Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Değişim

selinay25

New member
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Tüm Peygamberlerin görevi insanlara, insani değerleri anlatmak, onları sapıklıktan kurtararak yalnız ve yalnız Allah'a kulluk etmeğe çağırmaktır. Kısaca "Allah'ın dinini" tebliğ etmektir. Fakat insanların çoğu peygamberlerden, tebliğ ettiği dini, peygamberlerden sonra değiştirip, kendilerinin oluşturdukları dinlere uyarak sapılmışlardır.

Mekke'nin kokuşmuş ortamında, her türlü haksızlığın, emeği sömürmenin ve insanı ezmenin en acımasızca uygulandığı cahili toplumda Allah (c.c) Muhammed (a.s)'ı da resul olarak, insanlara Kitabı'nı tebliğ etmekle görevlendirmiştir.

"Şüphesiz biz seni bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak, hak ile gönderdik.." (2:119)

"Nitekim biz sizin için aranızdan bir elçi gönderdik; size ayetlerimizi okur, sizi arındırır, size kitap ve hikmeti öğretir, ve size bilmediklerinizi bildirir"(2/151)

Peygamberimiz yaklaşık 23 yıllık mücadele döneminde, Allah'ın dinini tebliğ ederek Kur'an'ın öngördüğü bir toplumu oluşturmuştur. Fakat daha sonra "henüz kalplerinde imanın tam oluşmadığı"(49/14) insanların gayretleri ve Müslümanların diğer milletlerle kaynaşmalarının sonucu olarak, İslam safiyetini yavaş yavaş kaybederek yerine genellikle bid'at ve hurafelerden oluşan bir din anlayışı hakim olmuştur.

Bu değişimin sebeplerini tarihi bilgilerimizi ve Kur'an'da anlatılan kavimlerin durumlarını göz önünde bulundurarak kısaca şöyle sıralayabiliriz:

1 - İnsanların bilerek dini değiştirmeye yeltenmeleri ve böylece başkalarını aldatmaları.

"Vay haline o kimselerin ki kitabı elleriyle yazıp, az bir paraya satmak için, 'bu Allah katındadır derler!' Elleriyle yazdıklarından ötürü vay haline onların!" (2/79)

2 - "Fütuhat Dönemi" olarak adlandırılan dönemlerde, kitleler halinde 'iman ettik' demelerine rağmen, hızlı değişim sürecinin etkileriyle tam tevhidi inançla kendilerini değiştirmeden eski gelenek ve göreneklerindeki inançlarla birlikte İslam toplumuna girip kültürle dini birbirine karıştırmaları, (49/14)

3 - İslam toplumunun saltanata yönelmesi ve bu saltanatın da dünyevi kaygılarla hareket ederek dini kendisine alet etmesi, Müslümanların bu inançla yönetilmesi,

4 - Saltanat döneminde dünyevi kaygıları ön planda olan yeni tip Müslümanlara karşı, içinde İslami motiflere de yer veren fakat esasta tamamen dünyayı terk gayesinde olan "Doğu Mistizminin" ve "Batı Ruhbanlığının" özelliklerini de üzerinde bulunduran "Tasavvufi Düşünce"nin doğması, (57/27)

5 - Teferruat konularını inceleyerek belli dönemlerde Müslümanların kolaylığı için çalışan alimlerin görüşlerini dogmatik olarak kabul edip değişmez mezheplerin oluşması, hatta zaman zaman mezhepleri dinin önüne geçirmek suretiyle oluşturulan "Kör taklid"çiliğin ve mezhep taassupçuluğunun baş göstermesi. (30/32)

Bu anlayışların hepsi Kuran'ın ayetlerini Kur'an bütünlüğüne ters bir şekilde yorumlayarak kendilerine delil almaya çalışmışlardır. Kuran'ı hayatlarındaki ve görüşlerindeki yanlışları değiştirmek için değil de görüşlerini desteklemek için ön plana çıkarmışlardır. Bunun için de ayetleri Kur'an'ın bütünlüğü içinde anlama yoluna gitmemişlerdir. Hatta daha da ileri giderek peygamber adına hadisler uydurmuşlardır.

Peygamberimizden sonra gelişen bu tür anlayışlar dinin asli oluşmasına neden olmuştur. Bu topluluklar içinde zaman zaman Kuran'a uygun hareket eden insanlar çıkarak Kur'an'ın anlaşılmasına ve yaşamasına yönelik çalışmalar yapmışlardır.

Değişik etkenler sonucu insanlar Kur'an'da Allah'ın istediği şekilde değil de, kendilerinin istek ve düşüncelerine uygun bir din meydana getirmişler. Böylece geleneksel Müslüman tipi ortaya çıkmıştır. Doğal olarak Kur'an'ın istediği şekilde bir hayat yaşayan insanlarla atalarından devraldıkları dine tabi olanlar arasında bir mücadele olacağı açıktır.

"Kuran, doğruluğu şüphe götürmeyen ve Allah'a karşı gelmekten sakınanlara yol gösteren kitaptır." (2/2)

"...Kitab'ın bir kısmına
uyuyor, bir kısmına uymuyormusunuz? Aranızda böyle yapanların karşılığı dünya hayatında rezil olmaktır, ahiret gününde de azabın en şiddetlisine onlar uğratılırlar. Allah yaptıklarınızdan gafil değildir." (2/85)

"Kendilerine verdiğimiz kitabı gereğince okuyanlar var ya, işte ona ancak onlar inanırlar. O'nu inkar edenler ise kaybedenlerdir." (2/121)

"Onlara Allah'ın indirdiğine uyun denilince, hayır atalarımızı tapar bulduğumuz şeye uyarız, derler ya ataları bir şey ekletmeyen ve doğru yolda olmayan kimseler idiyseler?" (2/170)

"İnsanlar arasında, Allah'ı bırakıp, O'na koştukları eşleri
ilah olarak benimseyenler ve Allah'ı severcesine onları sevenler vardır. Müminlerin Allah'ı sevmesi ise hepsinden kuvvetlidir. Zalimler azabı gördükleri zaman, bütün kuvvetin Allah'a ait olduğunu ve Allah'ın azabının da şiddetli olduğunu keşke bilselerdi." (2/165)


 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Bu anlayışların hepsi Kuran'ın ayetlerini Kur'an bütünlüğüne ters bir şekilde yorumlayarak kendilerine delil almaya çalışmışlardır. Kuran'ı hayatlarındaki ve görüşlerindeki yanlışları değiştirmek için değil de görüşlerini desteklemek için ön plana çıkarmışlardır. Bunun için de ayetleri Kur'an'ın bütünlüğü içinde anlama yoluna gitmemişlerdir. Hatta daha da ileri giderek peygamber adına hadisler uydurmuşlardır.


işin garip tarafı nedir bilirmisin kardeşim.. hadis yok diyen sizler, biz NAHL 44'ü verince, "var ama doğruluğunu, hangi sözün hadis olsuğunu nerden bileceğiz" dersiniz!! e hani hadis yoktu..! nedir bu dakkalık çelişki........



"...Kitab'ın bir kısmına
uyuyor, bir kısmına uymuyormusunuz? Aranızda böyle yapanların karşılığı dünya hayatında rezil olmaktır, ahiret gününde de azabın en şiddetlisine onlar uğratılırlar. Allah yaptıklarınızdan gafil değildir." (2/85)


bu ayeti sizde defalarca okuyun.. acizane tavsiyemdir..!

selametle...
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Bakın şimdi size bişey anlatacağım ama çok iyi dinleyin olurmu??

Hz.Muhammed(s.a.v) efendimize peygamberlik 40 yaşında iken verilmiştir..Hayatının 40 yaşına kadar olan kısmını bozuk tevratın hükümlerine göre mi, yoksa hak din olan haniflik dinine göremi belirlemiştir??Tabiki haniflik dinine göre..Peki peygamberimiz bu süreç içerisinde hangi hükümün doğru olduğunu nerden bilebilirdi??Allah(c.c) Hira dağında ilk ayeti kerimeyi göndermeden önce kimin dinine göre haraket etmekteydi???

