Bu misalin diyalog mevzusu ile nasıl ilişiklendirildiğini anlamak zor olmasına rağmen, sıranın bozulmaması için alıntılıyoruz...
SORU (5)
Efendimiz (SAV) vefat ettiğinde, bir yahudiden aldığı borçuna karşılık (ki bu borç yine İslam adına kullanılmış bir borçtur) rehin olarak Kalkanını vermiş, ve vefat ettiğinde Sahabe Efendilerimiz bu borcu ödeyip kalkanı geri almışlardır. Yani Efendimiz (SAV) bir yahudiden aldığı borca karşılık yahudileri dost mu edinmiştir? Hz.Ali (K.V.) bir dönem, bir yahudinin yanında emrinde para karşılığı işçi olarak çalıştığından dolayı, onu YAHUDİ DOSTU mu ilan edeceksiniz?
Cevaplıyorum
Haşa, bizler ne Rasulullah (sav) ın, ne de Hz. Ali (kv) nin Hıristiyan ve Yahudileri dost edinmediğini biliyoruz. Yahudiden borç almayı, Yahudi ile çalışmayı sizin yaptığınız diyalog faaliyetleri ile yan yana koyup bakın. Borç alıp, çalışmak nerede, diyalog kuruyoruz diye Müslüman kızı, elin gavuruna nikahlamak nerede?
[FONT="]
[/FONT]
SORU (5)
Efendimiz (SAV) vefat ettiğinde, bir yahudiden aldığı borçuna karşılık (ki bu borç yine İslam adına kullanılmış bir borçtur) rehin olarak Kalkanını vermiş, ve vefat ettiğinde Sahabe Efendilerimiz bu borcu ödeyip kalkanı geri almışlardır. Yani Efendimiz (SAV) bir yahudiden aldığı borca karşılık yahudileri dost mu edinmiştir? Hz.Ali (K.V.) bir dönem, bir yahudinin yanında emrinde para karşılığı işçi olarak çalıştığından dolayı, onu YAHUDİ DOSTU mu ilan edeceksiniz?
Cevaplıyorum
Haşa, bizler ne Rasulullah (sav) ın, ne de Hz. Ali (kv) nin Hıristiyan ve Yahudileri dost edinmediğini biliyoruz. Yahudiden borç almayı, Yahudi ile çalışmayı sizin yaptığınız diyalog faaliyetleri ile yan yana koyup bakın. Borç alıp, çalışmak nerede, diyalog kuruyoruz diye Müslüman kızı, elin gavuruna nikahlamak nerede?
[FONT="]
[/FONT]