yapılmışta diger cehenneme gidenlere yapılmamıştır.
Gazali bu mantıksızlıgın cevabını veremez .mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır demek zorunda kalır.
Degerli arkadaşım
siz gazalinin veremedigi cevabı verebilecek misiniz.
sorumu tekrar edeyim
Bazılarının cehenneme gitmesi onları çocukken öldürerek engellenirken (kehf 74,80,81.ayetler)cehenneme gidecek olanlar için neden kullanılmamaktadır.Neden çifte standart uygulanmakta ?

selam ve dua ile
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu islam alimleri tarafından tartışmalı bir konudur.İslam alimleri bu konuda farklı düşünüyorlar
.Öyle olsa bile alt yaş sınırı nedir.Buluga ermek mi? 18 yaşına gelmek mi 20 askerlik yaşına gelmek mi?
Ya da islam la tanışacak onu anlayacak bir yaşa mı gelmek dışarıya kapalı köylerde yaşayan insanlar ömürleri boyunca bir tane müslüman görmeyebiliyor.

Müslümanlık hakkında onlara anlatılanlarda çogu zaman müslümanlık aleyhinde bilgilerdir bunu duyanlarında

müslümanlıgın olumlu ,güzel yanlarını görüp müslüman olması zaten mucize olur.
müslüman olmayan ama ölen çocukların yaş meselesini çözmek imkansız gibi..
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Kimsenin cehenneme gitmesi çocukken engellenmez.hele haşa çifte standart Allah cc adl isimine hakarettir.zaten bu cümle baştan yalnış.aslında Allah cc kullarının hiçbirinin cehenneme gitmesini istemez.kul yüzde 99 hak eder.tersine cennete gitmemiz de ise bizim irademiz yüzde 1 dir.yüzde 99 hediyeyi rabbaniyedir.
Allah cc zaten külli iradesiyle allemel esması ile bilir.kim cennetlik kim cehennemlik.imtihan adı üzerinde bizler için bilinmez ve geçerlidir.peki ne gerek var imtihana zaten biliyorsa denebilir.bu bilgiler levhi mahfuzda yazılıdır.yaptıklarımızı ise kitabı mubine yazılır.ikiside karşı laştırılır.böylece adaleti tamme sağlanır.
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Degerli sinang
Kimsenin cehenneme gitmesi çocukken engellenmez.hele haşa çifte standart Allah cc adl isimine hakarettir.diyorsunuz.
Siz kehf süresi 74 ,80,81 ayetlerini red mi ediyorsunuz.
Orada bir çocuk öldürülmüş.Bu çocuk büyünce hayırsız biri olacak cehenneme gidecektir.Böylece ceheneme gitmesi engellenmiş.
Gazali de bu durumu yukarda anlatır.Bu mantıksızlık karşısında nasıl çaresiz kaldıgını söyler.

Ben burada okudugumu söylüyorum.Allaha hakaret ettigimi söylemeniz büyük haksızlıktır.Bunu düzeltmenizi rica edegim.
Ben olanlardan yola çıkarak yorum yapmaya çalışıyor şüphelerimi sizinle paylaşıyorum.
Bazılarının cehenneme gitmesi engelleniyorsa bunun adı sizce ne...
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Degerli arkadaşım büyük patlama,paralel evren,birden fazla evren gibi konular bilimin tartışmalı konuları ve ben bunlara şimdilik bilimsel hikayeler olarak bakıyorum.Bu konularda bilim daha çok yol katetmesi gerekiyor.
Biz dinleri tartışmaya açarken ,evrenle ilgili sorulara kesin bir cevap vermiş olmamız gerekmiyor.Astro-fizik konusuna veya bilimsel hikayelerden haberdar olmamız gerekmiyor.
Turgut arkadaşın sorusuna dönersek
Kehf suresi
74- Böylece ikisi (yine) yola koyuldular. Nitekim bir çocukla karşılaştılar, o hemen tutup onu öldürüverdi. (Musa) Dedi ki: "Bir cana karşılık olmaksızın, tertemiz bir canı mı öldürdün? Andolsun, sen kötü bir iş yaptın."

Bakalım çocugu neden öldürmüş ?

80- Çocuğa gelince, onun anne ve babası mü'min kimselerdi. Bundan dolayı, onun kendilerine azgınlık ve küfür zorunu kullanmasından endişe edip-korktuk."
81- Böylece, onlara Rablerinin ondan temiz olmak bakımından daha hayırlısı, merhamet bakımından da daha yakın olanını vermesini diledik."


