Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hristiyanlar kurtuldu mu kurtulmadılar mı?

sulhiye

New member
Katılım
6 Haz 2007
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Hristiyanlar Kuran`a göre hem kurtuldular hem de kurtulamadilar:
Bakara 62 Süphesiz inananlar, Musa dinini kabul edenler, Nasraniler, Sabiiler, Allah`a ve ahirat gününe inanip yararli isler yapanlar Rablerindeki mükafatlarina ereceklerdir. Hicbir korkuya ugramayacaklar ve hic mahsun olmayacaklardir.
Nasrani (Hristiyanlar)
O zaman da Hristiyanlar Allah ancak Meryem Oglu Mesih`tir dediler. Ama Kuran onlari kafir ilan etti. Maide 17"Allah, ancak Meryem Oglu Mesih´tir." diyenler andolsun ki, gercekten kafir olmuslardir.
Bu gösteriyor ki, o zaman Hristiyanlar bunu söyledi.
Kafirlere yapilacak is korkunc Kuran`da Enfal S.12"Ey inananlar! Artik siz de kafirlerin boyunlarina vurun, ellerine ve parmaklarina kilic calin."
Hani kurtulmuslardi?
Savasin ve savasmayin ayetlerine bakalim:
Bakara S.Ey inananlar, hep birden barisa girin. Seytana ayak uydurmayin. Süphe yok ki, o sizin apacik düsmaninizdir.
Bu ne güzel ama sonra;
Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi.
Enfal 39Yeryüzünde hic bir fitne kalmayincaya ve din tamamiyle Allah`in dini oluncaya kadar onlarla savasin. 65Ey Peygamber! Inananlari savasa tesvik et.
Bir de dinde zorlama yoktur ve vardira bakalim:
Bakalim Bakara 256Dinde zorlama yoktur
Ali Imran 85 Kim islamiyetten baska din ararsa onunki kabul edilmeyecektir.
Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Hristiyanlar Kuran`a göre hem kurtuldular hem de kurtulamadilar:
Bakara 62 Süphesiz inananlar, Musa dinini kabul edenler, Nasraniler, Sabiiler, Allah`a ve ahirat gününe inanip yararli isler yapanlar Rablerindeki mükafatlarina ereceklerdir. Hicbir korkuya ugramayacaklar ve hic mahsun olmayacaklardir.

Nasrani (Hristiyanlar)

O zaman da Hristiyanlar Allah ancak Meryem Oglu Mesih`tir dediler. Ama Kuran onlari kafir ilan etti. Maide 17"Allah, ancak Meryem Oglu Mesih´tir." diyenler andolsun ki, gercekten kafir olmuslardir.

Bu gösteriyor ki, o zaman Hristiyanlar bunu söyledi.

Kafirlere yapilacak is korkunc Kuran`da Enfal S.12"Ey inananlar! Artik siz de kafirlerin boyunlarina vurun, ellerine ve parmaklarina kilic calin."

Hani kurtulmuslardi?

Savasin ve savasmayin ayetlerine bakalim:
Bakara S.Ey inananlar, hep birden barisa girin. Seytana ayak uydurmayin. Süphe yok ki, o sizin apacik düsmaninizdir.
Bu ne güzel ama sonra;

Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi.
Enfal 39Yeryüzünde hic bir fitne kalmayincaya ve din tamamiyle Allah`in dini oluncaya kadar onlarla savasin.
65Ey Peygamber! Inananlari savasa tesvik et.
Bir de dinde zorlama yoktur ve vardira bakalim:
Bakalim Bakara
256Dinde zorlama yoktur
Ali Imran
85 Kim islamiyetten baska din ararsa onunki kabul edilmeyecektir.
Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.

şuana kadar, halisane niyetiniz olduğunu düşünüyorduum
ama halis niyet değil artniyetin olduğunu görüyorum
çünkü ayetleri kesip alıyorsunuz. neden ayetlerin tamamını yazmadınız?
neyseki her soruya cevabımız var bu yazınızada cevap hazırlıyoruzki bir dah aböyle hataya yada böyle saldırıya girmeyin.. mesajını silmiyorumki haklı olduğuzu düşünmeyin her kelimenize cevap vericem inşallah...
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Rasulullah (sav)'dan önceki hristiyanlar kurtulmuş olabilirler...
Rasulullah (sav)'dan sonraki hristiyanlar ise İslam olmadıkça kurtulamazlar...
Hele de teslis şirkine iman edenler asla felah bulamazlar...
Ortaçağ hristiyan kilisesinin koskoca Avrupayı nasıl tanrı düşmanı yaptıkları ortada...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Dün verdiğimiz cevablar buna yakın daha doğrusu en temelini ele alan cinsten bir cevabdı. Keşke silinmeseydi de o noktadan devam ediseydi. Neyse sağlık olsun seyfullah kardeşimin cevabını bekleyelim. Eğer karşı cenahda halisane ise bu tür bir diaolgda hakk olanın ortaya çıkacağını ilmi olarak görmek hepimize nasip olacaktır inşaallah.
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Hristiyanlar Kuran`a göre hem kurtuldular hem de kurtulamadilar:
Bakara 62 Süphesiz inananlar, Musa dinini kabul edenler, Nasraniler, Sabiiler, Allah`a ve ahirat gününe inanip yararli isler yapanlar Rablerindeki mükafatlarina ereceklerdir. Hicbir korkuya ugramayacaklar ve hic mahsun olmayacaklardir.
Nasrani (Hristiyanlar)
O zaman da Hristiyanlar Allah ancak Meryem Oglu Mesih`tir dediler. Ama Kuran onlari kafir ilan etti. Maide 17"Allah, ancak Meryem Oglu Mesih´tir." diyenler andolsun ki, gercekten kafir olmuslardir.
Bu gösteriyor ki, o zaman Hristiyanlar bunu söyledi.
Kafirlere yapilacak is korkunc Kuran`da Enfal S.12"Ey inananlar! Artik siz de kafirlerin boyunlarina vurun, ellerine ve parmaklarina kilic calin."
Hani kurtulmuslardi?
Savasin ve savasmayin ayetlerine bakalim:
Bakara S.Ey inananlar, hep birden barisa girin. Seytana ayak uydurmayin. Süphe yok ki, o sizin apacik düsmaninizdir.
Bu ne güzel ama sonra;
Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi.
Enfal 39Yeryüzünde hic bir fitne kalmayincaya ve din tamamiyle Allah`in dini oluncaya kadar onlarla savasin. 65Ey Peygamber! Inananlari savasa tesvik et.
Bir de dinde zorlama yoktur ve vardira bakalim:
Bakalim Bakara 256Dinde zorlama yoktur
Ali Imran 85 Kim islamiyetten baska din ararsa onunki kabul edilmeyecektir.
Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.