İşte bu noktada Hz.İbrahim'den o güne kadar gelmiş olan sünnetler devreye giriyor..Tevrat bozuk,incil bozuk,zebur bozuk peki bu durumda Kur'an-ı Kerim nail olmaya başlamadan önce neye göre ibadet etmek gerek??
Peygamberimiz(s.a.v), Hz.İbrahim(a.s)'ın sünnetlerine uyup ibadetlerini yerine getirdiyse bizde öncelikle Kur'an-ı Kerim'e tabi olmalı sonra da peygamberimizin sünnetlerini yerine getirmeliyiz...
 

kafkaskartali

New member
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
106
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
54
Konum
Almanya
Zaten Kurani Kerimi okuyan kisi genellikle helak olan kavimlerden yani peygamberlerin baslarindan gecen olaylardan bahseder.
Rabbim Teala bu kissalarla o peygamberlere itaat etmeyen kavimlerin helak oldugunu bildirir.
Mesala Lut a.s Efendimize bir kitap verilmedigi halde.Ona uymayanlar neden helak oldu acaba?
Yada Salih a.s Efendimize kitap verilmedigi halde niye uymayanlar helak oldu acaba?
Cünkü vahiy sadece ayetler degildir.
Zira Kurani Kerimin necm süresinin ilk 12 ayetini mirac olayini bilmeden izah edebilmek mümkün degildir.
Mirac ise hadislerde aciklanmistir.
Peki bu Mirac olayi ve orada görünenler yasananlar.Allahu Tealanin isra süresinde bir takim ayetlerimizi gösterelim diye.Tarif edilen ayetler nelerdir.
Bunlar Kuranda gecmez.Buda sunu bize anlatirki.Rasulullah s.a.v Efendimiz
birilerinin iddaa ettigi gibi postaci degildir.
Ona ahzab 36 geregi hüküm yetkiside verilmistir.
nisa 59,muhammed 33 gibi 100 lerce ayet geregide ona itaati Allahu Teala Hz.(c.c) leri emretmistir.Bunun sebebide Kurani en iyi anlayan Allah Rasulu s.a.v olmasidir.Yani ben simdi nasilki doktor olmaya calismam icin tip fakultesine gitmem gerektigi halde manava gidersem.Doktor olamam.
Iste tip fakultesi Allah Rasulu s.a.v iste manav bizim Kurani hakkiyla anlayamayacak kit aklimiz.
Her seyde böyledir.
Bir kisi eline japonca kitabini alip japonca ögrenmesi ile ögretmen esliginde kitapdan istifade etmesi gibi.
Her meslekde yada bir ilimde kitap oldugu gibi onu detayini aciklayan ögretmen vardir.
Bu ögretmenlerin en iyi tahsil yapmis ve en iyi ögreteni Rasulullah s.a.v Efendimizdir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
[/color][/font][/color]

işin garip tarafı nedir bilirmisin kardeşim.. hadis yok diyen sizler, biz NAHL 44'ü verince, "var ama doğruluğunu, hangi sözün hadis olsuğunu nerden bileceğiz" dersiniz!! e hani hadis yoktu..! nedir bu dakkalık çelişki........





bu ayeti sizde defalarca okuyun.. acizane tavsiyemdir..!

selametle...




Selamün Aleyküm,Selinay kardesim özür dilerim senin adina cevap yazdigim icin.


Beyyinelerle ve kitablarla; sana da bu zikri indirdik ki kendilerine indirileni nâsa anlatasın ve gerek ki tefekkür edeler

Elmalili

Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik.

Diyanet Vakfi

Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Elmalili sadelestirilmis 2


(Onları) Apaçık deliller ve kitaplarla (gönderdik) . Sana da zikri (Kur'an'ı) indirdik ki, insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler, diye.


Mevdudi


Ben buradaki hadisi cikaramadim ve yine diyorum hadisler güvenli degil cünki farzi mahal Ayete uyumlu dahi olsa orjin ayet varken yine tercih ayettir...
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Selamün Aleyküm,Selinay kardesim özür dilerim senin adina cevap yazdigim icin.


Beyyinelerle ve kitablarla; sana da bu zikri indirdik ki kendilerine indirileni nâsa anlatasın ve gerek ki tefekkür edeler

Elmalili

Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik.

Diyanet Vakfi

Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Elmalili sadelestirilmis 2


(Onları) Apaçık deliller ve kitaplarla (gönderdik) . Sana da zikri (Kur'an'ı) indirdik ki, insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler, diye.


Mevdudi


Ben buradaki hadisi cikaramadim ve yine diyorum hadisler güvenli degil cünki farzi mahal Ayete uyumlu dahi olsa orjin ayet varken yine tercih ayettir...

ben gösteriyim inş...o zaman abi..
bunlar senin verdiğin mealler..

Beyyinelerle ve kitablarla; sana da bu zikri indirdik ki kendilerine indirileni nâsa anlatasın ve gerek ki tefekkür edeler

Elmalili

Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik.

Diyanet Vakfi

Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Elmalili sadelestirilmis 2

(Onları) Apaçık deliller ve kitaplarla (gönderdik) . Sana da zikri (Kur'an'ı) indirdik ki, insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler, diye.


Mevdudi

şimdi verdiğin meallere göre bazı kelimerin altını çizdim..

anlatasın...(elmalılı)
açıklaman...(diyanet vakfı)
açıklayasın...(elmalılı sadeleştirilmiş2)
açıklayasın..(mevdudi)

peygamber "kendileri için indirileni(nahl44-mevdudi)" açıklıyor.. açıklamaktan kasıta bi kaç örneği yukarda saygıdeğer kafkaskartalı vermiştir..

sizin dediğiniz gibi açık olan bişey, neden birde açıklanma gereği duysun ki o zaman.. ayrıca peygamber postacı değildir..

bu açıklamalar senin "çıkaramadım" dediğin anlamdır abi..

şimdi yine aynı yere geldik.. yukarda hadislere uydurulmuştur denildi.. selinay tarafından.. ama sen vardır, güvenli değildir diyorsun.. varsa vardır yoksa yoktur.. ortası olmaz.. VE, varsa boşuna değildir..-ki VAR..

"necm3:O HEVASINDAN KONUŞMAZ"

selametle..


 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Zaten Kurani Kerimi okuyan kisi genellikle helak olan kavimlerden yani peygamberlerin baslarindan gecen olaylardan bahseder.
Rabbim Teala bu kissalarla o peygamberlere itaat etmeyen kavimlerin helak oldugunu bildirir.
Mesala Lut a.s Efendimize bir kitap verilmedigi halde.Ona uymayanlar neden helak oldu acaba?
Yada Salih a.s Efendimize kitap verilmedigi halde niye uymayanlar helak oldu acaba?
Cünkü vahiy sadece ayetler degildir.
Zira Kurani Kerimin necm süresinin ilk 12 ayetini mirac olayini bilmeden izah edebilmek mümkün degildir.
Mirac ise hadislerde aciklanmistir.
Peki bu Mirac olayi ve orada görünenler yasananlar.Allahu Tealanin isra süresinde bir takim ayetlerimizi gösterelim diye.Tarif edilen ayetler nelerdir.
Bunlar Kuranda gecmez.Buda sunu bize anlatirki.Rasulullah s.a.v Efendimiz
birilerinin iddaa ettigi gibi postaci degildir.


Selamün Aleyküm,hadisler Resullerin Bir kismi söyledikleri ayni Vahy katagorisindemi?Bakin Resullerden bazilarina Vahy kitab olarak gelmemistir o Resulün kavmine uyarici olarak gelmislerdir yani Evrensel olarak degil.Farz etki evrensel!!Söyle düsünmek lazim degilmi!!Eger Lut un veya Salih resulden daha fazla örnek vermek isteseydi Alemlerin Rabbi Mutlaka verirdi dikkat etmek lazimki Luttan bahsederken bir noktada Sünnetullahi gündeme getirmis nedir Escinselligin yasak oldugu yani her resul sünnetullahin birini/birkacini gündeme getirmis ama Allahin kelimesinin kemale erdigi Furkanla hepsi toplanmistir.Simdi siz kalkip Allahin Kitabina eksiklik izafe edersen sorun cok daha vahim olur nedenmi?

Müslim sahih olan, yani kesin doğru olduğu kanaatine vardığı her hadisi kitabına almadığını söyler (Müslim, 1. cilt, sayfa 28).

O zaman bu din eksiktir hemde senin dediginden dahada ileri sekilde!!!Ama Alemlerin Rabbi olan Allah öyle demiyor...

