Eğer göklerde ve yerde Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, ikisi de harab olup giderdi. (Enbiyâ Sûresi: 22.)
Her şey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ. Hüküm ve hükümranlık Onundur; siz de Ona döndürüleceksiniz. (Kasas Sûresi: 88.)
Şu pencere,olması mümkün olma ve sonradan yaratılma meselelerine bina edilmiş mesleği izah ve ıspat olan alimlerin penceresidir ve ispat-ı Vacibü'l-Vücuda karşı caddeleridir. Onlar da der
"Amiriyet ve hakimiyetin gereği rakip kabul etmemektir, ortaklaığı reddetmektir, müdahaleyi ortadan kaldırmaktır. Onun içindir ki, küçük bir köyde iki muhtar bulunsa, köyün rahatını ve nizamını bozarlar. Bir nahiyede iki müdür, bir vilayette iki vali bulunsa, herc ü merc ederler. Bir memlekette iki padişah bulunsa, fırtınalı bir karma karışıklığa sebebiyet verirler.
Madem hakimiyet ve amiriyetin gölgesinin zayıf bir gölgesi ve cüz'î bir numunesi, yardımlaşmaya muhtaç aciz insanlarda böyle rakip ve zıddı ve emsalinin müdahalesini kabul etmezse, acaba saltanat-ı mutlaka suretindeki hakimiyet ve rububiyet derecesindeki amiriyet, bir Kadir-i Mutlakta ne derece, o redd-i müdahale kanunu ne kadar esaslı bir surette hükmünü icra ettiğini kıyas et."
Kainattaki bütün ibadet edenler,apaçık bir Ma'bud-u Mutlakı gösteriyor.
Herbir ibadet eden taifeler, icma ve tevatür kuvvetini taşıyan bütün ariflerin hakikatli bilgileri, bütün şükür edenlerin taifesinin semeredar şükürleri ve bütün zikir edenlerin, tasavvuf ehli ve tarikatçilerin feyizli zikirleri ve bütün hamd edenlerin nimet arttıran hamdleri ve bütün muvahhidlerin bürhanlı tevhidleri ve vasıflandırmları ve bütün Allah'ı sevenlerin hakiki muhabbet ve aşkları ve bütün müridlerin sadık irade ve rağbetleri ve bütün muhtaçların ciddi taleb ve ihtiyaçları ve duaları, yine Maruf, Mezkur, Meşkur, Mahmud, Vahid, Mahbub, Mergub, Maksud olan o Ma'bud-u Ezeinin vücub-u vücudunu ve kemal-i rububiyetini ve vahdetini gösterdiği gibi; kamil insanlardaki bütün makbul ibadetin ve o makbul ibadet edenlerin neticesinden çıkan olan feyizler ve dualar, şehedetler ve keşfiyat, yine o Mevcud-u Lemyezel ve o Ma'bud-u Layezalin varlığının gerekli olduğunu ve birliğini ve kemal-i rububiyetini gösterir.
Cevab budur kardeşim. Yani şirk ile suçlana Ehl-i Tarik ve ehl-i tasavvuf Allah'ın varlığının ve birliğinin delilleridir. Yoldan çıkmış olanlar mevzu dışıdır
vesselam