Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hazreti ebu talib

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
CAFER’İN MÜSLÜMAN OLMASINDAN DOLAYI
EBU TALİB’İN MUTLULUĞU

Risaletin baslangicinin ücüncü yilinda Hz.Peygamber (s), Hz.Hatice (sa) ve Hz.Ali (a) disinda hic kimse müslüman degildi. Bu üc kisi daglardaki magara ve hizli siginaklarda müşriklerin bakislarindan uzak, cemaat namazı kiliyorlardi.Bir gün Ebu Talib oglu Cafer Tayyar ile birlikte yoldan gecerken Hz.Peygamber (s) önde Hz.Ali (a) saginda ve Hz.Hatice (sa) ise arkasinda oldugu halde cemaat namazı kilmakla mesgulken onlari gördü. Ebu Talib Cafer’e dedi ki:
“Amcaoglunun diger tarafina da sen gec ve namaz dil:”
Cafer birden o tarafa dogru gitti, saflarina katildi ve Peygamber (s)’in cemaat namazına istirak etti.”
Ebu Talib Cafer’in müslüman olmasindan duydugu mutlulugu su siiriyle dile getirdi.
“Ali, Cafer ve benim güven veren
Zahmet verici hadiseler ve zorluklar aninda
Allah’a yemin olsun !
Peygamber (s)’i yalniz birakmayacagim
Makam ve asalet sahibi evlatlarimda
Onu yalniz birakmayacaklardir.
Ey Ali ve Cafer! Onu (Peygamberi) yalniz birakmayiniz.
Yardim ediniz amcanizin ogluna
O; amcaniz (Abdullah’in) oglu
O ki ayni anne ve babadan kardesim.”(*)
Ibn-i Ebil Hadis söyle nakleder: Bir gün Ebu Talib Peygamber (s)’i etrafinta görmedi, ne kadar aradiysa onu bulamadi. Cafer’le birlikte Mekke daglarinin arasinda onu aramaya basladilar. Ansizin onu Mekke’nin vadilerinden birinde namaz kiliyor vaziyette buldular. Ayni anda Hz.Ali (a) da onun sag tarafinda namaza durmustu. Ebu Talib onlari namazda görünce Cafer’e söyle dedi:” Sen de amcaoglunun diger tarafina git ve namaz kil.”
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
HAMZA’NIN MÜSLÜMAN OLMASINDAN DOLAYI
EBU TALİB’İN MUTLULUĞU

Risaletin ikinci ile altinci yillari arasinda Peygamber (S)’in amcasi Hamza’nin müslüman olmasindan Ebu Talib son derece mutlu oldu. Bu konuyla ile ilgili aşağıdaki siiri okudu:
“Ey Hamza! Muhammed’in dininde sabirli ve kararli ol
Ve onun dinin zahir edicisi ol
Böylelikle sabir ve istikamet nuruyla
Muvafakiyet bulursun
Ve rabbinin katindan islam dinini getiren
O kimsenin yolunda dogrulukla ve hakikatle yürü
Ve inkar ile yasama,
Imanini aciga vurmandan mutlu oldum
Bundan böyle Allah’in rizasi icin
Muhammed’in yar ve yatdimcisi ol.
Ve de ki Muhammed bir sihirbaz degil...”(***)
* Ayan us Sia Yeni Baski c.4, s.119, Bihar ul Envar c.35, s.38
** Nehc ul Belaga c.13, s.224
*** Bihar ul Envar c.18, s.211, El Gadir c.7, s.371
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
EBU TALİB’İN EBU LEHEB VE ABBAS’IN KARŞISINDA YER ALMASI

