Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İmamlar neden cübbe giyer?

hidayet(3)

New member
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
İmamlar eğer cübbeyi namaz kabul olsun diye giyiyorlarsa cemaat neden giymiyor.Yok eğer peygamber efendimiz cübbe giydiği içinse,o zaman bizler ehli sünnet olduğumuz için ve ümmeti muhammediz dediğimiz için bizim de giymemiz lazım.Özellikle imamlardan cevap bekliyorum.
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Kutu kutu pense imam cübbeyi giyse...

Kutu kutu pense imam cübbeyi giyse...

Saygı değer hidayet kardeş. Çok ciddi bir mes'ele olmamakla baraber, yinede merak etmekte haklısınız. Herşeyden önce İslam dini bir üniforma dini deyildir. Hiçbir toplumun dine atfedilecek özel bir kıyafeti olamaz.

Diyeceksinizki şu an bile Yahudi Hahamlarının, Hrıstiyanların ve müslümanların dini temsil eden belli bir kıyafetleri var. Bunlar dinin emri deyil sonradan dinselleştirilen adetlerdir. Hatta bunların sünnetle falan da bir ilgisi yoktur.

Çünkü bütün peygamberler bulundukları toplumun coğrafi iklimine göre uyum sağlayıp, özel bir kıyafet sembolünü dine yamamaya kalkışmamışlardır.

Arabistan iklimi sıcak bir iklim yapısına sahip olduğu için genellikle beyaz ve ince, yöresel bir kıyafeti tercih etmişlerdir.

Rusya'ya baktığınız zaman durum değişir. Peygamber Rusya da olsa orada giydiğini giyemezdi, Arabistanda ikende Rusyada giyilecek bir kıyafeti tercih etse bilmiyorum kendisine ne gözle bakarlardı.

İmamların ne sarığının nede cübbesinin dinle özel bir bağlantısı yoktur. Fakat tesettürün daha iyi olması açısından önde olduğu için bir sakıncası da yoktur.

Ayrıca namazın kabulü için gerekli şart, biliyorsunuz önce gerekli olan dış temizlik ve sonra konsantrasyon ile sağlanacak huşudur. Yani Allahın huzurunda neden kıyam, kıraat rukû ve secde edildiğinin bilincine vararak ibadeti adet haline getiren kumandalı robotlar gibi bilinçsiz yapmamaktır.
 

serhannasuh

New member
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
ben cübbe konusunda iklim falan gibi bir zaruretten dolayı giyilmiştir düşüncesine pel sıcak bakmıyorum...
dikkat ederseniz cübbe giyenler hakimler,üniversite hocaları ve din adamlarıdır".yani cübbe temsil ettiği adalet, ilim ve iman kavramlarıyla asil bir giyisidir.ve giyenlerde bu asaletin hakkını vermek zorundadır.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
İmamlar eğer cübbeyi namaz kabul olsun diye giyiyorlarsa cemaat neden giymiyor.Yok eğer peygamber efendimiz cübbe giydiği içinse,o zaman bizler ehli sünnet olduğumuz için ve ümmeti muhammediz dediğimiz için bizim de giymemiz lazım.Özellikle imamlardan cevap bekliyorum.

cübbe ve sarık sizlerde taktir edersinizki sünnettir ve imamlarımız hamdolsun bu sünneti yaşatıyorlar , camilerde cübbe ve sarık takıyorlar kimi bu sünneti dışardada devam ettiriyor. evet aslı odurki sünnete rabiyet lazım gelir lakin günümüzün bazı olağan üstü halleri nedeniyle sarık takmak şuan malumunzu yasaktır. sadece ibadet hanelerde izinlidir. ama bunun dışında diğer sünnetler gibi cübbe de çok önemlidir.
 

hidayet(3)

New member
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Saygı değer hidayet kardeş. Çok ciddi bir mes'ele olmamakla baraber, yinede merak etmekte haklısınız. Herşeyden önce İslam dini bir üniforma dini deyildir. Hiçbir toplumun dine atfedilecek özel bir kıyafeti olamaz.

Diyeceksinizki şu an bile Yahudi Hahamlarının, Hrıstiyanların ve müslümanların dini temsil eden belli bir kıyafetleri var. Bunlar dinin emri deyil sonradan dinselleştirilen adetlerdir. Hatta bunların sünnetle falan da bir ilgisi yoktur.

Çünkü bütün peygamberler bulundukları toplumun coğrafi iklimine göre uyum sağlayıp, özel bir kıyafet sembolünü dine yamamaya kalkışmamışlardır.

Arabistan iklimi sıcak bir iklim yapısına sahip olduğu için genellikle beyaz ve ince, yöresel bir kıyafeti tercih etmişlerdir.

Rusya'ya baktığınız zaman durum değişir. Peygamber Rusya da olsa orada giydiğini giyemezdi, Arabistanda ikende Rusyada giyilecek bir kıyafeti tercih etse bilmiyorum kendisine ne gözle bakarlardı.

İmamların ne sarığının nede cübbesinin dinle özel bir bağlantısı yoktur. Fakat tesettürün daha iyi olması açısından önde olduğu için bir sakıncası da yoktur.

Ayrıca namazın kabulü için gerekli şart, biliyorsunuz önce gerekli olan dış temizlik ve sonra konsantrasyon ile sağlanacak huşudur. Yani Allahın huzurunda neden kıyam, kıraat rukû ve secde edildiğinin bilincine vararak ibadeti adet haline getiren kumandalı robotlar gibi bilinçsiz yapmamaktır.

4 4'lük bir yazı.Teşekkürler.
 

hidayet(3)

New member
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
ben cübbe konusunda iklim falan gibi bir zaruretten dolayı giyilmiştir düşüncesine pel sıcak bakmıyorum...
dikkat ederseniz cübbe giyenler hakimler,üniversite hocaları ve din adamlarıdır".yani cübbe temsil ettiği adalet, ilim ve iman kavramlarıyla asil bir giyisidir.ve giyenlerde bu asaletin hakkını vermek zorundadır.

yani cübbe giyenler asil,soylu giymeyenler asil değil mi?Bu cübbe biraz insana hava veriyor.Dediğin gibi hakimler,savcılar,AİHM,imamlar,rektörler,avukatlar,papazlar,hahanlar,birde sihirbazlarla ,cadılarda görebiliyoruz.Bu nasıl bir kıyafet ki,herkes sahip çıkmış,ama halklar çıkmamış.Aslında benim sorumum cevabı zordur.Sünnet desen uymuyor.Farz desen oymuyor.Ne doluya konuyor.ne boşa.
 

hidayet(3)

New member
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
cübbe ve sarık sizlerde taktir edersinizki sünnettir ve imamlarımız hamdolsun bu sünneti yaşatıyorlar , camilerde cübbe ve sarık takıyorlar kimi bu sünneti dışardada devam ettiriyor. evet aslı odurki sünnete rabiyet lazım gelir lakin günümüzün bazı olağan üstü halleri nedeniyle sarık takmak şuan malumunzu yasaktır. sadece ibadet hanelerde izinlidir. ama bunun dışında diğer sünnetler gibi cübbe de çok önemlidir.

sarıkla ilgili 4-5 tane hadis var.Bunlardan birisi şöyle;Sarıkla namazkılan 70 kat derece sevap alır.Ancak cübbe ile ilgili her hangi bir hadise denk gelmedim.Peygamber efendimiz entari giydiği ile ilgili bir çok hadis var.Ki entari yöresel kıyafettir.Ancak peygamber efendimiz giydii için sünnettir.Aynı hurmanın yenmesinin sünnet olduğu gibi.Hurma türkiyede yetişmiyor ama yemek sünnettir.Bir arkadaş şöyle demiş;peygamberimiz cübbeyi yöresel olduğu için giymiş,demiş.Rusyada olsaydı giymezdi,demiş.Sanki rusyada kalın cübbe giyilmezmiş gibi.Benim demek istediğim şudur;neden sadece bu sünneti yaşıyoda cemaatler yaşamayor.Artı imamlar sarık takıyor demişsin.İmamlar sarık değil kavuk takar.Saygılarımla.
 

serhannasuh

New member
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
yani cübbe giyenler asil,soylu giymeyenler asil değil mi?Bu cübbe biraz insana hava veriyor.Dediğin gibi hakimler,savcılar,AİHM,imamlar,rektörler,avukatlar,papazlar,hahanlar,birde sihirbazlarla ,cadılarda görebiliyoruz.Bu nasıl bir kıyafet ki,herkes sahip çıkmış,ama halklar çıkmamış.Aslında benim sorumum cevabı zordur.Sünnet desen uymuyor.Farz desen oymuyor.Ne doluya konuyor.ne boşa.

arkadaşım ben cübbe giyenler asil demedimki ,ben cübbe asil bir kıyafet dedim.
ayrıca cübbeyi Resullah giymişti ben de giyeyim dersen tabiki bu sünnet olur.ama resullah temiz sade ve şık giyinirdi diyip sen de sade ve şık bir takım elbise giysen o da sünnet olur.cadılar ve shirbazlar cübbe değil pelerin giyinirler.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Ya'lâ: İbnu Umeyye (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Ciirrâne'de iken, umre için ihrama girmiş bir adam geldi. Adamın sakal ve saçları sarıya boyanmış, sırtında da za'ferân lekeleri bulunan bir cübbe vardı.

"Ey Allah'ın Resûlü, dedi, şu gördüğün vaziyette, umre için ihrâma girdim!"

Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm):

"Şu cübbeyi çıkar, sarı boyayı da yıka!" diye emretti."

Buharî, Umre 10, Cezâu's-Sayd 16, 17, Megâzî 56, Fedailu'l,Kur'ân 2; Müslim, Hacc 6, (1180); Muvatta, Hacc 18, (1, 328-329); Tirmizî,Hacc 20, (835, 836); Ebu Dâvud, Menâsik 31, (1819-1822);Nesâî, Hacc 43, (5,142-143).

İbnu Ömer radıyallahu anhümâ anlatıyor: "(Babam) Ömer radıyallahu anh satılmakta olan atlas bir elbise gördü. Onu Resülullah aleyhissalâtu vesselâm'a getirip:

"Ey Allah'ın Resülü! Bunu satın al da bayramlarda ve taşradan gelen heyetlerin karşılanması sırasında tecemmülen giyin!" dedi. Resülullah aleyhissalâtu vesselâm:

"Bu, (ahirette) nasibi olmayanların giysisidir" buyurdular. Sonra Hz. Ömer, Allah'ın dilediği kadar kaldı. Aleyhissalâtu vesselâm ona atlastan mâmul bir cübbe gönderdi. Ömer gelerek:

"Ey Allah'ın Resülü! Siz(ipek hakkında): "Bu, (ahirette) nasîbi olmayanların giyeceğidir" demiştiniz. Sonra bana bunu gönderdiniz, (hikmeti nedir?)" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm, buna karşılık:

"Bunu, sana bizzat giyesin diye göndermedim. Bilakis, satasın ve parasıyla ihtiyaçlarını göresin diye göndermiştim" buyurdular."

Buhârî, Libâs 30, Cum'a 7, lydeyn 1, Büyü' 40, Hibe 27, 29, Cihâd 177, Edeb 9, 66; Müslim, Libâs 6, (2068); Muvatta, Libâs 18, (2, 917, 918); Ebu Dâvud 10, (4040, 4041); Nesâî, Zînet 84, 86, 87, (8, 196-198).
İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

"Hz. Musa aleyhisselâm'ın Rabbi Teâlâ hazretleriyle konuştuğu gün, üzerinde yünden bir şalvar, yünden bir cübbe, yünden bir kisâ, yünden küçük bir serpuş (takke) vardı. Ayağında da ölü eşek derisinden mamul bir ayakkabı vardı."

Tirmizî, Libâs 10, (1734).
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
5237 - Muğîre İbnu Şu'be radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm'a üzerinde yünden şâmî bir cübbe olduğu halde abdest suyunu döktüm. Cübbenin yenleri dar idi. Elini çıkar(ıp cübbenin yenlerini çemre)mek istedi. Fakat kol dar gelince, (cübbeyi omuzuna atarak) ellerini bedeninin altından çıkardı ve yıkadı."

Tirmizî, Libas 30, (1768, 1769

7024 - Ubâde İbnu's-Sâmit radıyallahu anh anlatıyor: "Bir gün Resülullah aleyhissalâtu vesselâm yanımıza geldi. Üzerinde kolları dar, yün, rumî bir cübbe vardı. Bize onun içerisinde namaz kıldırdı. Aleyhissalâtu vesselâm'ın üzerinde bundan başka bir giyecek yoktu

3665 - Muğire İbnu Şu'be (radıyallahu anh) anlatıyor: "Ben Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'la beraberdim. Bana:

"Ey Muğire, su kabını al!'' emretti. Ben de onu aldım. Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) (la tenhaya gittik. O) benim gözümden kayboldu, kaza-yı hâcet yaptı, (geri döndü). Üzerinde Şâmi bir cübbe vardı. (Abdest almak için hazırlık yaptı. Cübbesinin yenlerini çemreyip) kollarını çıkarmaya çalıştı. Ancak (yenler) dardı. Ellerini (yenlerin uç kısmından geri çıkarıp cübbeyi sırtına koyup kollarını) alttan çıkardı. Ben su döktüm, namaz için abdest aldı. Mestleri üzerine meshetti, sonra namaz kıldı."
 

hidayet(3)

New member
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşım ben cübbe giyenler asil demedimki ,ben cübbe asil bir kıyafet dedim.
ayrıca cübbeyi Resullah giymişti ben de giyeyim dersen tabiki bu sünnet olur.ama resullah temiz sade ve şık giyinirdi diyip sen de sade ve şık bir takım elbise giysen o da sünnet olur.cadılar ve shirbazlar cübbe değil pelerin giyinirler.

Takım elbiseyi şık ve temiz olarak giymekte sünnettir demişsin.Takım elbisenin içine gravatta takılır.Dolayısıyla takım elbise ve gravat batı icatı bir kıyafettir.Halbu ki peygamberimiz bir hadisinde ;kim bir kavme benzerse o kavimdendir.demiştir.Hatta sakalını uzattığında yahudilerde uzatınca kendisi kısaltmıştır.Onlar kısalttığında ise kendisi uzatmıştır.Hatta onalr aşure günü bir gün oruç tutarlar.Sırf onlara benzememek için 2 yada 3 gün oruç tutmuştur.Dolayısıyla cübbe ve takım elbiseyi şık ve temizlik açısından ele almaktansa,Çıkış noktalarına bakmak lazım.
 
Üst Alt