Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İlim Sahipleri!

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Ben bir konuyu tartışmak istiyorum. İddiam şu: "Edebiyat konusunda ciddi olarak bir bilgi edinilmeden, Kur'an'ı yorumlamaya kalkmak ve üstelik bunu meal üzerinden yapmaya çalışmak; cahilce bir davranış ve eksiklik oluşturur"

Ne dersiniz ? Yalnız; Özellikle çok rica ediyorum copy-paste olmasın, özgün fikirler olmasını bekliyorum.
 
H

hüma-gül

Guest
Evet aynen katiliyorum edebiyati bilmeyen, kuran ve ayetler üzerinde ki yorumlarin da yanlisliklar olusur.Bu yanlisliklarda hatalari hatalarda daha büyük hatalari olusturur.Onun icin kuran-i kerimi anlamak icin cok iyi bir bilgi birikimine ihtiyacimiz vardir.Bilmiyorsan sus ve dinle.Yanlis yorumlarda bulunma.Bu hepimiz icin gecerli.
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
41/44 Nasilki Araba Başka Dilde Kuran Olmuyorsa Türke Niye Başka Dilde Olsun.
Allah Bana Kiyamette Sorarsa Arapçasini Bilmek Zorundasin Diye Bana Niye Türkçe Bir Kitap Göndermedin Deme şansina Sahip Miyim Değil Miyim?
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
fussilet 44 ve 14/4 ü oku ardından saçmalıyorsam söyle. eğer bir hatam mevcut ise düzeltmeye hazırım.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bak kardeşim Bu ayette Allah (cc) "eğer biz O'nu (kur'an'ı) başka bir dilde ve arab bir peygamberle gönderseydik alaya alırlar başka bir dilde ve arab bir peygamberle öylemi ? diyerek istihza etmeye kalkarlardı" diyor. Yani bu Kur'an'ı arapça olarak indirilmesinin, çok geniş ve zengin bir dil yapısında olması nedeniyle, biz; bu dilde indirdik ki ayetlerimiz net ve anlaşılır bir şekilde olsun istedik buyuruyor.
Bilmem anlatabildimmi?
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Bak kardeşim Bu ayette Allah (cc) "eğer biz O'nu (kur'an'ı) başka bir dilde ve arab bir peygamberle gönderseydik alaya alırlar başka bir dilde ve arab bir peygamberle öylemi ? diyerek istihza etmeye kalkarlardı" diyor. Yani bu Kur'an'ı arapça olarak indirilmesinin, çok geniş ve zengin bir dil yapısında olması nedeniyle, biz; bu dilde indirdik ki ayetlerimiz net ve anlaşılır bir şekilde olsun istedik buyuruyor.
Bilmem anlatabildimmi?

41/44 Eğer Biz onu A'cemi (Arapça olmayan bir dilde) olan bir Kur'an kılsaydık, herhalde derlerdi ki: "Onun ayetleri açıklanmalı değil miydi? Arap olana, A'cemi (Arapça olmayan bir dil)mi?" De ki: "O, iman edenler için bir hidayet ve bir şifadır. İman etmeyenlerin ise kulaklarında bir ağırlık vardır ve o (Kur'an), onlara karşı bir körlüktür. İşte onlara (sanki) uzak bir yerden seslenilir.

sanırım ayeti tam olarak yorumlayamamışsın.(bu arada ayet yorumlayanlara bir daha kızma lütfen çünkü sende aynı şeyi yapıyorsun)
burda tam olarak peygamber manası çıkmıyor.
burada Kuranın geldiği halk diyorki başka bir dilde Kuran arap'a gelemez.
başka bir dilde Kuran niye türke geliyor o zaman. herkes arapça öğrenmek ve ona göremi Kuran okuyabilmektedir?
 

