Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Cemaat ve Tarikatlarda Eğitim Metodu..

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
CEMAAT VE TARİKATLARDA EĞİTİM METODU...

Geleneksel tarikat geleneğinde eğitim, zikir ve rabıta merkezlidir. Allah’ın isimleri ve dualarla birlikte artık gelenekselleşmiş sayı ve sistemde söylenmesi şeklinde devam eder.

Zikir bireysel ve grupsal olarak yapılmaktadır. Grupsal olarak yapılanlarda ilahilerle birlikte söylenir. Birey sürekli olarak anlamını bilip veya çoğunlukla bilmediği terennümlerle içsel kontrol ve Allah’a yakınlaşma emelindedir.

Belirlenen bir tarih ve saatte, kişilerin dua talepleri göz önüne alınarak ortak dua seansları düzenlenmektedir.

Tarikatlarda diğer önemli eğitim metodu rabıtadır. Rabıta şeyh ile mürid arasında oluşturulan gaybi bir bağdır. Mürid şeyhinin adını ve şeceresini ezberler. Günün belli vakitlerinde O’nun adını anar.

İş ve sıkıntılarında yardım edeceğini, günahlara karşı koruncağını düşünür. Metafizik bir ilişki içerisinde şeyhin müritlerine yardımı ve desteğinin olacağını umar.

Tarikatlarda temelde eğitim metodu sözlü temelde devam eder. Müritler şeyhlerinin veya şeyhlerinin vekillerinin sohbetlerini dinlerler. Temel bilgilenme metodları bu sohbetlerdir.

Sohbetlerde itikadi ve ahlak konuları merkezinde söylemler şekillenir. Bu sohbetlerde şeyhlerin menkıbevi hayatları, göstermiş oldukları mucizevi hatıraları sohbetlerde gündeme gelir.

Şeyhinin birebir sohbetlerini çoğu bilmez. Şeyhi ile buluşması sadece maddi bir görüntü ve buna bağlı olarak kurgulanan etki ile şekillenir. Sözlü kültür olarak ve ritüelleştirilmiş bir tarzda uygulamaya devam edilir.

Gelenekselleşmiş bir halde kuşaktan kuşağa aktarılır. Sözlü sohbet kültüründe bir tartışmaya yer yoktur. Konuşmacı olan şeyh veya vekil sohbetini yapar. Dinleyiciler kapabilecekleri dersleri almakla yükümlüdürler.

Eğitim süreçlerinde teknolojik imkânlar kullanılmaya başlanmıştır. Birçok tarikatın radyo ve televizyonu bulunmaktadır. Şeyh öğretilerini radyo ve televizyonlar üzerinden müritlerine mesaj olarak paylaşır.

Aynı şekilde basın olarak hassaten dergiler ön plana çıkmaya başlamıştır. Her tarikat desteklediği dergilerle müntesiplerini eğitmeye gayret etmektedir. Görsel ve kâğıt olarak üst kalitede olan dergilerde sosyal ve bireysel konular temelinde yayın yapılmaktadır.

Tarikatlarda eğitilmek istenen nefistir. Nefis terbiyesi tüm eğitim çabalarının merkezindedir. Kişinin ev, çevre ve iş hayatında nefsanî taleplerin dışına çıkarak bir kişilik oluşturması hedeflenir. Varlık âlemindeki diğer nesne ve unsurlar uygulama alanı içinde yer almazlar. Bu nefis terbiyesinin kendi içinde değişik makamları ve aşamaları bulunur.

Tarikat şeyhlerinin yazmış olduğu dua, zikir ve sohbetler temel yazılı eğitim metinleridir. Bu metinler rivayet- nakil temellidir. Peygamber, sahabe ve önceki şeyhlerin hayatlarındaki bazı olayların rivayetleri bulunur.

Yorum ve tevil neredeyse yoktur. Fıkhi ve diğer dini meselelerde yeni bakış açıları hoş görülmez. Müritlerin farklı kitap ve kaynaklardan beslenmesi çok tehlikeli olarak izah edilir.

Cemaat yapıları modern dönemde oluşturdukları yapılanma olarak farklılıklar içerir. Cumhuriyetin kuruluşundan sonra oluşan baskılara karşı birer toplumsal refleks olarak ortaya çıkmışlardır.

