Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Gusl ile ilgili ???

esracikss

New member
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
İnternette birşey ararken falan bir takım resimlerle karşılaşıyoruz. yada günlük hayatta da bazı terbiyesiz insanların avret yerini görmek zorunda kalabiliyoruz. Bunlar gusl almayı gerektirir mi ?

İkinci olarak da birçok sitede farklı farklı okudum, açık ve net, gusl abdesti nasıl alınıyor, söyleyebilir misiniz? Teşekkürler
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
Gusülle ilgili çeşitli bilgiler

1 - Ağır bir şey kaldırmak veya bir yerden düşmek gibi bir sebeple meni çıkınca, Şafii’de gusül lazım olur, diğer üç mezhepte lazım olmaz.

Gusülde ağız ve burnu yıkamak Hanefi ve Hanbeli’de farz, Maliki ve Şafii’de sünnettir.

Hanefi , Şafii ve Maliki’de vedi ve mezi guslü gerektirmez, Hanbeli’de bir kavle göre, guslü gerektirir.

Hanefi’de ve Hanbeli’de gusülden önce, idrar çıkararak, idrar yolunda kalmış olan meni parçasını çıkarmak, sonra gusletmek gerekir. Şafii’de, idrar etmiş ise de, meni çıkarsa, tekrar gusletmek gerekir. Maliki’de, idrar etmemiş olsa da, tekrar gusletmek gerekmez.


2 - Cünüp olmak guslü gerektirir. Üç şekilde cünüp olunur:
a- Zekerin [penisin] ucu, sünnet derisi altındaki yuvarlak kısım, ferce [hazneye] girince erkek de, kadın da cünüp olur.

b- Erkekte koyu beyaz ve kadında akıcı sarı meni, ilişki, mastürbasyon gibi her ne suretle olursa olsun yerinden şehvetle kopup çıkarsa cünüp olunur.

c- İhtilam ile, yani rüyada şehvetlenip uyandığı zaman, meni akmış olduğunu gören erkek ve kadın cünüp olur. Rüyada ilişkide bulunduğunu görür, fakat uyanınca meni akmamışsa, meni yoksa gusletmek gerekmez. Bazı âlimler kadının menisi içeri akar, ihtiyaten yıkanması iyi olur demişlerdir.

3 - Burundaki kuru kir altına ve dişlerin arasında ve diş çukurunda bulunan yemek artıklarının altına su geçmezse, altı yıkanmazsa gusül caiz olmaz.

4 - Deriye yapışmış, hamur, mum, sakız, katı yağ, balık pulu, çiğnenmiş ekmek oje gibi su geçirmeyen şeylerin altını yıkamak farzdır.

5 - Uyanıp, çamaşırında meni gören, ihtilam olduğunu hatırlamasa da gusül gerekir.

6 - Guslederken sabunlanmak, keselenmek uygun olmaz. Kirden yıkanma işini ya gusülden sonra yapmalı veya önce yapmak gerekir. İkisinin aynı anda yapılması uygun olmaz. Gusülde fazla su harcanmış olur, mekruh olur. Maliki’de ise muvalata yani aralıksız yıkamaya mani olursa gusül geçerli olmaz.

Banyoya girince önce gusledilir. Sonra kir için yıkanılır. Kir için yıkanırken ihtiyaç kadar fazla su sarf etmenin mahzuru olmaz.

7 - Guslettikten sonra, bir yerinde zamk gibi su geçirmeyen bir madde gören, kaldırıp altını yıkasa yeterlidir. Yeniden gusletmeye gerek yoktur, Maliki’de de böyledir.

8 - Ağzını veya başka yerini yıkamayı unutup, namaz kılsa, sonra yıkamadığını hatırlasa, orasını yıkayıp farzı tekrar kılar.

9 - Banyoda çıplak yıkanmak hususunda âlimlerin bildirdiği üç hüküm vardır:
a- Çıplak yıkanmak mekruhtur.
b- Ancak küçük yerde caiz olur.
c- Mekruh olmaz, caiz olur.

Erkek olsun, kadın olsun, mümkünse, göbek ile diz arasını peştamal gibi bir şey ile kapatıp yıkanmalıdır. Peştamal falan bulunmazsa veya başka sebepler varsa, üçüncü hükme göre hareket etmek de caiz olur.

10 - Gusül abdestine niyet ederken Allah rızası için demek uygundur. Her ibadeti yaparken Allah rızası için demek iyi olur. Zaten her ibadet Allah rızası için yapılır. Allah rızası için demek şart değildir.

11 - Guslederken besmele okunur. Hatta kelime-i şehadet de getirmek iyi olur.

12 - Bir erkek, bir kadını yahut bir erkeği çıplak görse, gusül gerekmez.

13 - Bir kadın, kendi kocasını veya bir kadını çıplak görse gusül gerekmez.

14 - Karı-koca oynaşırken, açık resme bakarken veya düşünürken mezi gelse, gusül gerekmez.

15 - İdrar yaptıktan sonra gelen yapışkan prostat sıvısı ve vedi guslü gerektirmez.

16 - İhtilam olduğunu hatırlayanın, uyanınca çamaşırında meni görmezse gusletmesi gerekmez.

17 - Kadınların taktıkları spiral gusle mani değildir.

18 - Kadın veya erkek, etek tıraşı olsa gusül gerekmez.

19 - Kadınların süründüğü kokuyu erkekler koklarsa, koku sürünene de, koklayana da gusül gerekmez. Abdesti bile bozmaz. Ancak bayanların kocalarından başka kimseler için koku sürünmesi doğru değildir.

20 - Başa saç ektirmek gusle mani değildir. Altındaki deriyi yıkamak yeterlidir.

21 - Lens abdeste ve gusle mani değildir. Gözün içini yıkamak gerekmez.

22 - Dövme yaptırmak günahtır. Ancak gusle abdeste mani değildir. Çünkü dövme deri altından yapılmaktadır. Deri üstünden yapılsa ve çıkmayan bir boya olsa, altına su geçmezse, zamanla vücut onu atar. Onun için zamanla atan boya sürülmez. Peki çıkmayan yağlı boya yapılsa ne olur? Çıkmadığı için zaruret olur ve yine gusle mani olmaz. Yani dövme kesinlikle gusle mani değildir.

23 - Çingene ile evlenince, tuğla eriyinceye kadar yıkanılsa cünüplük çıkmaz sözünün aslı yoktur. Cahillerin uydurduğu çirkin bir iftiradır. Bir kimse nasıl cünüp olursa olsun, gusledince, yıkanınca temiz olur.

24 - Guslettikten sonra kadından kocasının menisi çıksa tekrar gusletmesi gerekmez.

25 - Gusül abdesti alırken namaz abdesti bozacak haller olursa (mesela kan çıksa, yellenilse, idrar çıksa vs) gusle kalınan yerden devam edilir, abdesti bozan şey guslü bozmaz. Sadece bu abdestle namaz kılınmaz, sonra namaz abdesti almak lazım.

26 - Küpe deliğinde, küpe yoksa ve delik açıksa kulağı ıslatırken, azcık ovunca delik ıslanırsa, yetişir, iplik takmak gerekmez. Küpe deliği kapanmışsa, kapandığı için mahzuru olmaz, deliği açmak gerekmez.

27 - Kına, mürekkep gibi boyalar gusle ve abdeste mani olmaz. Çünkü altına su geçirir. Fakat yağlı boya, oje, zamk gibi şeyler altına su geçirmediği için gusle ve abdeste manidir.

28 - Saç boyaları kına gibidir, altına su geçirir ve gusle mani olmaz.

29 - Sıvı yağların altına su geçer. Yağın rengi kalsa da mahzuru yoktur. Gusle abdeste mani değildir. Ancak katı yağların altına su geçmez.

30 - Cünüp iken hanımla beraber olmak günah değildir, caizdir. Abdestli olmak iyi olur.

31 - Tuvalette gusletmekte mahzur yoktur. Banyoya sağ ayak ile girilir.

32 - Şafii’de, abdest alırken tertip farzdır. Cünüp bir Şafii, gusle niyet ederek denize girip çıksa, bu haliyle namaz kılabilir. Çünkü gusülde vücut tek organ sayılır.

33 - Kadın, kocasını düşünürken, şehvetle titremeden sonra sarımtırak bir akıntı gelirse, gusül gerekir.

34 - Gusülde, avret yerleri kapalı iken, kıbleye dönmek mekruh değildir.

35 - Gusletmeden, namaz vaktini geçirmemek şartı ile uyunabilir.

36 - İnsan bir gecede iki kere ihtilam olsa, hatta on kere de cünüp olsa hepsi için bir kere gusül yeterlidir.

37 - Gece cünüp olan uyanınca, sabah namazının vaktinin çıkmasına çok az bir vakit olduğunu görse, günaha girmemek için hemen gusletmeye çalışır, isterse vakit çıksın yetiştiremesin. Nasıl olsa yetiştiremem diye güneşin doğmasını beklemek uygun olmaz.

38 - Kadınlar guslederken, ön ve arkaya parmak sokarak temizlemeleri gerekmez. Böyle uydurma şeylerin aslı yoktur. Vücudun içi zaten pisliktir. Sadece görünen kısımlar yıkanır. Görünmeyen yerler değil.

39 - Tüp bebek suretiyle çocuk sahibi olmak isteyince, şırınga ile döllenmiş yumurta rahme konunca kadın gebe kalırsa gusletmesi gerekir. Fercden başka yerine sürtmekle çıkan erkek menisi, rahme girse, kadın gusletmez. Bu suretle hamile kalsa, gusleder ve o günden beri kıldığı namazları kaza eder.
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
Tepeden tırnağa kadar vücudun her tarafını hiçbir yer kuru kalmayacak şekilde yıkamak.

Fiil kökünden isim olan gusl, sözlükte; yıkanmak ve temizlenmek manasına gelir. "Gasele" fiili de, kirin suyla giderilmesi ve temizlenmesini ifade eder.

Erginlik çağına gelmiş her müslüman erkeğin ve kadının şu durumlarda boy abdesti alması gerekir.

1) Cünüplük; yani cinsî münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun meninin (sperm) şehvetle vücut dışına çıkması.

2) Hayız (kadının âdet görmesi) ve nifâs (lohusalık) hâlinin sona ermesi.

Bu hallerde gusletmek farzdır. Bazı durumlarda da gusletmek, sünnet veya müstehabdır. Meselâ; Hac ve Umre yapmak maksadıyla Mekke ve Medine'ye girmeden önce, hac mevsiminde Mina ve Müzdelife'de bulunmadan önce; yağmur duasından önce; herhangi bir hayırlı iş için müslümanlarla bir araya gelmeden ve mübarek gecelerde gusletmek sünnet ve müstehabdır. '

Namaz için alınan abdest "küçük abdest" kabul edilerek, gusle "büyük abdest" veya "boy abdesti" adı verilmektedir.

Guslün farzları üçtür.

I) Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak. 2) Buruna su çekmek ve yıkamak. 3) Tepeden tırnağa bütün vücudu yıkamak.

Vücut yıkanırken en ufak bir yerin kuru kalmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde gusül yerine gelmemiş olur. Onun için kulaklar, göbek çukuru, saç, sakal ve bıyıkların dipleri iyice yıkanır.

Guslün sünnetlerine gelince: 1) Gusle besmele ve niyet ile başlamak. 2) Avret yerini yıkamak ve bedenin herhangi bir yerinde pislik varsa onu temizlemek. 3) Gusülden evvel abdest almak. 4) Abdestten sonra, önce üç defa başa, sonra üç defa sağ, üç defa da sol omuza su dökerek her defasında bedeni iyice oğuşturmak. 5) Guslederken çok fazla veya çok az su kullanmaktan kaçınmak. 6) Kimsenin göremeyeceği bir yerde yıkanmak. 7) Tenha bir yerde yıkanılsa bile, avret yerini açmamak. 8) Guslederken konuşmamak. 9) Gusl bitince bedeni bir havlu ile kurutmak 10) Gusulden sonra çabucak giyinmektir.

Guslün adabı aynen abdest adabı gibidir.

Gusletmek isteyen kimse önce besmele çekerek gusle niyet eder. Ellerini bileklerine kadar yıkar ve üzerinde yapışıp kurumuş bir şey varsa onları temizler. Sonra herhangi bir pislik olmasa bile avret yerlerini ve uyluklarını yıkar. Sonra sağ avucu ile ağzına bolca su alarak iyice çalkalar; bunu üç defa tekrar eder; oruçlu değilse suyun boğazına ulaşmasını sağlar. Sonra yine sağ eli ile burnuna üç defa su çekerek iyice temizler. Bundan sonra namaz abdesti gibi bir abdest alır. Şayet yıkandığı yere su toplanıyorsa, ayaklan, abdest alırken değil gusülden çıkarken yıkar. Abdest aldıktan sonra, önce başına, sonra sırayla sağ ve sol omuzlarına üçer defa su döker. Her defasında vücudun her tarafını iyice oğuşturur. Hiçbir yerinin kuru kalmaması için dikkat eder. Bunun için saçlarının, sakallarının diplerine, göbeğinin içine suyun ulaşmasını sağlar. Eğer vücudunun bir yerinde, herhangi bir yaradan dolayı ilaç veya sargı varsa ve fazla su bunlara zarar verecekse, bunların üzerinden suyu hafifçe geçirmekle yetinir; bu da zarar verirse sadece eliyle üzerini mesheder.

Cünüb bir kimsenin veya hayız ve nifâs hâlindeki bir kadının bu durumdayken yapması haram olan hususlar, şunlardır:

Namaz kılmak; Kur'an niyetiyle Kur'an'dan bir parça okumak (ancak dua niyetiyle okumak caizdir. Ayrıca Kur'an ayetlerini çocuklara kelime kelime öğretmek, Kelime-i Şehâdet getirmek, tesbih ve tekbirde bulunmakta da sakınca yoktur); Kur'an-ı Kerîm'e ve onun en ufak bir parçasına dokunmak ya da tutmak (fakat bitişik olmayan bir kılıf veya kutu içerisinde ise tutmak caizdir); Kâbe-i Muazzamayı tavaf etmek ve zaruret olmadığı halde bir mescide girmek ve içinden geçmek; Üzerinde ayet yazılı olan bir levhayı veya buna benzer birşeyi tutmak.
 

esracikss

New member
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
guslün içinde namaz abdesti gibi abdest alıyoruz ya, orda tekrar " Niyet ettim Allah rızası için abdestimi almaya." diyor muyuz peki ?
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
demiyoruz....abdeste bir kire niyet ediyorsunuz..oda başlarken...
 

esracikss

New member
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
yaa yine içim rahat değil, soramadan geçemiyeceğim.

ğlar. Sonra yine sağ eli ile burnuna üç defa su çekerek iyice temizler. Bundan sonra namaz abdesti gibi bir abdest alır.

yazıyor ya, yüzden devam mı edicez. yoksa tekrar ağzı ve burnu 3 er kez yıkıcaz mı ? Yani sonra namaz abdesti gibi abdest alır dediği için ben 6 kez yıkamış oluyorum ağzımı ve burnumu ? ? ? ?
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
İnternette birşey ararken falan bir takım resimlerle karşılaşıyoruz. yada günlük hayatta da bazı terbiyesiz insanların avret yerini görmek zorunda kalabiliyoruz. Bunlar gusl almayı gerektirir mi ?

Gusl almayı gerektirmez...Ancak abdest almayı gerektirecek durumlar ortaya çıkabilir...Abdest alınması da daha uygundur...
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
cunupluk ve hayızlık hallerinde ve vucudun genelde kirli olduğu hallerde vucudun her yerini güzelce temizle su değmeyen iğne ucu kadar yer kalmasın,ovala temizle her taraf tertemiz olsun başından omuzundan aşağıya 3'er kere su dök,ağzın içi burunun içi kulaklar tertemiz olsun

Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyuruyor :''Mümin'in haftada bir kez yıkanması gerekir,o günde Cuma günüdür.''

avret yerleri ile ilgili bir yer göründüğünde gusl abdesti gerekir mi bilmiyorum

Hadis-i Şerifler bu konuları çok güzel anlatıyor,Kütüb-i sitte'de yazıyor kardeş orası en doğru hali ile anlatır.Resulullah Allah'ın emir ve yasaklarını ve insanlara ilettiği herşeyi insanlara uygulamalı olarak anlatan bir elçidir.
 
Üst Alt