CCCCCC

New member
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
448
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Onun icin kuran-i kerimi anlamak icin cok iyi bir bilgi birikimine ihtiyacimiz vardir.Bilmiyorsan sus ve dinle.Yanlis yorumlarda bulunma.Bu hepimiz icin gecerli.

KUR'AN sadece okunarak anlaşılmaz.Manevi Güç diye bir başlık açmıştım fazla okunmadı cevapta yazılmadı.KUR'AN ın manevi gücü maneviyatı güçlü olanlar görür bilgiyle sadece kapağını görürsünüz.Üzülüyorum KUR'AN ı sadece bilgiden ibaret olduğunu zannedenlere halbuki onda ne sırlar var.
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Değerli kardeşim eğer insanoğlu abesle iştigal etmese dediklerin caiz olurdu.
Bak ben 15 sene okudum. Taki dünyam rahat olsun. Şunu şurasında ömr-ü galib 60 yıl .Yani 1/4'ünü kısacık dünya hayatım için yani kalan 45 sene için harcamışım. O 45 senenin galib miktarını yine dünyamın daha iyi olması için talim ediyorum. Mesela şu an ingilizcemi geliştiriyorum
Kur'an'ı kafi miktar,farz olan kısmı kadar anlamak için bir sene hakkı ile talim kafi iken -kaldı ki bu talim benim sonsuz hayatıma müteveccih- acaba ben ahmak-u humaka değilmiyim ki talim etmiyorum .
Evet Kur'an'ın meali caiz ve haktır. Lakin, mealden Kur'anı hakkı ile öğrenmek mümkün değildir. Mümkün olsa bu forum olmazdı. Zira herkez her şeyi anlar gerek kalmazdı.
Kur'an'ın lafzı meal edilebilir .İ'cazı, icazı,belagati,fesaheti,salaseti,cezaleti asla meal edilemez. O Kur'an'ın mucizesidir ve Allah onu Arapçada uygun görmüştür.
Ayırca Kur'an meali ortadadır istibbdat yoktur ki Mealden Kur'an okumayanlara kzıyorsunuz.Buyrun okuyun
Ha bence doğru değil, derim. Fikrimdir, zulüm yok

Muhabbetle

katılıyorum Allah böyle istemiştir. bize düşen işittik ve itaat ettiktir.
sorun sırf sevap için mi Kuran okunur?
mealden Kuranın bütün sırlarını anlayamazsın çünkü edebi kısmını zaten anlayamayız. bu konuda da hem fikiriz.
dinimi öğrenmek için eğer arapça bilme zorunluluğum olsaydı bende 41/44 dekiler gibi kendini savunma hakkına sahip olurum.
bu hayat değildir ki, din dir basite alınamaz.
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Onun icin kuran-i kerimi anlamak icin cok iyi bir bilgi birikimine ihtiyacimiz vardir.Bilmiyorsan sus ve dinle.Yanlis yorumlarda bulunma.Bu hepimiz icin gecerli.

KUR'AN sadece okunarak anlaşılmaz.Manevi Güç diye bir başlık açmıştım fazla okunmadı cevapta yazılmadı.KUR'AN ın manevi gücü maneviyatı güçlü olanlar görür bilgiyle sadece kapağını görürsünüz.Üzülüyorum KUR'AN ı sadece bilgiden ibaret olduğunu zannedenlere halbuki onda ne sırlar var.

mesela söyle hangi ilimleri öğrenmeliyiz. Kuranı anlamak için.
ben Kuranın herşeyini biliyorum demiyorumki zaten. sadece dinimi yaşamak için herşey açık bir şekilde verilmiştir.
54/17-22/32/40 bu ayetleri oku. eğer anlamıyorsan sorun sendedir. hiç Kurana atma yani.
6:38de de biz hiçbirşeyi eksik bırakmadık diyor. Kuran din kitabıdır dinimizle alakalı hiçbir bilgi eksik bırakılmamış. bunu Allah diyor. Allahın söylediği sözlerde çelişki olmayacağına göre(4/82) sorun nerde?
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
41/44 Eğer Biz onu A'cemi (Arapça olmayan bir dilde) olan bir Kur'an kılsaydık, herhalde derlerdi ki: "Onun ayetleri açıklanmalı değil miydi? Arap olana, A'cemi (Arapça olmayan bir dil)mi?" De ki: "O, iman edenler için bir hidayet ve bir şifadır. İman etmeyenlerin ise kulaklarında bir ağırlık vardır ve o (Kur'an), onlara karşı bir körlüktür. İşte onlara (sanki) uzak bir yerden seslenilir.