Said Nursi, Süleyman Hilmi Tunahan vb. gibi önderliklerle başlayan süreç kendi içerisinde dönüşerek cemaat yapılanmalarına dönüşmüşlerdir. Bu cemaatler daha sonra tarikatlardan farklı olarak kendilerine has eğitim anlayışları geliştirmişlerdir.

http://www.islamiarastirmalar.com/upload/pdf/c5f3144984eaeaa.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

karaca

New member
Katılım
15 May 2012
Mesajlar
43
Tepkime puanı
0
Puanları
0
siz hiç medrese eğitimi görmemiş duymamışsınız, tarikat dersanelerinde bi sürü dini eğitim var o zikir fikir işleri sadece görüneni
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hem tarikat, hem cemaat. Her ikisi de gerek geçmişte ve gerekse bu gün; güzel ve hayırlı örnekleri olmakla tasvip edilmeyen biçimlerde olanları da vardır. Yekden yaftalamak acziyet olur. Hüküm verilirken safahatları, delilleri, emareleri alânen ortaya konup hükümlendirilmeli ki kayda değsin. Acaba ilahiyatçıların Kur'an Arabçasını medrese hocalarından öğrendiklerini/ders aldıklarını bilirmisiniz?..
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Hem tarikat, hem cemaat. Her ikisi de gerek geçmişte ve gerekse bu gün; güzel ve hayırlı örnekleri olmakla tasvip edilmeyen biçimlerde olanları da vardır. Yekden yaftalamak acziyet olur. Hüküm verilirken safahatları, delilleri, emareleri alânen ortaya konup hükümlendirilmeli ki kayda değsin. Acaba ilahiyatçıların Kur'an Arabçasını medrese hocalarından öğrendiklerini/ders aldıklarını bilirmisiniz?..



Başlıktaki yazı '' Eğitim nMetodu''ndan bahsediyor.. Metod'un ne olduğunu bilmeyen kişiler
burada karakucak eleştiri yapmaya çalışıyor. Orta çağ eğitim metodunu, modern bilimsel üniversite
eğitiminden neredeyse üstün göstermeye çalışıyorlar....

Orta çağda dini eğitim , dini bilgileri üstün düzeyde olan Mesela İmamı Azam gibi hocaların,
dini eğitim almak isteyen kişileri (ki bunlar 50-100 kişiyi geçmez ) etrafına alıp dini bilgileri
anlatması, yani sadece sözel anlatımla yapılan bir eğitim sistemidir...

Aradan asırlar geçmiş her alanda olduğu gibi dini eğitim alanında da öok büyük gelişmeler olmuş
ve bu gün dini eğitim üniversitelerde verilir duruma gelmiştir...

Ünüversitede yapılan eğitimin ne olduğu konusunda bir fikir vermek için ilahiyat fakültelerinden birinin
ilim dalları konusundaki dağılımına bir bakın böyle bir sistemin eski sistemle mukayesesini
yapabilmenize belki yardımı dokunur....



[h=2]
icon1.png
İlahiyat Fakülteleri Bilim Dalları...[/h]
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ANABİLİM DALLARI:


A. Temel İslam Bilimleri Bölümü
1. Tefsir Anabilim Dalı
2. Hadis Anabilim Dalı
3. Kelâm Anabilim Dalı
4. İslam Hukuku Anabilim Dalı
5. İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı
6. Tasavvuf Anabilim Dalı
7. Arap Dili ve Belâğatı Anabilim Dalı
8. Kur’ân Okuma ve Kıraat İlmi Anabilim Dalı
B. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
1. Felsefe Tarihi Anabilim Dalı
2. İslam Felsefesi Anabilim Dalı
3. Din Felsefesi Anabilim Dalı
4. Mantık Anabilim Dalı
5. Dinler Tarihi Anabilim Dalı
6. Din Sosyolojisi Anabilim Dalı
7. Din Psikolojisi Anabilim Dalı
8. Din Eğitimi Anabilim Dalı
C. İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü
1. İslam Tarihi Anabilim Dalı
2. Türk-İslam Sanatları Anabilim Dalı
3. Türk-İslam Edebiyatı Anabilim Dalı
4. Türk Din Musikisi Anabilim Dalı
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ

Profesörler

ACAR, Halil Ibrahim
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Prof. Dr.

AĞIRMAN, Mustafa
İslam Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

AKTAN, Hamza
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ATALAY, Orhan
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

AYDIN, Ibrahim Hakkı
İslam Felsefesi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

BAKTIR, Mustafa
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Prof. Dr.

