Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadislerde Meşiet-iilahi

Uhud daðý

New member
Katılım
2 Tem 2007
Mesajlar
796
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Yaş
40
Ahmed bin hanbel in Hz aişenin ana bir kardeşi Tufeyl den naklettiği şöyle bir hadise var.Tufeyl diyorki:
Rüyamda kalabalık bir cemaat gördüm ve yanlarına sokuldum.Onlara sizkimsiniz diye sordum.Onlarda biz "yahudi cemaatindeniz"dediler ben de siz ne güzel bir cemaat siziniz keşke üzeyir Allahın oğlu demeseydiniz dedim.Bunun üzerine onlarda siz de güzel cemaat siniz.Keşke allah ve muhammed dilerse demeseydiniz cevabını verdiler.Daha sonra başka bir kalabalık gördüm yanlarına gittim.Kim olduklarını sordum.Nasara olduklarını söylediler.Bende yine siz ne güzel bir cemaat siniz keşeke mesih Allahın oğlu demeseydiniz dedim onlarda biraz önceki cemaat gibi .Sizde güzel bir cemaatsiniz keşke Allah ve muhammed dilerse demeseydiniz dediler.Bunun üzerine uyandım ve gelip rüyamı aişe ye anlattım.Oda bu rüyayı efendimize anlatmışefendimiz beni çağırarak.Bu rüyayı kimseye anlattınmı dye sordu.Bende anlattığımı söyledim.Bunun üzerine eendmiz herkesin mescite toparlanmasını emir buyurdu,daha sonra ordakilere şöyle bir konuşma yaptı:Ey insanlar şimdiye kadar bir meseleyi size bir haya ifadesi olarak söylememiştim.Sizin bu sözünüz beni mesul etmese de sizi sorumlu hala getirir.Sakın bundan böyle Allah ve muhammed dilerse demeyin.Belki allah dilerse deyin.O tektir ve şeriki yoktur dedi.Bu hadis ve hadiseden anlıyoruzki meişeti ilahi esastır ve bu mevzuda ona kimse ortak koşulamaz.Hatta bunu kasıtlı yapmak küfürdür ve şirktir.

EMRİ CEBRİ VE EMRİŞERİ MESELESİ
"Dikkat edin yaratmada emirde ona aittir.Alemlerin rabbi olan allah ne yücedir."Emir ve yaratma allaha aittir.Evet hüküm veren de yaratan da o dur.Cenabı hakkın emri iki kısımdır.
Birincisi :Emri kevni emri cebri emri takdiri
ikincisi:emri dini veya emri şeri
Kainatta emri cebri hakimidr.Cenabı hak yarattığını hep cevri olarak yaratır.Hiç kimse bu cevir karşısında birşey diyemez.Her kes bu emre karşı ister istemezitaat etmek mecburiyetindedir.Cenabı hak malikül mülk tür.Mülküne istediği gibi tasarrufta bulunur.Onun bu tasarrufu bizim elimi dilimizi ve irademizi bağlar.
Emri dini ve şeri de ise yine cenabı hakkın emri ile karşı karşıyayız ama onları yapıp yapmamada zti hiç bir varlığı olmayan iradeye izafibir yetki ve salahiyet verilmiştir.Bu iki emrei tam anladığımız zaman kur anı kerimde zahir nazara göre birbirine zıt gibi görünen emirlerin mana ve muhtevasını anlamış oluruz.
Ayatı tekviniye dediğimiz kevni kanunlarda.Cenabı hakkın meşiet ve dilemesi olmasına rağmen onlara rızası yoktur.Küfür isyan ve günahın her çeşidi bu cümledendir.Allah fesadı yaratır yaratması meşietinin taalluku ile olur,fakat Onun fesada rızası yoktur.Diğer bütün günah çeşidlerinde de durum aynıdır."Allah kullarının küfre girmesine razı deyildir"
 
Üst Alt