Simdi gelelim vermis oldugun Necm 12 ye istersen onuda söyle yapalim!Necm suresi 7,8,9,10,11....bu ayetlerin basina Isra suresinin birinci ayetini koyup okuyalim ne dersin?

Münezehtir o (Hâlik-i Kudret) ki, kulunu bir gece Mescid-i Haram'dan çevresini mübarek kıldığımız Mescidi Aksa'ya yürüttü. Tâ ki, O'na âyetlerimizden gösterelim. Şüphe yok ki, ancak O (Hâlik-i Kadîm)dir ve herşeyi işiten, gören.

Isra 1

Ve o en yüksek ufukta idi

Sonra yaklaştı da tedellî etti

«kabe kavseyni ev edna» oldu da( iki yay arası kadar)

Verdi kuluna verdiği vahyi

Gözün gördüğünü kalb tekzib etmedi

Şimdi siz ona o görüşüne karşı mücadele mi ediyorsunuz?

Necm 7-12

Söyle bir tevekkül etmek lazim...Illaki Vahyin disina degil birazda o Alemlerin Rabbinin devamli davet ettigi Akil ve düsünmeye calisalim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ben gösteriyim inş...o zaman abi..
bunlar senin verdiğin mealler..

Beyyinelerle ve kitablarla; sana da bu zikri indirdik ki kendilerine indirileni nâsa anlatasın ve gerek ki tefekkür edeler

Elmalili

Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik.

Diyanet Vakfi

Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Elmalili sadelestirilmis 2

(Onları) Apaçık deliller ve kitaplarla (gönderdik) . Sana da zikri (Kur'an'ı) indirdik ki, insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler, diye.


Mevdudi

şimdi verdiğin meallere göre bazı kelimerin altını çizdim..

anlatasın...(elmalılı)
açıklaman...(diyanet vakfı)
açıklayasın...(elmalılı sadeleştirilmiş2)
açıklayasın..(mevdudi)

peygamber "kendileri için indirileni(nahl44-mevdudi)" açıklıyor.. açıklamaktan kasıta bi kaç örneği yukarda saygıdeğer kafkaskartalı vermiştir..

sizin dediğiniz gibi açık olan bişey, neden birde açıklanma gereği duysun ki o zaman.. ayrıca peygamber postacı değildir..

bu açıklamalar senin "çıkaramadım" dediğin anlamdır abi..

şimdi yine aynı yere geldik.. yukarda hadislere uydurulmuştur denildi.. selinay tarafından.. ama sen vardır, güvenli değildir diyorsun.. varsa vardır yoksa yoktur.. ortası olmaz.. VE, varsa boşuna değildir..-ki VAR..

"necm3:O HEVASINDAN KONUŞMAZ"

selametle..



Selamün Aleyküm,Simdi sormak lazim neyi acikliyor?Simdi kafkasyalinin verdigi sey sence ayetlerimi tamamliyor?Eger bir kisi Resul postaci diyorsa sapikliktadir?Beni böyle bir seyle itham edeni hemen tekzip ederim.Ama surasi bir gercekki Resulün yaptigi sey sadece Alemlerin Rabbinin insanlara gönderdigi Vahyi aciklamak anlatmak bir zatiki kendi nefsinde yasamak Cünki örnektir Görevlidir ve görevini yapmaz ise nasil tehtit edildigi bizzat Kitabullahta mevcuttur.

Ben vardir demedim velevki dogru olsa dahi dedim?Orjin varken itibar edilmez dedim!!!

Necm 3 tabiki bu ayet cok önemli bir noktaya isaret ediyor!Size dahi bir aciklamadir yani simdi sizin kabul ettiginiz hadisleri dahi red ediyor"O kendi hevasindan konusmaz"diyor yani simdi icerisinde uydurmalarin dahi mevcut oldugunu sizinde kabul ettiginiz bu sözleri tekzip ediyor....
 

*mucahide*

New member
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Esselamu aleykum...
Allah razı olsun inşaAllah...
Allah(c.c.) Kur'an'da neyin ne olduğunu belirtmiş iken, onun üzerine neden başka sözler ekliyorsunuz? Sorabilir miyim? (Haşa'a) Allah(c.c.) yetersiz mi yazmış veya anlatamamış? Allah(c.c.); Faiz yiyenlerin, zina edenlerin ve büyük günahları işleyenlerin, ebedi olarak cehenneme gideceğini söylediği halde, bunlar inkar etmedikleri için, işledikleri günahları nasıl imanlı oluyorlar hala daha? Ayrıca şu 2 ayeti de unutmayalım;

Ahzab 36:
"Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır."

Mücadele 5:
"Gerçekten Allah'a ve Resûlü’ne karşı (onların koydukları sınırları tanımayıp kendileri sınır koymaya kalkışmakla) başkaldıranlar, kendilerinden öncekilerin alçaltılması gibi alçaltılmışlardır. Oysa Biz apaçık ayetler indirdik. Kafirler için küçültücü bir azap vardır."

Allah'a emanet olun inşaAllah...
 

selinay25

New member
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİSLERİN İÇİNDE NE KADAR DOĞRU OLURSA OLSUN ASLA VAHİY DEĞİLDİR VE ALLAH CC NİN DİNİNİ BAĞLAMAZ...ALLAH DAN BAŞKA İLAH YOKTUR DİNDE TEK SÖZ SAHİBİ ALLAH CC DİR..HER SALİH OLAN GÜZEL İŞLER GÜZEL SÖZLER ALLAH CC KATINDA İMAN EDENLER AÇISINDAN SEVAPTIR.HADİSLER İSLAM DİN'İ OLMADIĞI İÇİN HEPSİNİ RED EDİYORUM...ŞAH DAMARIMIN KOPMASINI İSTEMİYORUM.
,
BANA HADİSLERİ NEDEN RED ETMEMİ İSTEYEN AYETLER BUYRUN

"O sana tüm detaylarıyla bu kitabı vahyediyorken De ki ,hüküm koyucu olarak ALLAH'tan başkası mı arayacağım? (Enam 114)


“De ki:Allah hakkında yalan uyduranlar asla kurtuluşa eremezler.
- Dünyada biraz geçimlik; sonra dönüşleri yine bize olacaktır. Biz de onlara inkar etmiş olmaları sebebiyle şiddetli azabı tattıracağız.” (Yunus: 69-70)

Kıyamet suresi
Onu kur'an'ı, kavrayıp bellemek için aceleye kapılıp dilini onunla hareket ettirip-durma. (16)

Şüphesiz, onu kalbinde toplamak ve onu sana okutmak bize aittir. (17)

Şu halde, Biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. (18)

Sonra muhakkak onu açıklamak Bize aittir. (19)


BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

053-NECM SURESİ

Battığı zaman yıldıza andolsun; (1)

Sahibiniz (arkadaşınız olan peygamber) sapmadı ve azmadı. (2)

O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. (3)

O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir. (4)






HAKKA SURESİ


38-39. Hayır, görebildiklerinize ve göremediklerinize yemin ederim ki...
40. Şüphesiz o, şerefli bir elçinin sözüdür.
41. O, bir şair sözü değildir. Ne kadar az inanıyorsunuz.
42. O, kahin sözü de değildir. Ne kadar az düşünüyorsunuz.
43. Alemlerin Rabbinden indirmedir.
44. Eğer Muhammed bizim hakkımızda sözler uydurmuş olsaydı.
45. Onun gücünü kuvvetini alırdık.
46. Sonra onun şah damarını elbette keserdik.
47. Sizden hiç kimse de buna engel olamazdı.
48. Şüphesiz O, korunanlar için bir hatırlatmadır.
49. Elbette biz, biliyoruz ki içinizden yalanlayanlar vardır.
50. O kafirler için bir üzüntüdür.
51. O, kesin bir gerçektir.
52. O halde sen, yüce Rabbinin adı ile tesbih et!
İSRA

İsra-72. Her kim dünyada kör olursa, o ahirette de kördür ve daha da şaşkındır.
İsra-73. -Sana vahyettiğimizden başka bir şeyi bizim hakkımızda uydurarak neredeyse seni fitneye düşüreceklerdi. İşte o zaman seni dost edineceklerdi.
74. Eğer seni sağlam tutmamış olsaydık, az da olsa onlara meyledecektin.
75. O zaman ise, sana hayatın da ve ölümün de azabını kat kat tattırırdık. Hem de bize karşı bir yardımcı da bulamazdın.
 