BAŞÇI, Vahdettin
Din Felsefesi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

BAYRAKTAR, Ibrahim
Hadis Anabilim Dalı
Prof. Dr.

CEBECİ, Lütfullah
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ÇELİK, Ahmet
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

DALKIRAN, Sayın
İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

DEMİR, Şehmus
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

EROĞLU, Ali
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

GÖZÜBENLİ, Beşir
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Prof. Dr.

GÜLLÜCE, Veysel
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

HACIMÜFTÜOĞLU, Nasrullah
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

İŞCAN, Mehmet Zeki
İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

KARACA, Faruk
Din Psikolojisi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

KILIÇ, Sadık
Tefsir Anabilim Dalı
Prof. Dr.

KÖK, Bahattin
İslam Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

OKCU, Naci
Türk İslam Edebiyatı Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ÖZDEN, Hacı Ömer
Felsefe Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ÖZKAN, Ali Rafet
Dinler Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ÖZLER, Mevlüt
Kelam Anabilim Dalı
Prof. Dr.

PALABIYIK, Muhammet Hanefi
İslam Tarihi Anabilim Dalı
Prof. Dr.

TÜLÜCE, Süleyman
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Prof. Dr.

YAYLALI, Davut
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Prof. Dr.

YILDIRIM, Arif
Kelam Anabilim Dalı
Prof. Dr.

ÖZPEKMEZ, Oğuz

Prof. Dr.


Doçentler
BEKİRYAZICI, Eyüp
İslam Felsefesi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

BİLGİZ, Musa
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

COŞKUN, Selçuk
Hadis Anabilim Dalı
Doç. Dr.

ÇAĞIL, Necdet
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

ÇELİK, Abbas
Doç. Dr.
ÇELİK, Isa
Tasavvuf Anabilim Dalı
Doç. Dr.

DAĞ, Mehmet
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

ELMALI, Osman
Felsefe Tarihi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

GÜLLÜCE, Hüseyin
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

GÜNDOĞDU, Cengiz
Tasavvuf Anabilim Dalı
Doç. Dr.

İMAMOĞLU, Tuncay
Din Felsefesi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

KOÇ, Bozkurt
Din Psikolojisi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

KÖSE, Murtaza
Doç. Dr.
OKÇU, Abdulmecit
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

ÖGE, Sinan
Kelam Anabilim Dalı
Doç. Dr.

POLAT, Fazlı
Din Sosyolojisi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

POLAT, Kemal
Dinler Tarihi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

SANCAK, Yusuf
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Doç. Dr.

TANÇ, Halil ıbrahim
Doç. Dr.
YATKIN, Nihat
Doç. Dr.
YAZOĞLU, Ruhattin
Din Felsefesi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

YILDIRIM, Zeki
Tefsir Anabilim Dalı
Doç. Dr.

YILMAZ, Ibrahim
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Doç. Dr.

YILMAZ, Abdulkadir
Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı
Doç. Dr.

Yardımcı Doçentler

ADIGÜZEL, Mehmet
Tefsir Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

BAKAN, Tevhit
Hadis Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
BAŞARAN, Orhan
Türk İslam Edebiyatı Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
ÇELİK, Yusuf
Tefsir Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
DEMİR, Ismail
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

GÜNEŞ, Ahmet
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
KAYA, Mustafa
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

KUMBASAR, Hacı Murat
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

ÖZÇELİK, Harun
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

ŞİMŞEK, Eyüp
Din Eğitimi Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

TETİK, Necati
Tefsir Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
ULU, Arif
Hadis Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

YAZICI, Muhammet
Kelam Anabilim Dalı
Yrd.
Doç. Dr.
YILMAZ, Hasan
Tefsir Anabilim Dalı
Yrd. Doç. Dr.

YILMAZ, Ali
Yrd. Doç. Dr.
Öğretim Görevlileri

AKDAĞ, Rahmi
Din Sosyolojisi Anabilim Dalı
Öğr. Gör.

KOYUNCU, Zeynep
Türk İslam Edebiyatı Anabilim Dalı
Öğr. Gör.

SELİMOĞLU, Mehmet Necati
Öğr. Gör.
Araştırma Görevlileri

BİLEN, Yusuf
Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı
Araş. Gör.

YILMAZ, Macid
Din Eğitimi Anabilim Dalı
Araş. Gör.


