evrim
evrimin bilimsel olarak hic bir delili yoktur.lakin kuran allahin varligina delildir.ehli sunnet allahi nasil tarif etmis bir bakalim.Allah birdir, tektir. O'nun benzeri hiçbir şey yoktur, îsiticî ve görücüdür. Allah cisim, hayal, beden, suret, et, kan, kişi. cevher ve araz değildir. Renk, tad, koku, ısı, soğukluk, yaşlık, kuruluk, sıvılık, katılık, uzunluk, genişlik ve derinlik özelliği yoktur. O'nun için birleşme, ayrılma, hareket etme ve durma söz konu*su olmaz. Sağı, solu, önü, arkası üstü ve altı da yoktur. O'nu bir mekân kusa-tamaz. Zamanla mukayyed değildir. Mahhıkâtm sıfatlarıyla onların hudusuna de*lâlet eden herhangi bir sıfatla vasıflandır ilama?:. Bir sınırı olmakla, bir Ölçümü ol*makla, herhangi bir cihete gitmekle vasıflandırılanlar. Allah Taala sınırlı değil*dir. Baba ve evlât delildir. Hiçbir kudret O'nu kugatamaz, hiçbir engel O'na perde olamaz. Duyular O'nu idrak edemez. Allah (C.C.) insanlara benzetilenle*. Yaratılmışlar O'na hiçbir surette benzemez. Allah (C.C.) için musibet ve hasta*lık sozkonusu olamaz. Akla gelen hayal edilen hiçbir şeve benzemez. Hndisnt ve mahluka t tan önce ve e/elidir. Gözler onu göremez ve algılayamaz. Ezelden ebede kadar bilici ve güç yetiricidir. Hayaller kavrayamaz, kulaklar isitemcz. Sevdir fa*kat eşya gibi deSüdir. Pilici, ai.ic vetı.rici ve dindir. Fakat kendisi dışındaki bilen, güç yetiren ve diri olanlar gibi deöildir. O'ndan başka kadim, O'ndan basto ilâh yoktur. Mülkünde ortağı, idaresinde, icad ettiklerini icad etmede, yarattıklarını yaratmada herhangi bir yardımcısı yoktur. Mahlukâtı daha önce var olan bir
numuneye göre yaratmamıştır. O'nun İçin herhangi bir şeyi yaratmak, diğerini yaratmaktan daha kolay veya zor değildir- O'nun için bir menfaat edinme ve zarar görme söz konusu olamaz. O'nun sevinç ve tad duyması, acı ve rahatsızlık duyması bahis mevzuu değildir. Sınırlı değildir, sona ermez. Yok olmaz, aciz ve eksikliğe düşmez. Kendine kadın ve oğul edinmekten münezzehtir.» (117)
«Allah'tan (C.C.) başka ilah yoktur. O diri, baki. ve ezelidir.» «De ki, Allah birdir, sameddir. Kendisi doğmamış ve doğrulmamrştır. Hiç*bir şey O'nun dengi olmamıştır.» «O çok bilen hikmetli olandır.» İşiten ve görendir. Bilen ve güç yetirendir. İzzet ve hikmet sahibidir. Bağışlayan, rahmet eden, şefkat edendir. Arş'ın sahibi ve yücedir. Dilediğini yapan*dır. İlk, son, açık, gizli olan, her şeyi bilendir. Gökleri ve yer! altı günde yaratan, sonra Arşa'a yükselen O'dur. Yere gireni ve oradan çıkanı gökten ineni ve oraya çıkanı bilir. O, siz nerede olursanız sizinle beraber olan, yaptığınız her şeyi görendir. «Bu onların Allah'ı {C.CJ kızdıracak oîan şey*leri yaptıkları ve O'nun razı olduğu şeylerden hoşlanmadıkları içindir. Bu*nun üzerine Allah [C.CJ onların emellerini sonuçsuz kıldı.» «İleride Allah bir millet getirir. Onlar Allah'ı (C.C.) severler, Allah da (C.CJ onları se*ver. Onlar mü'm inlere karşı alçak gönüllü, kâfirlere kerşı onurlu ve şiddet*lidirler.» «Allah onlardan, onlar da Allah'tan (C.CJ razı olurlar. Bu Rabb'in-den korkanlar içindir.» «Kîm bir mü'mini kssden öldürürse O'nun cezası ebedî olarak cehennemdir. Allah (C.C.) O'na gazap ve lanet eder.» «İnkâr edenlere de bağırılır: -Allah'ın (C.CJ size kızması sizin kendinize kızma*nızdan daha büyüktür. Zira siz imana çağrıldığınızda İnkâr ederdiniz.» «On*lar bulutlan gölgeler içinde Allah'ın ve meleklerin gelmesini ve işin biti*rilmesini bekliyorlar değil mi?» «Sonra duman halinde bulunan göğe yo-
1A1AML 1DJA-1 l ü ı in» ' » J
(117) Makaiatü'l-Islâniiyyin, Ebu Hasan
eldi, O'na ve arza isteyerek veya istemeyerek varlığa gelin dedi. Onlar ja isteyerek geldik dediler.» «Allah Musa ile konuştu» «Biz O'na Tur'un ,ağ tarafından çağırdık ve O'nu kurtararak kendimize yakın kıldık.» «Allah 0 gün onlara çağırır ve der.» «O'nun işi bir şeyi olmasını istedi mî ona sa*dece 'ol' demektir, hemen oluverir.» «O, öyle Allah'tır kî, O'ndan başka tanrı yoktur, padişahtı!-, mukaddestir, selâm (esenlik veren), mü'min (gü*venlik veren), Müheymin, (gözetip koruyan] aziz (üstün, galip), Cebbar (istediğini zorla yaptıranıdır. O, yaratan, var eden, şekil veren Allah'tır. En giizel isimler O'mındur. Göklerde ve yerde olanlar O'nun şanım yücelt*mektedirler.» «O, galip ve herşeyi hikmetiyle uyarınca yapandır.» Bu âyet*ler ve benzerleri Allah'ın (C.C.) isim ve sıfatlarını ihtiva eden hadisler Al*lah'ın [C.CJ zat ve sıfatlarını tafsilatlı şekilde O'na hiçbir şeye benzet-meksizin açıklamaktadır. Bu nokta Allah'ın (C.CJ kullarını ilettiği doğru yol ve bütün peygamberlerin (S.A.VJ yoludur. (118)
277 — Ibn-i Teymiyye'ye göre selef Kur'ân ve hadiste Allah'a (C.CJ îsnad edilen bütün sıfatları kabul etmekte, Peygamber'in (S.