Bir gün Hz.Resulullah (s) Zil Mecar adli pazarda halkin arasinda durdu ve onlari bir olan Allah’a ibadet yapmaya davet etti. Peygamberin amcasi Abbas da kalabaligin arasindaydi. Öne cikti ve söyle dedi:”Sehadet ediyorum ki sen yalancisin.”Daha sonra kardesi Ebu Leheb’in yanina giderek Peygamberin davet hadisini ona bildirdi. Ebu Leheb ve Abbas birlikte yola düstüler ve söyle haykiriyorlardi:” Bizim bu yegenimiz yalancidir, sakin aldanmayasiniz, dininizi terk etmeyiniz!”
Bu arada Peygamber (s) Ebu Talib’in yanina geldi ve amcalarini ona sikayet etti. Ebu Talib, Ebu Leheb ve Abbasi’in yanina gelerek söyle dedi: “Acaba ellerinizin ellerden üstün olmasini istemiyor musunuz? Allah’a yemin ederim ki Muhammed dogru sözlüdür! “ardindan Peygamber’e hitaben su siiri okudu:
Sen eminsin ve Allah’in eminisin
Bu söz yalan degil.
Sen dogru sözlü birisin
Sözlerin faydasiz ve temelsiz degil
Sen Allah’in elcisisin, risaletine ettik iman.
Aziz olan Allah tarafindan sana nazil olmakta Kur’an.(*)
* Bihar ul Envar c.18, s.203
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
EBU TALİB’İN MÜŞRİKLERE SERT TEPKİSİ

Bir gün Peygamber (s) namaz kilmak icin Kabe’nin yanina gitti. Namaz kilmaya basladiginda Ebul Cehil orada hazir bulunan müşriklere söyle seslendi:” Kim gidip su adamin namazıni bozabilir?” Müşriklerden Abdullah ibn-i Zeb’eri adli birisi bu is icin hazir oldugunu ilan etti, ayni anda yerinden kalkip bir mektar kan ve iskembe parcasini eline alarak Peygamber(s)’in yanina geldi ve elindekileri Peygamber(s)’in yüzüne sürdü.
Hz.Peygamber (s) namaz kilmayi birakti, o vaziyette Ebu Talib’in yanina giderek söyle buyurdu:
“Ey amca! Acaba görmüyor musun ? bana neler yaptilar?”
Ebu Talib söyle sordu:”Bu isi kim yapti?”
Peygamber (s) buyurdu:”Abdullah ibn-i Zeb’eri böyle yapti.” Ebu Talib ayaga kalkti ve kilicini aldi. Hz.Peygamber (s) ile birlikte Müşriklere dogru hareket etti. Müşriklerin gözleri Ebu Talib’i görünce kasmak istediler fakat Ebu Talib feryad etti: Allah’a yemin ederim! Eger icinizden bir kisi ayaga kalkarsa onu kilicimla vururum!”
Onlar korkudan oturduklari yerden kalkmadilar. Ebu Talib Peygamber (s)’e dönerek “Ey ogul sana bunlardan hangisi böyle yapti?”
Peygamber (s) ibn-i Zeb’eri’yi isaret ederek buyurdu: “Bu yapti” Ebu Talib bir miktar kan ve iskembe parcasini eline alarak ibn-i Zeb’eri’nin ve diger müşriklerin yüzüne, sakalina, elbiselerine sürdü ve onlara siddetle sitem etti.(*)
*Kurtubi Tefsiri ve ayni ibare El Gadir c.7, s.359 da...
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
EBU TALİB’İN İMANININ DELİLLERİ