Okutmanlar

KALIN, Faiz
Tefsir Anabilim Dalı
Okutman

KALKANDELEN, Ayşe Hilal
Türk İslam Edebiyatı Anabilim Dalı
Okutman

KÖROĞLU, Mehmet
Arap Dili ve Belagati Anabilim Dalı
Okutman

VURAL, Muammer
İslam Hukuku Anabilim Dalı
Okutman



Uzmanlar

ESKİYAPAR, Hayrettin
Türk Din Musikisi Anabilim Dalı
Uzman
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Başlıktaki yazı '' Eğitim nMetodu''ndan bahsediyor.. Metod'un ne olduğunu bilmeyen kişiler
burada karakucak eleştiri yapmaya çalışıyor. Orta çağ eğitim metodunu, modern bilimsel üniversite
eğitiminden neredeyse üstün göstermeye çalışıyorlar....

Orta çağda dini eğitim , dini bilgileri üstün düzeyde olan Mesela İmamı Azam gibi hocaların,
dini eğitim almak isteyen kişileri (ki bunlar 50-100 kişiyi geçmez ) etrafına alıp dini bilgileri
anlatması, yani sadece sözel anlatımla yapılan bir eğitim sistemidir...

Aradan asırlar geçmiş her alanda olduğu gibi dini eğitim alanında da öok büyük gelişmeler olmuş
ve bu gün dini eğitim üniversitelerde verilir duruma gelmiştir...

Ünüversitede yapılan eğitimin ne olduğu konusunda bir fikir vermek için ilahiyat fakültelerinden birinin
ilim dalları konusundaki dağılımına bir bakın böyle bir sistemin eski sistemle mukayesesini
yapabilmenize belki yardımı dokunur....


Ha karakucak eleştiri, ha greko romen ? Tercih güreşenin ama karakucak bizim tarzımız greko romen ise ismi ile müsemma...

Şunu unutmayın ki, bu gün ilahiyat fakültelerinin tüm bilim dalları o ortaçağ bilgileri üzerine kuruludur. Ayrıca sadece sözel olduğu iddianız sadece bilgisizliğinizden kaynaklanmaktadır.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Ha karakucak eleştiri, ha greko romen ? Tercih güreşenin ama karakucak bizim tarzımız greko romen ise ismi ile müsemma...

Şunu unutmayın ki, bu gün ilahiyat fakültelerinin tüm bilim dalları o ortaçağ bilgileri üzerine kuruludur. Ayrıca sadece sözel olduğu iddianız sadece bilgisizliğinizden kaynaklanmaktadır.



Buyurun....
Siz de bir medresenin ilim dalları listesini ve öğretim yapan kişilerin listesini veriverin....??

Buyurun size bir üniversite eğitim görevlisinin yaptığı çalışmalar ve araştırmalar...
Sizde bir medrese mensubunun çalışma ve araştırma listesini veriverin....???


EJDER OKUMUŞ, Doç. Dr.

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Din Sosyolojisi Anabilim Dalı
Dokuz Eylül Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İzmir, Türkiye
e-mail: [email protected]


EĞİTİM:
Doktora. Felsefe ve Din Bilimleri, Din Sosyolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 1999
Tez: Osmanlı Devleti’nde Tanzimat Dönemi Din-Devlet İlişkisi

Y. Lisans. Din Sosyolojisi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 1995,
Tez: Kur’an’da Toplumsal Çöküş’ün Nedenleri

Lisans. İlahiyat Fakültesi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 1988
Tez:Kur’an’da Kur’an

DENEYİMLER:
09/2007-…… Doçent, Din Sosyolojisi, İlahiyat Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye

06/2007-09/2007 Enstitü Yönetim Kurulu Üyeliği, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye (Başlama tarihi: 28.06.2007)

05/2007-09/2007 Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

02/2007-04/2007 Visiting Researcher, Department of Political Science, University of Nevada, Las Vegas, USA

11/2004-09/2007 Başkan, Felsefe ve Din Bilimleri, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

11/2004-09/2007 Başkan, Din Sosyolojisi Anabilim Dalı, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

01/2004-11/2004 Visiting Professor, Philosophy and Religious Studies Department, Louisiana State University, Baton Rouge, USA

11/2002- 01/2004 Doçent, Din Sosyolojisi, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

10/2002-09/2007 Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Başkanlığı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

10/2002-09/2007 Enstitü Kurulu Üyeliği, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

10/2002-09/2007 Fakülte Kurulu Üyeliği, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

10/2002-01/2004 Başkan, Felsefe ve Din Bilimleri, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

04/2000-01/2004 Başkan, Din Sosyolojisi Anabilim Dalı, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