Allah'ın ayetlerini inkar edenlerin gideceği yer bellidir,sıfatları da kafirdir, bu yüzden merak etmeyin, endişe buyurmayın, siz hakikatten haber oldunuz, islam dini size de tebliğ edildi, Muhammed ( S.A.V.) Allah'ın bir elçisi olduğu size tebliğ edildi, Kuran-ı Kerim'in Allah'ın bir kelamı olduğu size tebliğ edildi, siz inkar ettiniz, inkarcısınız, kafirsiniz. Bu yalancılığınızdan ötürü Allah ( c.c.) sizden intikamını alacaktır, cehennemde ebedi bir işkence, azap sizi bekliyor....

sorunuza gelince Hz. Muhammed ( S.A.V.) e 610 de risalet gelmiştir, bu tarihten önce islamiyet yeryüzünde yoktu, Hz. Muhammed Mustafa ( s.a.v.)e peygamberlik gelmeden önce , hristiyanlık meşru bir dindi, fakat islamiyetle birlikte bu meşruluğu yeryüzünden silinip gitmiştir, Tek gerçek din , Allah'ın dini olan islamdır.
Ey KAFİR ! La ikrahe fiddin, dinde zorlama yoktur, senin sapık inancın sana, benim inancım bana
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Hristiyanlar Kuran`a göre hem kurtuldular hem de kurtulamadilar:

Bakara 62
Süphesiz inananlar, Musa dinini kabul edenler, Nasraniler, Sabiiler, Allah`a ve ahirat gününe inanip yararli isler yapanlar Rablerindeki mükafatlarina ereceklerdir. Hicbir korkuya ugramayacaklar ve hic mahsun olmayacaklardir.

Nasrani (Hristiyanlar)

O zaman da Hristiyanlar Allah ancak Meryem Oglu Mesih`tir dediler.
Ama Kuran onlari kafir ilan etti.
Maide 17"Allah, ancak Meryem Oglu Mesih´tir." diyenler andolsun ki, gercekten kafir olmuslardir.

Bu gösteriyor ki, o zaman Hristiyanlar bunu söyledi.
.

Bakara 62-
Şüphe yok ki, iman edenler, yahudiler, hıristiyanlar ve sabiîler, bunlardan her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse elbette Rabbleri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir.

peki bu kurtuluşa ericek olan iman edenler, yahudiler, hıristiyanlar ve sabiîler, KİM?


Al-i İmran Suresi, 113-115

Onların hepsi bir değildir. Kitap Ehli'nden bir topluluk vardır ki, gece vaktinde ayakta durup Allah'ın ayetlerini okuyarak secdeye kapanırlar. Bunlar, Allah'a ve ahiret gününe iman eder, maruf olanı emreder, münker olandan sakındırır ve hayırlarda yarışırlar. İşte bunlar salih olanlardandır. Onlar hayırdan her ne yaparlarsa, elbette ondan yoksun bırakılmazlar. Allah, muttakileri bilendir.

Andolsun, "Şüphesiz Allah, Meryem oğlu Mesih'tir" diyenler küfre düşmüştür. Oysa Mesih'in dediği (şudur:) "Ey İsrailoğulları, benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a ibadet edin. Çünkü O, Kendisi'ne ortak koşana şüphesiz cenneti haram kılmıştır, onun barınma yeri ateştir. Zulmedenlere yardımcı yoktur." (Maide Suresi, 72)

incilden;

adszia6.jpg


Rab, Kendisi Allah'tır, O'ndan başkası yoktur... Bugün bil ve yüreğine koy ki, yukarıda göklerde ve aşağıda yerde, Rab, O Allah'tır, başka yoktur. (Tesniye, 4/35-39)

Ve Benden başka Allah, hak Allah ve Kurtarıcı yok; Benden başkası yoktur. (İşaya, 45/22)

... Allah'ımız Rab bir olan Rab'dir ve Allah'ın Rab'bi bütün yüreğinle, bütün canınla ve bütün kuvvetinle seveceksin. (Tesniye, 6/4-5)