kafkaskartali

New member
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
106
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
54
Konum
Almanya
Selamün Aleyküm,
ALEYKUM SELAM VE RAHMETULLAHI VE BEREKATUHU
hadisler Resullerin Bir kismi söyledikleri ayni Vahy katagorisindemi?Bakin Resullerden bazilarina Vahy kitab olarak gelmemistir o Resulün kavmine uyarici olarak gelmislerdir yani Evrensel olarak degil.Farz etki evrensel!!Söyle düsünmek lazim degilmi!!Eger Lut un veya Salih resulden daha fazla örnek vermek isteseydi Alemlerin Rabbi Mutlaka verirdi dikkat etmek lazimki Luttan bahsederken bir noktada Sünnetullahi gündeme getirmis nedir Escinselligin yasak oldugu yani her resul sünnetullahin birini/birkacini gündeme getirmis ama Allahin kelimesinin kemale erdigi Furkanla hepsi toplanmistir.Simdi siz kalkip Allahin Kitabina eksiklik izafe edersen sorun cok daha vahim olur nedenmi?
BIZIM IDDAA ETTIGIMIZ KITABULLAHIN HASA SIZIN ANLADIGINIZ ANLAMDA EKSIKLIGI DEGILDIR.MANAYI KAVRAMA NOKTASINDAKI BIZIM EKSIKLIGIMIZDIR.BIZ DIYORUZ KI AYETLERI EN IYI ACIKLAYACAK OLAN PEYGAMBERLERDIR.NITEKIM BURDA VE BASKA YERLERDEDE SÜREKLI SAHIT OLUYORUZ.AYETLERI ANLAMAK KISIDEN KISIYE DEGISIYOR.BU DURUMDA ISI NEDEN EHLINE BIRAKMIYORUZ DIYORUZ.AYNI ADAM DÜSÜNÜN YILLARIN SANATKARI MESELA MARANGOZU BIZDE DIYORUZ KI SEN CEKIL BEN YAPARIM.ISTE O ZAMAN ELIMIZI TESTEREYE KAPTIRIRIZ.10 DAKIKALIK ISIDE
5 SAAATTE YAPARIZ.YAPACAGIMIZ ISDE GEREGI GIBI OLMAZ.
YANI SUNU ANLAYAMIYORUM.KISI OKULA GIDIYOR OKUMA YAZMAYI ÖGRETMEDEN ÖGRENIYOR.BUNDAN RAHATSIZ OLMUYORDA.ALLAH RASULUNUN KURANI ÖGRETMESINDEN RAHATSIZ OLUYOR.

Müslim sahih olan, yani kesin doğru olduğu kanaatine vardığı her hadisi kitabına almadığını söyler (Müslim, 1. cilt, sayfa 28).

O zaman bu din eksiktir hemde senin dediginden dahada ileri sekilde!!!
IMAM MÜSLIMIN BÖYLE YAPMASININ SEBEBI VEBALDEN KACINMAK ICINDIR.SIZIN DEDIGINIZ GIBI HADISLERIN HEPSININ BIZE ULASMADIGI VARSAYALIM.BIZE ILETILMEYEN DOLAYI VEBAL ALTINA GIRMEYIZKI.BIZLER BILDIGIMIZDEN SORUMLUYUZ.BILMEDIGIMIZDEN DOLAYI RABBIM BIZI SORGUYA CEKERSE NIYE ÖGRENMEDIN DIYE CEKER.ÖGRENILECEK HADISDE ZATEN ULASMADIYSA RABBIM ADILDIR.


Ama Alemlerin Rabbi olan Allah öyle demiyor...

Simdi gelelim vermis oldugun Necm 12 ye istersen onuda söyle yapalim!Necm suresi 7,8,9,10,11....bu ayetlerin basina Isra suresinin birinci ayetini koyup okuyalim ne dersin?

Münezehtir o (Hâlik-i Kudret) ki, kulunu bir gece Mescid-i Haram'dan çevresini mübarek kıldığımız Mescidi Aksa'ya yürüttü. Tâ ki, O'na âyetlerimizden gösterelim. Şüphe yok ki, ancak O (Hâlik-i Kadîm)dir ve herşeyi işiten, gören.

Isra 1

Ve o en yüksek ufukta idi

Sonra yaklaştı da tedellî etti.(TEDELLI :NAZLANMA,TEVAZU,ASAGI INME,EGILME ANLAMINDADIR)
ACABA BURDAKI TEDELLI HANGISIDIR? BU 4 MANADADA AYETE UYUMLULUK SÖZ KONUSUDUR.BUNLARDAN BIRININ SECILDIGI ZAMAN MANA FARKLILASIR.ZIRA ACIKLAYICI AYETTE OLMAMASI SEBEBI ILE BUNLARDAN HERHANGI BIRINI ALAN YANLIS YAPABILIR.BU DURUMDA MIRAC HADISINI ALMAK HERKESIN ORTAK BIR ANLAYISA SAHIP OLMASINA SEBEB OLMAZMI?
OLURSA HER KONUDA ORTAK BIRLIK SAGLANMASI DEMEK BIRLIKTELIK DEMEKTIR.YANI MÜMINLERIN GÜCLÜ OLMASI DEMEKTIR.
BEN BIRINI ALDIM SIZ BASKA BIRINI ALDINIZ BASAKASI BASKASINI ALDI ORTAYA 4 AYRI MANA CIKTI.ONDAN SONRA AYNEN BURDA YAPILAN TARTISMALAR OLMAYA BASLADI.NE YAPTIK AYRILIGA DÜSTÜK.
Sura
(13)O,size dinde Nuh'a tavsiye ettiğini, sana vahyettiğimizi ve İbrahim, Musa ve İsa'ya tavsiye ettiğimizi de kanun kıldı. Şöyle ki: Dini doğru tütün ve onda ayrılığa düşmeyin. Bu davet ettiğin iş müşriklere ağır geldi. Allah, ona dilediklerini seçecek ve kendine yüz tutanları (yönelenleri) de ona hidayetle eriştirecektir.


HALBUKI BU ISI EHLINE BIRAKIRSAK BU AYETI BIZE ALLAH RASULU S.A.V EFENDIMIZ IZAH EDER NE OLUR AYRILIGA DÜSMEYIZ.
O ZAMAN ISTE MÜSLÜMANLAR GÜCLÜ OLUR.OSMANLININ ZAMANININ EN BÜYÜK GÜCÜ OLMASI.ISLAMIN ALTIN YILLARININ SEBEBI ISTE BIRLIKTELIKDIR.
BIZ ARALARIMIZDAKI MUHALIF GÖRÜSLERI NE KADAR AZALTIRSAK BU DURUMDA ALLAHU TEALA HZ.(C.C) LERININ GÖSTERMIS OLDUGU ISTIKAMETTE OLURUZ.ANCAK GÖRÜSLERIN CATISMASININ ARTMASI ANCAK FITNELERE AYRILIKLARA SEBEBIYET VERIR.BU DURUMDA HAKKIYLA KULLUK EDEMEDIGIMIZ GIBI.DÜSMAN DISARDA IKEN BIZ ICIMIZDE BIR BIRIMIZE DÜSERIZ.SU AN NASILKI IRAKTA SIALAR SÜNNILERLE CARPISIYORSA,LÜBNANLA EL FETIHLE HAMAS CARPISIYORSA.BUNUN NEDENI NEDIR SANIYORSUNUZ BU FIKIR AYRILIGININ SON DERECE ARTMIS OLMASINDANDIR.SIZIN SÖYLEDIGINIZ SEKILDE YAPARSAK BIZDE YARIN KURANI YANLIS YORUMLAYANLARLA DOGRU YORUMLADIGINI SANANLAR, ARASINDA KARGASALAR BASLAR.YADA KURANI YORUMLAYIPDA DEVLETIN YÖNETIM SEKLI SU OLMALIDIR,BASKALARININ YORUMUNA GÖRE SU OLMALIDIR.YAHUTTA SEN BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE MÜNAFIKSIN ÖBÜRÜ DERKI SENDE BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE KAFIRSIN 3. BIRISI DER SIZ IKINIZDE BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE MÜSRIKSINIZ.KAFIRLE MÜNAFIKLA,MÜSRIKLEDE MÜCADELE TEMEK GEREK.ALLAHU TEALA HZ.(C.C)LERI ÖYLE BUYURMUS.HADI AHMET BU CIHADDIR ÖLDÜR SU KAFIR FALANCAYI.ÖBÜRÜ HADI BU CIHADDIR ÖLDÜR SU FALANCAYI.KIMI ÖLDÜRÜYOR MÜSLÜMANIM DIYEN BIRINI.
HER KURAN AYETINDE BU TÜRLÜ BIR KARGASALIK YASADIGIMIZI DÜSÜNÜN.ORTAK NOKTA BULABILMEMIZ MÜMKÜN DEGILDIR.

«kabe kavseyni ev edna» oldu da( iki yay arası kadar)
BAKIN BU AYETI KERIMEDE DAHI NE DENMEK ISTEDIGINI ANLAYAMIYORUZ.IKI YAY ARASI KADAR OLAN NEDIR?
BU AYET BOSUNUNADA BILDIRILMEDIGINE GÖRE.KURANI BIR PUZZLE OLARAK DÜSÜNÜRSEK.PARCALARINDAN BIR KISMINA MANA VEREMEDIGIMIZ ICIN BÜTÜN RESIMIN MANASIDA ORTAYA CIKMIYOR.

Verdi kuluna verdiği vahyi
BURADAKI VERILEN VAHY DA DETAYLICA ACIKLANMAMIS.
ZIRA BIZE GÖRE DETAYLI DEGILDIR.ALLAH RASULU ICIN DETAYLIDIR.

Gözün gördüğünü kalb tekzib etmedi
BURADA KIM NEYI GÖRDÜDE KALBI YALANLAMADI?
ZIRA PUZZLE PARCALARINI GÖREMIYORUZ.PARCALARDAKI EKSIKLIKLERDE COGALDIKCA KURANI KERIMIN TAMAMINI ANLAMAMIZ ZANLARA KALIYOR.ORADAKI GÖREMEDIGIMIZ RESIM SU OLMALI.HADI O DEGILSE?

Şimdi siz ona o görüşüne karşı mücadele mi ediyorsunuz?
BAKIN BU AYETI KERIMEDE DAHI ALLAH RASULUNUN MIRAC MESELESINDE ONUNLA MÜCADELEMI EDIYORSUNUZ BUYURUYOR HAK TEALA HZ.(C.C) LERI.ONUN MIRACA CIKIPTA YASADIGI SEYLERI KABUL ETMEYENLER.EBU CEHILLER,EBU LEHEBLER.
YANLIS ANLAMAYIN ALLAH RIZASI ICIN HADI ONLAR KAFIRDIDE MÜCADELE EDIYORLARDI.BIZ NEYE MÜCADELE EDIYORUZ ANLAMIYORUM.NEDEN ALLAH RASULU S.A.V EFENDIMIZIN MIRACDA GÖRDÜGÜ SEYLER HAKKINDA HADISE INANMAYARAK BIR TAKIM VARSAYIMLARLA TEFSIR EDIP MÜCADELE TEMEYE KALKIYORUZ.

Necm 7-12

Söyle bir tevekkül etmek lazim...Illaki Vahyin disina degil birazda o Alemlerin devamli davet ettigi Akil ve düsünmeye calisalim...
Tabiki Allahu Teala Hz (c.c)leri bize o hazineyi akli nasip etmis:bu hazineyi kullanmamak sadece ahmaklik olur.
Bakin ben aklimi kullaniyorum.Allahu Teala Hz.(c.c)leri bize örnek olsun diye bizi dogruya ulastirsin diye Kurani Kerimi göndermis.Bu Kitap öyle bir Kitap ki
Rabbimin kelami onu en iyi anlayan ögretmene gidip elimde Kuran anlattiginida
elimdeki Kitap (Kurandan)takip ediyorum.Aklim bana bunun en kestirme ve güvenli yol oldugunu söylüyor.Biz bunu yaparken elimizden Kurani düsürmüyoruzki.Anlamaya calisiyoruz.
Simdi asil sizin söylemek istediginiz.Sadece akil ve düsünme meselesine deginelim.Ben Puzzle tamam olduktan sonra bu resme bakarim.Bu resimde anlatilmak istenen seyi anlamaya calisirim.Zira Puzzle tamam olmadan düsünmek vakit kaybi ve hatadir.Nitekim puzzlenin tamamlanmayan parcasinin ne oldugu noktasi sadece varsayimdir.Bir cok bilinmeyenli denklemin icine kendimi sürüklemis olurum.Bazen de bunu cözemem bir hocaya danisirim.Madem ki hocaya danisacam.Allah Rasulune s.a.v danisirim bu daha mantikli degilmi?
Mesela Kurani ilk olarak eline almis yada uzun zamandir okuyan birisi anlayamadigi yeri niye size yada bana danissinki.Allah Rasulu daha iyisini bilmezmi?
Iste sizinle bizim aramizdaki fark burdadir.Biz anlayamadigimiz ayetleri yani mütesabih ayetleri Allah Rasulune danisiriz.Neticede anlayamamisiz.Sizde hocaya danisirsiniz.Peki hocanin anlamasi ile Allah Rasulu s.a.v Efendimizin
anlamasi bir olurmu.Olmaz niye Orda göge yükselim bazi ayetlerin hakiki anlamlarinin gösterildigi hoca degildir.
Yani söyle düsünelim.Bir ahci var pasta yapiyor.Bunu yaparken biri seyrediyor.
Baktiki icine zehir koydu.Bu pasta birine veriliyor.Gören kiside diyorki bunda zehir var.Simdi kisinin gören kisiye hadi canim gördüysen gördün ben kendi gördügüme inanirim.Bu bir pasta pastalarda normal sartlar altinda zehir olmaz.Deyip onu yemesi nasil yanlisdir:zira biri olaya gözleriyle sahittir.Digeri ise sadece pastayi görmektedir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tabiki Allahu Teala Hz (c.c)leri bize o hazineyi akli nasip etmis:bu hazineyi kullanmamak sadece ahmaklik olur.
Bakin ben aklimi kullaniyorum.Allahu Teala Hz.(c.c)leri bize örnek olsun diye bizi dogruya ulastirsin diye Kurani Kerimi göndermis.Bu Kitap öyle bir Kitap ki
Rabbimin kelami onu en iyi anlayan ögretmene gidip elimde Kuran anlattiginida
elimdeki Kitap (Kurandan)takip ediyorum.Aklim bana bunun en kestirme ve güvenli yol oldugunu söylüyor.Biz bunu yaparken elimizden Kurani düsürmüyoruzki.Anlamaya calisiyoruz.
Simdi asil sizin söylemek istediginiz.Sadece akil ve düsünme meselesine deginelim.Ben Puzzle tamam olduktan sonra bu resme bakarim.Bu resimde anlatilmak istenen seyi anlamaya calisirim.Zira Puzzle tamam olmadan düsünmek vakit kaybi ve hatadir.Nitekim puzzlenin tamamlanmayan parcasinin ne oldugu noktasi sadece varsayimdir.Bir cok bilinmeyenli denklemin icine kendimi sürüklemis olurum.Bazen de bunu cözemem bir hocaya danisirim.Madem ki hocaya danisacam.Allah Rasulune s.a.v danisirim bu daha mantikli degilmi?
Mesela Kurani ilk olarak eline almis yada uzun zamandir okuyan birisi anlayamadigi yeri niye size yada bana danissinki.Allah Rasulu daha iyisini bilmezmi?
Iste sizinle bizim aramizdaki fark burdadir.Biz anlayamadigimiz ayetleri yani mütesabih ayetleri Allah Rasulune danisiriz.Neticede anlayamamisiz.Sizde hocaya danisirsiniz.Peki hocanin anlamasi ile Allah Rasulu s.a.v Efendimizin
anlamasi bir olurmu.Olmaz niye Orda göge yükselim bazi ayetlerin hakiki anlamlarinin gösterildigi hoca degildir.
Yani söyle düsünelim.Bir ahci var pasta yapiyor.Bunu yaparken biri seyrediyor.
Baktiki icine zehir koydu.Bu pasta birine veriliyor.Gören kiside diyorki bunda zehir var.Simdi kisinin gören kisiye hadi canim gördüysen gördün ben kendi gördügüme inanirim.Bu bir pasta pastalarda normal sartlar altinda zehir olmaz.Deyip onu yemesi nasil yanlisdir:zira biri olaya gözleriyle sahittir.Digeri ise sadece pastayi görmektedir.



Selamün Aleyküm,Iste sorunda burada yani siz anlayamayacaginiz düsünüp hemen harekete geciyorsunuz.Cok güzel ama benim anlamadigim sey Apacik ve anlasilir oldugu halde neden danisma ihtiyaci duymak.Hemde Ashabi bazi konular haric Resule sormamisken"Ayette;Sana soruyorlar "diye baslayan ayetler var yani sorsalar Hemen ayetle verilecek cevap yani onlar bir kac konu disinda sormamislar mesela;Namazi nasil kilacagiz dememisler abdesi nasil alacagiz dememisler.Simdi Resule sormaya gelince az öncede verdigim gibi Resul görevi nedeni ile bas ögretmen,En iyi uygulayici,Teblig yaparken hic bir kusur islemeden tatbiki ile danisilmasi gereken Alemlere Rahmet Resul!!!Ama hangi Resule?Bakiniz Kemale eren bir Din mevcut ve bu dini anlatan Vahyle bu isin tamamlandigini bildirmis.Ve danisilmasi gereken Resulü Kitabinda anmis nelerle örnek ise hepsini vermis,Danismak icin aradiginizi Furkanda detayiyla aciklamis ve bizzat Resulde uygulamis,Ayetle baska hangi hadise inaniyorlar diye yermis.O nedenle bizleri Resul inkarcisi olarak lanse ederken ne büyük bir iftiranin icerisine girildiginin farkinda bile degil insanlar.Resul KITABTADIR,Din KITABTADIR,Ibadet KITABTADIR,Ayrinti-detay KITABTADIR.Cünki Eksiklikten Münezzeh olan Korunmus Kitab elimizde Sadece bize düsen akili kullanip Düsünmek.Rahmana emanet ol.

Not;Puzzle yi kafanizin icerisinde oynayamayanlar disarida hep etki almislardir.Devam edecegim yukardaki aciklamalarina?

 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Edille-i Şer'iyye sistematik hale getirilmeden önce modern zamanlar vardı...
Rasulullah'ın bizzat sünneti idi kolaylaştırmak ve sevdirmek...
Nefret ettirmeyin, zorlaştırmayın diyordu...
Tam 23 yıl, vahiyle her gün değişti, değişim O'nun şiarı idi...
O vahiyle değişmiş, değiştirmişti...
O'nun vefatından sonra Dört Halife'de O'nun yolundan gittiler...
Sonra, politika girdi işin içine, hilafet ilga edildi, saltanat devri başladı...
Daha sonra Müçtehit imamlar, içtihatları ile kıyam ettiler saltanata...
Unutuldu bu kıyamlar, yerini mezhep saltanatı aldı...
Sufi'ler gidişattan rahatsız oldular, taliplilerin ahiretini kurtarmaya çalıştılar, kıyam ettiler şeytanın saltanatına...
Tarikat saltanatları kuruldu, sufi'lerin başına bir türbe konuldu...
Ümmet 73 fırka oldu...
6666 ayeti bilmeyen cahil, 72 fırkanın hafızı oldu, kendisi ehl-i sünnet velcemaat...
Rasulullah (sav) 23 yılda her gün vahiy ile değişirken mezhepler değişmez oldu...
Rasulullah (sav)'ın ashabı şaşarken, mezhepler-tarikatlar şaşmaz oldu...
Evrensel olan kuran, zaman ve mekan ile sınırlı mezheplere mahkum oldu...
Vahiy değil ama içtihatlar gündem oldu, hatta içtihatın inkarı küfür oldu...
Vahiy mi idi Allah'ın kelamı, içtihat mı, soran cehennemlik oldu...
İmam-ı Azam Ebu Hanife'de olmasa, müslümanların cümlesi kafir oldu...
Ameli iman'dan ayırdıda ümmete bir çıkış yolu oldu...
Hidayet Alemlerin Rabbi Allah'a aitti, yarım hocanın oldu!!!
İmam-ı Azam'ın olmadığı yerde, din yarım hoca ile tam hocaya kaldı!!!
Yarım hoca dinden eder mi bilmem de dinden eden çok tam hoca gördük!!!
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
39/3- İyi bil ki, halis din ancak Allah'ındır. O'ndan başka birtakım veliler tutanlar da şöyle demektedirler: "Biz onlara sadece bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz." Şüphe yok ki; Allah, onların aralarında ihtilaf edip durdukları şeyde hükmünü verecektir. Herhalde yalancı ve nankör olan kimseyi Allah hidayet etmez.

Münezehtir o (Hâlik-i Kudret) ki, kulunu bir gece Mescid-i Haram'dan çevresini mübarek kıldığımız Mescidi Aksa'ya yürüttü. Tâ ki, O'na âyetlerimizden gösterelim. Şüphe yok ki, ancak O (Hâlik-i Kadîm)dir ve herşeyi işiten, gören.


Isra 1

Ve o en yüksek ufukta idi

Sonra yaklaştı da tedellî etti.(TEDELLI :NAZLANMA,TEVAZU,ASAGI INME,EGILME ANLAMINDADIR)
ACABA BURDAKI TEDELLI HANGISIDIR? BU 4 MANADADA AYETE UYUMLULUK SÖZ KONUSUDUR.BUNLARDAN BIRININ SECILDIGI ZAMAN MANA FARKLILASIR.ZIRA ACIKLAYICI AYETTE OLMAMASI SEBEBI ILE BUNLARDAN HERHANGI BIRINI ALAN YANLIS YAPABILIR.BU DURUMDA MIRAC HADISINI ALMAK HERKESIN ORTAK BIR ANLAYISA SAHIP OLMASINA SEBEB OLMAZMI?
OLURSA HER KONUDA ORTAK BIRLIK SAGLANMASI DEMEK BIRLIKTELIK DEMEKTIR.YANI MÜMINLERIN GÜCLÜ OLMASI DEMEKTIR.
BEN BIRINI ALDIM SIZ BASKA BIRINI ALDINIZ BASAKASI BASKASINI ALDI ORTAYA 4 AYRI MANA CIKTI.ONDAN SONRA AYNEN BURDA YAPILAN TARTISMALAR OLMAYA BASLADI.NE YAPTIK AYRILIGA DÜSTÜK.
Sura
(13)
O,size dinde Nuh'a tavsiye ettiğini, sana vahyettiğimizi ve İbrahim, Musa ve İsa'ya tavsiye ettiğimizi de kanun kıldı. Şöyle ki: Dini doğru tütün ve onda ayrılığa düşmeyin. Bu davet ettiğin iş müşriklere ağır geldi. Allah, ona dilediklerini seçecek ve kendine yüz tutanları (yönelenleri) de ona hidayetle eriştirecektir.

HALBUKI BU ISI EHLINE BIRAKIRSAK BU AYETI BIZE ALLAH RASULU S.A.V EFENDIMIZ IZAH EDER NE OLUR AYRILIGA DÜSMEYIZ.
O ZAMAN ISTE MÜSLÜMANLAR GÜCLÜ OLUR.OSMANLININ ZAMANININ EN BÜYÜK GÜCÜ OLMASI.ISLAMIN ALTIN YILLARININ SEBEBI ISTE BIRLIKTELIKDIR.
BIZ ARALARIMIZDAKI MUHALIF GÖRÜSLERI NE KADAR AZALTIRSAK BU DURUMDA ALLAHU TEALA HZ.(C.C) LERININ GÖSTERMIS OLDUGU ISTIKAMETTE OLURUZ.ANCAK GÖRÜSLERIN CATISMASININ ARTMASI ANCAK FITNELERE AYRILIKLARA SEBEBIYET VERIR.BU DURUMDA HAKKIYLA KULLUK EDEMEDIGIMIZ GIBI.DÜSMAN DISARDA IKEN BIZ ICIMIZDE BIR BIRIMIZE DÜSERIZ.SU AN NASILKI IRAKTA SIALAR SÜNNILERLE CARPISIYORSA,LÜBNANLA EL FETIHLE HAMAS CARPISIYORSA.BUNUN NEDENI NEDIR SANIYORSUNUZ BU FIKIR AYRILIGININ SON DERECE ARTMIS OLMASINDANDIR.SIZIN SÖYLEDIGINIZ SEKILDE YAPARSAK BIZDE YARIN KURANI YANLIS YORUMLAYANLARLA DOGRU YORUMLADIGINI SANANLAR, ARASINDA KARGASALAR BASLAR.YADA KURANI YORUMLAYIPDA DEVLETIN YÖNETIM SEKLI SU OLMALIDIR,BASKALARININ YORUMUNA GÖRE SU OLMALIDIR.YAHUTTA SEN BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE MÜNAFIKSIN ÖBÜRÜ DERKI SENDE BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE KAFIRSIN 3. BIRISI DER SIZ IKINIZDE BENIM KURAN ANLAYISIMA GÖRE MÜSRIKSINIZ.KAFIRLE MÜNAFIKLA,MÜSRIKLEDE MÜCADELE TEMEK GEREK.ALLAHU TEALA HZ.(C.C)LERI ÖYLE BUYURMUS.HADI AHMET BU CIHADDIR ÖLDÜR SU KAFIR FALANCAYI.ÖBÜRÜ HADI BU CIHADDIR ÖLDÜR SU FALANCAYI.KIMI ÖLDÜRÜYOR MÜSLÜMANIM DIYEN BIRINI.
HER KURAN AYETINDE BU TÜRLÜ BIR KARGASALIK YASADIGIMIZI DÜSÜNÜN.ORTAK NOKTA BULABILMEMIZ MÜMKÜN DEGILDIR.

«kabe kavseyni ev edna» oldu da( iki yay arası kadar)
BAKIN BU AYETI KERIMEDE DAHI NE DENMEK ISTEDIGINI ANLAYAMIYORUZ.IKI YAY ARASI KADAR OLAN NEDIR?
BU AYET BOSUNUNADA BILDIRILMEDIGINE GÖRE.KURANI BIR PUZZLE OLARAK DÜSÜNÜRSEK.PARCALARINDAN BIR KISMINA MANA VEREMEDIGIMIZ ICIN BÜTÜN RESIMIN MANASIDA ORTAYA CIKMIYOR.

Verdi kuluna verdiği vahyi
BURADAKI VERILEN VAHY DA DETAYLICA ACIKLANMAMIS.
ZIRA BIZE GÖRE DETAYLI DEGILDIR.ALLAH RASULU ICIN DETAYLIDIR.


Gözün gördüğünü kalb tekzib etmedi
BURADA KIM NEYI GÖRDÜDE KALBI YALANLAMADI?
ZIRA PUZZLE PARCALARINI GÖREMIYORUZ.PARCALARDAKI EKSIKLIKLERDE COGALDIKCA KURANI KERIMIN TAMAMINI ANLAMAMIZ ZANLARA KALIYOR.ORADAKI GÖREMEDIGIMIZ RESIM SU OLMALI.HADI O DEGILSE?

Şimdi siz ona o görüşüne karşı mücadele mi ediyorsunuz?
BAKIN BU AYETI KERIMEDE DAHI ALLAH RASULUNUN MIRAC MESELESINDE ONUNLA MÜCADELEMI EDIYORSUNUZ BUYURUYOR HAK TEALA HZ.(C.C) LERI.ONUN MIRACA CIKIPTA YASADIGI SEYLERI KABUL ETMEYENLER.EBU CEHILLER,EBU LEHEBLER.
YANLIS ANLAMAYIN ALLAH RIZASI ICIN HADI ONLAR KAFIRDIDE MÜCADELE EDIYORLARDI.BIZ NEYE MÜCADELE EDIYORUZ ANLAMIYORUM.NEDEN ALLAH RASULU S.A.V EFENDIMIZIN MIRACDA GÖRDÜGÜ SEYLER HAKKINDA HADISE INANMAYARAK BIR TAKIM VARSAYIMLARLA TEFSIR EDIP MÜCADELE TEMEYE KALKIYORUZ.

Necm 7-12



BEN PES ETTIM SIZE KARSI INSAN ANCAK BU KADAR ALLHIN VAHYINE EKSIK-DETAYSIZ DER???????
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
HADİSLERİN İÇİNDE NE KADAR DOĞRU OLURSA OLSUN ASLA VAHİY DEĞİLDİR VE ALLAH CC NİN DİNİNİ BAĞLAMAZ...ALLAH DAN BAŞKA İLAH YOKTUR DİNDE TEK SÖZ SAHİBİ ALLAH CC DİR..HER SALİH OLAN GÜZEL İŞLER GÜZEL SÖZLER ALLAH CC KATINDA İMAN EDENLER AÇISINDAN SEVAPTIR.HADİSLER İSLAM DİN'İ OLMADIĞI İÇİN HEPSİNİ RED EDİYORUM...ŞAH DAMARIMIN KOPMASINI İSTEMİYORUM.
,
BANA HADİSLERİ NEDEN RED ETMEMİ İSTEYEN AYETLER BUYRUN

"O sana tüm detaylarıyla bu kitabı vahyediyorken De ki ,hüküm koyucu olarak ALLAH'tan başkası mı arayacağım? (Enam 114)


“De ki:Allah hakkında yalan uyduranlar asla kurtuluşa eremezler.
- Dünyada biraz geçimlik; sonra dönüşleri yine bize olacaktır. Biz de onlara inkar etmiş olmaları sebebiyle şiddetli azabı tattıracağız.” (Yunus: 69-70)

Kıyamet suresi
Onu kur'an'ı, kavrayıp bellemek için aceleye kapılıp dilini onunla hareket ettirip-durma. (16)

Şüphesiz, onu kalbinde toplamak ve onu sana okutmak bize aittir. (17)

Şu halde, Biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. (18)

Sonra muhakkak onu açıklamak Bize aittir. (19)


BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

053-NECM SURESİ

Battığı zaman yıldıza andolsun; (1)

Sahibiniz (arkadaşınız olan peygamber) sapmadı ve azmadı. (2)

O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. (3)

O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir. (4)






HAKKA SURESİ


38-39. Hayır, görebildiklerinize ve göremediklerinize yemin ederim ki...
40. Şüphesiz o, şerefli bir elçinin sözüdür.
41. O, bir şair sözü değildir. Ne kadar az inanıyorsunuz.
42. O, kahin sözü de değildir. Ne kadar az düşünüyorsunuz.
43. Alemlerin Rabbinden indirmedir.
44. Eğer Muhammed bizim hakkımızda sözler uydurmuş olsaydı.
45. Onun gücünü kuvvetini alırdık.
46. Sonra onun şah damarını elbette keserdik.
47. Sizden hiç kimse de buna engel olamazdı.
48. Şüphesiz O, korunanlar için bir hatırlatmadır.
49. Elbette biz, biliyoruz ki içinizden yalanlayanlar vardır.
50. O kafirler için bir üzüntüdür.
51. O, kesin bir gerçektir.
52. O halde sen, yüce Rabbinin adı ile tesbih et!
İSRA

İsra-72. Her kim dünyada kör olursa, o ahirette de kördür ve daha da şaşkındır.
İsra-73. -Sana vahyettiğimizden başka bir şeyi bizim hakkımızda uydurarak neredeyse seni fitneye düşüreceklerdi. İşte o zaman seni dost edineceklerdi.
74. Eğer seni sağlam tutmamış olsaydık, az da olsa onlara meyledecektin.
75. O zaman ise, sana hayatın da ve ölümün de azabını kat kat tattırırdık. Hem de bize karşı bir yardımcı da bulamazdın.


bizde neden kurandan sonra hadislere inanırız (sahih olanara)biliyormusun ayetlerde resule itaat ALLAH itaattır ondan sizin için güzel örnekler vardır seni alemlere bir rahmet bir uyarıcı olarak gönderdik resulün sözlerine itaat etmeyenin husranda oldugudur ALLAHın ve resulunun haram kıldıgını kimse helal kılamaz burada bir rusat verilmiştir vs. nice ayetlerle peygambere .s.a.v ve söylemiş oldugu sözlere inanırız çünkü peygamber s.a.v kuranın ölçüsünde konuştugu için inanırız ve bu ölçüden çıkmazlar her türlü reslune itaat ederiz ve kuranın açıklmasıda kurandır örnek zekat namaz oruç vs. gibi konulardır
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Selamün Aleyküm,Simdi sormak lazim neyi acikliyor?Simdi kafkasyalinin verdigi sey sence ayetlerimi tamamliyor?Eger bir kisi Resul postaci diyorsa sapikliktadir?Beni böyle bir seyle itham edeni hemen tekzip ederim.Ama surasi bir gercekki Resulün yaptigi sey sadece Alemlerin Rabbinin insanlara gönderdigi Vahyi aciklamak anlatmak bir zatiki kendi nefsinde yasamak Cünki örnektir Görevlidir ve görevini yapmaz ise nasil tehtit edildigi bizzat Kitabullahta mevcuttur.

Ben vardir demedim velevki dogru olsa dahi dedim?Orjin varken itibar edilmez dedim!!!

Necm 3 tabiki bu ayet cok önemli bir noktaya isaret ediyor!Size dahi bir aciklamadir yani simdi sizin kabul ettiginiz hadisleri dahi red ediyor"O kendi hevasindan konusmaz"diyor yani simdi icerisinde uydurmalarin dahi mevcut oldugunu sizinde kabul ettiginiz bu sözleri tekzip ediyor....

ayetleri tamamlıyor gibi bi ifade kabul edilebilir ifade değildir.. ayetler zaten tamdır.. ben ayete göre, hatta senin verdiğin meallere göre de bunu gösterdim.. senin ağzında resule postacı çıkmaz.. aslında kimse bunu diyemez..ancak bakalım fikir nasıl..:"hadisler yoktur.. resul ayetleri getirdi, o kadar... sünnet yoktur.. ve resul öldü.."

şimdi bu fikirlerden sen ne anlıyorsun abi?? dediklerinizden, resulün işlevinin artık tamamlandığı anlamı çıkmıyormu?? peki resulün işlevi tamamlandı ise artık o nedir? zamanında gelmiş, gönderileni vermiş ve gitmiş... işte bu fikir, böyle bi tabire sebep oluyor..

bak abi senin kullandığın cümleyi veriyorum..

alıntı;Resulün yaptigi sey sadece Alemlerin Rabbinin insanlara gönderdigi Vahyi aciklamak anlatmak ..

zaten, hadis diyince biz vahiyden farklı, onun dışında bağımsız gibi mi diyoruz.. senin cümlen bile doğruluyor bizi abi..

alttarafta selinay yazmış.. daha önce yazanlarda oldu.. ve yine selinay bi konusunda hadisle örnek vermişti.. şimdi, hadis varmıdır? yokmudur? sen yok diyorsan selinayı savunamazsın abi.vardiyorsanda yukarda yok dediğini ima ediyorsun.. tek kelimelik cevap: var mı?? yok mu??

ve evet..NECM SURESİ 3.ayet..
bizim dediklerimi delillendiriyor.. biz hadisler vahyin açıklaması derken, bak hadislerin uydurma olanlarını örnek göstererek hadis yoktur demeyi çürütüyor.. vardır.. ayet zaten açık.!!

bizde diyoruz ki, hadis adı altında uydurma sözler vardır.. ama bu toptan yok demek değildir.. hadis yoktur derken, uydurulmuş, dine ters bi kaç sözü hadis işte böyledir mantığıyla getirmek yanlıştır.. bunuda ben tekzip ederim..

selametle abi...
 

CeRiR-üL MeHDi

New member
Katılım
8 Nis 2007
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Peygamberimiz yaklaşık 23 yıllık mücadele döneminde, Allah'ın dinini tebliğ ederek Kur'an'ın öngördüğü bir toplumu oluşturmuştur. Fakat daha sonra "henüz kalplerinde imanın tam oluşmadığı"(49/14) insanların gayretleri ve Müslümanların diğer milletlerle kaynaşmalarının sonucu olarak, İslam safiyetini yavaş yavaş kaybederek yerine genellikle bid'at ve hurafelerden oluşan bir din anlayışı hakim olmuştur.

Son 2-3 mısra kulağımı tırmaladı...

Metin genel olark çok güzel...Deneme tarzı ve güzel bir dille yazılmış...

Ancak buyrulurki bir orduyu bir bölüğü yüzünden suçlamayın...

İnşallah anlatabilmişimdir.
 

kafkaskartali

New member
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
106
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
54
Konum
Almanya
BEN PES ETTIM SIZE KARSI INSAN ANCAK BU KADAR ALLHIN VAHYINE EKSIK-DETAYSIZ DER???????
Bu ne bicim bir iftiradir.
metin mete´isimli üyeden Alıntı
Selamün Aleyküm,
ALEYKUM SELAM VE RAHMETULLAHI VE BEREKATUHU
hadisler Resullerin Bir kismi söyledikleri ayni Vahy katagorisindemi?Bakin Resullerden bazilarina Vahy kitab olarak gelmemistir o Resulün kavmine uyarici olarak gelmislerdir yani Evrensel olarak degil.Farz etki evrensel!!Söyle düsünmek lazim degilmi!!Eger Lut un veya Salih resulden daha fazla örnek vermek isteseydi Alemlerin Rabbi Mutlaka verirdi dikkat etmek lazimki Luttan bahsederken bir noktada Sünnetullahi gündeme getirmis nedir Escinselligin yasak oldugu yani her resul sünnetullahin birini/birkacini gündeme getirmis ama Allahin kelimesinin kemale erdigi Furkanla hepsi toplanmistir.Simdi siz kalkip Allahin Kitabina eksiklik izafe edersen sorun cok daha vahim olur nedenmi?
BIZIM IDDAA ETTIGIMIZ KITABULLAHIN HASA SIZIN ANLADIGINIZ ANLAMDA EKSIKLIGI DEGILDIR.MANAYI KAVRAMA NOKTASINDAKI BIZIM EKSIKLIGIMIZDIR.BIZ DIYORUZ KI AYETLERI EN IYI ACIKLAYACAK OLAN PEYGAMBERLERDIR.NITEKIM BURDA VE BASKA YERLERDEDE SÜREKLI SAHIT OLUYORUZ.AYETLERI ANLAMAK KISIDEN KISIYE DEGISIYOR.BU DURUMDA ISI NEDEN EHLINE BIRAKMIYORUZ DIYORUZ.AYNI ADAM DÜSÜNÜN YILLARIN SANATKARI MESELA MARANGOZU BIZDE DIYORUZ KI SEN CEKIL BEN YAPARIM.ISTE O ZAMAN ELIMIZI TESTEREYE KAPTIRIRIZ.10 DAKIKALIK ISIDE
5 SAAATTE YAPARIZ.YAPACAGIMIZ ISDE GEREGI GIBI OLMAZ.
YANI SUNU ANLAYAMIYORUM.KISI OKULA GIDIYOR OKUMA YAZMAYI ÖGRETMEDEN ÖGRENIYOR.BUNDAN RAHATSIZ OLMUYORDA.ALLAH RASULUNUN KURANI ÖGRETMESINDEN RAHATSIZ OLUYOR.


Biz burda bu Kuranin eksikligi degil bizim anlama noktamizdaki eksikligi demisiz.
Siz ise iftira ediyorsunuz.
Benim bu yazdigimdan Kuran eksiktir manasimi cikar.
Bu nasil bir zihniyettir.
Insanca güzel güzel müzakere edecekseniz edin.Yok amaciniz birilerine iftira etmekse bunu müzakere altinda yapmayin.
Bizim size her hangi bir sözümüz olmamis.Sizde bize bu konuda soru sormusuz bizde iyi niyetle cevap vermisiz.
Su yaptiginiz iddaaya bakin.
Siz öyle anlamak istiyorsaniz.
Hic kimse size bir sey anlatamaz.
buradaki arkadaslara soruyorum bizim yazdiklarimizdak Kuran Eksikdir ifadesi cikarmi? Hatta bunu anket yapmak gerek.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
saygıdeğer kafkaskartalı ..
tam ayrım noktası bu işte..
hadis var demek, Kuran eksik demek(-haşa-)miş gibi anlaşılıyor.. eksik olmadığı ayete sabitken bunu diyen dinden çıkmazda ne olur..???

konuyu,senin yazılarıdaokudum.. hayır.. Kuran eksiktir gibi bi ifade sözkonusu bile değil.. metin abi yanlış anlıyorsun..böyle bi ifade edecek bimüslüman yoktur...!!

selametle..
 

kafkaskartali

New member
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
106
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
54
Konum
Almanya
Bu konuyla ilgili anket de acilmistir zaten oradan insanlar bunu degerlendirsin insaAllah.
 
Üst Alt