Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Evlat Edinme

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Evlat Edinme



2107 - Soru: Evlât edinmenin dinimizdeki hükmü nedir?
Cevap: Bu sorunuz ile, fakir bir ailenin çocuğunu, annesi veya babasının ölümü ile bakıma muhtaç duruma gelmiş bir yavruyu, himayesine alıp evlât yetiştirir gibi dikkat ile terbiye edip büyütmek kast ediliyorsa, bu caiz ve hayırlı bir davranıştır. Şayet o çocuğu babasının üzerinden sildirip kendi nüfusuna kaydettirmeyi ve sonunda onu mirasçı kılmanın doğru olup olmadığını soruyorsanız böyle bir hareket dinen caiz görülmemektedir.
Peygamberimiz (sav)'e nübüvvet gelmezden önce, Hazret-i Hatice (ra), yeğeni Hakim bin Hizam'a, Şam'dan bir köle alıp getirmesini söylemişti. Hakim, Ukaz panayırında satılan 8 yaşındaki bir köleyi satın alarak teyzesine getirmişti. Bu köle, Zeyd bin Harise idi. Hz. Hatice (ra) onu Resul-i Ekrem'e (sav) hediye etmiş, Peygamberimiz de (sav) Zeyd'i azad edip evlât edinmişti.
Zeyd, aslen Kelp kabilesinden di. Annesi ile birlikte akrabasını ziyarete gitmişlerdi. Yakınlarının yurdunda bulunurken, bazı kimseler tarafından baskına uğramış ve sonunda tutsak edilmişlerdi. Hakim bin Hizam da onu satın alarak Mekke'ye getirmişti.
Ashab-ı kiram, Zeyd'i, Hazret-i Muhammed'in oğlu Zeyd, diye anmaktaydılar. Bunun üzerine Cenab-ı Hak şu mealdeki Ayet-i Kerimeyi indirdi: "Evlâtlarınızı (öz) oğullarınız (gibi) tanımadı. Bu, sizin ağızlarınızdaki lâflarınızdır. Allah, hakkı söyler ve O, (doğru) yolu gösterir. Onları babalarına nisbetle çağırın. Bu, Allah indinde daha doğrudur. Eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız, o halde (esasen) dinde kardeşleriniz (olmakla beraber) dostlarınızdır da."
İslâm dini, evlât edinme âdetini ve buna bağlı bulunan hukuki münasebetleri lağv etmiştir. Bu sebeple, evlât edinmekle nesep sabit olmaz. Binaenaleyh bir kimsenin evlât edindiği çocuğuna helal-haram ilişkileri bir yabancı kişi ile olan helal-haram ilişkileri gibidir. Örneğin; evlat edilen kişi yetişkin ise örtünmesi gereken yerlerini göstermesi haramdır.
2108 - Soru: Evlâd-ı manevi edinmek caiz mi? Özellikle üzerine yazdırdığı zaman, mallarının tamamı bu çocuğun olmaktadır. Evlâd-ı manevi edinenin yemeği yenmez diyorlar, doğru mu?
Cevap: Bir yetimi ve yoksulu alıp büyütmek, okutup insanlığa faydalı hale getirmek caizdir. Fakat üzerine geçirmek ve kendisine mirasçı durumuna sokmak doğru değildir. Evlâd-ı manevi edinenin değil de, ona evlât olan kimsenin haksız olarak kendisine intikal eden mirastan yemesi ve başkalarının bu şahsa intikal eden şeyden yemesi doğru olmaz. Çünkü o, İslâm hukukuna göre, başkalarına ait bir maldır.
 
M

muhik

Guest
Evlat edinme hususunu bende merak ediyordum,dinimiz nasıl bakıyor diye.Hakikaten babasının nüfusundan alıp,kendi nüfusuna geçirilmesi sakıncalıdır.Neden diyecek olrsanız,birde şu açıdan bakarsak insanın nesebi çok önemlidir.Evlat edinilenin ilerki evlilik ve akrabalık bağlarındaki karışıklığa sebep olmaması açısından.Zaten islam dini,birçok yasakları ve emirleri nesebin belli olması açısından ve neslin bozulmaması açısından vermiştir.Mesela;kadınların iffetli olması,nikahsız insanların yumurta ve sprem nakli yapılmaması v.b,çocuğun kime aitliği bakımından ve aile kurumunun sağlamlığı bakımından önem taşır.Ayrıca bir kız ergen olduğu zaman,onu evlat edinen erkeğe karşı örtünmesi gerekir,yabancı erkeklerle durumu gibidir durumu,bir erkek çocuğununda ergen olduktan sonra evlat edinen kadınla durumu aynıdır.
Böylelikle kimseler kalkıpta kendince islamı yorumlamaz.Çoğunlukla akrabalar arasında ya da birbirine yabancı kız ve erkek arkadaşlar arasında olur"ben onu kardeşim gibi görüyorum"demekle islamın emir ve yasakları değiştirilemez.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Bu konunu üç önemli özelliği vardır:

1- Evlat edindiğimiz çocuk kız olursa babalığa, erkek olursa analığa mahrem olacağı için beraber yalnız kalma ihtimaline göre caiz değildir. Bu konu süt emzirmekle çözülebilir. Annalık süet anne, babalık da süt baba olacağından dini açıdan da bir sakınca kalmaz.

2- Evlatlık alanlar, çocuğun esas anne ve babasının vereceği şefkat ve göstereceği merhameti gösteremeyebilirler. Bu açıdan çocuğun gerçek anne ve babasından mahrum bırakma sorumluluğu vardır. Bu da çocuk açısından önemli bir durumdur. Ancak kimsesiz çocuklar için bu sakınca olmayabilir.

3- Evlat edinen ailelerin kalacak mirasları bu çocuğun olacaktır. Halbuki, o miraslar akrabalara kalması gerekirdi. Bu da başkasının hakkının evlatlığa verilmesi demektir ki caiz değildir. Bu konuda bir çözüm olarak gerçek mirasçılarla helalleşilir ya da evlatlık mirastan kanunen mahrum bırakılarak çözüm aranabilir.

Bu üç sebepten dolayı evlat edinmenin doğru olmadığını söyleyebiliriz. Bu üç engeli de dini açıdan çözebilirsek evlat edinmek inşallah haram olmaz.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
evlat edinicek kişi, bu saydığımız sorunları yaşamaması için;

erkek çocuğu alınıcaksa hanımın yeğenlerinden, kız çocuğu evlat edinicekse evin erkeğinin yeğenlerinden alınması eftaldir,
böylelikle birbirine nikahlanamıcağından bu sorunlar hafife indirilebilir..
 
Üst Alt