İsa yola çıkarken, biri koşarak yanına geldi. Önünde diz çöküp ona, "İyi öğretmenim, sonsuz yaşama kavuşmak için ne yapmalıyım?" diye sordu. İsa ona, "Bana neden iyi diyorsun?" dedi, "iyi olan tek biri var, O da Allah'tır." (Markos, 10/17-18)


198.jpg

ABD’li eski bir kilise papazı olan ve daha sonra Kur’ân’ı okuyarak Müslümanlığı seçen Yusuf Estes “Batıda Hz. Peygamber” konusunda yaptığı konuşmada “Ona çok farklı saldırı ve suçlamalarda bulunuyorlar. Bizi motive eden nokta da bu. Biz onlara Hz. Muhammed’i gerçek kimliğiyle tanıtmak için buradayız” dedi. ABD’de İslâmın gerektiği gibi tanınmadığını belirten Estes, “Bu onların hatası değil, bu bizim hatamız. Gerçek İslâm sevgi dolu, gerçek İslâm muhabbet dolu” diye konuştu.

RUS PAPAZ
Eskiden milletvekilliği de yapmış olan bir Rus papazı, müslüman oldu

[SIZE=+0]Moskovaski Komsomolets gazetesinin bugün verdiği habere göre, kendi adının yanı sıra, Ali adını da kullanmaya başlayan Polosin, Moskova Devlet Üniversitesi Felsefe Fakültesi, Zagorsk Dini Mektebi ve Rusya Federasyonu Dışişleri Bakanlığı Diplomatik Akademi mezunu.
1983-91 yılları arasında papazlık yapan Polosin, 1990-93 yılları arasında milletvekilliği yaptı, 1994’den beri de, Rusya Parlamentosu alt kanadı Duma’da uzman olarak çalışıyor.
Polosin, gazeteye verdiği demeçte, İslamiyeti seçmesi sonrasında ailesinin kendisine destek olduğunu, ancak Kilise dahil, çevresinde kendisine karşı gerginlik hissettiğini belirtti.
Polosin, neden İslamiyeti seçtiği sorusunu ise "1993 yılından sonra oldukça yoğun bir şekilde bilimsel araştırmalar yaptım. Bol bol kitap okudum. Yaşam konusunda düşündüm ve İslamiyeti seçtim" şeklinde yanıtladı.
[/SIZE]
[SIZE=+0][/SIZE]
[SIZE=+0]

[/SIZE]
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
hrıstıyanların bazılarının cennet ehlinde oldugu kesin buda hz.isa ve papazlarını rab olarak ve tek ilah ALLAH tır deyip ve ALLAHın bütün kanunlarını kabul edenlerdir

Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi. burada hem islamı hemde vatanı korumak için savaş farz kılınmıştır bugun batının islam ülkelerine saldırdıgı gibi ozaman ki süper güçler islama ve müslümanlara saldırmıştır bu ayette onu kast ediyor

dinde zorlama yoktur fakat bu gayri müslümlere yoktur müslüman olana zorlama vardır bugün batının yaptıgı gibi degil hepinizi isevi olacaksınız yoksa sizi böyle öldürürüz mantıgı yok zaten islam bunuda kabul etmiyor islamdan başka din yoktur bundan başka dini kabul edereksek kafir oluruz son din islamdır buda ayetle sabittir

Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.

bakın ayetin açıklaması söyledir yahudilikten önce haniflik vardı onun hükmü kayboldu yerine hz. musaya verilen hüküm geldi oda kayboldu onun yerine isayaya verilen hüküm geldi oda kayboldu islam geldi bondan sonrada hiçbir din gelmeyecegi için başka din kabul edilemez oldu kuranın bütün ayetlerini kabul edilir biri kabul edilmedi kafir olur sizin gibi her istedigim ayeti kabul ederim yok islamda bütün ayetler kabul edilir
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Bakara 62-
Şüphe yok ki, iman edenler, yahudiler, hıristiyanlar ve sabiîler, bunlardan her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse elbette Rabbleri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir.

peki bu kurtuluşa ericek olan iman edenler, yahudiler, hıristiyanlar ve sabiîler, KİM?


ayetleri nazil olduğu ortam ile değerlendirirseniz meseleyi anlarsınız. Hiç şüphesiz Rasulullah ayet nazil olduğunda, bahs edilenlerin kimler olduğunu çok iyi biliyordu. Sorunuzun cevabı zaten ayetin içindedir:
bunlardan her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse

Al-i İmran Suresi, 113-115

Onların hepsi bir değildir. Kitap Ehli'nden bir topluluk vardır ki, gece vaktinde ayakta durup Allah'ın ayetlerini okuyarak secdeye kapanırlar. Bunlar, Allah'a ve ahiret gününe iman eder, maruf olanı emreder, münker olandan sakındırır ve hayırlarda yarışırlar. İşte bunlar salih olanlardandır. Onlar hayırdan her ne yaparlarsa, elbette ondan yoksun bırakılmazlar. Allah, muttakileri bilendir.


