Bizlerin günahlarından gelen yaralar ve yaralardan hasıl olan vesveseler ve
şüpheler (neuzübillah) mahalli iman olan batını kalbimize ilişip imanımızı
zedeliyor. Ve imanın tercumanı olan lisanın zevk-i ruhanisine ilişip
zikirden nefretkarane uzaklaştırarak susuduruyorlar. Evet günah kalbe
işleyip kalbi siyahlandıra siyahlandıra ta nur-u imanı kalbden çıkarıncaya
kadar kalbi katılaştırıyor. <<Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol var.>>
O günah istiğfar ile çabuk imha edilmezse kurd değil belki küçük manevi
bir yılan olarak ısırır.
Risale-i Nur
--------------------------------------------------------------------------------
Ma'sıyetin (günâhın) mâhiyetinde, eğer devâm ederse, küfür tohumu
vardır. Çünki, o ma'sıyete devam eden ülfet peyda eder (alışır). Sonra ona
âşık ve mübtela olur. Terkine imkân bulamayacak dereceye gelir. Sonra o
ma'sıyetin ikâba mucib olmadığnı (cezaladırılmayı gerektirmediğini)
temenniye başlar. Bu hal böylece devâm ettikçe küfür tohumu
yeşillenmeye başlar. En nihâyet, gerek ikâbı (cezâyı) gerek dâru'l-ikâbı
(cezâ yerini) inkâra sebeb olur.
Risale-i Nur
şüpheler (neuzübillah) mahalli iman olan batını kalbimize ilişip imanımızı
zedeliyor. Ve imanın tercumanı olan lisanın zevk-i ruhanisine ilişip
zikirden nefretkarane uzaklaştırarak susuduruyorlar. Evet günah kalbe
işleyip kalbi siyahlandıra siyahlandıra ta nur-u imanı kalbden çıkarıncaya
kadar kalbi katılaştırıyor. <<Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol var.>>
O günah istiğfar ile çabuk imha edilmezse kurd değil belki küçük manevi
bir yılan olarak ısırır.
Risale-i Nur
--------------------------------------------------------------------------------
Ma'sıyetin (günâhın) mâhiyetinde, eğer devâm ederse, küfür tohumu
vardır. Çünki, o ma'sıyete devam eden ülfet peyda eder (alışır). Sonra ona
âşık ve mübtela olur. Terkine imkân bulamayacak dereceye gelir. Sonra o
ma'sıyetin ikâba mucib olmadığnı (cezaladırılmayı gerektirmediğini)
temenniye başlar. Bu hal böylece devâm ettikçe küfür tohumu
yeşillenmeye başlar. En nihâyet, gerek ikâbı (cezâyı) gerek dâru'l-ikâbı
(cezâ yerini) inkâra sebeb olur.
Risale-i Nur