Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ebu Hanife Hakkinda

caferi_humeyni

New member
Katılım
13 Şub 2006
Mesajlar
242
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yusuf bin Asbat dedi ki: Ebu Hanife dedi ki:
“Resülullah
beni görseydi sözlerimden çok şeyler alırdı. Es-Sırat’ul Müstakim
c.3, s.213

İmam Şafii diyor ki: Ebu Hanife’nin
ashabının kitabına
baktım, içinde Kuran ve
Sünnet’e muhalif 130 yaprak gördüm. Es-Sırat’ul
Müstakim c.3,
s.213

Başa dön


ALEVİ
Misafir





Tarih: Cum Ekm 15, 2004 6:19 pm Mesaj konusu:

--------------------------------------------------------------------------------

"Ebu Hanife hadiste yetim idi"(Darakutni-sunen)

"Ebu Hanife ve ashabı hadis konusunda cahildirler"-Ahmed ibn-i Hanbel(Darakutni-sunen 1/324)

Ebu Hanife HADİSTE ZAYIFTIR-Darakutni(Darakutni-sünen 1/323)

"Şafii gelip aramızdaki ihtilafı kaldırıncaya kadar Hanefilerle lanetlesirdik."-Ahmed ibn-i Hanbel(Tahanevi-Kavaid S:384)

İbni Ebi Şeybe "El musannef "isimli eserinde "Ebu Hanife`ye reddiye" isimli bir bab açmış, 125 meselede Ebu Hanife`nin hadislere aykırı hüküm verdiğini ileri sürmüştür.


Buhari "Tarih,ül kebir " adlı eserinde Ebu hanifeyi TENKİD ETMEKTEDİR
Ebu hanifeyi KIYAS yapmakla ve Hadislere aykırı içtihad etmekle suçlamıştır...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
bu konular başka konulara giriyor, ebu hanife mücdehittir;
İctihâd makâmına yâni Kur'ân-ı kerîmden, hadîs-i şerîf ve diğer dînî delillerden hüküm çıkarma derecesine yükselmiş büyük din âlimi. Bütün İslâm ilimleri ve zamânın fen bilgilerinde söz sâhibi âlim.
Yanılan müctehide bir sevâb, doğruyu bulana iki veya on sevâb vardır. İki sevâbdan birincisi, ictihâd etmek (Kur'ân-ı kerîm ve hadîs-i şerîflerden hüküm çıkarma) sevâbıdır. İkincisi, doğruyu bulmak sevâbıdır. (Hadîs-i şerîf-Hadîka)
İctihâd makâmına varan âlimlerin kendi ictihâdlarına (Kur'ân-ı kerîm ve hadîs-i şerîflerden çıkardıkları hükümlere) göre hareket etmeleri lâzımdır.Başka müctehide uymaları câiz (uygun) değildir. İctihâd, ibâdet yâni Allahü teâlânın emri olduğundan, hiçbir müctehid, diğer müctehidin ictihâdına yanlış dememiştir. (İbn-i Nüceym)
 
Üst Alt