yine aynı durum...
ayetleri siyak ve sibağı ile deperlendiriseniz, bir çözümleme elde edebilirsiniz...
ayetleri şöyle düşünün bugün o ayetlerdeki vasıflarda birileri var mı...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Allah ( c.c.) e oğul isnat edenlerin hali bellidir.
Allah'a iftira atanların durumları bellidir.
Muhamed ( S.A.V.) i , Allah'ın elçisi olduğunu kabul etmeyenlerin durumları bellidir.
Hakikatı örtbas edenlerin durumları bellidir.
Hakikatı değiştirenlerin durumları bellidir.
Hakikatı örtbas edenler sapıklaşır ki, bugün Hristiyan dünyası sapıtma aşamasındadır, her türlü rezillik eşcinsel evlilik, uyuşturucu, zina, fuhuş oradadır.
Bu yüzden gerçekle yüzyüze geldikleri halde , O'nu inkar edenler KAFİRLERİN ta kendileridir ki, Hristiyanlara hayır dilemeyin.....
Hristiyanlar yahudilerden daha iyidir demeyin, Hristiyanlar yahudilerden daha az kötüdür deyin.
Hristiyanlar, yahudilerden daha az zalimdir, deyin.
Hristiyanlar , yahudilerden daha az sapıtmıştır, deyin.
Hristiyanlar , yahudilerden daha az kötüdür, deyin.
Bunları hayırla birlikte cümlelerde kullanmayın....
Dininize sahip çıkın, leş kargalarının ağzında murdar olmasın....
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Elmalılı:

Dikkat çekici olan şey şu ki, bu âyette iman, biri insanlara nazaran zahirî, diğeri Allah katında geçerli, hakikî iman olmak üzere iki defa zikredilmiş ve her şeyden önce "iman edenler" sözü, yahudilere, hıristiyanlara ve sâbiilere mukabil tutulmuştur. Demek ki, bu üçü, Kur'ân'ın sözkonusu ettiği imanın mutlak olarak dışındadırlar. Bununla beraber zahirî iman sahipleri bunlarla eşit tutulmuş ve hepsinin kurtuluşu kâmil iman ve salih amel şartına bağlı gösterilmiştir. Demek ki, gerek zahirî mü'min olan müslümanlar, gerek müslümanların dışında kalan yahudi, hıristiyan, sâbiî vs. Kur'ân'da yer aldığı şekilde Allah'a ve ahiret gününe dış görünüşte ve içyüzüyle cidden iman eder ve salih ameller yaparlar ve bunda sebat gösterirlerse o zaman "Onlara korku yoktur ve onlar mahzun da olmayacaklar." ifadesinin sırrına mazhar olacaklardır ki, bunda da İslâm dininin davetiyle ve hidayetiyle bütün insanlara açık ve cihanşümûl bir din olduğu aşikar olur.

Elmalılı:

Tefsir bilginlerinin çoğunun tercihine göre burada kitap ehlinden maksat, Musa ve İsa aleyhisselâma iman etmiş olanlardır. Ve bu âyetin iniş sebebi hakkında birkaç rivayet vardır:

1- Abdullah b. Selam, Sa'leb b. Said ve Üseyd b. Ubeyd gibi zatlar müslüman oldukları zaman diğer yahudiler bunların aleyhinde bulunmuşlar küfür ve hüsranlarından bahsetmişlerdi. Bunlara karşı, onların faziletlerini açıklamak hakkında bu âyet inmiştir.

2- Necranlılardan kırk, Habeşten otuziki, Rumdan üç kişi ki toplamları yetmiş beş zat İsa'nın dini üzereyken Muhammed (s.a.v.)'i tasdik ederek iman etmişlerdi. Âyet bunlar hakkında inmiştir.

3- Peygamberimizin Medine'ye gelmesinden önce Ensar arasında Esad b. Zürare, Berar b. Ma'rur, Muhammed b. Mesleme ve Ebu Kays b. Sırme b. Enes muvahhidîn (Allah'ı bir tanıyanlar)den idiler. Cünüb oldukları zaman guslederler ve bildikleri kadar hanif dini ile amel ederlerdi. Resulullah gelince derhal tasdik edip, ona yardım ettiler.

4- Yukarıdaki âyetlerde kitap ehli yerildikten sonra hepsinin böyle olmayıp, içlerinde iyi sıfat ve hoş huya sahip olanların da bulunduğunun açıklanması için indiği de söylenmiştir.

Bazı tefsircilerin açıklamasına göre de burada kitap ehli deyimi, müslümanları da kapsayan genel bir mânâda kullanılmıştır. Ve her halde âyetin siyâk (geliş şekli), cümlesindeki müminleri açıklama olduğu ortadadır.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kafirlere yapilacak is korkunc Kuran`da
Enfal S.12"Ey inananlar! Artik siz de kafirlerin boyunlarina vurun, ellerine ve parmaklarina kilic calin."
Hani kurtulmuslardi?
İFTİRAYA CEVAP -2-

Enfal 12-
İşte o anda Rabbin meleklere şöyle vahyediyordu: Ben sizinle beraberim, müminlere sebat verin. Kâfirlerin yüreğine korku salacağım, hemen boyunlarının üstüne vurun, parmaklarına, parmaklarına vurun".

BU EMİR SAVAŞ İÇİNDİR, MÜŞRİKLER MÜSLÜMANLARA SALDIRDIĞINDA RABBİM, MELEKLERE EMRETTİ MÜSLÜMANLARA YARDIM ETMESİ İÇİN İFTİRA AÇIK VE BELLİDİR, SANKİ RABBİM İNSALARA EMRETMİŞ GİBİ BİZE İLETİLDİ OYSAKİ EMİR MELEKLERE İDİ , VE ÜSTELİK SAVAŞ MEYDANINDA GELDİ BU EMİR...
EVET İDDİA SAHİBİ BU AYETTE NERDE GEÇİYOR " Ey İnananlar" ?