sanırım ayeti tam olarak yorumlayamamışsın.(bu arada ayet yorumlayanlara bir daha kızma lütfen çünkü sende aynı şeyi yapıyorsun)
burda tam olarak peygamber manası çıkmıyor.
burada Kuranın geldiği halk diyorki başka bir dilde Kuran arap'a gelemez.
başka bir dilde Kuran niye türke geliyor o zaman. herkes arapça öğrenmek ve ona göremi Kuran okuyabilmektedir?

Sen yaptığın mealin dahi idrakinde değilsin ama güzel kardeşim. meali olduğu gibi kopyalayıp yapıştırmışsın ama kendinden bir şeyler de katarak anlatmaya çalışmışsın.

Bir defa dünyanın en köklü dili arapçadır. Bunu öğren bu birr. Peygamberimiz (s.a.v.) zamanında arablar hiç bir meziyetleri yoktu sadece belagat konusunda üstün bir meziyetleri vardı yani arab edebiyatı en yüksek zirvesini yaşıyordu buda ikii. Bu Kur'an'ın o dönemde arabça inmesinin nedeni müşriklerin en ceberrut olanları arablardan oluşuyordu ve bu Kur'an'ın onlara fasih bir şekilde anlatılması açıklanması gerekiyordu, çünkü; çoğu da ümmiydi bu üüççç. Senin iki kuşak önceki deden ve ninen 7 yaşında bu Kur'an'ı ezberliyordu, hatim ediyordu 12 yaşında hafız oluyordu, bu da dörtt. Bir gecede çıkan devrim yasaları ile yapılan harf ve dil devrimi, senin ceddini bu Kur'an'ı anlamaktan uzaklaştırdı, senin anne ve baban dahi belki 35 yaşında elif be öğrenmeye başladı etti beşş. Eğer Osmanlı dönemindeki Tevhid-i Tedrisat ile eğitim öğretim müfredatı devam ediyor olsaydı sende küçük yaşta bu Kur'an'ı ezberler 12 yaşında hafız olarak ve üstelik anlayarak Kur'an'ı okurdun, bu da son altı.

Kur'an'ı okumak ve anlamak istersen, arapça öğrenmek zorundasın.

Meal verdim sana mecburen, çünkü ancak bu şekilde yanlış yaptığını sana gösterebilirdim. Çünkü gerçekten mecbur kalmadıkça meal yazmam.
 
H

hüma-gül

Guest
Onun icin kuran-i kerimi anlamak icin cok iyi bir bilgi birikimine ihtiyacimiz vardir.Bilmiyorsan sus ve dinle.Yanlis yorumlarda bulunma.Bu hepimiz icin gecerli.

KUR'AN sadece okunarak anlaşılmaz.Manevi Güç diye bir başlık açmıştım fazla okunmadı cevapta yazılmadı.KUR'AN ın manevi gücü maneviyatı güçlü olanlar görür bilgiyle sadece kapağını görürsünüz.Üzülüyorum KUR'AN ı sadece bilgiden ibaret olduğunu zannedenlere halbuki onda ne sırlar var.

Arakadasim cahil insanla okumus insan sence ayni derecede mi anlar kurani.Tabiki ayni degildir emin ol bundan.Hic bilenle bilmeyen bir olur mu?
 

vulgata QURAN

New member
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
CCCCCC Kardeşin söyledikleri doğru.

