Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

De ki, ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın her güzel isim O'nundur

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
O Allah ki, ortağı ve benzeri olmayan bir Allahtır.
Hiç bir varlığa benzemez, hiç bir varlık da kendisine benzemez.
Her şeye her şeyden yakın, insana ise şah damarından daha yakındır.

O'nun zatı cisimlere benzemediği gibi, yakınlığı da cisimlerin yakınlığına benzemez.
Zatı yarattığı varlıklara benzemediği gibi, sıfatları da mahlukatın vasıflarına benzemez.

Ayeti Kerimede: En yüce vasıflar Allahındır. ( Nahl: 60)
Alemlerin Rabbi olan Allahın şanı ne kadar yücedir. (Araf: 54)
Her cihetten Tektir.
Varlığının başlangıcı yoktur.
Varlığı daimidir nihayete ermez.

İradesini yerleştirmek ve kudretini göstermek için her şeyi sonradan yoktan var etti.
Yoksa ihtiyacı için değil.
O samettir, hiç kimseye muhtaç değildir, herkes O'na muhtaçtır.
Zaman kendisini hudutlandıramadığı gibi. mekan da kendisini ihata edemez.

O'nun mekanı yoktur, bütün mekanlar O'nda mekandır.
Her yerde hazır, kullarının her haline nazırdır.

Zaman ve mekanı yaratmadan önce O var idi.
O'nları yaratmadan önce nasıl idiyse, yarattıktan sonra da aynıdır.
Evvel O, ahir o, Zahir O, Bâtın O...
Ayeti kerime:
Habibim ! Kullarım sana beni sorunca haber ver ki, ben onlara yakınım. (Bakara: 186)
O bize bizden yekın, fakat mahluk olduğumuz için bizim O'nun (Ehadiyet) haline
dair hiç bir bilgimiz yoktur.

Meselâ bir usta masa vesaire bir şeyler yapar, yaptığı şeyler ise gözle görülür,
bir ustanın elinden çıktığı belli olur.
Usta yaptığı şeyleri bilir, fakat yapılan şeyler yapanı bilebilir mi?

Bizi yaratan O'dur.
Bizde fevkalde bir sanat var mükemmel bir ustanın elinden çıktığımız belli.
Fakat bizim O'ndan hiç haberimiz yok.
H.z ALLAH kendi zatına dair hiç bir bilgi vermemiştir.
İnsanlar O'nun (Ehadiyet) haline hiç bir zaman vakıf olamazlar.
Akıl, vehim, fikir, havas ve kıyas.. gibi idrak kabiliyetleri ile bir kesafet
halindedirler.
O ise Lâtiftir.
Kesif bir varlık, Lâtif olan Hazreti Allah'ın Ehadiyet halini idrak edemez.
Kendisini ancak kendisi bilir.
İnsanı yoktan var etti.
Sayılması imkansız olan çeşit çeşit nimetler verdi.
Onu kendi mülkünde yaşatıyor her işini görüyor her ihtiyacını gideriyor.

Öyle bir ALLAH ki, dilekler çoğaldıkça ihsan ve keremi de çoğalıyor.
Hacetler arttıkça inam ve ikramı da artıyor.
İyilik ve güzellikleri bitmez tükenmez.
Ayeti kerime:
Kim Allaha sımsıkı sarılırsa, muhakkak ki o doğru bir yola iletilmiştir.(Al-i İmran: 101)
Allaha sarılın O sizin Mevlânızdır. (Hacc: 78)

H.z. Allah c.c cümlemizi zatına has bir kul, Habibine Ümmet etsin İnşaallah.

Kardeşler ilgimi çekti sizinle paylaşmak istedim.
(kaynak eser)
Sözler ve notlar: cilt, 2, saife 10, Ömer öngüt Efendi
---------------------------------------------------
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Allah razı olsun da parantez içine koyulmuş ve müellifin kendi yorumu olduğu anlaşılan Ehadiyet haline hiç bir zaman vakıf olunmaması kısımını anlamadım. "Ehadiyet" yerinde "Zatı" olması lazım değil midir?

Zira, Allah Ehadiyeti itibari ile yarattığı her şeyin yanında Zat, isim ve sıfatları ile bulunarak birliğini göstermektedir.

Zaten Allah'ın muradı Ehadiyetine vakıf olmamızdır. Taki Zatının birliği anlaşılsın. Sıfatları ve isimleri bilinsin.