(Ey inkârcılar!) Eğer fetih( Müşrikler savaşa çıkmadan önce Kâ’be’nin örtüsüne yapışıp, “Ey Allah’ım! Bu savaşta iki toplumdan doğru yolda olana yardım et, fetih nasip et” diye dua etmişlerdi. ) istiyorsanız işte size fetih geldi. Eğer (peygambere karşı gelmekten) vazgeçerseniz, bu sizin için daha hayırlı olur. Eğer dönerseniz biz de döneriz. Çok olsa bile topluluğunuz size hiç fayda vermez. Çünkü Allah mü’minlerle beraberdir.


Hani siz Rabbinize istiğase ediyor, yalvarıyor, imdat ve yardım istiyordunuz ya... Müminler savaşın ve çatışmanın kaçınılmaz olduğunu anladıkları zaman "Ey Rabb'imiz, Senin düşmanlarına karşı bize yardım et! Ey yalvaranların niyazını duyan, bize merhamet et!" diye dua etmeye başlamışlardı. Hz. Ömer'den rivayet edildiğine göre;
Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz, müşriklere baktı, bin kadar idiler, bir de ashabına baktı, üçyüz on kadar kişiydiler. Bunun üzerine kıbleye döndü ve iki elini kaldırıp "İlâhî bana verdiğin sözü yerine getir! İlâhî, şu bir avuç insan yok olursa, sana yeryüzünde ibadet eden kalmayacak." diye dua etmeye başladı, bir süre duaya devam etti, nihayet omuzundan ridası düştü. Onu Hz. Ebubekir aldı, müberek omuzuna koydu ve ardından "Ey Allah'ın Resulü! Rabbine niyazın ve münacatın yetişir, O, sana olan vaadini yerine getirecektir." dedi.
Rabbiniz de size şöyle cevap verdi , yani şu şekilde âyet nâzil oldu: Hiç şüphesiz Ben size ardı ardına bin melek ile yardım edeceğim. Bu kadar melâikeye ne lüzum vardı? Allah melek göndermeden de dilediğini yapamaz mıydı? Ve Allah dilediği takdirdebir tek melek bile dünyanın altını üstüne getirmeye yetmez miydi?

Fakat Allah, bu yardımı sırf bir müjde olsun diye, bir de bununla kalbleriniz huzura kavuşsun diye yaptı. Nusret ve zafer ancak Allah katındandır . Ne maddî sebeplerden ve görünüşteki kuvvetlerden, ne de meleklerden değildir. Allah Teâlâ size iş başartmak, sizi zafere kavuşturmak istemiş, sizin korkularınızı ve acılarınızı yüreğinizden silip atmak, heyecan ve telaşınızı teskin etmek, ayrıca verdiği müjde ile de güven ve huzurunuzu arttırmak istemiştir. Bundan dolayı size bin melekle imdat göndermiştir ki, hakikatte bütün kuvvetin ve etkinin Allah'a mahsus olduğunu, Allah dileyince zayıfları kuvvetlilere galip getireceğini, O istemeyince maddî veya manevî kuvvetlerin hiçbir işe yaramayacağını iyice anlayasınız ve vazifelerinizi yapmak için, kendinizi zayıf görerek ümitsizliğe düşmeyesiniz, karamsar olmayasanız, Allah'ın yardımından ümit kesmiyeseniz. Ayrıca Allah'ın kullarına verdiği emirlerle yaptıracağı bu gibi işlerde "Eğer Allah murad ediyorsa, bizi karıştırmadan kendisi doğrudan Doğruya yapıversin." demiyesiniz de maddî açıdan en ümitsiz görünen zamanlarda bile azimli, kararlı ve ümitli olarak çalışasınız. Çünkü Allah, şüphesiz güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. Onun verdiği hükme karşı itiraz mümkün olmaz, yaptığı işler de hikmetten uzak olmaz. Bu iyice anlaşıldıktan sonradır ki, Âl-i İmran Sûresi'nde, Uhud Savaşı hakkında "Nusret ve zafer ancak aziz ve hakim olan Allah tarafındandır." (Âl-i İmran, 3/126) buyurulmuştur.


BİZİMLE SAVAŞANARA KARŞI ALLAHIN HÜKMÜ NEDİR?
Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah, aşırı gidenleri sevmez.Onları, bulduğunuz yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne, öldürmekten beterdir. Onlar, size karşı savaşıncaya kadar siz, Mescid-i Haram yanında onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa siz de onlarla savaşın. Kafirlerin cezası işte böyledir. Onlar, (savaşa) son verirlerse (siz de son verin); şüphesiz Allah, bağışlayandır esirgeyendir. (Yeryüzünde) Fitne kalmayıncaya ve din (yalnız) Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vazgeçerlerse, artık zulüm yapanlardan başkasına karşı düşmanlık yoktur." (2 Bakara Suresi , 190-193)

GÖRDÜNÜZMÜ KARDEŞLERİM ALLAH C.C. SİZİNLE SAVAŞMAYANLA SAVAŞMAYIN DİYOR YANİ İFİTRAYI BU AYETTE ALLAH YALANLIYOR. YANİ EY İNANANLAR KAFİRLERİN PARMAKLARINI KESİN DİYE BİRŞEY YOKKKKK!!!!!!!



