Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Cin Nedir?

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Allah'a ibadet etmek için (Zariyat Suresi, 56) , Ateşten yaratılan (Hicr Suresi, 27) , güçleri sınırlı (Rahman Suresi, 33-35) , kalplere vesvese, Şüphe düşüren (Nas Suresi, 4-6) Allah tarafından yaratılan varlıklardır.

Şeytan da onlardandır. (Kehf Suresi, 50)
...

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Allah'a ibadet etmek için (Zariyat Suresi, 56) , Ateşten yaratılan (Hicr Suresi, 27) , güçleri sınırlı (Rahman Suresi, 33-35) , kalplere vesvese, Şüphe düşüren (Nas Suresi, 4-6) Allah tarafından yaratılan varlıklardır.

Şeytan da onlardandır. (Kehf Suresi, 50)
...

selametle..


Selamün Aleyküm,Ben bir soruyla cevap vereyim;Seytan cinmidir Melekmidir?Buna bir kendi görüsünü veya inancini yazarsan devam edelim Insallah...
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
A.Selam abi.

Şeytan melek olur mu? Bilinmeyen desen belki. Arapçada cin kelimesinin anlamı belki kapsıyordur ama Melekler farklı şeytan farklı.

Şeytan Cin'lerdendir.

Kehf Suresi 50.
Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da İblis'i ve soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne kötü bir değişmedir. (Elmalılı Hamdi Yazır)

....

Hani, biz meleklere "Âdem'e secde edin" demiştik de İblis dışında hepsi secde etmişti. İblis, cinlerdendi. Kendi Rabbinin emrine ters düştü. Şimdi siz, benim beri yanımdan, onu ve onun soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Hem de onlar sizin düşmanınızken. Zalimler için ne kötü bir değiştirmedir bu! (Yaşar Nuri Öztürk)

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ama Mehmedim asagidaki ayetleri bir okursan ve verdigim diger numaralarla karsilastirdiginda nasil uyumlu oldugunu göreceksin....

Saffât; 158: Onlar, Allah ile cinler arasında bir soy bağı (nesep) kurdular.

Oysa ant olsun, cinler de onların gerçekten hazır bulundurulacaklarını

bilmişlerdir.


En’âm; 100: Ve Cinleri Allah’a ortak koştular. Oysa onları da O yaratmıştır.

Bir de bilgisizce O’na oğullar ve kızlar yakıştırdılar.

O ise nitelendirdikleri şeylerden yücedir /uzaktır.

Sebe; 41: Melekler derler ki: “Sen yücesin, bizim velimiz sensin, onlar değil.

Hayır, onlar cinlere tapmaktaydı ve çoğu onlara iman etmişlerdi.

Bu üç ayette “cinler” sözcüğü ile kastedilen “melekler”dir. Çünkü biz, Nahl; 57, Necm; 21, Saffat; 149, 153, Zühruf; 16, Tur; 39 ayetlerinden biliyoruz ki müşrikler, Allah ile melekler arasında soy bağı kurmuşlar, Allah’ın kızları olarak melekleri görmüşler ve Allah yerine meleklere tapmışlardır. Yani Kur’an, Allah’a ortak koşulan melekleri, Saffat; 158, En’âm; 100 ve Sebe; 41’de “cinn” olarak ifade etmiştir.

Simdi tekrardan soruma geceyim;Seytanlar cinmidir,Melekmidir?...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Ama Mehmedim asagidaki ayetleri bir okursan ve verdigim diger numaralarla karsilastirdiginda nasil uyumlu oldugunu göreceksin....

Saffât; 158: Onlar, Allah ile cinler arasında bir soy bağı (nesep) kurdular.

Oysa ant olsun, cinler de onların gerçekten hazır bulundurulacaklarını

bilmişlerdir.


En’âm; 100: Ve Cinleri Allah’a ortak koştular. Oysa onları da O yaratmıştır.

Bir de bilgisizce O’na oğullar ve kızlar yakıştırdılar.

O ise nitelendirdikleri şeylerden yücedir /uzaktır.

Sebe; 41: Melekler derler ki: “Sen yücesin, bizim velimiz sensin, onlar değil.