Kehf suresi 80 81 .ayetlerin açıklamasını okudugunuzda göreceksiniz ki,çaglar boyu otorite olarak kabul edilen gazali gibi adamların bu ayetler karşısında sıgınabildikleri yerdir
mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır cümlesi.

İslam alimleri tarafından tartışmalı bir konudurmüslüman olmayan ailelerin ölen çocukları cennete mi yoksa cehenneme mi gidecek

Gazali kendisine ve bize şunu sorar
mademki bazılarının büyüyüp ilerde cehenneme gitmesi önlenmişse (kehf 74,80,81.ayetler)Neden o çocuga bu ayrıcalık yapılmışta diger cehenneme gidenlere yapılmamıştır.
Gazali bu mantıksızlıgın cevabını veremez .mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır demek zorunda kalır.
Degerli arkadaşım
siz gazalinin veremedigi cevabı verebilecek misiniz.
sorumu tekrar edeyim
Bazılarının cehenneme gitmesi onları çocukken öldürerek engellenirken (kehf 74,80,81.ayetler)cehenneme gidecek olanlar için neden kullanılmamaktadır.Neden çifte standart uygulanmakta ?

selam ve dua ile

Önce Kuran dan alıntı yaptığınız yerlerle başlayayım;

Yanlış anlamadıysam bu alıntıyı yaparak çocuğun, aklı ermiş ve inançsız bir kişi olarak ölmesinin ve cehenneme gitmesinin engellenmek amacı ile öldürüldüğünü anlatmaya çalıştınız. Sanırım yanlış anladınız, burada böyle bir durum söz konusu değil. Burada bahsedilen, Hz. Musa'nın beraberindeki ad**** çocuğu, inançlı kimseler olan anne ve babasını azgınlık ve küfre sürüklemesini engellemek amacı ile öldürdüğüdür. Tekrar bakalım;

"Çocuğa gelince, anası babası mü'min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk."
"Böylece, Rablerinin onlara, bu çocuğun yerine daha hayırlı ve daha merhametli bir çocuk vermesini diledik."

Siz ise burada, bazılarının büyüyüp ileride cehenneme gitmesinin engellendiğini söylediğini söylemişsiniz. Bu kanıya nereden vardınız? Burada ölen çocuğun nereye gittiği ya da cehenneme gitmesinin engellendiği belirtilmiyor. Siz mi yanlış okudunuz, ben mi yanlış anladım?

İkinci olarak;

Sorduğum soruların ''bilimsel'' ya da başka birşeysel sorular olması, insanlığın istisnasız olarak her şeyin bilgisine ulaşmasının imkansız olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki bu soruları sorm**** sebebi de buydu. ''Dinleri tartışmaya açarken bu sorulara kesin cevaplar vermiş olmamız gerekmiyor'' demişsiniz fakat kendi kendinizle çelişiyorsunuz. Bir yandan bilmediğiniz pek çok şey olduğunu kabullenirken, diğer yandan kendi sınırlı mantığınız ile cevap bulamadığınız şeyleri, cevaplarını bulamadığınız için ''saçmalık, iki yüzlülük'' olarak nitelendiriyorsunuz, ki verdiğiniz Kuran ayetleri ile bu ayetlere dayanarak söylediğiniz şeyler yukarıda da açıkladığım gibi birbirini tutmuyor.
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sayın Bekir
Ateizmin rekl****ı yapmıyorum.
İslam üzerine sorularımı,şüphelerimi sizinle paylaşıyorum.
islamı müslüman forumunda tartışmayacagız da nerde tartışacagız.?
Bence islam müslüman forumlarında tartışılmalıdır.Hakikate ulaşmak istiyorsak dinlerin tartışılma yeri sadece ateistforum vb.leri olmamalıdır.İslami siteler bu tartışmalara öncülük etmeli dinlere inanmayanları forumlarına davet etmelidir.
saygılarımla
 

Þüphe

New member
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Önce Kuran dan alıntı yaptığınız yerlerle başlayayım;

Yanlış anlamadıysam bu alıntıyı yaparak çocuğun, aklı ermiş ve inançsız bir kişi olarak ölmesinin ve cehenneme gitmesinin engellenmek amacı ile öldürüldüğünü anlatmaya çalıştınız. Sanırım yanlış anladınız, burada böyle bir durum söz konusu değil. Burada bahsedilen, Hz. Musa'nın beraberindeki ad**** çocuğu, inançlı kimseler olan anne ve babasını azgınlık ve küfre sürüklemesini engellemek amacı ile öldürdüğüdür. Tekrar bakalım;

"Çocuğa gelince, anası babası mü'min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk."
"Böylece, Rablerinin onlara, bu çocuğun yerine daha hayırlı ve daha merhametli bir çocuk vermesini diledik."


