Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

El-Kitab hangi Kitaptır ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Birlide.Bilmez

New member
Katılım
27 May 2010
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Soru şu,


2:2
Zalikel kitabü la raybe fıh* hüdel lil müttekıyn
İşte sana o Kitap! Kuşku,çelişme,tutarsızlık yok onda.Bir kılavuzdur o,korunup sakınanlar için.


44/2
Vel kitabil mübiyn
O ayan-beyan gösteren Kitap'a yemin olsun ki,

Bu ayetlerde ki El-kitab hangi Kitap ?


Düşünmeye başlamadan önce, aşağıda ki ayetleride dikkatle düşününüz.


Bakın aşağıda El-Kitab ve Kur'an'ı ayrı ayrı olarak gayet açık şekilde anıyor Kuran.
15:1
Elif lam ra tilke ayatül kitabi ve kur'anim mübın
Elif, Lam ,Ra. İşte sana o Kitap'ın ve açık anlatımlı Kur'an'ın ayetleri.



Aşağıda, Tevrat ve İncil olmadığı gayet açık.
3:48
Ve yüallimühül kitabe vel hıkmete vet tevrate vel incıl
Ona Kitap'ı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretecek.



Aşağıda, Kuran'ın , bu El-kitabı ayrıntılı olarak açıkladığı, yani ondan ayrı olduğu, onu açıkladığı gayet açık.
Kuran = El-kitap değil. Çünkü ikisi net şekilde ayrı olarak anılmışlar.

10:37
Ve ma kane hazel kur'anü ey yüftera min dunillahi ve lakin tasdıkallezı beyne yedeyhi ve tefsıylel kitabi la raybe fıhi mir rabbil alemın
Bu Kur'an, Allah'tan başka birileri tarafından uydurulmuş değildir. O, kendinden öncekinin tasdiki ve Kitap'ın ayrıntılı kılınmasıdır. Kuşku ve çelişme yoktur onda. Alemlerin Rabbi'ndendir o.



Üstelikte,Peygamberler bu Kitabı öğretiyorlar.

2:151
Öyle ki size, kendinizden, size ayetlerimizi okuyacak, sizi arındıracak, size Kitap ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek bir elçi gönderdik.



Şimdi,
Kuran olmayan,Tevrat olmayan, incil olmayan bu Kitap acaba hangi Kitap ? Peygamberlere dikkat ! Onlarda bunu öğretiyor. Yine dikkat !
Kuran içinde ki her ÇOĞUL peygamber bu TEKİL Kitabı alıyor.

O halde, Kuran'ın açıkladığı, Kuran'dan ayrı,tevrattan ayrı,incilden ayrı olan bu Kitap hangi Kitap ?

Levhi Mahfuz diyenler çıkabilir. Ama o durumdada bu ayetlerde ki, El-Kitab ifadesinin yerine Levhi Mahfuzu koyup, Levhi Mahfuz ayetleri nedir şeklinde soru yenilenir.


Şimdi dostlar,
Bu soru, bir ateist sorusu değil, bir çelişki sorusu değil. Bu El-Kitab ayrı bir kutsal kitap değil. Bu El-Kitab Kuran içinde başlı başına anılan çok önemli olan bir kavram.Öyle ki, bu kavramı bilmeyenler için bakın Kur'an ne diyor.

2:79
Ve minhüm ümmiyyune la ya'lemunel kitabe illa emaniyye ve in hüm illa yezunnun
İçlerinde ümmı olanlar da vardır ki Kitap'ı bilmezler, sadece hayal ve kuruntu bilirler.Onlar yalnız sanıya saplanırlar.



Tüm samimiyetimle söylüyorum,bu bir çelişki sorusu değil, bir art niyet sorusu değil. Bu Kuran'ı çok daha iyi anlayabilmemiz için en hayati sorulardan biridir dostlar.İyilikle ve gerçeklikle düşünün.

Nedir Bu Kitap ?
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
ayetlerdeki 2 farklı tanımdan yola çıkarak kuranı kerim dışında ve peygamberle öğretilmiş başka bir kitabın olduğunu iddia etmeye bir anlam veremiyorum. incil tevrat ve kuran bunların hepsi Allah sözü biz bunların hepsine inanıyoruz kabul ediyoruz ( şimdiki incil ve tevrattan bahsetmiyorum hz. isa ve musa peygamberimize gönderilmiş değişmemiş kitaplardan bahsediyorum.)

"kitap" kelimesini belki "ALLAHIN EMİRLERİ VE SÖZÜNÜN BİR ARAYA GELMESİ" olarak anlamalıyız. ayetlere bakınca başka bir anlam yüklenemiyor zaten. çünkü Allah farklı peygamberlere farklı kitaplar göndermiş olabilir fakat Allahın emri ve sözü "bir" dir. bu anlayış "her ÇOĞUL peygamber bu TEKİL Kitabı alıyor." düşüncesini destekliyor. yani peygamberlere farklı dönemlerde farklı kitaplar gönderiliyor, incil tevrat ve kuranın ortak noktası da "Allahın emir ve sözlerinin bir araya gelmesi" oluyor. bu da kuranı kerimde "kitap" olarak geçiyor doğrusunu Allah bilir. lehvi mahfuz un kuranı kerimden ne olduğunu biliyoruz. eğer ilahi kitaplar dışında başka bir kitap olsaydı (peygambere gönderilen) kuranda bu durum tartışmaya mahal vermeyecek şekilde açıklanırdı. kuranda geçen "kitap" kelimesinin anlamını "ALLAHIN EMİRLERİ VE SÖZLERİNİN BİR ARAYA GELMESİ" diye düşünmek daha sağlıklı olcaktır.

"Bu Kur'an, Allah'tan başka birileri tarafından uydurulmuş
rulmuş değildir. O, kendinden öncekinin tasdiki ve Kitap'ın ayrıntılı kılınmasıdır. Kuşku ve çelişme yoktur onda. Alemlerin Rabbi'ndendir o"ayetinde ki "kitap" kelimesini yerine "Allahın söz ve emirlerinin bir araya gelmesi" ifadesi koyarsak kafamızdaki tüm soru işaretleri kaybolur diye düşünüyorum.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
ayetlerdeki 2 farklı tanımdan yola çıkarak kuranı kerim dışında ve peygamberle öğretilmiş başka bir kitabın olduğunu iddia etmeye bir anlam veremiyorum.
Savunma hatalı.İddaa bu değil.
Şimdi dostlar,
Bu soru, bir ateist sorusu değil, bir çelişki sorusu değil. Bu El-Kitab ayrı bir kutsal kitap değil. Bu El-Kitab Kuran içinde başlı başına anılan çok önemli olan bir kavram.


[QUOTE]"kitap" kelimesini belki "ALLAHIN EMİRLERİ VE SÖZÜNÜN BİR ARAYA GELMESİ" olarak anlamalıyız. ayetlere bakınca başka bir anlam yüklenemiyor zaten. [/QUOTE]


Allah'ın emirleri ve sözünün bir araya gelmesi, teknik olarak anlamsız bir cümledir. Emirler zaten söz yada yazı ile beyan edilir , buda Kuran ile yapılmıştır. Savunma mantıklı değil.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Bu bir çelişki sorusu değil, bu ayrı bir Kitap değil. Bu bir Kur'an kavramı. Ve Kur'an içinde öznel olarak anılan başlı başına bir kavram. Yani bir Kur'an kavramı. Haricinde değil, dahilinde bir kavram. Hatta Kur'an'ın en temel yapı taşlarından biri bu El-Kitab. Hatta Kur'an'ın yaşam bulduğu ana düzlem bu El-Kitab.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Hatta bu El-Kitabı çözemeyen, Kur'an'ı anlayamaz denilebilecek kadar hayati bir kavram bu El-Kitab kavramı. O olmadan Kur'an olmaz. Yani temeli bu El-Kitab.
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
söylemek istediğimin düzeltilmiş halini yazıyorum; el-kitap kavramı

"Allahın emirlerini, yasaklarını, hükümlerini, gaybı bilgileri ve kıssaları kapsayan bir kitap kavramıdır."

el kitap kuranı kerimin dahilinde değildir. kuranı kerim el-kitap dahilindedir. incil ve tevrat da "el kitap" dahilindedir. el kitap birdir. fakat farklı peygamberlere farklı ilahi kitaplar gönderilmiştir. ve bunların hepsi el-kitap dahilindedir. el kitap kuranın yapı taşı değil, kuranı kerim el kitabın yapı taşı desek daha doğru olur.

"Bu Kur'an, Allah'tan başka birileri tarafından uydurulmuş değildir. O, kendinden öncekinin tasdiki ve Kitap'ın ayrıntılı kılınmasıdır. Kuşku ve çelişme yoktur onda. Alemlerin Rabbi'ndendir o."
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
buradaki arkadaşın sorusu şu;

"kuranı kerimde 'el- kitap' olarak geçen kurandan ayrı, incilden ayrı tevrattan ayrı olan bu kitap nedir?"

benim söylemek istediğim burda ayrı bir ilahi kitaptan bahsedemeyiz. buradaki el-kitap kavramı tüm ilahi kitapları içine alan bir kavram. el kitap kavramını "incil kuran ve tevrattan ayrı bir kitap" olarak anlamak yerine
"Allahın emir, yasak, hüküm, kıssa ve gaybi bilgilerini kapsayan bir kitap" olarak anlamalıyız.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
buradaki arkadaşın sorusu şu;

"kuranı kerimde 'el- kitap' olarak geçen kurandan ayrı, incilden ayrı tevrattan ayrı olan bu kitap nedir?"

benim söylemek istediğim burda ayrı bir ilahi kitaptan bahsedemeyiz. buradaki el-kitap kavramı tüm ilahi kitapları içine alan bir kavram. el kitap kavramını "incil kuran ve tevrattan ayrı bir kitap" olarak anlamak yerine
"Allahın emir, yasak, hüküm, kıssa ve gaybi bilgilerini kapsayan bir kitap" olarak anlamalıyız.


Merhaba Betül hanım,
Ana yazıyı yazan bilirde.bilmez benim. O hesabıma ne olduysa onunla giriş yapamıyorum. Onun için bu yeni hesabı alarak yazmaya devam edebildim.

Bu ifadeniz ilk ifadenize göre daha anlaşılır olmuş. Ancak şuan olumlu yada olumsuz bir cevap vermeden önce, bir soru daha sormak isterim.

Kadir gecesi Kur'an'mı inmiştir ? El-Kitab'mı ?

Benim cevabım El-Kitab inmiştir. Eğer sizin cevabınız Kur'an inmiştir şeklinde ise, o halde Kurân içinde delilini gösterebilirmisiniz ?

Zaten El-Kitab meselesinin anlaşılabilmesi için en önemli nokta Kadir gecesi inenin ne olduğunu anlayabilmektir.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Müslüman kavramı El-kitab kavramının, kavranabilmesi ile mümkündür Bekir kardeş.
Bunu İslam'a bir düşmanlık besliyormuşum gibi algılıyor insanlar. Oysa bende Müslümanım.
Hayatta en değer verdiğim şey'de Kur'an'dır. Yani bir kastım yok. Ama bu kavram bizler için hayati derecede mühim.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Müslüman kavramı El-kitab kavramının, kavranabilmesi ile mümkündür Bekir kardeş.
Bunu İslam'a bir düşmanlık besliyormuşum gibi algılıyor insanlar. Oysa bende Müslümanım.
Hayatta en değer verdiğim şey'de Kur'an'dır. Yani bir kastım yok. Ama bu kavram bizler için hayati derecede mühim.

Bakın sayın Kafkasyalı

Zaman zaman böyle uç fikirler üretmek belki insanı mutlu kılıyor olabilir ama konu İslam olunca dikkat etmek lazımdır.

Kur'an, Peygamber Efendimiz'e (sav) uzun yıllar içinde vahiy yolu ile indirilmiş ve öğretilmiştir. Keza, Peygamber Efendimiz (sav) da Kur'an ı en iyi anlayan ve anlatandır. O (sav), eğer size göre Kur'an da "El Kitap" diye farklı bir kitabın varlığını kabul etseydi, görevi gereği zaten bunu insanlığa öğretirdi. Şimdi sizin iddianıza göre bu gizli mesajı ne Peygamber ne de sizden gayrısı anlamadı ve şimdi siz bunu keşfettiniz... Hezeyan değil mi bu?..
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
birincisi "el kitap" tanımının kuranı kerimi kapsayan bir kavram olduğunu savunduğuma göre "kadir gecesi kuranı kerim inmeye başlamıştır" demek le "o gecede ehli kitap inmeye başlamıştır" demek arasında bir fark yoktur. çünkü el-kitap tanımının tüm ilahi kitapları içine alan bir kavram olduğunu savunuyorum.

el kitap tanımına daha nasıl bir anlam yüklenebilir ki?
madem farklı ilahi bir kitap olmadığı konusunda hem fikiriz neden kuranı kerimle el-kitap arasında bir fark varmış gibi algılamaya çalışıyoruz? ben bunu anlamıyorum.

mesela siz kadir gecesi kuranı kerim değil el kitap inmeye başlamıştır tezini savunuyorsunuz o zaman el-kitabın kuranı kerimden farklı bir kitap olması gerekir (ki ayetlerden böyle bir anlam çıkmıyor.) o zaman ben size şöyle soruyum;

el-kitabın kuranı kerim ve diğer kitapları kapsayan bir tanım olmadığını nasıl kanıtlarsınız? neden ilahi kitaplardan ayrı bir kitap olarak algılamak istediğinizi sorabilirmiyim?
eğer öyle olsaydı dediğiniz gibi hayati derecede önemli bir konu olurdu fakat, o zaman da bu kadar önemli bir konuyu peygamber efendimizin açıklaması gerekmiyormuydu?
bazı konular gaybıdir biz bilemeyiz Allah bilir. fakat bizim bilmemiz gereken herşey kuranı kerimde açıklanmış zaten. ortada yanlış anlaşılmaya müsait bir durum varsa, Allah kuranı kerimde bunu açık açık anlatmaktan çekinmez. el-kitap kavramı üstünde bu kadar tartışılacak ve farklı manalar çıkarılacak bir kavram değil.

HAC SURESİ 16.

Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45

2:2
Zalikel kitabü la raybe fıh* hüdel lil müttekıyn
İşte sana o Kitap! Kuşku,çelişme,tutarsızlık yok onda.Bir kılavuzdur o,korunup sakınanlar için.


44/2
Vel kitabil mübiyn
O ayan-beyan gösteren Kitap'a yemin olsun ki,


2:151
Öyle ki size, kendinizden, size ayetlerimizi okuyacak, sizi arındıracak, size Kitap ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek bir elçi gönderdik.

Bakın sayın Kafkasyalı

O (sav), eğer size göre Kur'an da "El Kitap" diye farklı bir kitabın varlığını kabul etseydi, görevi gereği zaten bunu insanlığa öğretirdi. Şimdi sizin iddianıza göre bu gizli mesajı ne Peygamber ne de sizden gayrısı anlamadı ve şimdi siz bunu keşfettiniz... Hezeyan değil mi bu?..


Güzel kardeşim, Peygamber daha açık nasıl getirecek söyler misin ?

Kuran'ın 2.suresinin 2.ayeti düpedüz bunu söylüyor,
44.surenin 2.ayeti düpedüz bunu söylüyor,
2:151. ayette Peygamberlerinde bu Kitabı öğrettiği söyleniyor.

Bunlar sadece birkaç adet ayet, kaldı ki, verdiklerim son derece açık ve net değiller mi ? Bize 1400 yıl önce bu durum Kuran ile daha ne kadar açık söylenebilirdi ki ?

Ben Peygamber bunu gizlemiş demiyorum, aksine son derece açık şekilde bunu kendisine gelen bu ayetlerle gerek yazılı, gerek sözlü olarak beyan etmiştir. Bundan daha açık nasıl yapabilirdi ki ?

Şimdi hezeyan içinde olan nasıl ben oluyorum kardeş ? Ayetler gözünün önünde ve açık değil mi ?

Betül
el-kitabın kuranı kerim ve diğer kitapları kapsayan bir tanım olmadığını nasıl kanıtlarsınız? neden ilahi kitaplardan ayrı bir kitap olarak algılamak istediğinizi sorabilirmiyim?

Değerli Betül kardeşim. Bakın sanırım ya ben yanlış anlattım, yada anlatmayı beceremedim. Gerçi bunu önce soru olarak açtım ki, daha iyi özümsenebilsin.
Yavaş yavaş konuşarak, düşünerek devam etmek daha iyi.

Öncelikle El-Kitab ve Kur'an iki ayrı kavram. Ancak bunlar birbirinden bağımsız iki unsur değiller. Hangisi diğerini kapsıyor derseniz, ikiside birbirini kapsar durumdadır. Ancak ana ve temel olanı El-Kitaptır. Kur'an zaten El-Kitab'ı anlatmak için inmiştir. Yani anlatısı açısından, Kur'an El-kitabı kapsar. Ancak, anlatılan ana kaynak olması açısından El-Kitab Kuran'ı kapsar. Fakat bunlar aslında kıyas edilecek, birbiri ile yarıştırılacak kavramlar değildir.

Öncelikle daha önce yaptığım bir videonun linkini aşağıya ekleyeyim.
Videoyu izlemeden önce, kısaca özetleyim.

Arabca'da EL takısı, ingilizcede ki THE takısı gibidir.Bu takının dilimizde bir benzeri yok. Dolayısıyla tercüme ile geçemiyor. Bildiğiniz gibi ingilizcede THE takısı alan bir nesne, özel olarak işaret ediliyor demektir.
Yani kitap ( Book ) ile THE BOKK ( Kitap ) aynı değildir.

Bokk-kitap , herhangibir Kitabı ifade ederken, THE book-kitap , sadece işaret edilen o Kitabı işaret eder. İşte El-Kitab şeklinde sormamın nedeni budur.
Yani Kuran , El-Kitab derken, öznel olarak, özel olarak başlıbaşına işaret edilen kitabı ifade eder.

Yani onlar gökten elleri ile dokunabilecekleri bir kitap istiyor derken, öznel anlamda bir kitaptan değil, nesnel anlamda kitaptan bahseder.Çünkü EL takısı ile işaret edilmez.

Videoda görüntü yok, sadece yazılı olarak bir anlatım var.
Kadir gecesi, ölçü gecesi için yapılan anlatımdaki birkaç kelimeyi Kuran içinde ki kullanımlarını analiz ederek çevirdiğimizde, Kadir-Ölçü gecesinin düpedüz evrenin var edilişini, Big Bang'i anlattığını rahatlıkla görebiliriz.

Zaten Kadir Gecesi ismi bile aslında düşünülmeye değer. Anlamı ÖLÇÜ GECESİ. Big Bang'te , muhteşem patlamada ki, inanılmaz ötesi hassas ölçüyü düşünürseniz , bundan daha güzel bir isim düşünebilirmiydiniz ?

Video linklini yazınca mesaj gitmiyor. Bir türlü gönderemedim. Bunu bişekilde ileteceğim.Üstte normalde video linkini ekledim ama bir türlü gitmedi mesaj.


İşte o gece inen şey EL-KİTAB.

Düşünün, en basit ve düşük seviyede düşünün.
Nedir KİTAP ?
Gayet basit değil mi ? YAZILAN,YAZILMIŞ OLANDIR.
İşte El-Kitab'ın kadir gecesi indiğini gördüğümüzde portre netleşir.

O gece Allah HAKK-GERÇEK ile bir YAZILIM-KİTAB indirmiştir. Yani varlığın yazılımı için ol demiştir. İşte El-Kitab yani varlık, yani kainat, yani üzerinde yaşadığımız herşey o gece inmiştir.

İşte El-Kitab budur.

Düşünün, günümüzdede aslında aynı dil ile çok iyi bildiğimiz şeyleri ifade ediyoruz.
Mesela birbirimizle iletişim kurduğumuz bu bilgisayarlar nasıl çalışıyor ?
İŞLETİM SİSTEMİ YAZILIMLARI ile değil mi ? WİNDOWS YAZILIM PAKETİ diyerek satın almıyoruz ? İşte Allah'ta kadir gecesinde bir YAZILIM indirmiştir.
Yani varlığın başlangıcı için ol demiştir. İşte El-Kitab budur.


Düşünün,
Ne diyoruz ? KURAN DÜNYAYI ANLAYABİLMEMİZ, HAYATI ANLAYABİLMEMİZ İÇİN İNMİŞTİR. Doğru , çok doğru. İşte aslında Kuran bunu kendisi söylüyor.

Yanınızda olanı ( El-Kitabı, varlığı ) tastiklemek,açıklamak için gönderilmiştir.
Yani Allah bize yazılımı üzerinde nasıl hareket edeceğimizi göndermiştir.

Bakın birçok kişi Kuran'a yaşamın kullanma kılavuzudur der. Bu çok doğru bir tabirdir. Normalde Kullanma klavuzunu siz ne zaman kullanırsınız ?

Bir makina ( özü bir varlık olması ) aldığınızda, böyle bir varlığın yapısını çözmek istediğinizde kullanırsınız. O zaman ihtiyaç duyarsınız. İşte Kuran'da bunun aynı mantıkla inmiştir.

Yanımızda olanı ( El-Kitabı ) anlayabilmemiz için indirilmiş bir Kullanma klavuzudur.

10:37 ayeti defalarca kopyaladım, şimdi bu mantıkla bir bakınız. Düpedüz bunu söylemiyor mu ?

Kuran, El-Kitabı ayrıntılı olarak açıklayandır demiyor mu ? Yani , ana Kitab - El-Kitab. Yani Allah'ın YAZILIMI, hakk olarak, gerçek olarak inen varlık. İşte Kuran , bu maddesel yapının içinde, maddesel olarak yaratılmış bizlere, izahlarını Kuran ile yapıyor. Yani ana Kitabı nasıl okuyacağımızı , ne yapmamız gerektiğini açık açık anlatıyor.

İşte bunun için El-Kitab mantığını çok iyi bilmeliyiz.

Şimdilik bu kadar, ancak sözlerim henüz yeni başlıyor. Bu bitmiş hali değil.
Bu El-Kitab kavramını kavrayınca , tüm algı değişiyor.

Daha sonra, neden müslüman kavramının, El-Kitabı anlayında daha anlamlı olacağını ve diğer gözümden kaçan soruları cevaplayacağım. Ve anlatmadığım başka noktaları, Kuran'ın yapısını, nasıl bir sistematiği olduğunu anlatmaya çalışacağım.

Şimdilik, Sağlıcakla...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Yazdıklarınızın hiç bir ilmi tarafı yok! İfadeleriniz birbirinden kopuk ve tutarsız! Yoğun bir şekilde demagoji içindesizniz.

İkaz: Lütfen Forum sayfalarını kirletmeyiniz!
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden

Çok fazla lakırtıya gerek yok! İlmin yoksa derin sularda gezinme, boğulursun.

O kitap Levh'i Mahfuz'dur.

"Hayır; o (Kitap), "şerefli üstün" olan bir Kur'an'dır; Levh'i Mahfuz'dadır." ( Buruc : 21 - 22 )

Levh'i Mahfuz da bütün kitapların anasıdır. Tevrat, Zebur, İncil ve daha nice bilemediğiniz suhuflar da dahil olmak üzere hepsi bu Levh'i Mahfuz'da yazılanlardan müteşekkildir.

Akıl ve zihin bulandırmanın gereği yok sanırım. Tefsirle de bu kadar oluyor demekki.

Ey Rabbim! bizi her seferinde haklı çıkaran Rabbim! Hamd olsun sana.
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Demek Levhi Mahfuz ?
Peki Levhi Mahfuz ne demek ?
Levha'da muhafaza edilen değil mi ?

Mantıklı düşünelim, herşeyi bilen Allah, herşeyi yaratan Allah acaba bu elimizde ki kitapları unutmamak için bir levha üzerine mi yazmış ?

Öyle ya !
Ne derler bilirsiniz. En silik yazan kalem, en keskin hafızadan iyidir. Allah acaba neden Levha üzerine birşey yazma ihtiyacı hissetsin ?

O levhada muhafaza edilen, Allah'ın varlık ile yazdığı yazılım olmasın ?
Yer gök, su, ağaç , şu , bu vs vs vs herşeyi içine alan kainat olmasın ? Yasalarını muhafaza eden levha işte bu El-Kitab olarak anılan YAZILIM olmasın ?


Kur'an ''MESANİ'' bir yapıya, yani ''İKİŞERLİ'' bir yapıya sahiptir.
Bu ikişerlinin ne demek olduğunu, El-Kitab meselesini anlamadan anlamak mümkünmüdür ?
Bu ayetlerin bir kısmı MUHKEM , bir kısmı MÜTEŞABİH derken acaba Allah Kuran'ın bu İKİŞERLİ-BENZER kitap yönünü anlatmış olmasın ?

El-Kitab ayetleri : Müteşabih ( Mu-teşbih : Teşbihli, benzeşmeli )
EL-Hikmet ayetleri : Muhkem ( Mu-hüküm : Hükümlü )

''Kur'an'' kelimesinin anlamı nedir peki ?
Kümeleri bir araya getirerek OKUNAN demektir.

O halde Kur'an'ın kümeleri hangileridir ?
İşte bu El-Kitab ve El-Hikmet'tir.

Peygamberlerin öğrettiğide işte bu Kitab ve Himettir. Bu ikisi olmadan, Kur'an'ı biliyorum diyen, sadece ve sadece boş bir söz söyler, hayal ve saçmalık beyan eder. Başkada hiçbirşey yapamaz.

Yani,
El-Kitab = Levhi Mahfuz demekle soru çözülmüyor. Sadece soruda sorulan El-Kitab yerine, Levhi Mahfuz geçiyor ve soru o halde Levhi Mahfuz nedir şeklinde değişiyor.


Sağlıcakla...
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Ayrıca insanlık kağıdı bulalı çok oldu, Allah hala levha üzerine mi yazıyor ? Siz herhalde Allah'ı yontma taş devrinde yaşıyor sanıyorsunuz. Allah'ı uyuklama mı tutuyor, Allah bildiğini mi unutuyor , yahu belki dünyadaki kopyası silinir, şurada bir levhada yazılı dursun mu diyor ?

Yoksa onu siz mi öyle söylüyorsunuz ?
En başta ayetini yazdım. El-kitabı bilmeyen ümmiler, yalnızca zan ve hayal ürünü üretir.

Sağlıcakla...
 

Kafkasyalý

New member
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Neyse, ben bu konuyu daha uzaklara götürmeyeyim. Hoş, konu zaten burada yeni başlıyordu ama neyse, şu eski huyumuz yakamıza yapışmış belli. Benim bildiğim İLAH'tır keyfiyeti oldukça birbirimizi anlamamız mümkün değil. Ben gayet açık şekilde bir soru sordum, ayetlerini izah ettim. Dahasınıda izah edip, daha ilerilere, Kur'an kadar giderdim ama anlaşılan böyle bir ihtiyaç yok. Herkes bildiği ile mutlu. O halde ben neden o saadeti bozayım ki ?

Bildiğiniz gibi olsun dostlar, daha ötesine gerek yok.
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
şimdi lehvi mahfuzun gerçekte nasıl bir kitap olduğunu Allah c.c. bilir. bunlar gaybı konulardır yapılan varsayımlarla lehvi mahfuzu başka bir şekle sokmanın hiç bir manası yoktur. şimdi sen bir varsayım yapıyorsun sonra da onun kesin doğru olduğuna inanıp başka yerlere çekiyorsun konuyu. aslında adım adım bir hedefe doğru sürdüreceksin tartışmayı yani söylemek istediğin şeyi şimdi söylemiyorsun.

fakat şunu söyleyim senin varsayımlarını kesin doğru kabul etmek imkansız. lehvi mahfuz mesela... belki somut bir tabela veya belki soyut bir kavram bu gaybi bir meseledir Allah bilir. bu konuda yorum yapmak baştan yanlış mesela. bizim bilmemiz gereken herşey kuranı kerimde açık açık yazılmıştır zaten. ötesini ararsan kusura bakma ama ben bir art niyet ararım.

lehvi mahfuzun veya el-kitapın nasıl bir kitap olduğu hayati bir mesele olsaydı tekrar yazıyorum Allah bunu kuranı kerimde açık açık anlatmaktan çekinmezdi.

Allah kitabı peygambere öğretilmiştir, peygamberimiz insanlara öğretmiştir ve her ne kadar sen hadislere ve zamanın alimlerine güvenmesende onların sayesinde günümüze kadar gelmiştir. ki en büyük problem aslında burada, senin hadislere güvenmemen ve zamanın dürüstlüğü, doğrulu ile bilinen alimlerin aktardıklarına kulak tıkaman.
bütün problem burda, bak bu çok büyük bir eksiklik. böyle bir düşünceye nasıl kapıldın bilmiyorum ama bu boşluğu kendin doldurmaya çalışıyorsun. ama bence kabul edilmez şeyler söylüyorsun. iddiaların varsayımlar ve kişiye göre değişen görüşler üzerine. bunlardan yola çıkıyorsun ve ulaştığın seyi kesin doğru kabul ediyorsun. kuranı kerimde kişiye özel gizlenmiş bir mesaj olamaz. o tüm alemlere gönderilmiştir. peygamberimiz en büyük kuran alimidir ve onun yoluna canlarını koyanlar onun aktardığı ilmi bu güne kadar doğrulukla ve dürüstlükle aktarmışlardır. o zamanın sahabeleri alimleri neden yanlış bir bilgiyi aktarsınlar ki? bundan ne gibi bir çıkarları olabilir? emin ol biz o insanlardan daha zeki değiliz. bir ayrıcalığımız da yok.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Amacınızın ne olduğunu çok da anlamış olmamakla beraber; gerek diğer açtığınız konu, gerek ise bu konu tamamen cehalet, bilgisizlik, tutarsızlık ve demagoji üzere bina edilmiş. Amacınızın halis olduğunu bilsem, bunları sizinle müteala edebilir ve izah edebilirim. ancak belli ki siz belli bir misyona hizmet edensiniz. Ama burada bu kadar, yeter...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt