Dar-ül Harp de faiz alınabilmektedir. Küfür diyarında yaşayan müslümanlar bu konuda nasıl davranmalı
Bir mü’min, dâr-ül-harpte yâni küfür diyarında bulunsa, ücretinden kanunen kesilen, yahut bir mecburiyet tahtında bankaya yatırdığı paraların faizini alabilir. Zira bu faizi almaması düşmanını kuvvetlendirme mânâsına gelecektir.
Madem ki, dâr-ül-harbde faiz almak câiz, hikmeti de “küfür ehlini kuvvetlendirmemektir”, o halde şöyle düşünmek gerekmez mi:
“Ben paramı mecburiyet olmaksızın bu küfür diyarındaki bir bankada tutarsam onları maddeten desteklemiş olurum; bana verecekleri cüz’î bir faiz, sonucu fazla değiştirmez.”
İslâm âleminin bugün düştüğü zillet ve perişanlıkta, yatırıma aktarılmayıp batının bankalarında faize yatırılan Müslüman sermayesinin büyük payı vardır.
Bir mü’min, dâr-ül-harpte yâni küfür diyarında bulunsa, ücretinden kanunen kesilen, yahut bir mecburiyet tahtında bankaya yatırdığı paraların faizini alabilir. Zira bu faizi almaması düşmanını kuvvetlendirme mânâsına gelecektir.
Madem ki, dâr-ül-harbde faiz almak câiz, hikmeti de “küfür ehlini kuvvetlendirmemektir”, o halde şöyle düşünmek gerekmez mi:
“Ben paramı mecburiyet olmaksızın bu küfür diyarındaki bir bankada tutarsam onları maddeten desteklemiş olurum; bana verecekleri cüz’î bir faiz, sonucu fazla değiştirmez.”
İslâm âleminin bugün düştüğü zillet ve perişanlıkta, yatırıma aktarılmayıp batının bankalarında faize yatırılan Müslüman sermayesinin büyük payı vardır.