Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Enfal suresi

darwin

New member
Katılım
17 Tem 2010
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
ENFAL 65. Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer sizden sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüze (kâfire) galip gelirler. Eğer sizden yüz kişi olursa, kâfir olanlardan bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir topluluktur.


ENFAL 66. Şimdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayıflık olduğunu bildi. O halde sizden sabırlı yüz kişi bulunursa, (onlardan) ikiyüz kişiye galip gelir. Ve eğer sizden bin kişi olursa, Allah’ın izniyle (onlardan) ikibin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

arkadaşlar bu iki ayeet bir sıra tutartsızlık ve mantıksızlıklar vardır

1) enfal suresi 66. ayette sizde zayıflık olduğunu bildi diyor- ne yani enfal suresi 65. ayeti gönderirken bunu bilmiyor muydu?yani allah kendisi savaşın sonucunu beklemiş ve bakmış ki 100 kişinin bin kişiye galib gelmesi biraz zor, o zaman yok böyle olmayacak ben şunu 100 kişi ikiyüze galib gelir diyeyim demiş.yoksa bunu muhammed mi uydurmuş?
2) 66. ayette yükünüzü hafifletti diyor sizde zayıflık olduğunu bildi diyor-demek ki allah bundan önce müslümanlara taşıyamayacakları bir görev vermiştir.peki şimdi sorarım- allah kendi kuluna taşıyamayacağı yükü verir mi?
3) enfal 65 de 20 kişiden daha sonra 100 kişiden bahsediyor, enfal 66 da ise 100 kişi ve 1000 kişiden bahsediyor.aslında burada muhammedin bir hiylesi vardır- çünkü 20 ve 100 kişi ile savaşı kazanamayacağını görüyor ve enfal 66 yı "indiriyor" ve 1000 kişiye ihtiyacı olduğu için bu ayet inmiştir diyebilirim, yani rakamlar bile tesadüf değil mühammedin isteğini öne seriyor.
4)ayrıca adalet örneği bir tanrı neden başka bir yol değil de savaşı öngörmüş? hatta savaş stratejisini bile vermiş.adalet örneği bir tanrı rakamı ile kaç kişiyi öldürebileceğimizden nasıl bahseder? bu onun adalet sıfatı ile çelişiyor.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
tutarsızlık senin beyninde.

ilk once haddini bil sen nasıl boyle hadszi terbiyesiz konuşursun...gerektıgınde cihad da vardır.adaleti saglamak için kılıçta gerekir.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
ataların maymunlara çekmişsin.ççökmüş evrimi savunuyor utanmadan saldırıyorsun
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
Ilk ayette azamet halı bıldırıyor.yanı en ıyısı bu ıkıncı halı ıse ruhsat halı.ıkı durumuda bıldırıyor.din için savaş gerekir.çünkü kafirlere karşı savaşmassan onlar senı yok eder.

Komunıstler ateistler savaşmıyor mu ? Onlarda savaşıyor.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
Çelişki falan söz konusu değildir.
Kişilerin iman ve sabır gücüne göre durum değişir. İman ve ve sebat gücü daha fazla olanlar için, birnci seçenek geçerlidir. O derecede olmayanlar içinse, ikinci seçenek geçerlidir.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
ENFAL 65
ENFAL 66

anlamak) kelimesi burada, bu gün kullanılan "moral" kelimesiyle eş anlamlıdır. "Tefakkuh" kişinin güven ve cesaretini korumasını sağlayan maddi ve manevi durum anlamına gelen "moral" teriminden daha bilimsel bir terimdir. Çünkü gerçek şu ki, uğrunda savaştığı gayeyi apaçık anlayıp kavrayan bir kimse, bu gaye yok olduğunda, onun için hayatın hiç bir anlamı kalmayacak ve onun, kendi hayatından daha değerli olduğu sonucuna varacaktır. Böyle bir kimse ise, her iki tarafın fiziksel gücü aynı olsa da, uğrunda savaştığı gayeyi tam olarak anlayıp kavramamış olan kimseden daha fazla savaşma gücüne sahip olacaktır. Herşeyin ötesinde, gerçeği, Allah'ın varlığını, kendisinin evrendeki konumunu, Allah'la olan ilişkisini, hayatı ve ölümü, ahiret hayatını Hak ile batıl arasındaki ayrımı, batılın Hakka karşı zafer kazanmasının sonuçlarını doğru bir şekilde anlayıp kavrayan kimse, karşı taraf ne uğrunda savaştığının farkında da olsa ülkeleri, ulusları veya toplumsal sınıfları uğrunda savaşanlardan daha fazla güce sahip olacaktır. O halde gayelerini tam anlamıyla kavramış olan mü'minlerin, aynı seviyedeki kafirlerden on kat daha güçlü olacakları meydandadır. Fakat bu anlayıp kavramanın (tefakkuh etmenin) yanısıra, bu gücü elde etmek ve muhafaza etmek için sabretmek de zaruridir.
48. Bir mü'minin kafire karşı güç oranının ondan, ikiye düşmesi, müslümanların moralindeki çökme nedeniyle böyle olduğu anlamına gelmez. 65. ayette müslümanlarla kafirler arasında güç oranının genel prensipleri vaz'edilmişti. 66. ayette ise bu ilkenin, mü'minlerin o zamanki moral durumlarına uygulanmış şekli yer almaktadır. O dönemde (H.2) , müslümanların morali henüz mükemmel olgunluğa erişmemişti; çünkü çoğu İslam'a yeni girmişlerdi ve henüz hazırlık eğitimi görüyorlardı. Sonraları müslümanların moral gücü, Hz. Peygamber'in (s.a) eğitimi sayesinde istenen noktaya ulaştığında, bire on oranı pratikte uygulanmış ve Hz. Peygamber'in (s.a) son yıllarında ve onun Raşid Halifeleri döneminde meydana gelen savaşlarda bu oranın işlerliği gözler önüne serilmiştir.
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
darwin
Değerli kardeşim sizce adalet nedir?
Lütfen tarif edermisiniz
 

GÜNAHSIZ_LORD

New member
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sen neden bahsediyorsun ya habibi ? Dinden mi çıkacaksın ? Öldürülmen gerek.Karını dövmemişsin sen.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Allah belanızı verecek sabredin, şüphesiz hakettiğinizi yaşayacaksınız.

Moderatör kardeşim banlasana şu ahlaksız şerefsiz köpekleri, daha niçin bekliyorsunuz ?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ENFAL 65. Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer sizden sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüze (kâfire) galip gelirler. Eğer sizden yüz kişi olursa, kâfir olanlardan bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir topluluktur.


ENFAL 66. Şimdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayıflık olduğunu bildi. O halde sizden sabırlı yüz kişi bulunursa, (onlardan) ikiyüz kişiye galip gelir. Ve eğer sizden bin kişi olursa, Allah’ın izniyle (onlardan) ikibin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

arkadaşlar bu iki ayeet bir sıra tutartsızlık ve mantıksızlıklar vardır


Kur'an da (haşa) ne bir tutarsızlık ne de bir mantıksızlık vardır. Ama insan bilmediklerinin cahilidir, bilmez ve kendini bilir sanırsa sizin kullandığınız gibi ifadelerle kutsal bir kitaba laf edecek kadar da hadsizleşebilir.


1) enfal suresi 66. ayette sizde zayıflık olduğunu bildi diyor- ne yani enfal suresi 65. ayeti gönderirken bunu bilmiyor muydu?yani allah kendisi savaşın sonucunu beklemiş ve bakmış ki 100 kişinin bin kişiye galib gelmesi biraz zor, o zaman yok böyle olmayacak ben şunu 100 kişi ikiyüze galib gelir diyeyim demiş.yoksa bunu muhammed mi uydurmuş?
2) 66. ayette yükünüzü hafifletti diyor sizde zayıflık olduğunu bildi diyor-demek ki allah bundan önce müslümanlara taşıyamayacakları bir görev vermiştir.peki şimdi sorarım- allah kendi kuluna taşıyamayacağı yükü verir mi?
3) enfal 65 de 20 kişiden daha sonra 100 kişiden bahsediyor, enfal 66 da ise 100 kişi ve 1000 kişiden bahsediyor.aslında burada muhammedin bir hiylesi vardır- çünkü 20 ve 100 kişi ile savaşı kazanamayacağını görüyor ve enfal 66 yı "indiriyor" ve 1000 kişiye ihtiyacı olduğu için bu ayet inmiştir diyebilirim, yani rakamlar bile tesadüf değil mühammedin isteğini öne seriyor.
4)ayrıca adalet örneği bir tanrı neden başka bir yol değil de savaşı öngörmüş? hatta savaş stratejisini bile vermiş.adalet örneği bir tanrı rakamı ile kaç kişiyi öldürebileceğimizden nasıl bahseder? bu onun adalet sıfatı ile çelişiyor.

Ayrıca ilk mesajınızda inançsız olduğunuzu ve bazı merak ettiklerinizi öğrenmek için burada olduğunuzu ve samimi olduğunuz mealinde ifadeleriniz vardı. Ama, şu mesajınızdan anlıyorum ki, meramınız üzüm yemek değil.

Biraz daha edeb öğrenince sizi yine bekleriz...
 
Üst Alt