Burada numune olarak Ebu Talib’in imani konusunda tartisma götürme iki delili kisaca hatirlatacagiz.
1- Peygamber (s)’in ve Ali (a)’in Atalarının Pak Olması
Hadis kitaplarinda yer alan cok sayida rivayet Hz.Peygamber (s)’in ve Hz.Ali (a)’in anne ve babalarinin ta Hz.Adem (a)’a kadar tamamen pak ve muvahhid (tek Allah’a iman eden) olduklarini beyan etmektedir. Kendi atalari konusunda Hz.Muhammed (s) söyle buyurmustur:
Allah (c.c) sürekli beni pak babalarin sülbünden, pak analarin sülbüne nakletti ve beni asla cahiliye döneminin pisliklerine bulastirmadi.(*)
Allah (c.c) Kur’an da söyle buyurmaktadir:
“Innema’l müşrikune necusin” Yani “Müşrikler pis ve necistirler.”(**) Buradan su sonuca ulasiyoruz:
Hz. Peygamber (s)in atalarinin pakligindan kasid onlarin akidevi (inancsal) pakligiyla alakalidir. Yani Allah Resulünün ceddinin tamami muvahhid (bir olan Allah’a iman eden) diler; Allah’a sirk kosmaktan ve iffetsizlikten münezzeh i dirler.
Hz.Ali (a) ve masum imamlar (a) icin Imam Sadik (a) dan nakledilen ziyaretnamelerin birinde gecen ibarede söyle okuyoruz:
“Esselamu aleyke ya seliylel etaaib” yani “Selam senin üzerine ey pak nesillerden olan”(***)
Bu icerikte rivayetler oldukca fazladir.(****)
Cok ilginctir; taninmis Ehl-i Sünnet alimi Ibn-i Ebil Hadid bu rivayetin muteber ve sihhatli oldugunu itiraf etmekle birlikte, rivayetin konuyla ilgili getirilecek bir delil ve hüccet olmadigini söylemistir. O diyor ki:
“Pak sulblerden ve rahimlerden maksad Peygamber (s)’in baba be annelerinin, iffetsizliginkirinden uzak olmalaridir.”(*****)
Söyle cevap verilebilir: Kuranin acik beyaninda (Tevbe:28) uygun olarak “Müşrikler necistirler.” Denilebilir ki “Pak sulbler ve rahimler” ifadesi sirk’in necaseti ve kirinden pak olmayi kapsamaktadir.
* Tefsir-i Fahri Razi, Ruh-ul Meani ve Necme –ul En’am suresi 74.ayetin tefsiri
**Tevbe suresi 28.ayet
*** Mefatih-ul Cenan Emirul Müminin 6. ziyareti
**** Bihar ul Envar c.35, s.27 ve sonra Menakibi Megazili Safi s.87-89
***** Serh-i Nehc ul Belaga c.14, s.67 ve 68

 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
SAHABELERİN BÜYÜKLERİNiN EBU TALİB’İN İMANI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

A) Bir sahis Abdullah ibn-i Abbas’dan söyle sordu:
“Ey Resulullah’in amcasinin oglu? Bana Ebu Talib’den haber ver , acaba o müslüman miydi?”
Ibn-i Abbas: “O nasil müslüman degil?!
Öyle ki siirlerinden su ifadeler yer alir:
“insanlar bilirler ki biz evladimiza (Muhammed(s)’e)
Yalan nisbet etmeyiz ve
Batil sözler konusana ilgi göstermeyiz.”
Ebu Talib’in durumu tipki Ashab-i Kehf misali gibiydi. O zamanlar (Ashab-i Kehf) imanlarini takiyye ile gizlemisler ve sirki izhar etmislerdi. Allah bu nedenle amellerinin sevabini, ecrini iki katiyla onlara vermisti.”(*)
B) Hicretin yedinci yilinda Mekke’nin fethi esnasinda meydana gelen bir olay:
“Ebu Bekir, son derece yaslanmis ve ama olan babasi Ebu Kuhafe’yi müslüman olmasi icin sürükleyerek Peygamber (s)’in yanina getirdi. Allah Resulü (s) Ebu Bekir’e buyurdu:
“Acaba onu kendi halinde birakirsan da biz onun yanina gitsek daha iyi olmazmiydi? Ebu Bekir dedi ki:
“Ey Allah’in Resulü! Ben Allah’in ona ecir vermesini istiyorum. Seni hak üzere gönderen Allah’a andolsun ki ben amcan Ebu Talib’in müslümanligindan babamin müslüman olmasindan cok mutlu olmustum...”(**)
*Bihar ul Envar c.35, 72
** Serh-i Nehc ul Belaga ibn-i Ebil Hadid c.14, s.69
Bu rivayetten acikca anlasildigi üzere Ebu Talib’in müslümanligi Ebu Bekir nezdinde de kesindi.
C) Peygamber (s)’in azadli kölesi Rafi diyor ki:
Mekke’de Ebu Talib’in söyle dedigini isittim:”Yegenim Muhammed bana buyurdu:”Rabbim beni, akrabalari, bir olan Allah’a ibadeti ve Allah’tan baskasina kullugu reddetmeyi emretmekle görevlendirmsitir.”Muhammed benim nezdimde dogru sözlü ve emin bir kimsedir.(*)
D) Ebuzer Gaffari der ki: Kendinden baska mabud olmayan Allah’a andolsun ki, Ebu Talib (takiyye nedeniyle) Habesi diliyle imanini ikrar etmeden vefat etmedi. O Resulullah (s)’e arzetti: Acaba Habese dili biliyor musun? Peygamber (s) buyurdu: Ey amca ! Allah (c.c) bana bütün dilleri ögretmistir. O zaman Ebu Talib Habese diliyle söyle dedi:
“Ya Muhammed Eseden limesafega talahe”
Yani: “Ihlasla sehadet ediyorum ki Allah’tan baska ilah yoktur.” O anda Peygamber (s)’in gözlerinden sevinc gözyaslari süzüldü ve söyle buyurdu:
“Allah (c.c) gözümü Ebu Talib’le aydinlatti.”(**)
* Ayni Kitap
** Bihar ul Envar c.35, s.78
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
HZ.PEYGAMBER (S)’İN EBU TALİB’LE DOSTLUĞU VE ONUN İÇİN İSTİĞFAR ETMESİ

Hic kuskusuz Peygamber (s) Ebu Talib’i cok seviyordu. Onu her zaman yad ederdi. Onun vefat yilini Allah Resulü (s) “hüzün yili” ilan etti. Hatta Ebu Talib’in ikinci oglu Akil’e söyle buyurdu: “Ben seni iki acidan cok seviyorum. Birincisi; kendi hatirin icin, ikincisi ise Ebu Talib seni cok seviyordu onun icin.”(*)
Ve ayni sekilde nakledilir ki: Peygamber (s) Cafer-i Tayyar’in ogullarindan birisi olan Muhammed ibn-i Cafer’e büyük ilgi ve alaka gösteriyordu. Bu ilgi ve yakinliginin sebebini söyle acikliyordu: “Sen amcam Ebu Talib’e cok benziyorsun!” (**)
Allah Resulü (s) defalarca Ebu Talib icin Allah’tan rahmet, magfiret ve mükafat taleb etti. Yüce islam peygamberi (s) Ebu Talib’in cenazesinin kenarina geldigi an söyle buyurdu:
“Ey amca! Yetimken beni korudun, kücüklükten itibaren beni büyüttün ve terbiye ettin. Büyüdügümde de yardim ettin. Allah (c.c) benim tarafimdan en büyük mükafati sana bagislasin.”(***)
Bedir savasi esnasinda Ubeydet ibn-i Haris yaralanmis ve Ebu Talib’in siirini hatirlayip okumustu. O zaman Allah Resulü (s) Ebu Talib icin istigfar etmisti.(****)
Eger Ebu Talib kafir olsaydi Kur’an’in da nehy ettigi gibi asla onu sevmez ve ona istigfar etmezdi. Zira Tevbe suresi 23.ayetinde Allah (c.c) söyle buyuruyor: “Ey iman edenler! Babalarinizi ve kardeslerinizi; küfrü imana tercih ediyor ve benimsiyorlarsa, dost edinmeyin, eger böyle yaparsaniz zalimlerden olursunuz.”
Kendilerine, onlarin gercekten cilgin atesin arkadaslari olduklari aciklandiktan sonra-yakinlari dahi olsa- müşrikler icin bagislanma dilemeleri Peygambere ve iman edenlere yarasmaz.”
Hz.Peygamber (s) Ebu Talib’i cok seviyordu, dost edinmisti ve onun icin istigfar ediyordu. Bu durum Ebu Talib’in Peygamber (s)’in nezdinde mümin oldugunun acik bir delilidir. Zira Allah Resulü (s) Kur’an’in emrinin ziddina hareket etmez.
* Bihar ul Envar c.35, s.75, Emali’Seduk s. 243, Serh-i ibn-i Ebil Hadid c.14, s.70, El Gadir c.7, s.375
** Mecalis ul Müminin c.1, s.195
*** El Gadir c.7, s.373
**** El Gadir c.7, s.375 Peygamber (s)’in Ebu Talib’e istigfar etmesi bkz., El Gadir c.7, s.372, 374
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
Ehl-i Beyt imamlari (a) da Ebu Talib’in imanini ispat konusunda yer yer onun siirlerinden istifade etmislerdi. Iste onlardan bir örnek: Bir sahis imam Sadik (a)’a arz etti: “ Ehl-i tesennün Ebu Talib’in kafir oldugunu zannediyorlar.” Imam Sadik (a) buyurdu: Onlar yalan söylüyorlar. O nasil kafir olabilir. Öyle ki siirlerinde söyle diyor:
Onlar Muhammed (s)’in peygamberligini
Musa’nin peygamberligi gibi tanidigimizi bilirler
Zira onun adi önceki kitaplarda yazilmisti
Halk bilir, evladimiza yalan nispet etmeyecegimizi
Batil söz sahiplerine ilgi göstermeyecegimizi.(***)
*** El Gadir c.7, s.341,342
*** *** ***


Ebu Talib’in Allah’a övgü, Allah’in vahdaniyeti, Peygamberin davetinde dogrulugu, islamin hakkaniyeti, Peygamberin sahsinin ve izzeti nefsinin savunulmasi, Hz.Muhammed (s)’e methiye, onu desteklemenin lüzumu ve benzeri konulari iceren siirlerine bakildiginda oldukca ilgi cekici ve yigitlik konulariyla dopdolu oldugu görülecektir. O siirlerin manasi üzerinde dikkatle düsünülecek ve insafli bir sekilde hüküm verilecek olursa, Ebu Talib’in imani konusunda hic bir tereddüte yer kalmayacaktir.
Onun “Lamiyye kasidesi” Allame Emininin nakli ile 121 siir, Askalan’nin nakli ile 120 siir, Huzane’t ul Edeb’den nakli ile yaklasik 60 siir ve diger bazilarinin nakli ile 111 siirden ibarettir. Siirlerin icerigi daha cok hak talebi, iman, dogru sözlülük, Peygamberi tasdik etem, islam’i Peygamber (s)’i savunma vb. Konulardan olusmaktadir. Öyle ki her insafli arastirmaci Ebu Talib’in islami görüsünü rahatlikla farkedebilir. Surasi ilgi cekicidir ki bütün bu siirlerde putperestlikten ve putlarin vasiflarindan asla söz edilmemistir. Bu kitapta daha önce Ebu Talib’in siirlerinden bir kismindan söz etmistik. Fakat simdi bir kac örnege daha dikkatlerinizi cekmek istiyorum.
1-Bir gün Cehil Peygamber (s)’i secde gördü O hazretin üzerine atmak icin yerden bir tas aldi. O tas elbisesinin etegine yapisti. Ebu Talib bu manzarayi görünce su siiri okudu:
Ey amca ogullari! Zafere dogru kalkin ayaga
Ve yoldan saptirici batil sözlerden durun uzaga
Aksi halde korkarim ki herkese olacak ibret vesilesi
Bir büyük musibet yakalayacak sizleri
Dogunun ve batinin rabbine andolsun ki!
Söylemekteyim gercegi
Bu yüzden belaya dücar olmuslardi
Sizden önce Ad ve Semud kavminin magrurlari
Bundan daha ilginci o dur ki:
Bir tas eline alan kirli ve necis biri
Onu sabirli, dogru sözlü
Pak bir sahsiyeete atmak istiyordu
O yanlis yapmisti, Allah da
Namertce girisimine engel oldu.(*)
2-Bir diger konuda müşriklerin Ebu Talib’den Muhammed (S)’i talep ederek buna karsilik Kureys’in heybetli genclerinden Umare’t ibn-i Velid’i Ebu Talib’e vermek icin ona baskida bulunmalaridir. Onlar, Muhammed (s)’i Ebu Talib’den almayi ve öldürmeyi planliyorlardi. Ebu Talib onlarin bu cirkin tekliflerine söyle cevap verdi:
Simsek gibi parlayan kiliclarla
Allah’in Resulünü himaye edecegim
Sefkatli bir amca gibi
Allah Resulünün mukaddesatini savunup
Himaye edecegim.”(**)
3-Yine ayni konuda Ebu Talib diyor ki:
Derler ki hidayet icin gelen bir kimseye
Yardim etmekten vazgec,
Ve bizleri bütün basarilardan bir kimseye
Bir zafere ulastir
Ahmed’i bize teslim et
Onun yerine bizden bir gencin terbiyesini üstlen
Ve kinayicinin sözüne ilgi gösterme.
Onlara cevap verdim:
Allah (c.c), Luey ibn-i Galib’in neslinden olan
Benim her türlü zulüm karsisinda
Rabbim ve yardimcimdir.(***)
4-Bir diger konu da müşriklerin, kan ve iskemde parcasini Peygamber (s)’in mübarek yüzüne ( namazda iken) sürerek küstahlik etmeleridir. Ebu Talib, Hasimogullari ve Abdulmuttalibogullari ile birlikte bu olay nedeniyle Ebtah bölgesinde müşriklerle karsi karsiya geldiler. Müşrikler, Ebu Talib’den korktuklarindan dolayi kacmak istediler. Ebu Talib sölye haykirdi:
“Allah’a andolsun ! sizden her kim yerinden hareket ederse onu sirtindan kilicimin ucuna geciririm.”Daha sonra büyük bir kayanin yanina geldi ve siddetli öfkeyle kilicini üc kez kayanin üzerine vurdu. Her defasinda kayadan bir parca ayrildi. Bu durumda müşrikler oldukca korkuya kapildilar. O an Ebu Talib, Peygamber (S)’i isaret ederek söyle dedi: Benden kim oldugunu sordun mu? Simdi kim oldugunu duy:
* Nehc ul Belaga ibn-i Ebil Hadid c.14, s.74
** Bihar ul Envar c.35, s.89
*** Bihar ul Envar c.35, a.89

Sen Muhammed Peygambersin
Önderler önderi; asil seckin ve serefli birisin
O yüce makamli önderler temiz ve pak soyadandirlar
Ben seni hayat boyunca her zaman
Dogru sözlü olarak tanidim.
Sen cocuklugundan gencligine,
Genclicinden su ana kadar
Hak ve dogru sözler konustun.(*)
Ve yine Ebu Talib’in siirlerinden bir tanesi:
Allah (c.c); aziz kildi Peygamberi Muhammedi
Allah’in yarattikalari icerisinde
Muhammed (s) en muhteremi
Allah onun makamini yükseltmek icin
Onun ismini kendi isminden secti
Zira Allah arsin sahibi “Mahmud”dur
Ve o peygamber Muhammed (s) dir.(**)
 
Üst Alt