Hayır, onlar cinlere tapmaktaydı ve çoğu onlara iman etmişlerdi.

Bu üç ayette “cinler” sözcüğü ile kastedilen “melekler”dir. Çünkü biz, Nahl; 57, Necm; 21, Saffat; 149, 153, Zühruf; 16, Tur; 39 ayetlerinden biliyoruz ki müşrikler, Allah ile melekler arasında soy bağı kurmuşlar, Allah’ın kızları olarak melekleri görmüşler ve Allah yerine meleklere tapmışlardır. Yani Kur’an, Allah’a ortak koşulan melekleri, Saffat; 158, En’âm; 100 ve Sebe; 41’de “cinn” olarak ifade etmiştir.

Simdi tekrardan soruma geceyim;Seytanlar cinmidir,Melekmidir?...


Hakki Yilmaz beyin yazisina ihtiyac duymadan direk Kurana basvurulmuyor sanirim:)

Araciya ne lüzum var Kuran acikken ama Hakki yilmaz ne güzel ayetlerle örneklendirmis anlatmis degil mi:)

Bence en güzel cevap Mehmet hocamin yazdigi ayette anlatilmak isteneni diger ayetlerle göstereyim.

Kehf Suresi 50.
Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da İblis'i ve soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne kötü bir değişmedir. (Elmalılı Hamdi Yazır)

Araf Suresi 11-12. ayetler
Sizi Biz yarattık, sonra size şekil verdik. Peşinden de meleklere: "Haydi, hürmet için secde edin Âdem'e!" dedik. Onların hepsi hemen secde ettiler, yalnız İblis dayattı. Secde edenlerden olmadı.
Allah buyurdu: "Söyle bakayım, Sana emrettiğim halde, secde etmene mani nedir?" İblis: "Ben ondan daha üstünüm; çünkü Sen beni ateşten, onu ise bir çamur parçasından yarattın."

Hicr Suresi 26-27

Biz insanı kara çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattık.

Cinleri de daha önce, zehirli ateşten yaratmıştık.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Abi öncelikle sen Melek=Şeytan=Cin mi diyorsun? Anlamadım.
...
Bunun dışındaysa ben yukarda yazmıştım zaten.

Şeytan melek olur mu? Bilinmeyen desen belki. Arapçada cin kelimesinin anlamı belki kapsıyordur ama Melekler farklı şeytan farklı.

Burada Cin kelimesi; Şeytan ve Melekleri de içine alan bi anlamda kullanılmış. Ama sen Şeytan cin midir Melek midir, diyorsun. Şeytan Cin'dir, Melek değil. Verdiğin ayetler "Cin" kelimesinin, Melekleri ve Şeytanları içine alan, bilinmeyenler mahiyetinde olduğunu gösteren kelimeler. Yani cin kapsar şeytan ve melek :) Bu da matematik tanımı. ; ))
Ki bu zaten Kehf Suresi 50.Ayette de açıkça belirtilmiştir.

Ama yok sen Şeytan=Melek diyorsan onu yaz.
...
Şeytan'ın Melekten farkını belirten Ayetleri istersen asıyım abi:

Melekler Allah'ın emirlerini kusursuz yerine getirirler. Buna delil ayetlerden bazıları şunlar:

21/26-27: ...Melekler lütuflandırılmış kullardır. Onlar Allah'ın sözünün önüne geçemezler. Hep O'nun emri ile hareket ederler.

6/61: ... Birinize ölüm geldiğinde elçilerimiz onun canını alırlar. Onlar, vazifede kusur etmezler.

66/6: Ateşin başında çok katı, çok sert Allah'ın kendilerine buyurduğuna karşı gelmeyen ve emredildiklerini yapan melekler vardır.


Ama Şeytan'ın Allah'ın emrine uymadığını yine Kuran bize bildiriyor.:

Kehf Suresi 50.
Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. ...(Elmalılı Hamdi Yazır)
...
Yani abi Melekler ve Şeytanın farkını Ayetlerden açıkça görmek mümkün. Ki daha yazmadığım çok ayet var.