04/2000-11/2002 Yrd. Doçent, Din Sosyolojisi Anabilim Dalı, İlahiyat Fakültesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

09/1999-04/2000 Arş. Görevlisi,Din Sosyolojisi Anabilim Dalı, İlahiyat Fakültesi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

09/1995-09/1999 Arş. Görevlisi,Felsefe ve Din Bilimleri, Din Sosyolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul

02/1994-09/1995 Arş. Görevlisi,Din Sosyolojisi Anabilim Dalı, İlahiyat Fakültesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye

VERDİĞİ DERSLER:
Lisans (2000-2006):
Din Sosyolojisi
Sosyal Değişme ve Din
Sosyolojiye Giriş
Sosyal Bilimler Metodolojisi
Din ve Sosyalleşme
Din ve Sekülerleşme
Bilgi Sosyolojisi
Din Psikolojisi
Din Eğitimi
Psikolojiye Giriş
Çocuk Ergen Psikolojisi
İslam Ahlakı
Ortaçağ Felsefesi
Yeni Çağ Felsefesi
İslam ve Modernlik
Tarih Felsefesi

Y. Lisans:
Din Sosyolojisi
Sosyal Değişme ve Din
Dine Sosyolojik Yaklaşımlar
Türkiye’de Dini Cemiyet Tipleri
Dinî Meşrûiyetin Sosyolojisi
Din Sosyolojisine Giriş
Genel Sosyoloji
Din Sosyolojisinde Metodoloji
Türkiye’de Dindarlık
Din Sosyologları


YÖNETTİĞİ Y. LİSANS TEZLERİ:
1.Bir Sosyal Fenomen Olarak İntihar –Batman Örneği-,2003
Dicle Üniversitesi

2. Arap Alevi-Nusayrilerin Dini ve Sosyal Hayatı (Tarsus Örneği), 2003
Dicle Üniversitesi

3. Töre ve Din –Diyarbakır Örneği-, 2006-2007
Dicle Üniversitesi

4. Zorunlu Göç Bağlamında Kadının Dinsel Dönüşümü –Diyarbakır Örneği-, 2006-2007
Dicle Üniversitesi.

ESERLER:
Kitaplar:
Tek yazarlı kitaplar:

1. Okumuş, E., Osmanlı’nın Gözüyle İbn Haldun, İz yayıncılık, İstanbul 2008

2. Okumuş, E., Kur’an’da Toplumsal Çöküş, 3. bs., İnsan Yay., İstanbul 2007.

3. Okumuş, E., Kur’an’da Kur’an, 3. bs., Ark Yay., İstanbul 2006.

4. Okumuş, E., Gösterişçi Dindarlık, 2. bs., Ark Yay., İstanbul 2005.

5. Okumuş, E., Dinin Meşrulaştırma Gücü, Ark Yay., İstanbul 2005.

6. Okumuş, E., Klasik Dönem Osmanlı Devleti’nde Din-Devlet İlişkisi, Lotus Yay., Ankara 2005.

7. Okumuş, E., Toplumsal Değişme ve Din, 2. bs., İnsan Yay., İstanbul, 2006.

8. Okumuş, E., Meşruiyet Ekseninde Din ve Devlet, Pınar Yay., İstanbul 2003.

9. Okumuş, E., Türkiye’nin Laikleşme Serüveninde Tanzimat, İnsan Yay., İstanbul 1999.



Ortak kitaplar:

10. Okumuş, E.- Cihan, A.- Avcı, M. Osmanlı Devleti’nde Eğitim Hukuk ve Modernleşme, Ed. E. Okumuş, Ark Yay., İstanbul 2006.

Kitap Bölümleri:
11. Okumuş, E., “ABD’de İslamofobi ve Anti-İslamizm: 11 Eylül Öncesi ve Sonrası”, Batı Dünyasında İslamofobi ve Anti-İslamizm, Ed. K. Canatan- Ö. Hıdır, Eski Yeni Yay., Ankara 2007, ss. 235-257

12. Okumuş, E., “İbn Haldûn ve Osmanlı’da Çöküş Tartışmaları”, Toplumsal Çöküş Teorileri, Ed. Ejder Okumuş, İnsan Yay., İstanbul 2007, ss. 11-49

13. Okumuş, E., “Kur’an’da Toplumsal Çöküş”, Toplumsal Çöküş Teorileri, Ed. Ejder Okumuş, İnsan Yay., İstanbul 2007, ss. 209-269

14. