EHLİ SÜNNET İTİKADININ ÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ.
1-Selef
A-sözlük yönüyle anlamı-Önce olan önceden gelen ğeçmiş şey gibi anlamlara gelir.
B-Istılahi yönüyle ise-sahabe-tabiin ve tebe-i tabiin den olan ilk üç neslin
aldığı isimdir.Bu nedenle terim olarak bunlara selef-i salihin yani geçmiş salih
insanlar denilmektedir.Allah Rasülü [s.a.v] bir hadis şerifte onlar hakkında şu
işarette bulunmuştur.İnsanların en hayırlısı benim asrımdakiler ondan sonra
onları takip edenler ondan sonra onları takip edenlerdir.Sizlere vereceğim misalin
ilim ehli tarafından çokça kullanıldığı görülmektedir.Hayır olan selefe uymaktır.
Şer ise halefin bidatını işlemektir.Selef akidesine uyan ibadet menhec ve sulukta ona
tabi Selefi mesheb olarak ta selefi meshebi denilir ki bu itttiba-nın en hayırlısıdır.
Bunlara mensup olanların aldıkları diğer isimler şunlardır.Eseriye-[Ehli eser]
İzciler] ehl-i hadis ashabı -hadis-sıfatiye ve isbatiyedir.Muhalifleri onlara Haşeviyye
mucessime-müşebbihe-demişlerdir.Onlar bu suçlamaları reddetmişlerdir.
2EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT.
A-Sünner sözlükte yol-siret-gidişat-gibi anlamlara gelir.Cemaat ise sözlükte
birlik beraberlik anlamındadır.
B-Istılahi anlama gelince sünnetten kasıt Allah Rasülü-nün yoludur.
Cemaatten kasıt.iftirak hadisinde de zikredildiği gibi sahabedir.Toplu bir mana
verecek olursak ehl-i sünnet veL cemaat demek.Rasülullah ve ashabının yolundan giden
kimselerin itikad-menhec-ibadet-ve sulukta ki meshebidir.Bu bakımdan ehl-i sünnet
terimi-selefiye teriminden daha geniş ve geneldir.
Degerli kardeşlerim.
Ehl-i sünnet akidesinin önemi ve gerekliliği onun yolunun hak ve gerçek oluşunun
ısbat edilmesiyle ortaya çıkar .Hak ve doğru olmasının en büyük belgesi ve
göstergesi de insanları selef-i salihin anlayışı ışığında bize emanet edilen iki
kaynağa Kur an ve sünnete tabi olmalarına davet etmesidir.Bu noktaya iyice dikkat
edelim burada başkaları gibi kendi hevasının hizbinin veya gurubunun veyahut her
hangi bir cemaatin anlayışına değil nübüvvet asrını yaşamış faziletli insanların
anlayışına çağırılıyor.Çünkü bu hak yol tıpkı bu ümmetin diğer ümmetler
arasında vasat
1-Selef
A-sözlük yönüyle anlamı-Önce olan önceden gelen ğeçmiş şey gibi anlamlara gelir.
B-Istılahi yönüyle ise-sahabe-tabiin ve tebe-i tabiin den olan ilk üç neslin
aldığı isimdir.Bu nedenle terim olarak bunlara selef-i salihin yani geçmiş salih
insanlar denilmektedir.Allah Rasülü [s.a.v] bir hadis şerifte onlar hakkında şu
işarette bulunmuştur.İnsanların en hayırlısı benim asrımdakiler ondan sonra
onları takip edenler ondan sonra onları takip edenlerdir.Sizlere vereceğim misalin
ilim ehli tarafından çokça kullanıldığı görülmektedir.Hayır olan selefe uymaktır.
Şer ise halefin bidatını işlemektir.Selef akidesine uyan ibadet menhec ve sulukta ona
tabi Selefi mesheb olarak ta selefi meshebi denilir ki bu itttiba-nın en hayırlısıdır.
Bunlara mensup olanların aldıkları diğer isimler şunlardır.Eseriye-[Ehli eser]
İzciler] ehl-i hadis ashabı -hadis-sıfatiye ve isbatiyedir.Muhalifleri onlara Haşeviyye
mucessime-müşebbihe-demişlerdir.Onlar bu suçlamaları reddetmişlerdir.
2EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT.
A-Sünner sözlükte yol-siret-gidişat-gibi anlamlara gelir.Cemaat ise sözlükte
birlik beraberlik anlamındadır.
B-Istılahi anlama gelince sünnetten kasıt Allah Rasülü-nün yoludur.
Cemaatten kasıt.iftirak hadisinde de zikredildiği gibi sahabedir.Toplu bir mana
verecek olursak ehl-i sünnet veL cemaat demek.Rasülullah ve ashabının yolundan giden
kimselerin itikad-menhec-ibadet-ve sulukta ki meshebidir.Bu bakımdan ehl-i sünnet
terimi-selefiye teriminden daha geniş ve geneldir.
Degerli kardeşlerim.
Ehl-i sünnet akidesinin önemi ve gerekliliği onun yolunun hak ve gerçek oluşunun
ısbat edilmesiyle ortaya çıkar .Hak ve doğru olmasının en büyük belgesi ve
göstergesi de insanları selef-i salihin anlayışı ışığında bize emanet edilen iki
kaynağa Kur an ve sünnete tabi olmalarına davet etmesidir.Bu noktaya iyice dikkat
edelim burada başkaları gibi kendi hevasının hizbinin veya gurubunun veyahut her
hangi bir cemaatin anlayışına değil nübüvvet asrını yaşamış faziletli insanların
anlayışına çağırılıyor.Çünkü bu hak yol tıpkı bu ümmetin diğer ümmetler
arasında vasat
|