...
Şimdi benim bi sorum var :
Cin diye bir kavram var mıdır yok mudur, sorusuna sen ne diyorsun? Cin bilinmeyen, insan mı demek? Mesela senin yan komşunu ben tanımıyorum, bu adam benim için CİN mi yani? Bu manada mı bilinmeyen demek senin anladığın? Bunu konuşalım.

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi öncelikle sen Melek=Şeytan=Cin mi diyorsun? Anlamadım.
...
Bunun dışındaysa ben yukarda yazmıştım zaten.



Burada Cin kelimesi; Şeytan ve Melekleri de içine alan bi anlamda kullanılmış. Ama sen Şeytan cin midir Melek midir, diyorsun. Şeytan Cin'dir, Melek değil. Verdiğin ayetler "Cin" kelimesinin, Melekleri ve Şeytanları içine alan, bilinmeyenler mahiyetinde olduğunu gösteren kelimeler. Yani cin kapsar şeytan ve melek :) Bu da matematik tanımı. ; ))
Ki bu zaten Kehf Suresi 50.Ayette de açıkça belirtilmiştir.

Ama yok sen Şeytan=Melek diyorsan onu yaz.
...
Şeytan'ın Melekten farkını belirten Ayetleri istersen asıyım abi:

Melekler Allah'ın emirlerini kusursuz yerine getirirler. Buna delil ayetlerden bazıları şunlar:

21/26-27: ...Melekler lütuflandırılmış kullardır. Onlar Allah'ın sözünün önüne geçemezler. Hep O'nun emri ile hareket ederler.

6/61: ... Birinize ölüm geldiğinde elçilerimiz onun canını alırlar. Onlar, vazifede kusur etmezler.

66/6: Ateşin başında çok katı, çok sert Allah'ın kendilerine buyurduğuna karşı gelmeyen ve emredildiklerini yapan melekler vardır.


Ama Şeytan'ın Allah'ın emrine uymadığını yine Kuran bize bildiriyor.:

Kehf Suresi 50.
Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. ...(Elmalılı Hamdi Yazır)
...
Yani abi Melekler ve Şeytanın farkını Ayetlerden açıkça görmek mümkün. Ki daha yazmadığım çok ayet var.

...
Şimdi benim bi sorum var :
Cin diye bir kavram var mıdır yok mudur, sorusuna sen ne diyorsun? Cin bilinmeyen, insan mı demek? Mesela senin yan komşunu ben tanımıyorum, bu adam benim için CİN mi yani? Bu manada mı bilinmeyen demek senin anladığın? Bunu konuşalım.

selametle..


O zaman söyle diyeyim;Allah Melekleri secdeye davet etiginde neden Seytan icabet etmedi veya neden Seytan ordaydi davet Meleklere degilmiydi?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hakki Yilmaz beyin yazisina ihtiyac duymadan direk Kurana basvurulmuyor sanirim:)

Araciya ne lüzum var Kuran acikken ama Hakki yilmaz ne güzel ayetlerle örneklendirmis anlatmis degil mi:)

Bence en güzel cevap Mehmet hocamin yazdigi ayette anlatilmak isteneni diger ayetlerle göstereyim.

Kehf Suresi 50.
Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: "Âdem'e secde edin!" demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da İblis'i ve soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne kötü bir değişmedir. (Elmalılı Hamdi Yazır)

Araf Suresi 11-12. ayetler
Sizi Biz yarattık, sonra size şekil verdik. Peşinden de meleklere: "Haydi, hürmet için secde edin Âdem'e!" dedik. Onların hepsi hemen secde ettiler, yalnız İblis dayattı. Secde edenlerden olmadı.
Allah buyurdu: "Söyle bakayım, Sana emrettiğim halde, secde etmene mani nedir?" İblis: "Ben ondan daha üstünüm; çünkü Sen beni ateşten, onu ise bir çamur parçasından yarattın."

Hicr Suresi 26-27

Biz insanı kara çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattık.

Cinleri de daha önce, zehirli ateşten yaratmıştık.

Simdilerde nedense hep moda olmus,Verecek cevap olmayinca üslup ve alinti yapilan yerler elestiriliyor?Yukarida verdigim cevabi ayniyla sana;Davet Meleklere ise neden Seytan oraya geldide secde etmedi?
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Yukarda verdiğim ayetlerde farkları gayet net Metin abi. Melekler Sorgusuz emirlere itaat ederken (En'am 61 / Tahrim 6 .. ), İblis etmiyor (Kehf 50). İtaat etmeyişinin nedenine gelince yine Kuran'da Allah bize İblis'in dilinden bunu bildiriyor (Araf 12 / Sad 76)
...
Madem kelimeden gidiyoruz. Bi kaç soruda benden : )

1-) Kehf 50. Ayetin devamında diyor ki " İblis cinlerdendi ". Burada İblis'i ayrı olarak, Allah onun; Ne, kim, kimlerden olduğunu ayrıca ifade ediyor. İblis Cinlerdendi diyor. Peki madem Melek ve Şeytan aynı, neden burada İblis'in bi nevi soyu, kökeni ayrıca belirtiliyor? Melekler içinde Cinlerden di denmesi lazım? Ama denmemiş, sadece iblis için denmiş ??? Neden ? ?

2-) Metin abi CİN nedir?

3-) Hala sana göre Şeytan ve Melek aynı ise benim verdiğim ayetleri de açıklayarak izah et. Buyur..

NOT: Bayramın mübare olsun abi. Bayramlaşmadık henüz biz heralde :)

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Yukarda verdiğim ayetlerde farkları gayet net Metin abi. Melekler Sorgusuz emirlere itaat ederken (En'am 61 / Tahrim 6 .. ), İblis etmiyor (Kehf 50). İtaat etmeyişinin nedenine gelince yine Kuran'da Allah bize İblis'in dilinden bunu bildiriyor (Araf 12 / Sad 76)
...
Madem kelimeden gidiyoruz. Bi kaç soruda benden : )

1-) Kehf 50. Ayetin devamında diyor ki " İblis cinlerdendi ". Burada İblis'i ayrı olarak, Allah onun; Ne, kim, kimlerden olduğunu ayrıca ifade ediyor. İblis Cinlerdendi diyor. Peki madem Melek ve Şeytan aynı, neden burada İblis'in bi nevi soyu, kökeni ayrıca belirtiliyor? Melekler içinde Cinlerden di denmesi lazım? Ama denmemiş, sadece iblis için denmiş ??? Neden ? ?

2-) Metin abi CİN nedir?

3-) Hala sana göre Şeytan ve Melek aynı ise benim verdiğim ayetleri de açıklayarak izah et. Buyur..

NOT: Bayramın mübare olsun abi. Bayramlaşmadık henüz biz heralde :)

selametle..

1-Evet neden Cinde davet edilmis dedim ve bekliyorum cevabi...

2-
Kur’an’da cinn:

“Cinn” sözcüğü Kur’an’da; melekler için, İblis için ve kendileri görülse de kimlikleri açıkça belli olmayan kişiler için kullanılmıştır,

Sözlük anlami;

“İnsanın beş duyusuyla kavrayamadığı, algılanamayan, ama somut veya soyut, varlığı kesin olan güçler”

3-
Simdi sen benim soruma bir cevap verirsen devam etmek daha kolay olacak böyle evirip cevirip ayni yere gelmek olmuyor Mehmedim,Bayraminda mübarek olsun Insallah...

 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Abi ne diyorsun. Ne evirip çevirmesi... Ben ne biliyorsam onu yazarım. Kopyala yapıştır değil. Alıntı değil .. eksiğiyle gediğiyle.. Aynı yerdeysek eğer başlıktan uzaklaştığımızdandır..
Ben sana tanım vermiyorum, buyur yaz diyorum. Konuyu açarken Cin budur demedim, Cin nedir? dedim. Ne ise onu istiyorum senin gözünde..

...

Konuya gelince, iblis neden orada bilmiyorum. Sadece ayete bakrak diyorum ki, farkı zaten ayette yazılmış. Allah, meleklerden ayırarak "O cinlerdendi" demiş. Neden orada olduğunu ve neden Allah'ın bu farkı belirttiğini sen buyur ?

2.soruma verdiğin cevapta demişsin ki;“Cinn” sözcüğü Kur’an’da; melekler için, İblis için..." Burada; aynı ise "melekler" ve "İblis" diye neden ayırdın?

Şimdi Cin varlığı kesin güç ise, bunu tanımla senin görüşlerinle.. Net olarak. Ne anlamalıyız Cin diyince? Böyle teorik tanım istemiyorum. Bana örneklerle yaz.

Ayrıca dün okuduğum bir yazıda farkettim ki, Kehf 50. Ayette şöyle bi ifade var: "...Şimdi siz, beni bırakıp da İblis'i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz?..."

İblis'in nesli.. Yani soyundan bahsediyor. Yani buradan Meleklerinde soyu olduğunu anlamak lazım aynı ise.. Sen ne anlıyorsun?
...

selametle..
 
Son düzenleme:

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ana Britannica`da “düşünce” maddesinin karşısında yazan şu sözleri dikkatle okumakta yarar vardır:



“Psikanalize göre, `birincil süreç düşüncesi` bilinç dışı ve sözcük ötesi bir süreçtir. Yani sözcüklerle simgeselleşmemiştir. Örneğin bir isteğin bir insanı baskı altında bırakması sözcüklere dökülemez. Bu düşünce türünde karşıtlar bir arada bulunabilir; böyle düşünce mantık kurallarına uymaz, zaman ve yer tanımaz, neden-sonuç bağıntısı taşımaz ve bütünüyle haz ilkesi doğrultusunda gerçeklikle bağıntısı olmayan bir biçimde gelişebilir. Oysa `ikincil süreç düşüncesi` gerçeklik ilkesine bağlı olarak dış nesnelerin gerçekliğini gözetir, söze dökülür, dil ve mantık kurallarına uyum gösterir.” (Cilt: 11 s: 20)


Bu açıklamalardan anlıyoruz ki insan, kendisinde var olan akıl, irade, bellek, dikkat, merak, korku, düşünce gibi zihinsel melekeleri (güçleri) arasında, sadece düşünce melekesi üzerinde tam kontrole sahip değildir. Yani `birincil süreç düşüncesi` adı verilen düşünme; bilinç dışı, insanın kontrol edemediği bir melekedir.

20:115 Andolsun, bundan önce biz Âdeme (cennetteki ağacın meyvesinden yeme, diye) emrettik. O ise bunu unutuverdi. Biz onda bir kararlılık bulmadık.

20:116 Hani meleklere, Âdem için saygı ile eğilin demiştik de, İblisten başka melekler hemen saygı ile eğilmişler; İblis bundan kaçınmıştı.




38:71 Hani, Rabbin meleklere şöyle demişti: Muhakkak ben çamurdan bir insan yaratacağım

38:72 Onu şekillendirip içine ruhumdan üflediğim zaman onun için saygı ile eğilin

38:73 Derken bütün melekler topluca saygı ile eğildiler.

38:74 Ancak İblis eğilmedi. O büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu.



15:28,29 Hani Rabbin meleklere, Ben kuru bir çamurdan, şekillendirilmiş balçıktan bir insan yaratacağım. Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman, onun için hemen saygı ile eğilin demişti.

15:30 Bunun üzerine bütün melekler saygı ile eğildiler.

15:31 Ancak İblis, saygı ile eğilenlerle beraber olmaktan kaçındı.

Diyanet cevirisi...


İblis, melektir tamam ama melek nedir?Iblis Cinlerden O zaman cin nedir?

Acaba ilk verilen aciklamayla nasil bir iliskisi olabilir?
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Abi yazıda ayetlerden anlaşılmak istenen mana hak gibi verilmiş. Ama verilen meallerden ben de kendi anlamak istediğimi çıkarabilirim. Bu bişey ifade etmez kusura bakma.
...

Tek kelimeyle Melek ve İblis düşünce/irade mi diyorsun? İyi ve Kötü.

Cin ise bilinmeyen. Senin düşüncen/iraden bilinmeyendir hem bunu kapsar hem tüm bilinmeyenleri. Bunu mu anlamalıyız?
...

Birde ben seninle münazara edeyim abi. Senin ifadelerinle. Başkasıyla değil.
...

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi yazıda ayetlerden anlaşılmak istenen mana hak gibi verilmiş. Ama verilen meallerden ben de kendi anlamak istediğimi çıkarabilirim. Bu bişey ifade etmez kusura bakma.
...

Tek kelimeyle Melek ve İblis düşünce/irade mi diyorsun? İyi ve Kötü.

Cin ise bilinmeyen. Senin düşüncen/iraden bilinmeyendir hem bunu kapsar hem tüm bilinmeyenleri. Bunu mu anlamalıyız?
...

Birde ben seninle münazara edeyim abi. Senin ifadelerinle. Başkasıyla değil.
...

selametle..

Ben yorum yapmadim,Sen yaptin.Evet simdi sen ne anladin onuda yazki anladigin cihetten gidelim.Bana soruyorsun"düsünce/irade"diye ben böyle bir sey hala söylemedim.Hele zamani var bende söylerim eger öyle söylerse Ayetler...
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Metin abi gel senle siyasete atılalım. :)
...

Senin dediklerinden bu yorumu haliyle bu yazılarından çıkarmadım, ama son cümlemdeki gibi alıntı yerine göre çıkardım.

Verdiğin ayetlere göre benim dediklerimin zıddı oluyor sanki. Ama diyorum ki, o ayetlerden bende anlamak istediğimi anlayabilirim. Mesela; 20:116 Hani meleklere, Âdem için saygı ile eğilin demiştik de, İblisten başka melekler hemen saygı ile eğilmişler; İblis bundan kaçınmıştı.

Yeşil renge boyadığın "İblisten başka melekler" kısmını sen, Ahmetten başka erkekler diye anlıyor ve ahmetide içine katıyorsun, ben de diyebilirim ki, ayşeden başka erkekler demek bu. Yani Ayşe bayan, ötekiler erkek. Örnek biraz garip ama demek istediğim anlaşılsın diye yazdım.

Benim istediğim şu: Biz Britanica ya da Hakkı beye gitmeden oturalım okuyalım. Yok öyle olmayacaksa ben de yazayım buraya uzun uzun yazılar. Ama bunu istemiyorum.

Devam edeceğim inş.. bunları yanlışlıkla yollamışım..
 
Son düzenleme:

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Hani sen yukarda demiştin ya evirip çevirmeden diye. Tam onu istiyorum. Teorik tanım değil, pratik tanım istiyorum. Ben yazdım, senin dilinle yorum bile yaptım.

Cin vardır. Onlarında dünyaları vardır. Onlarda hesap verecekler. Onlardan da hesap sorulacak. Belli güçleri vardır.

Şeytan Cinlerdendir. Cinler hesap verecek ve şeytan cehenneme atılacak ise, cinlerin iyi ve kötüleri var demektir.

Meleklere gelince, Allah onların emirlere kusursuz itaat ettiklerini bildiriyor. Onlar kusursuz itaat ederler. Ve bir ayette İblis ile ayrımlarından bahsediyor Allah. O zaman bunları bir olmaları nasıl mümkün?

İşte anladığım cin, melek, şeytan ayrımı..

.....

selametle..
 
Son düzenleme:

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
İNS ve CİNN : Cinn konusu kapsamı içerisinde, hassas ve Kur’ân'ı doğru anlamak için çok önemli bir nokta. Bu mesele “ins” ve “cinn” sözcüklerinin “ins ve cinn” şeklinde bir arada ve bir takım hâlinde kullanılmasıdır. Bu birleşik ifade genellikle “İnsanlar ve Cinler” olarak çevrilmektedir. Hâlbuki bu birleşik ifadelerde sözcüklerin anlamı farklılaşmakta, başkalaşmakta ve zenginleşmektedir.

Mesela;

1.Mağrib [batı] ve meşrik [doğu] sözcükleri, “batı-doğu” şeklinde söylendiğinde anlam, sadece iki yönü kapsamaz, bütün yönleri kapsar. Örnek olarak Müzzemmil sûresinin 9. âyetinde “Rabbu’l-meşrikı ve’l-mağribi [Doğunun, Batının Rabbi]” ifadesi, sadece doğu ile batıyı anlatmayıp tüm yönleri ve mekânları ifade etmektedir. Bu da “Allah her yerin Rabbidir” demektir. Bu iki sözcüklü birleşik ifade ile ilgili diğer örnekler şunlardır:
Nur 35, Bakara 115, 142, 177, Şuara 28, Rahmân 17.

2.Dünya ve âhiret sözcükleri beraber söylendikleri zaman “her yer ve her zaman” anlamını ifade eder. Bu sözcükler ile ilgili Kur’ân âyetleri şunlardır:
Bakara 217, 220, Âl-i Imran 22, 45, 56, Nisa 134, Tövbe 69, 74, Yunus 64, Yusuf 101, Hacc 15, Nur 14, 19, 23 ve Ahzab 57.

3.Yaş, kurusözcükleri beraberce kullanıldıkları zaman “her şey, her ne varsa” anlamını içerir. Örneğin En'âm sûresinin 59. âyetindeki “… Yaş ve kuru hiçbir şey yok ki, apaçık bir kitapta bulunmasın” ifadesi sadece yaşı ve kuruyu değil, canlı veya cansız her şeyi ifade etmektedir.

4.Sabah, akşam sözcükleri de Kur’ân'da farklı ifadeler içinde sıkça yer almakta ve “daima, her zaman” anlamına gelmektedir. Bu sözcükler ile ilgili âyetler de şunlardır:
A'râf 205, Ra'd 15, Nur 36, Mümin 46, 55, En'âm 52, Kehf 28, Meryem 11, 62, Fetih 9, Furkan 5, Ahzab 42, İnsan 25, Âl-i Imran 41.

Görüldüğü gibi, birbirinin zıt anlamlısı olan sözcükler birlikte bir kalıp hâlinde kullanıldığında, kalıbın anlamı sözcüklerin özel anlamlarından farklılaşmakta, zenginleşmektedir.

Konumuz olan “ins ve cinn” kalıbında da durum aynıdır. Kalıbı oluşturan sözcüklerin anlamlarına bakıldığında, “cinn”in algılanamayan varlık, “ins”in ise algılanabilen varlık olması dolayısıyla, “cinn” ve “ins” sözcüklerinin birbirlerinin karşıtı olan sözcükler olduğu görülmektedir.

Bu karşıtlık, “insan” ve “cin”in yaratılışları konusunda bizi bilgilendiren Kur’ân âyetlerinde de görülmektedir:

O, insanı [görünen, bilinen varlıkları] pişmiş çamur gibi kuru balçıktan [değişken bir maddeden] yarattı. Ve cannı ateşin dumansızından [enerjiden] yarattı. Rahmân; 14, 15.

Ve hiç kuşkusuz biz, insanı [görünen, bilinen varlıkları] çınlayan kilden, işlenebilen çamurdan [halden hale giren bir maddeden] yarattık. Ve cannı daha önce, en ince delikten bile geçebilen yakıcı bir esintinin ateşinden [engel tanımayan enerjiden] yaratmıştık.
Hicr; 26, 27.

Öyleyse âyetlerdeki “cann ateşten yaratılmıştır” ifadesinin anlamı, “elektrik, manyetik dalgalar, şua gibi gözükmez güçler enerjiden yaratılmıştır” demektir. “İnsan topraktan yaratılmıştır” demenin anlamı da “beş duyuyla hissedilebilen, bilinen, görünen, tanıdık, ilişki kurulabilen, kaybolmayan, sürekli ortada duran varlıklar maddeden yaratılmıştır” demektir.

Anlamlarının birbirlerine zıt olduğunu gördüğümüz “ins” ve “cinn” sözcükleri, birlikte bir kalıp hâlinde kullanıldıklarında, “gördüğünüz-görmediğiniz, bildiğiniz-bilmediğiniz, tanıdığınız-tanımadığınız, yani herkes ve her şey” anlamına gelmektedir. Bunun Kur’ân’daki örnekleri ise şunlardır:

Ben, cinn ve insi [herkesi] yalnızca, bana ibâdet/kulluk etsinler diye yarattım.