Siz ise burada, bazılarının büyüyüp ileride cehenneme gitmesinin engellendiğini söylediğini söylemişsiniz. Bu kanıya nereden vardınız? Burada ölen çocuğun nereye gittiği ya da cehenneme gitmesinin engellendiği belirtilmiyor. Siz mi yanlış okudunuz, ben mi yanlış anladım?

İkinci olarak;

Sorduğum soruların ''bilimsel'' ya da başka birşeysel sorular olması, insanlığın istisnasız olarak her şeyin bilgisine ulaşmasının imkansız olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki bu soruları sorm**** sebebi de buydu. ''Dinleri tartışmaya açarken bu sorulara kesin cevaplar vermiş olmamız gerekmiyor'' demişsiniz fakat kendi kendinizle çelişiyorsunuz. Bir yandan bilmediğiniz pek çok şey olduğunu kabullenirken, diğer yandan kendi sınırlı mantığınız ile cevap bulamadığınız şeyleri, cevaplarını bulamadığınız için ''saçmalık, iki yüzlülük'' olarak nitelendiriyorsunuz, ki verdiğiniz Kuran ayetleri ile bu ayetlere dayanarak söylediğiniz şeyler yukarıda da açıkladığım gibi birbirini tutmuyor.
Degerli Arkadaşım,
Bir şeyin yanlış oldugunu söyledigimizde dogrusunu söylemek zorunda degiliz ,hatta dogrusunu bilmiyor da olabiliriz.
İbrahimi dinler insanın adem ve havvadan geldigini iddia eder .Bu yaradılış hikayesi mantıksızlıklarla doludur.Ahlaki olarak kabul edemeyecegimiz(kardeşlerin birbiriyle evlenerek insan soyunun çogaldıgı gibi) bazı olaylar vardır.
Bu yaratılış hikayesine karşı çıkıyoruz diye evrim teorisine inanmak veya onu savunmak zorunda degiliz.
Evrim teorisi bütün biyologların kabul ettigi bir konu olsa bile hala eksikleri olan bir teoridir.
Yanlışı gösteriyorsam dogruyu göstermek zorunda degilim .Beni dogruyu bilmekten çok yanlışı bilmek ilgilendiriyor.
Böylece bir yanlış yolunda ömrümü heba etmiyorum.

"Çocuğa gelince, anası babası mü'min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk."
"Böylece, Rablerinin onlara, bu çocuğun yerine daha hayırlı ve daha merhametli bir çocuk vermesini diledik."

bu ayetten benim anladıgım çocuktan dolayı anne babanın küfre sürüklenip ,cehenneme gitmesi önlenmiş,muhtemelen çocukta cehenneme gitmekten kurtulmuş(bununla beraber yukarda verdigim gazalinin hikayesini hatırlatırım)
Çocuklarından dolayı veya benzeri nedenlerden dolayı küfre sürüklenip cehenneme gidecek olanlara haksızlık olmuyor mu? Benim burda gördügüm çifte standardı siz niye görmüyorsunuz?
benim gördügüm gerçegi sen
senin gördügün gerçegi ben göremiyorsam
burdan çıkaracagımız sonuç özellikle gerçek sandıgımız şeylere şüpheyle bakmak olmalı.

selam ve dua ile
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Degerli Arkadaşım,
Bir şeyin yanlış oldugunu söyledigimizde dogrusunu söylemek zorunda degiliz ,hatta dogrusunu bilmiyor da olabiliriz.
İbrahimi dinler insanın adem ve havvadan geldigini iddia eder .Bu yaradılış hikayesi mantıksızlıklarla doludur.Ahlaki olarak kabul edemeyecegimiz(kardeşlerin birbiriyle evlenerek insan soyunun çogaldıgı gibi) bazı olaylar vardır.
Bu yaratılış hikayesine karşı çıkıyoruz diye evrim teorisine inanmak veya onu savunmak zorunda degiliz.
Evrim teorisi bütün biyologların kabul ettigi bir konu olsa bile hala eksikleri olan bir teoridir.
Yanlışı gösteriyorsam dogruyu göstermek zorunda degilim .Beni dogruyu bilmekten çok yanlışı bilmek ilgilendiriyor.
Böylece bir yanlış yolunda ömrümü heba etmiyorum.

"Çocuğa gelince, anası babası mü'min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk."
"Böylece, Rablerinin onlara, bu çocuğun yerine daha hayırlı ve daha merhametli bir çocuk vermesini diledik."

bu ayetten benim anladıgım çocuktan dolayı anne babanın küfre sürüklenip ,cehenneme gitmesi önlenmiş,muhtemelen çocukta cehenneme gitmekten kurtulmuş(bununla beraber yukarda verdigim gazalinin hikayesini hatırlatırım)
Çocuklarından dolayı veya benzeri nedenlerden dolayı küfre sürüklenip cehenneme gidecek olanlara haksızlık olmuyor mu? Benim burda gördügüm çifte standardı siz niye görmüyorsunuz?
benim gördügüm gerçegi sen
senin gördügün gerçegi ben göremiyorsam
burdan çıkaracagımız sonuç özellikle gerçek sandıgımız şeylere şüpheyle bakmak olmalı.

selam ve dua ile

Tahmin ettiğim gibi hikayeniz değişti. ''muhtemelen cehenneme gitmekten kurtulmuş çocuk'' ifadeniz sizi bağlar. Biz Kuran dan yola çıkarak konuşuyoruz, dolayısı ile ne sizin ne de Gazali'nin, ne de başka bir kimsenin hikayeleri beni enterese etmiyor.

Çifte standart olayına gelirsek, bahis konusu ayetlerde anlatılan, daha önce de dediğim gibi Hz. Musa'nın arkadaşının yaptıklarıdır. Allah'ın yaptıkları değil. Sureyi tamamı ile okursanız göreceksiniz. ''Allah tarafından ilim öğretilen(ki İslam inancına göre Kuran'ı anlayarak kötülükten sakınıp iyiliğe yönelmiş olan tüm insanlar bu tanıma girer)'' bir insan, bazı şeyler yapmıştır ve bunların arkasındaki sebepler anlatılmakta, bizim anlam veremeyeceğimiz bazı olayların aslında tahmin ettiğimiz gibi olamayacağı vurgulanmaktadır.

Sizin bu mantığınıza göre benim sokakta gördüğüm birine iyilik yapmam da çifte standarttır, çünkü aynı anda muhtaç olan herkese iyilik yapmalıyım. Ama bu imkana sahip değilim, aynı şekilde orada bahsedilen adam da değil. Hiçbirimiz değiliz. Peki bu ''yapılacak olan iyilik eğer aynı anda ihtiyacı olan herkese yapılamayacak ise hiç yapılmamalıdır'' mı demektir, elbette hayır. Yani sizin bu çifte standart yanılgınızın varacağı yer, her inançsızın dilinden düşürmediği ''acı çeken tek bir canlı varsa Tanrı yoktur'' meselesidir ki bunu açıklamaya gerek dahi duymuyorum. Kısacası ''benim gördüğüm çifte standartı siz niye görmüyorsunuz'' sorusuna cevabım ''çünkü çifte standart yok'' olacaktır.

Şimdi ahlaki meseleye gelelim;

Kuran'da ''kardeşlerin birbiriyle ilişkiye girdiği ve insanlığın bu şekilde meydana geldiği'' belirtilmemektedir. Önyargılı olarak din düşmanı olan kişilerin bu kanıya varmasının sebebi ise;

''Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli olanınız, O'ndan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah bilendir, her şeyden haberdardır.''

ayetinde ya da başka ayetlerde de geçen ''bir erkekle bir dişiden yarattık'' ifadeleridir. Halbuki Kuran, bu şekilde istediği anlamı çıkarma amaçlı cımbızlamak yerine olması gerektiği gibi, bir bütün halinde okunursa bu ifadenin o anlama gelmediği anlaşılacaktır.

"Ey İnsanlar! Sizi tek nefisten yaratan, ondan eşini var eden ve her ikisinden pek çok erkek ve kadın meydana getiren Rabbinize karşı gelmekten sakının."

Yukarıdaki ayette, ''ondan da eşini yaratan'' ifadesi dikkat çekmektedir. Kuran a göre ilk insanın eşi, o ilk insandan yaratılmıştır. Peki aynı mantığa göre ''ondan'' sözcüğünü dikkate alırsak, Hz. Adem'in eşi nasıl meydana gelmiştir? Eşinin ondan meydana gelebilmesi için Hz. Adem'in de hamile olması gerekiyor. Hz. Adem ilk insandır ve erkektir, nasıl hamile kalmıştır?