Bu halde bundan kastınız nedir?


İnsanlar O'nun (Ehadiyet) haline hiç bir zaman vakıf olamazlar.
Akıl, vehim, fikir, havas ve kıyas.. gibi idrak kabiliyetleri ile bir kesafet
halindedirler.
O ise Lâtiftir.
Kesif bir varlık, Lâtif olan Hazreti Allah'ın Ehadiyet halini idrak edemez.
Kendisini ancak kendisi bilir.



Muhterem kardeşim Meva: Renkli yerde gereken izahat muhterem
müellif tarafından yapılmış ben şahsen başka bir yoruma gerek
görmüyorum.
 

Kalpteniman

New member
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
589
Tepkime puanı
587
Puanları
0
Web sitesi
www.kalpteniman.com
Allah Ehadiyet ile Zatına ait sıfat ve esmasını bildirmek istiyor. Zira, Vahdaniyeti ihata edecek bir göz ancak kainat büyüklüğünde olmak lazımdır. Onu idraki zihin istiap etmez. Akıl yol bulamaz.
İşte bunun için Ehadiyet ile her bir mahlukta Vahdaniyetini gösteren küçük küçük sikkeler var. Teşbihte hata olmasın, Ehadiyet Vahdaniyetin insan nazarına küçültülmüş halidir. Zira, Vahdaniyet, Allah'ın varlığını ve birliğini gösteren esma ve sıfatların umum mahluktta bütün olarak tecelli ve tezahürüdür. Ehadiyet ise cüzdeki tecellisidir.

Mesela, insan kainattaki intizamı bütün olarak idrak edemez. Dünyanın intizamına bakar, görür ki bir yörünge üzerinde sevk ediliyor. Der "o zaman bütün kainat bir yörüngede deveran ediyor. Demek umumi bir intizam var. İntizam varsa hakimiyet mutlak ve ammdır. Hakimiyet ise istiklaliyeti, infiradı gerektirir ve gayrın müdahalesini red eder. Demek Ferd, Hakim ve Adl olan bir zat var.

İşte bir Ehadiyet sikkesi ile Allah'ın ism-i azamına ulaştık.

Evet, insan veya zişuur, zevilhayat umum mahlukat Allah'ın Zatının halini , Vahdaniyetini anlamak ve idrakten uzaktır. Benzeri, misli, denki, zıddı yoktur. Zıddı ve benzeri olmayınca idrak ve fehm ve hatta görmek mümkün olmaz.

Sonsuz Nur ancak zıddı olan karanlık ile görünür. Mesela, uzay karanlık olmasa bir Şems-ü Şümus ile aydınlatılsa Güneşimiz gözükmezdi.

Bu yüzden biz Allah'ı ancak sıfat(misal) ve efali ile aklımıza yaklaştırabiliriz.
Deriz şu tohumun Sahib'i, Malik'i, Sani'i, Halık'ı kimse umum tohumların Sahib'i,Malik'i, Sani'i ve Halık'ı odur. Tohum kimin ise ağacın sahibi de odur. Ağacın sahibi ancak baharın, baharın sahibi zeminin, zeminin sahibi arzın, arzın sahibi umum kainatın sahibi olabilir.

Yada aciz bir yavruya umulmadık bir yerden nezih bir çeşmeden süt veren merhamet sahibi kimse umum rızka muhtaçların rızkını verip merhamet eden odur.

Madem bütün muhtaçların rızkını tam zamanında , geciktirmeden veren bir Zat var. Demek umum eşyaya ve mahlukata sözü geçmesi lazımdır. Taki bulut, yağmur sözünü dinlesin, muhtaçların imadına yetişsin. Madem umuma sözü geçiyor demek Vahid'dir, Ehaddir, hem Rab'tir, terbiye ediyor. Ortağı yoktur. Bağımsızdır. Gayrın müdahalesi yoktur. vehakeza.

İşte Ehadiyet sikkeleri bu ve bunun gibi tefekkürlere kapı açmaktadır.
Muhabbetle


H.Z. Allah c.c. O'nun azametini duyuran yorumlarınızdan dolayı sizden razı
olsun kardeşim h.z. Allah adedinizi arttırsın imanınızı kemal derecesine
çıkarsın inşaallah. selametle kal kardeşim...
 
Üst Alt