Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Fethullah Hoca Cemaati Nelere Gebe...

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Çağlara Göre Kitap ve Sünnet'e Yeni Yorumlar Getirme

Fethullah Gülen 01.06.2007



Zamanın değişmesiyle Kitap ve Sünnet'in aslını bozmadan değişik çağlara göre, bugüne kadar henüz tam açılmamış kapalı yanlarını açma mânâsına ona yeni yorumlar getirmek, bugün en çok ihtiyaç duyduğumuz şeylerdendir. İslâm'a ait meseleleri anlatmada terennüm, üslûp ve anlatma tarzı değişebilir. Zaten netice itibarıyla Kur'ân kudsî bir malzemedir. Ve bu malzeme değişik şekillerde kullanılabilir. Önemli olan, bu malzemeyi alıp evirip-çevirme, değişimi gözeterek çağlara ve devirlere göre onun değişik cevherlerini ortaya koymaktır. Tarih boyunca bu semavî beyan hep yeni yorumlar ile renklendirilegelmiştir. Meselâ, Ömer b. Abdülaziz, İmam Gazzâlî, Fahruddin Râzî, İmam Rabbânî ve Bediüzzaman onu öncekilere nispetle daha farklı okumuşlardır. Bu, hem bir ihtiyaç hem onun muhteva zenginliğinin ortaya konması hem de "Küllü cedîdin lezîzün - Her yeni şey tatlıdır." fehvâsınca, herkese yenilikteki lezzeti duyurmaktır.

Aslında Kur'ân'ın hâdiseleri yorumlamadaki böyle bir değişikliği olmazsa hem şu an hem de gelecekte çok problemlerle karşılaşılır. Zira, asla ve temele sadakatin yanında yaşanılan çağın kavranması da çok önemlidir. Bence tecdidin mânâsı da işte budur. Bundan başka, günümüzde anlatılacak hususları sunma tekniği, ifade tarzı ve yaklaşım farklılığı da çok önem arz etmektedir. Hatta şimdilerde öyle olmasında zaruret vardır. Değişik ilimler, bizim anlatmak istediğimiz yüce hakikatler için sürekli ifade malzemesi ve beyan şekli olmalıdır. Bu arada zamanın değişmesiyle bakışlarımız da yer yer değişebilir. Meselâ, dün eşya ve hâdiselere bakan insanlar onları değişik anlıyorlardı. Dolayısıyla yorumları da farklı oluyordu. Bugün ise olay ve hâdiseler daha farklı anlaşılabilmektedir. Dahası günümüz itibarıyla eşyanın perde arkasına daha fazla muttali olma söz konusudur. Bütün bunlar günümüz insanının meselelerini daha iyi ifade etme mecburiyetinde olduğunu göstermektedir. Yoksa bugüne ait şeyler yerine, müzelik şeyler söylenmiş olur ki, bu da ifade edilen hakikatlerin değerinin düşmesi demektir.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Fetullah hoca ne demek istiyor?

Bu soru, bu yazıya daha uygun..
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Yoksa bugüne ait şeyler yerine, müzelik şeyler söylenmiş olur ki, bu da ifade edilen hakikatlerin değerinin düşmesi demektir.

Müzelik şeyler..
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Çağlara Göre Kitap ve Sünnet'e Yeni Yorumlar Getirme

Fethullah Gülen 01.06.2007



Zamanın değişmesiyle Kitap ve Sünnet'in aslını bozmadan değişik çağlara göre, bugüne kadar henüz tam açılmamış kapalı yanlarını açma mânâsına ona yeni yorumlar getirmek, bugün en çok ihtiyaç duyduğumuz şeylerdendir.


Yorum:
Zaman değişti. Değişen zamana göre ihtiyaçlar da değişti. Bu günün ihtiyaçlarına, Kur'an dan ve Sünnetten bu güne kadar anladıklarımız artık cevap vermiyor/yetmiyor. Demek ki bizim ihtiyaçlarımızı karşılayan bir anlamı da vardır Kur'an ve Sünnetin. Bunları ortaya koymak lazım ama dikkat, lafza dokunmak yok, sonra sermaye gider elden.
 

muhacir_b

New member
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
161
Tepkime puanı
138
Puanları
0
Yaş
35
s.a
bu yazıyı okudum benim fikrim şu oldu paylaşayım.
öncelikle şu hadisi şerifler geldi aklıma.hani diyorya efendimiz s.a ümmetimin fesada uğradığı bir zmnda kim bir sünnetimi ihya ederse ona 100 şehit sevabı verilir.çünkü bir sünnet yaşamak demek bir bidaatten yani bir yannışlığı düzeltmk demektir.yaşadığın zmnda anlarsın.yaşamadığın bir şeyi çok okusanda anlamassın.hocamızında allahu alem üstüne deyinmek istediği kuran ve sünneti hakem olarak seçenler hakikat içinde kuran ve sünnetin dışında olanlar ise yannışlıktan kurtulmaz buda yaşantının karışmasına sebeb olur.bide hocamızın deyindiği konuda hani her yüz yılın başında bir müceddit gelirde bidaatleri kaldırır ve o zmna göre ayetleri hadisleri tesfir eder.kardeşlerim hakkınızı helal edin nefsim ayaklarınızın altında.badızzamn sait nursinin bir sözü var, zaman tarikat zamanı değil zaman iman kurtarma zamanı.ama şunu size tavsiye etmek isterim.insanlar kendi kendini bişey yapar zanneder.oysa ona yaptıran rahmanı unutur ve kendinden bilir.emin olunki allah cc buyuryor siz bildikleriniz le amel edin bende size bilmediklerinizi öğreteyim.nefs varya allah bizi muhafaza etsin bizi yüklü merkebe çevirmek istiyor.yüklü merkep olmak istemeyenler,allahın bir kelamını duysalar hemen ellerini açar ve derlerki allahım bana bu kelamını duyurdun ama ben yaşayamam ve üstümde zuhur ettiremem ki ben acizim eyer sen bu bana duyurduğun kelamı üstümde yaşatır ve kalbime ve dilime ikram edersen sen şüpesizki alemlerin rabbi ve bütün eksik noksan sıfatlardan münezzeh olan allahsın.hocamız son satırında sebeben bir kardeşimiz yazmış allah hepinizden ve o kardeşimden razı olsun..hocamız bir karışıklılıktan bahsediyor,hocamız çok doğru söylemiş bir insan hakikati yaşamazsa anlayamaz.bakın kardeşlerim ilk nefsime bilmek ayrı şey idrak etmek te ayrı şey.idrak eden yaşama koyar.yani bir deneyin bir konuyu ilk önce bakın sonra nasıl yaşayabilirm bu konuyu diye resulallahın yaşantısına bakın ve yaşayın o zmn düşüncede bir karışıklılık olmayacak aksine huzurlu ve ihlaslı bir hale geleceksiniz.haşa allaha sığınırım sizden bir şüphem yok kardeşlerim ben sadece fikrimi söledim ama hakikate bakarak fikrimi söledim.eyer bir eksiklik ve çirkinlik varsa nesimden ama güzellik varsa rabbimdendir.hakkınızı helal edin.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Hadisler kuranın tefsiri değil midir? Ahir zamanda sünnete sarılmak tecdid değil midir?
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Bunları ortaya koymak lazım ama dikkat, lafza dokunmak yok, sonra sermaye gider elden.

Bunları ortaya koyarken ayetleri eğip bükmemek lazım.. Bu forumda dahi ayetleri kendi yazdıklarına uydurmak için ayetlere hiç alakası olmayan kelimeler eklenmişti.

sonra sermaye gider elden.

Şimdi tefsirsiz mealler piyasaya çıktı. Yıllar önce 1 tl ye arapça metinsiz sadece meal dağıtıldı. Son yıllarda önüne gelen meal yazıp piyasaya sürdü.. Bunlar bunun ilk başlangıcıydı belki.. Herkes mealden okuyup anlasın dediler.. Fakat eskide tefsirsiz meal yazılmadı. Şimdi ise eskilerin tefsirlerinden meallerini alıp çıkardılar.. Elmalılı'nın, bilmen'in, hasan basri'nin meali dediler.. Elmalı gibi zatlar mananın türkçede karşılığı olmadığı için binlerce kelimenin arapçasını yazdı ve tefsirinde onu genişçe açıkladı.. Fakat şimdi sadeleştirme adı altında o eserleri de harab ettiler..

İşte hal böyle olunca isteyen istediği gibi ayetleri zamana göre yorumlayacak, istediği gibi evirip çevirecek, istediği kelimeyi ekleyecek..

Zaten netice itibarıyla Kur'ân kudsî bir malzemedir. Önemli olan, bu malzemeyi alıp evirip-çevirme, değişimi gözeterek çağlara ve devirlere göre onun değişik cevherlerini ortaya koymaktır.

Bu çevirmenin sınırımı olur? Malzeme sadece kuran mıdır? Kuran kudsi malzemedir de hadisler kudsi değil midir? Hadisler ele alınmadan mı Kuran'ın cevheri ortaya koyulacak? Hadis olmadan İslamın, Kuranın cevheri olur mu?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Çağlara Göre Kitap ve Sünnet'e Yeni Yorumlar Getirme

Fethullah Gülen 01.06.2007



İslâm'a ait meseleleri anlatmada terennüm, üslûp ve anlatma tarzı değişebilir. Zaten netice itibarıyla Kur'ân kudsî bir malzemedir. Ve bu malzeme değişik şekillerde kullanılabilir. Önemli olan, bu malzemeyi alıp evirip-çevirme, değişimi gözeterek çağlara ve devirlere göre onun değişik cevherlerini ortaya koymaktır.



Yorum

İslama ait meseleleri anlatmada değişik yollar vardır. Kur'an zaten kudsi bir malzemedir, nasıl şekillendirirsen şekillendirirsin, kudsiliği değişmez. Bu malzeme ile eski ihtiyaçlara istinaden hülasa çıkartılmış, şimdi de yeni ihtiyaçlara göre hülasalar çıkar...
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Yorum

İslama ait meseleleri anlatmada değişik yollar vardır. Kur'an zaten kudsi bir malzemedir, nasıl şekillendirirsen şekillendirirsin, kudsiliği değişmez. Bu malzeme ile eski ihtiyaçlara istinaden hülasa çıkartılmış, şimdi de yeni ihtiyaçlara göre hülasalar çıkar...

Biraz da Kurandan zamana uygun fetvalar aramak değil midir? Cevherden kast bu mudur acaba?
 

muhacir_b

New member
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
161
Tepkime puanı
138
Puanları
0
Yaş
35
bir kere islamın anlamı teslim olmaktır.iki teslimiyet vardır biri benliğe birise esas alime.çağlara göre kuran ve sünneti ancak mücedditler ama gerçek mücedditler açıklar onuda alır yaşarsınız.ama kendimiz müceddit olmaya kalkmayalım.hakkınızı helal edin.çünkü nefs var ve şeytan var.eyer gerçek bir allah dostunu biliyosan git ona danış.çağa göre kuran ve sünnetin açıklamasını istiyosan istambulda mahmut efendi hz var,adıyaman menzilde seyyid abdulbaki hz var bildiğim gerçek allah dostu git onlara danış zira bu bizler için en hayırlısı.onlar gönül sultanıdır.onların size vereceği nasihatler belki sizin için daha hayırlıdır.kusuruma bakmayın.sizinle bir şeyi paylaşmak isterim.kardeşlerim bakın biz kardeşim birbirlerimize olan konuşmalarımızı güzel sözlerle telafi etmeye çalışalım.bu bizim için daha hayırlıdır.ilk kendime söylüyom benmi konuşyom demek yok sadece dönüp nefsimizi hesaba çekelim.müslüman müslümanla bir araya geldiği zmn halleşir.o ona güzel hasletini anlatır oda ona.birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye eder öle ayrılırlar.ama birbirlerine fetva vermezler çünkü bilen ve yaşayan kişilerle önce istişare ederler sonra kendileri yaşar sonra müslüman kardeşine tavsiye ederdi.sahabe efendilerimize bakalım önce öğreniyorlardı sonra yaşıyor ondan sonra tavsiye ediyorlardı.bu sözlerim sizleri inclitmesin ondanda allaha sığınırım.siz yaşamadan ve istişare etmeden fetva veriyonuz anlamında sizi sorguladığımı sakın düşünmeyin öle hasletten allaha sığınırırm.sadece size sahabeyi gösterdim hatırlatma.çünkü zahir farklı mana farklı.mevlana kıssası örnek bir oda dolu kitabı vardı mevlananın zahirdeyken,sonra şems hz leri ona dediki bu kadar kitabı okudunmu ,mevlana ewt okudum dedi,şems hz dediki aradığını buldunmu ,mevlana hayır dedi,şems hz mevlanaya tasavvuf yani manaviyat sohpeti ni paylaşınca mevlana aradığını buluyor.bir düşünün gönül sultanları na soru sorulduğunda ilk önce sorunun cevabını nasihatının içine koyar,nasıl yapacağını da gösterir ve ondan sonrada duayı ekler cevabı paketler verir ve karşıyı mutmain eder.kardeşlerimiz hakkınızı helal edin.eyer verdiğimiz cevapları gerçekten araştırmış ve gerçekten doğruysa sözüm yok ama ya yannışsa allah muhafaza.anlatmak istediğim yannış anlaşılmasın bizler şaşar beşeriz ve aciziz,öle bir acizizki yannış yapmarız ama düzeltemeyiz onun için sizin samimiyetinize sığınarak bunları sizinle paylaştım hakkınızı helal edin.yani birbirimizin kafasını karıştırırız farkında olmadan çünkü kimse kimsenin kalbini bilmiyo.duayla aeo hakkınızı helal edin.bu sözlerim size bir kırgınlık verdiyse özürdilerim ama bir nefsimizi hesaba çekelim.s.a
 

gönül dostu

New member
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
688
Tepkime puanı
1,074
Puanları
0
Yaş
39
Yorum

İslama ait meseleleri anlatmada değişik yollar vardır. Kur'an zaten kudsi bir malzemedir, nasıl şekillendirirsen şekillendirirsin, kudsiliği değişmez. Bu malzeme ile eski ihtiyaçlara istinaden hülasa çıkartılmış, şimdi de yeni ihtiyaçlara göre hülasalar çıkar...
Bence bekir abi fetullah gülen hoca efendinin burda anlatmak isteidği farklı bir şey...
ihtiyaca göre yorumlamak kastedilmiyor bence.Ben kendimden örnek vereyim. Misal ben eskiden kalma kuran tefsirlerini okurken çok bocalıyorum dili çok ağır geliyor anlamakta güçlük çekiyorum.belkide bazen yanlış anlamama sebepte oluyor bu ama benim en büyük şansın bu konuda yardımcı olan hocalarımın olması .Ya böle bir şansı olmayan kişi için daha yalın herkesin açıkça anlayabileceği (ha bunu hayatına geçirir yada geçirmez o kişinin kendi iradesidir)şekilde manayı bozmadan yazılmasının sakıncasının olmadığııdır...hoca efendinin bence anlatmak istediği budur ...
ÇÜNKÜ:
öle bir insandan bahsediyoruz ki sölediğimiz sözlere çok dikkat etmelyiz bence ...
İslamiyet için özellikle sapmakta olan genclerin hak yola girmesi için vesile olan ender insanlardan biri bence ben bire bir çevremde onla tanıştıktan sonra Zalim ken Alim olanlara tanık oldum çünkü...Allaha emanet olun slm ve duayla...(ben böle konuştuğum zmn genelde beni hoca efendinin cemaatinden sanıyorlar ama açıkça söliyeyim hoca efendinin cemaatinden değilim haktan yana olmaya çalışıyorum sadece)
 
Son düzenleme:

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bugün müslümanların temsil sorunu var.Bu temsil nasıl olacak bu da sorun.Herkes kendi şeyhi,üstadı,hocası en güzel temsil ediyor der.Bunu aşmak zor.Bu şeyhlere,üstadlara ve hocalara sosanız en güzel kim temsil etti diye hz.peygamber sav. derler sanırım.Yine bu guruplara hep sorsanız en iyi biziz derler.Bu doğal.Hayırda yarışılır.lakin şerre karşıda ittifak içinde olunmalı.Bir söz var benim düşmanımın düşmanı dostumdur,şu hoca şöyle demiş,şu şeyh böyle,gerekli değil.Düşüncem şu ki bu adamlar benim düşmanıma dost mu düşman mıdır?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bence bekir abi fetullah gülen hoca efendinin burda anlatmak isteidği farklı bir şey...
ihtiyaca göre yorumlamak kastedilmiyor bence.Ben kendimden örnek vereyim. Misal ben eskiden kalma kuran tefsirlerini okurken çok bocalıyorum dili çok ağır geliyor anlamakta güçlük çekiyorum.belkide bazen yanlış anlamama sebepte oluyor bu ama benim en büyük şansın bu konuda yardımcı olan hocalarımın olması .Ya böle bir şansı olmayan kişi için daha yalın herkesin açıkça anlayabileceği (ha bunu hayatına geçirir yada geçirmez o kişinin kendi iradesidir)şekilde manayı bozmadan yazılmasının sakıncasının olmadığııdır...hoca efendinin bence anlatmak istediği budur ...


Ne güzel zan... Allah temiz kalbinizin mükafatını cennetle ödüllendirsin inşallah.
Peki, acaba Hocaefendi Kitap ve Sünnetten evvel, Nur risalelerinin dilini anlaşılabilir bir hale neden getirmiyor acaba?..





ÇÜNKÜ:
öle bir insandan bahsediyoruz ki sölediğimiz sözlere çok dikkat etmelyiz bence ...
İslamiyet için özellikle sapmakta olan genclerin hak yola girmesi için vesile olan ender insanlardan biri bence ben bire bir çevremde onla tanıştıktan sonra Zalim ken Alim olanlara tanık oldum çünkü...Allaha emanet olun slm ve duayla...(ben böle konuştuğum zmn genelde beni hoca efendinin cemaatinden sanıyorlar ama açıkça söliyeyim hoca efendinin cemaatinden değilim haktan yana olmaya çalışıyorum sadece)

Allah indinde hayırlı her işini takdir ediyor, devamını temenni ediyoruz. Yaptığımız eleştiriler, din adına ahkam koyan ve çok insanın kalbinde müstesna bir yeri olan Hocaefendi nin olası eksik veya hatalarını değerlendirmek ve varsa düzeltmektir.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bugün müslümanların temsil sorunu var.Bu temsil nasıl olacak bu da sorun.Herkes kendi şeyhi,üstadı,hocası en güzel temsil ediyor der.Bunu aşmak zor.Bu şeyhlere,üstadlara ve hocalara sosanız en güzel kim temsil etti diye hz.peygamber sav. derler sanırım.Yine bu guruplara hep sorsanız en iyi biziz derler.Bu doğal.Hayırda yarışılır.lakin şerre karşıda ittifak içinde olunmalı.Bir söz var benim düşmanımın düşmanı dostumdur,şu hoca şöyle demiş,şu şeyh böyle,gerekli değil.Düşüncem şu ki bu adamlar benim düşmanıma dost mu düşman mıdır?

İslam adına doğru yapan her kes benim/bizim dostumuz, yanlış peşinde koşan düşmanım/düşmanımızdır. Bu platformun amacı da bir nebze bu tür meselelerin açıklığa kavuşması için demokratik ortam oluşturmaktır. Burada ne kanun yazılır, ne hüküm kesilir. Yanlış varsa düzelir, doğrular da takdir edilir. Üzülmeyin/üzülmeyelim...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bir kere islamın anlamı teslim olmaktır.iki teslimiyet vardır biri benliğe birise esas alime.çağlara göre kuran ve sünneti ancak mücedditler ama gerçek mücedditler açıklar onuda alır yaşarsınız.ama kendimiz müceddit olmaya kalkmayalım.hakkınızı helal edin.çünkü nefs var ve şeytan var.eyer gerçek bir allah dostunu biliyosan git ona danış.çağa göre kuran ve sünnetin açıklamasını istiyosan istambulda mahmut efendi hz var,adıyaman menzilde seyyid abdulbaki hz var bildiğim gerçek allah dostu git onlara danış zira bu bizler için en hayırlısı.onlar gönül sultanıdır.onların size vereceği nasihatler belki sizin için daha hayırlıdır.kusuruma bakmayın.sizinle bir şeyi paylaşmak isterim.kardeşlerim bakın biz kardeşim birbirlerimize olan konuşmalarımızı güzel sözlerle telafi etmeye çalışalım.bu bizim için daha hayırlıdır.ilk kendime söylüyom benmi konuşyom demek yok sadece dönüp nefsimizi hesaba çekelim.müslüman müslümanla bir araya geldiği zmn halleşir.o ona güzel hasletini anlatır oda ona.birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye eder öle ayrılırlar.ama birbirlerine fetva vermezler çünkü bilen ve yaşayan kişilerle önce istişare ederler sonra kendileri yaşar sonra müslüman kardeşine tavsiye ederdi.sahabe efendilerimize bakalım önce öğreniyorlardı sonra yaşıyor ondan sonra tavsiye ediyorlardı.bu sözlerim sizleri inclitmesin ondanda allaha sığınırım.siz yaşamadan ve istişare etmeden fetva veriyonuz anlamında sizi sorguladığımı sakın düşünmeyin öle hasletten allaha sığınırırm.sadece size sahabeyi gösterdim hatırlatma.çünkü zahir farklı mana farklı.mevlana kıssası örnek bir oda dolu kitabı vardı mevlananın zahirdeyken,sonra şems hz leri ona dediki bu kadar kitabı okudunmu ,mevlana ewt okudum dedi,şems hz dediki aradığını buldunmu ,mevlana hayır dedi,şems hz mevlanaya tasavvuf yani manaviyat sohpeti ni paylaşınca mevlana aradığını buluyor.bir düşünün gönül sultanları na soru sorulduğunda ilk önce sorunun cevabını nasihatının içine koyar,nasıl yapacağını da gösterir ve ondan sonrada duayı ekler cevabı paketler verir ve karşıyı mutmain eder.kardeşlerimiz hakkınızı helal edin.eyer verdiğimiz cevapları gerçekten araştırmış ve gerçekten doğruysa sözüm yok ama ya yannışsa allah muhafaza.anlatmak istediğim yannış anlaşılmasın bizler şaşar beşeriz ve aciziz,öle bir acizizki yannış yapmarız ama düzeltemeyiz onun için sizin samimiyetinize sığınarak bunları sizinle paylaştım hakkınızı helal edin.yani birbirimizin kafasını karıştırırız farkında olmadan çünkü kimse kimsenin kalbini bilmiyo.duayla aeo hakkınızı helal edin.bu sözlerim size bir kırgınlık verdiyse özürdilerim ama bir nefsimizi hesaba çekelim.s.a

Teşekkür ederiz sevgili kardeşimiz. Şimdi bu tavsiyeleriniz üzere açıkça, nasıl bir yol izleyelim?.. Hocaefendinin bu yazısından ne anlamamızı istiyorsunuz?
 

muhacir_b

New member
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
161
Tepkime puanı
138
Puanları
0
Yaş
35
kardeşim hakkınızı helal edin öncelikle.bizim örnek alacağımız efendimiz s.a.s deymi.ona bakalım o kötülüklerin ve fohşiyatın artığı bir zamnda mekkede peygamber di.onlara dini tebliğ ederek bu hale gelmesine sebeb oldu.13 sene sadece tebliğ düşününki namaz dahi kılmıyolardı iman edenler sadece allah resulu s.a.s ve hz ali keremallah oda çocuktu.13 seneden sonra namaz kılma emri geldi oda miraç zamnıydı.şimdide kötülükler ve fohşiyat diz boyu olmuş sizce resulallaha bakalım inş orda anlarız.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
kardeşim hakkınızı helal edin öncelikle.bizim örnek alacağımız efendimiz s.a.s deymi.ona bakalım o kötülüklerin ve fohşiyatın artığı bir zamnda mekkede peygamber di.onlara dini tebliğ ederek bu hale gelmesine sebeb oldu.13 sene sadece tebliğ düşününki namaz dahi kılmıyolardı iman edenler sadece allah resulu s.a.s ve hz ali keremallah oda çocuktu.13 seneden sonra namaz kılma emri geldi oda miraç zamnıydı.şimdide kötülükler ve fohşiyat diz boyu olmuş sizce resulallaha bakalım inş orda anlarız.

Sevgili muhacir_b , biraz daha açık anlatabilirmisiniz, maalesef benim sorumla ilişiklendiremedim cevabınızı...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Zaten başka bir yorum beklemek boşuna olurdu?

Hadi doğru olsun. Neye dayanarak, delil nedir? Niye?

Nur suresi 35:Allah göklerin ve yerin nurudur. Onun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile, neredeyse aydınlatacak (kadar berrak) tır. Nur üstüne nur. Allah dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah insanlar için misaller verir. Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

Mesela, bu ayet günümüzde mucizane elektirkten haber verdiğine ulemaca bir ittifak var.

Oysa elektirik 19. yy'nin sonlarında keşfedildi. Demek ya bu ayete ondan önce yorum yapanlar hata etti, ya bu asrın ulemesı.
Hadi bakalım çık işin içinden.

Kur'an gençtir. Tüm mahlukata muhalllif olarak zaman geçtikçe ihtiyarlanmaz, gençleşir.
Niye gençleşir. İşte her asırsa o aıra münasib tefsir, tevil, yorum mümkün olduğu için. Her ayetin her mesleğe, meşrebe, cemaate, mezhebe uygun ve biribirine vurmayan hak manaları mümkün olduğu için.

birileri eğer Kur'an asra göre tefsir edilmez dese.
1)Her asırda gelen farklı tefsir ve tevil yapan onca alimi yok saymaktır.
2)Kur'an'ın ihtiyarlandığını söylemektir. Zira 1431 sene için tek tefsir olsa o tefsir artık ihtiyarlanmış olurdu.
3)Kur'an'ın mucizesini ve belagat ve az sözle çok şey söylemek sanatlarını inkardır.

Kısa ve öz olarak:

Yeni tefsirler, eski şeriatı nehyedemez/eksiltmez/artırmaz. Eğer nehyedecek/eksiltecek/artıracak nitelikte ise batıl tefsirdir. Şeriatı değiştirmemek kaydı ile yeni ufuklar açacaksa mesele yok...
 
Üst Alt