 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Savasin ve savasmayin ayetlerine bakalim:

Bakara S.Ey inananlar, hep birden barisa girin. Seytana ayak uydurmayin. Süphe yok ki, o sizin apacik düsmaninizdir.

Bu ne güzel ama sonra;

Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi.
Enfal 39Yeryüzünde hic bir fitne kalmayincaya ve din tamamiyle Allah`in dini oluncaya kadar onlarla savasin.
65Ey Peygamber! Inananlari savasa tesvik et.

Savaş Ayetlerine bakalim:

"Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah, aşırı gidenleri sevmez.Onları, bulduğunuz yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne, öldürmekten beterdir. Onlar, size karşı savaşıncaya kadar siz, Mescid-i Haram yanında onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa siz de onlarla savaşın. Kafirlerin cezası işte böyledir. Onlar, (savaşa) son verirlerse (siz de son verin); şüphesiz Allah, bağışlayandır esirgeyendir. (Yeryüzünde) Fitne kalmayıncaya ve din (yalnız) Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vazgeçerlerse, artık zulüm yapanlardan başkasına karşı düşmanlık yoktur." (2 Bakara Suresi , 190-193)

Bu ayetlerden anlaşıldığı gibi savaş ancak savaşanlara karşı yapılır. Üstelik bu savaşta aşırılığa gidilmemesi için Allah, inananları uyarmaktadır. Savaş esnasında karşı taraf savaşa son verip aman dilerse, Müslümanlar buna uyar ve savaşa son verirler. Kuran’da savaşın ancak savunma amaçlı olduğunu yukarıdaki ayetlerde görmüştük. Bunun dışında saldırı olduğunda ise Allah Müslümanların bu saldırganlığa karşı cevap vermelerini ve tüm güçleriyle bu saldırganlarla savaşmalarını ister. Tevbe suresindeki ayetler şöyledir:

" Yeminlerini bozan, elçiyi (yurdundan) sürmeye çabalayan ve sizinle ilk defa (savaşa) başlayan bir toplulukla savaşmaz mısınız? Korkuyor musunuz onlardan? Eğer inanıyorsanız, kendisinden korkmanıza Allah daha layıktır. Onlarla çarpışınız. Allah, onları sizin ellerinizle azarlandırsın, hor ve aşağılık kılsın ve onlara karşı size zafer versin, mü’minler topluluğunun göğsünü şifaya kavuştursun. Ve kalplerindeki öfkeyi gidersin. Allah dilediğinin tevbesini kabul eder. Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir."
(9 Tevbe Suresi, 13-15)

Savaşta kararlı ve güçlü olmanın hem savaşın daha çabuk bitmesini sağlayacağı, hem de muhtemel savaşlar için caydırıcı bir örnek oluşturacağı açıktır.Saldırganlara karşılık vermek ve onları bu hareketlerine pişman etmek sonuçta barışı korumak için en doğru yol olacaktır.Bunun dışında bir de Allah, Müslümanlardan zayıf bırakılmış, eziyet gören, muhtaç insanlar için yine onları koruma amaçlı savaşa izin vermektedir:

" Size ne oluyor ki, Allah yolunda ve: “Rabbimiz, bizi halkı zalim olan bu ülkeden çıkar, bize katından bir veli (koruyucu sahip) gönder, bize katından bir yardım eden yolla” diyen erkekler, kadınlar ve çocuklardan zayıf bırakılmışlar adına savaşmıyorsunuz?"
(4 Nisa Suresi, 75)

Bu tür bir savaş da şiddetten değil aksine merhametten doğmaktadır. Zalimliğe karşı İslam, mazlumu kuşatıcı ve koruyucu olunmasını inananlara öğütler. Barış durumunda ise Allah, iman edenlerden iyiliği ve adaleti ister. Burada amaç savaşa karşı barışın korunup muhafaza edilmesidir:

" Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever. "
(60 Mümtehine Suresi, 8)

Karşınızdaki grup hangi dinden olursa olsun eğer barış içinde yaşamak istiyorsa, bunlara karşı inananların yaklaşımı Kur’an’a göre sadece dostane bir yaklaşım olabilir. Dolayısıyla bu ayetler bir bütünlük içinde okunup değerlendirildiğinde ortada bir çelişki yoktur.

Bu sorunun cevabını iki maddede özetleyebiliriz:

“Bize saldıran yahut saldırıya hazırlanan düşmana karşı kendimizi müdafaa etmek” ve “ Zâlim devletlerle savaşarak, insanlığa hürriyet ve hidayet yolunu açmak.”
“Dinde zorlama yoktur.” (Bakara Sûresi, 256)
Ancak, Cennet yolunu zorla kapamak isteyenlerle de savaşmak gerekir.

Eğer birtakım insanların hak ve hakikate ermesine bir başka grup engel oluyorlarsa bunlarla savaş etmek de cihattır. Bunda başarı sağlandıktan sonra kişi inancında serbest bırakılır. Dilerse İslâm’ı kabul eder, dilerse kendi dininde yaşamaya devam eder. İkinci yolu tercih ederse cizye verir. Bu vergi, savaşlara katılmamanın ve İslâm ülkesinde her türlü can ve mal güvenliği içinde yaşamanın bedelidir.

