Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

«Din Uyuşukluğa Sevk Eder» Iddiasi:

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bismillahirrahmanirrahim

Bazan da şöyle itiraz edilir: «İslama davet bir yobazlıktır. Dünyayı yeniden bin küsur sene gerisine götürmektir. 14 asır önce yaşamış bir millete gelen bir nizamı bugün tatbik etmemiz akıl kârı mıdır? üstelik,bu nizam başka bir yere gelmiş, bizim hayat tarzımıza uymayan bir milletin hayatını tanzim etmiştir. Bu kadar gelişmeleri ilerleme ve terakki kaideleri ne olacak?»

Bunlara da deriz ki: «Siz de müsamahakâr islâm Dininin cevherini anlamamışsınız, islâm, insanlara yüce bir fikir, hedefleri belirten bir nizam olarak gelmiştir, islâm, ana kaideleri koyar. Umum meseleleri ele alır. Meselelerin teferruatını ise zaman ve mekâna bırakır.

İslâm, içtimaî hâdiseler için, hayatın gelişen sahaları için meydanı boş bırakır. Bütün bunları içine alır.'Hiçbir iyi işle çelişmez.

islâm Hukuku Tarihi, bizlere fer'î hükümlerin zaman ve mekâna göre değişebileceğini bildirmektedir.

a) «Zamanın değişmesiyle ahkâm tegayyur eder.»Misâl olarak Abdullah b. Ömer (R.A.) in fetvalarını zikredebiliriz.

ibn Ömer (R.A.) belirli bir mevsimde arzedilen bir mesele hakkında fetva veriyordu. Sonra ertesi yıl aynı mevsimde aynı mesele hakkında başka bir fetva veriyordu.
Kendisine bunun sebebi sorulduğunda şöyle cevap veriyordu: «Geçen seneki hüküm o zamanki malûmatıma ve o zamanki şartlara göre verilmişti. Bu seneki fetva da hâl-i hazırdaki bilgime göredir.»

b) «Fer'î hükümler mekâna göre değişebilir.» Buna misâl olarak imam Şafiî (R.A.) yi zikredebiliriz:
imam Şafiî Irak'ta iken eski mezhebini kurmuş. Mısır'a gelip yerleştikten sonra muhitin şartlarına göre yeni mezhebini kurmuş böylece yeni hayat tarzına uygun hükümler beyan etmiş islâmın umum kaidelerine ters düşmeyecek şekilde yeni fetvalar vermiştir.

c) «Fer'î hükümler, hem zaman ve hem de mekân nazarı itibara alınarak değişiklik arzedebilir.» Bunun misâli olarak Hz. Ömer (R.A.)'inşu hükmünü zikredebiliriz:
Hz. Ömer kıtlık yılında hırsızın kolunun kesilmesini uygun görmemişti. Bir kişi, hizmetçilerinin hırsızlık yaptığını Hz. Ömer'e şikâyette bulunarak hizmetçilerini Hz. Ömer'in huzuruna getirmişti. Bunlar suçlarını itiraf etmişler ve efendilerinin yeteri kadar yeme ve giyim ihtiyaçlarını karşılamadığından hırsızlık yaptıklarını söylemişlerdir.
Hz. Ömer hizmetçileri bırakıp onlardan şikâyetçi bulunan kişiyi tehdit ederek şöyle buyurdu: «Hizmetçilerin ikinci bir kez hırsızlık yaparlarsa onların değil, senin elini keserim.» Birinci misâlde:Hz. Ömer, kıtlığı, haddi düşünen bir şüphe saymış, hal ve vaziyetleri gözönünde bulundurmuştur. İkincisinde ise kölelerin sahibinin cimriliğini nazari itibare alarak kölelere haddi uygulamamıştır.

Bütün bunlardan sonra islâm Nizamına tekrar 'dönmenin gericilik ve yobazlık olduğunu iddia etmek doğru olur mu?
Halbuki dünyada hiçbir düzen islâm Şeriatı kadar ilerlemelere ayak uyduramaz. Hiçbir düzen islâm Nizamı kadar gelişmeleri takip edemez, elastikiyet ve müsamaha götüremez.

«Allah size bir güçlük dilemez. Fakat sizi tertemiz kılmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Olur ki şükredersiniz.»


İSTİKBAL İSLAMINDIR..!
 
Üst Alt