İnsan sadece Akıldan ibaret olsa idi Kur'an'ın lafzı -birmiktar-kafi gelecekti.

Ancak, insan ruh,kalb, kuvve-i gadabiye, kuvve-şeheviye gibi letaiflerden ve sair letaiflerden mürekkep bir mahluktur.

Aklın gıdası Kur'an'ın manasını bilmektir

Ruhun gıdası, manadan istifade etmektir
Kalbin gıdası orjinali tekrardır. Tekrardan tek usanmayan kalbtir. Bu da tarikatin medarıdır,kaynağıdır.
Oysa akıl tekrardan usanır. Bir meali tekrar tekrar okusan belli bir süre sonra anlamak duracaktır. O dahi usanç verir. Onu tatbik etmek belli bir süre sonra usandırır ,atalet verir. Kalb olmasa ibadette tekrar olmaz. Bir iki kez yapmak kafi gelirdi. Zira, o zaman Allah yüklenemiyeceğimiz yük vermiş olurdu.

Hem Arapça Kur'an'ın elbisesi değil cildidir. Elbise değişse zarar olmaz. Cilt değise zarardır.

Lakin, Meal okunmalı ve teşvik edilmelidir.
Bizim davamız "Meal yeter" diyenlerledir.
Muhabbetle

biz Kuranı düşünüp öğüt alsınlar diye indirdik ayeti kerimesi boşuna mıdır?
meal okumak tekrar tekrar okumak akıl ile okumak hiçbir zaman bıktırıcı değildir bunu kendi adınıza söyleyebilirsiniz ama genellemeniz doğru değil!
akıl ile çözülmeyen şeyin kalb ile tasdiki nasıl olur ki?
54/17-22-32-40 lütfen bir daha okuyunuz.
 
H

hüma-gül

Guest
CCCCCC Kardeşin söyledikleri doğru.

İnsan sadece Akıldan ibaret olsa idi Kur'an'ın lafzı -birmiktar-kafi gelecekti.

Ancak, insan ruh,kalb, kuvve-i gadabiye, kuvve-şeheviye gibi letaiflerden ve sair letaiflerden mürekkep bir mahluktur.

Aklın gıdası Kur'an'ın manasını bilmektir

Ruhun gıdası, manadan istifade etmektir
Kalbin gıdası orjinali tekrardır. Tekrardan tek usanmayan kalbtir. Bu da tarikatin medarıdır,kaynağıdır.
Oysa akıl tekrardan usanır. Bir meali tekrar tekrar okusan belli bir süre sonra anlamak duracaktır. O dahi usanç verir. Onu tatbik etmek belli bir süre sonra usandırır ,atalet verir. Kalb olmasa ibadette tekrar olmaz. Bir iki kez yapmak kafi gelirdi. Zira, o zaman Allah yüklenemiyeceğimiz yük vermiş olurdu.

Hem Arapça Kur'an'ın elbisesi değil cildidir. Elbise değişse zarar olmaz. Cilt değise zarardır.

Lakin, Meal okunmalı ve teşvik edilmelidir.
Bizim davamız "Meal yeter" diyenlerledir.
Muhabbetle

duha kardesim yazilarinizi severek okuyorum ve cok begeniyorum.Ben bilgi gerekir derken mesela, sizin kurani anlamanizla benim anlamam farklidir.Siz daha bilgilisinizdir her konuda ben ise sizin kadar deglimidir.Ayni seyleri söyleriz fakat onu siz daha iyi anlamissinizdir ben biraz eksik anlamisimdir.Sizin bilgileriniz sayesinde benimde dagarcigim genisleyecek eksik yerlerimi sizin ve sizin gibi arkadaslarin sayesinde ,hadisler ve ayetler sayesinde daha cok okuyarak genisletecegim .Söylemek istedigim budur.
 
Üst Alt