Zariyat; 56.

De ki: “İns ve cinn [herkes] , bu Kur’ân'ın bir benzerini ortaya koymak için bir araya gelseler ve birbirlerine yardımcı olsalar, yine de, onun benzerini, ortaya koyamazlar.”

İsra; 88.

Oysa biz, insanların ve cinlerin [herkesin] Allah'a karşı asla yalan söylemeyeceklerini sanmıştık.

Cinn; 5.

Ey cinn ve ins toplulukları, eğer göklerin ve yerin bucaklarından aşıp geçmeye güç yetirebilirseniz, hemen aşın; ancak sultan/üstün bir güç olmadan aşamazsınız.


Rahmân; 33.

Orada daha önce ins ve cinn dokunmamış [hiç kimse tarafından el ve göz değdirilmemiş], bakışlarını eşine dikmiş eşler vardır.


Rahmân; 56.

Bu konudaki diğer örnekler şunlardır:
En'âm 112, 130, A'râf 38, 179, Fussilet 25, 29, Ahkâf 18, Neml 17, Rahmân 39, 74, Nâss 6, Hûd 119 ve Secde 13

Kuranda Cinn sözcüğü "Melekler", "iblis" ve -kendilerine görülse de- kimlikleri açıkca belli olmayan kişiler için kullanılmıştır.

Cinn suresinde; özellikle surenin ilk bölümünde , Mekke'ye dışarıdan gelen bir grup yabancının Kuran dinledikleri, dinledikleri Kurandan etkilendikleri, inanmış olarak yurtlarına dönüp Kuran'dan öğrendikleri gerçekleri ve eski inançlarının çürüklüğünü kendi halklarına anlattıkları anlatılmaktadır.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Rahman Suresi 15:"Cin" i de dumansız,yalın bir ateşten yarattı.

Bu ayet apaçıktır. Tevil dahi istemiyor. Allah insanı topraktan cini ise dumansız ateşten yarattı. Bu ayet rağmına cini melek görmek veya bir düşünce gibi bir şey görmek bazılarının yaptığı gibi insandan bir kvim görmek en ufak bir ifade ile Ayeti inkardır.

İnsanın maddesi toprak, cinin ise ateştir.

Zaten cin nevi olan İblis ilk materyalisttir. Maddesi toprak olan insandan sebebsiz yere kendini üstün görerek isyan etti.

vesselam


Ayeti inkarmi?Sana göre degilmi bu yorum DUHA?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Metin Mete Abi, vallahi ben hangi kaideye uyacağımı şaşırdım. Ben bir ayete tevil yapıyorum, "hayır" diyorsun "zahir manasına göre değerlendir. Kur'an apaçık bir kitabtır."

Sonra bir ayetin zahir manasına göre değerlendiriyorum "hayır diyorsun öyle anlamamak lazım, Filan kelimenin filan manası var. Aslında şu denmek istenmiş" diyerek tevili atlayıp tefsir yapıyorsun. Bir şeyin adının değişmesi aslını değiştirmez. Senin yaptığın iş tefsirdir. Adını değiştirmiş olmak onun tefsir olmaktan kurtarmaz.

Şimdi Rahman suresi diyor "Cin" i de dumansız,yalın bir ateşten yarattı" Bu ayette tevil yapmıyorum. Zahir manasına göre bakıyor ve diyorum "Cin dumansız ateşten bir hayattar mahluktur"

Şimdi bu ayete tevil ve yorum yapılır mı? Yapılırsa niye ve nasıl bir tevil yapılır?



Ne tevili DUHA?Cinn ne demek oldugunu aciklarsan uyacagim bu meale...Cünki Cin anlam olarak ne sekilde kullanilmis Kuranda?Bunu vermedikmi DUHA?Yani en azindan kendi inancimi vermedimmi?Aslinda bu demek istenmis diyoruz cünki Arapcanin kullanis sekline göre ve Ayetlerin diger ayetlere olan bagi ile..Vermedikmi diger ayetleri?
 
Üst Alt