Elbette burada anlatılan, Allah ın ilk insanı yarattığı, ve aynı özden de diğerlerini yarattığıdır. Allah ilk insanı, ondan eşini, ondan da diğer insanları aynı özden(sadece insanlara özgü olan özelliklere sahip şekilde) yaratmıştır. Ayetlerde bahsedilen budur. Fakat diğer pek çok konuda olduğu gibi İslam ı ''çamur at izi kalsın'' mantığı ile karalamaya çalışan şahıslar, koskoca kitaptan işlerine geldiği şekilde kelime oyunu yaparak insanları kandırabilecekleri cümleleri cımbızlamaktadır.

Kaldı ki dediğiniz şey bile olmuş olsa bunda yadırgayacağımız bir durum olmazdı. Çünkü bahsi geçen zaman ilk insanın varolduğu bir zaman ve yaratıcısı o şekilde olmasını istedi ise burada herhangi bir problem yoktur, çünkü henüz ''ahlak'' diye bir şey yoktur. Bugün ''ahlak'' dediğimiz şey dinlerden ve insanların düşünüşünden gelir, ki inancımıza göre ikisinin de var edicisi Allah tır.

Gelelim ilk cümlenize,

''Bir şeyin yanlış oldugunu söyledigimizde dogrusunu söylemek zorunda degiliz ,hatta dogrusunu bilmiyor da olabiliriz.'' dediniz. Peki yanlış olduğunu nasıl söylüyorsunuz? Çünkü ''bu benim mantığıma uymuyor'' değil mi? Peki sizin mantığınıza uymayan her şey yanlış mı olmak zorunda?

Daha da önemlisi, misal tüm insanlık bir konuda karara varmış, ''mantıklı olan budur'' demiş olsalar, o doğru mu olacaktır, onun doğruluğunun ölçütü nedir? Sizin ''doğru'' olarak nitelendirdiğiniz şey, aslında ''yeterli sayıda insanın onayı'' demektir. Diğer bir ifade ile doğru salt nesnel bir kavram değildir. İnsanların doğruları değişebilir.

Nitekim geçmişte bazı topluluklarda ensest ilişkinin serbest olduğunu, hatta kraliyet soyunun bozulmaması için kraliyet ailelerinin ensest ilişkilerle sürdürüldüğünü biliyoruz. Bu topluluklar adına ''ensest ilişki ahlaksızlıktır'' diyebilir misiniz? Elbette hayır. Bugün bunu söylüyorsunuz, çünkü yaşadığınız toplum ve bu toplumun size verdikleri bunu söylemenizi gerektiriyor. Yani sizin ''ahlak'' olarak algıladığınız şeyi, çevrenizden aldıklarınız oluşturuyor. Çevrenizden ''insan öldürmek iyidir'' gibi bir şey alsaydınız, bunun yapılması size ahlaklı gelecekti gibi...




 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
biz 6666 ayete tek tek iman ederiz.ilmi ledün ile ilgili şu ayette her şerde bir hayır vardır deniyor.yoksa iltimas yok.Allah cc ilmiyle o veledin ilerde küfr ehli olacağını bilir.cennette cehennemde Allah cc dür.çocuk yaşta öldü diye iltimas olmaz.onun imtihanı buraya kadarmış.küfr ehli olmaktan kurtulmuş Allah cc rahmetine gark olmuş deriz.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sayın Bekir
Ateizmin rekl****ı yapmıyorum.
İslam üzerine sorularımı,şüphelerimi sizinle paylaşıyorum.
islamı müslüman forumunda tartışmayacagız da nerde tartışacagız.?
Bence islam müslüman forumlarında tartışılmalıdır.Hakikate ulaşmak istiyorsak dinlerin tartışılma yeri sadece ateistforum vb.leri olmamalıdır.İslami siteler bu tartışmalara öncülük etmeli dinlere inanmayanları forumlarına davet etmelidir.
saygılarımla

Polemik yapmayalım.
İslam'ın ana kaynağı Kur'an ın dahi tahrif-i tefsiri ile iddia ve hüküm koyarak şüpheler sorgulanmaz.
Bilinmeden ve öğrenilmeden şüphe duyulmaz.
Ben "siz zihniyetleri" leb demeden anlayabiliyorum artık. Hadi kardeşim, başka yerde ekzersiz yapın.
 
Üst Alt