Elmalılı Hamdi Yazır, savaşı, “harb-i ıslâh ve harb-i ifsad” diye ikiye ayırır ve müminlere emredilen harbin “ıslâh harbi” olduğunu beyan eder. Cihada çıkan müminleri de “azaba istihkak kesbetmiş bir kavme azab-ı Hakk’ın tatbikine memur bir el” olarak görür.
O halde, savaşı bir ibadet anlayışıyla yapmak ve bu ibadetin kaidelerine de en ince teferruatına kadar uymak gerekiyor:
“Antlaşma yaptığınızda Allah’ın ahdini yerine getirin.” (Nahl Sûresi, 91)
emrine uyulacaktır.
“Size savaş açanlarla Allah yolunda çarpışın. (Allah’ın koyduğu)
Sınırları aşmayın. Çünkü Allah, haddi aşanları sevmez.” (Bakara Sûresi, 190)
fermanına kulak verilecek, his ve hevese kapılmaktan, aşırı gitmekten sakınılacaktır.Kadın, çocuk, ihtiyar gibi harbe iştirak etmeyenlere ilişilmeyecektir.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Bir de dinde zorlama yoktur ve vardira bakalim:

Bakalim Bakara 256Dinde zorlama yoktur

Ali Imran 85 Kim islamiyetten baska din ararsa onunki kabul edilmeyecektir.

Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.

O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.

De ki: Ey Ehl-i Kitab! Sizinle bizim aramızda eşit olan bir inanca gelin: 'Allah'tan başkasına kulluk etmeyelim, Allah'ı bırakıp birbirimizi Rab edinmeyelim'. Eğer bu çağrıyı kabul etmezlerse onlara 'Şahit olun ki biz müslümanız; yani bir tek Allah'ın iradesine teslim olmuşuzdur' deyin" (Âl-i İmran: 3/69 )

Bir kısım muarızlar Kur'an'daki, cihadın yerine getirilmesiyle alakalı ayet-i kerimelerin cihadın bir manada zorlama olduğu manasına geldiğini söylemeye çalışmaktadırlar.

Ama, gerçek öyle değildir. Cihat, küfür cephesine ait zorlamaları bertaraf etmek için ve düşünce hürriyetini engelleyip, iradeleri baskı altında tutmayı ahlak haline getirmiş bu küfür cephesinin zalimane tavrına mani olmak içindir. İslam, muhkem ve değişmez kaidesiyle, insanların kendi düşünce ve iradeleriyle hareket etmelerine zemin hazırlamış, bunun önüne geçmeye çalışan her tüşebbüs ve zümreye karşı da cihat ilan etmiştir. Bu mevzuda ifade edilecek tek gerçek şudur: "İradelere vurulan pranga İslam'ın cihat emriyle kaldırılmıştır." Evet düşünce adına yeryüzündeki muvazene bu emirle temin edilmiştir.(Bedaiu's-Sanai, 7/246; eş-Şerhü'l-Kebir, 9/398, 399)


Böyle olmasaydı, mesela Suriye Hıristiyanları, ülkelerinin Roma imparatoru tarafından geri alınacağı endişesi karşısında, kiliselerine dolup Müslümanların zaferi için dua ederler miydi? Ve yine, böyle olmasaydı, bir ucundan diğer ucuna altı ayda ulaşılamayan, alabildiğine geniş bir coğrafyada asırlar boyu emniyet ve asayişi temin ile hükümran olan İslam Devletleri kurulabilir miydi?

İslam mücahitleri, cihat emriyle cihanın dört bir yanına insanlık, mürüvvet ve huzur götürürken, fethettikleri ülke insanlarına kendi dindaş ve soydaşları gibi davranmışlardır. Onların bu tutum ve davranışları, kapısına vardıkları kale kapılarıyla birlikte gönül kapılarının da kendilerine açılmasına vesile olmuştur. O ülkelerin ilim ve sanat birikimlerini değerlendirip, sahalarındaki kıymetlere çalışma zemini hazırlayarak, çok çeşitli din ve kültürden ilim, fikir ve sanat erbabının insanlığa hizmetlerini mümkün kılmışlardır. Onları İslam toplumu içinde de onure etmişlerdir.(Mevlana Şibli, İslam Tarihi, 7/153)


'Dinin ruhunda ve özünde zorlama yoktur. Çünkü zorlama dinin ruhuna zıttır. İslâm irade ve ihtiyarı esas alır ve bütün muamelelerini bu esas üzerinde kurar. İkrah (zorlama)ile yapılan bütün amel ve fiiller ister inanç, ister ibadet ve isterse muamele açısından katiyyen muteber kabul edilemez. Zaten böyle bir durum -ameller niyetlere göredir- prensibine de uygun düşmez'
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:

Bakara 106
Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.

Bakara 106
Biz herhangi bir ayetin daha hayırlısını veya benzerini getirmedikçe onu ne yürürlükten kaldırır ve ne de unuttururuz. Allah'ın herşeye kadir olduğunu bilmiyor musun?


KUR'AN'DAKİ BAZI EMİRL ERİN NESHEDİLMESİ

Bu, Yahudilerin müminlerin zihinlerinde şüphe uyarmak için sordukları bir soruya cevaptır. Onlar şöyle diyorlardı: "Kur'an, önceki kitapların Allah tarafından gönderildiğini söylüyor. Eğer böyleyse Kur'an, neden önceki kitaplardakilerden değişik emirler veriyor? Nasıl olur da, aynı Allah, farklı zamanlarda farklı emirler verir? Ayrıca şöyle de diyorlardı: "Kur'an, Yahudi ve Hıristiyanların kendilerine indirilen öğretilerin bir kısmını unuttuklarını söylüyor. Allah'ın öğretilerinin hafızalardan silinmesi nasıl mümkün olur?" Onların bu soruları, Hakk'a ulaşmak için değil, karışıklık çıkarmak için sordukları açıktır. Allah, onların bu sorularına şöyle cevap verir: "Ben Kâdir'im ve benim gücüm sınırsızdır. Ben herhangi bir emrimi değiştirebilirim veya onun unutulmasına izin verebilirim. Fakat onun yerine aynı amacı yerine getiren, ondan daha iyi veya ona denk bir şey koyarım."

Yahudilerin, İslâm inancının özü hakkında zihinlerde şüphe uyandırmak amacıyla bahane olarak kullandıkları vesile ister -bu ve daha sonraki ayetlerin gösterdiği gibi- kıble yönünün değiştirilmesi olayı olsun, ister müslüman cemaatin gelişim sürecine ve sosyal şartlarının değişimine bağlı olarak bazı emirlerin, hükümlerin ve yükümlülüklerin değiştirilmesi olsun, isterse Kur'an-ı Kerim'in Tevrat'ı bir bütün olarak onaylamış olmasına rağmen bu kitapta yeralan bazı hükümleri değiştirmiş olması ile ilgili olsun; yahudilerin zihinlerde kuşku uyandırma kampanyasının bahanesi ister o, ister şu veya isterse bu olsun önemli değil. Kur'ana Kerim burada gerek yürürlükten kaldırma (nesh) ve değiştirme olayı ile ve gerekse yahudilerin bu inanç sistemine karşı çeşitli usullerle savaşmak amacı güden plânları ve gelenekleri uyarınca zihinlerde uyandırmış oldukları şüpheler ile ilgili olarak kesin bir açıklama yapıyor.
Buna göre, vahyin iniş süreci boyunca şartların gereği olarak yapılan kısmî değiştirmeler insanlığın yararınadır; sosyal hayatın gelişiminin gerektirdiği faydayı daha büyük oranda gerçekleştirme amacına dönüktür; bu gerekliliği takdir edecek olan; insanların yaratıcısı, peygamberlerin göndericisi ve ayetlerin indiricisi olan yüce Allah'tır. Eğer O, herhangi bir ayeti yürürlükten kaldırarak unutulmuşluğun karanlık kucağına atarsa -Bu ayet ister her hangi bir hüküm içeren okunabilir bir ayet olsun, isterse peygamberler tarafından ortaya konan somut mucizeler gibi belirli bir münasebetle ortaya çıkıp geçen olağandışı bir gelişme anlamındaki ayetlerden biri olsun- ondan daha yararlısını ya da onun benzerini indirir. Hiçbir şey O'nun gücü dışında değildir. O her şeyin maliki, göklerde ve yerde bulunan her şeyin sahibidir. Bundan dolayı yüce Allah daha sonra şöyle buyuruyor:

"Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmiyor musun?"

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hristiyanlar Kuran`a göre hem kurtuldular hem de kurtulamadilar:
Bakara 62 Süphesiz inananlar, Musa dinini kabul edenler, Nasraniler, Sabiiler, Allah`a ve ahirat gününe inanip yararli isler yapanlar Rablerindeki mükafatlarina ereceklerdir. Hicbir korkuya ugramayacaklar ve hic mahsun olmayacaklardir.
Nasrani (Hristiyanlar)
O zaman da Hristiyanlar Allah ancak Meryem Oglu Mesih`tir dediler. Ama Kuran onlari kafir ilan etti. Maide 17"Allah, ancak Meryem Oglu Mesih´tir." diyenler andolsun ki, gercekten kafir olmuslardir.
Bu gösteriyor ki, o zaman Hristiyanlar bunu söyledi.
Kafirlere yapilacak is korkunc Kuran`da Enfal S.12"Ey inananlar! Artik siz de kafirlerin boyunlarina vurun, ellerine ve parmaklarina kilic calin."
Hani kurtulmuslardi?
Savasin ve savasmayin ayetlerine bakalim:
Bakara S.Ey inananlar, hep birden barisa girin. Seytana ayak uydurmayin. Süphe yok ki, o sizin apacik düsmaninizdir.
Bu ne güzel ama sonra;
Bakara 216Savas hoslanmadiginiz halde size farz kilindi.
Enfal 39Yeryüzünde hic bir fitne kalmayincaya ve din tamamiyle Allah`in dini oluncaya kadar onlarla savasin. 65Ey Peygamber! Inananlari savasa tesvik et.
Bir de dinde zorlama yoktur ve vardira bakalim:
Bakalim Bakara 256Dinde zorlama yoktur
Ali Imran 85 Kim islamiyetten baska din ararsa onunki kabul edilmeyecektir.
Ama Kuran`da kimi ayetler gecersiz olmali cünkü söyle der:Bakara 106Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz.
O zaman isteyen istedigi ayeti secer demek ki.



Yani bir kismina inanacaksin bir kismini inkar edeceksin öylemi?
 
Üst Alt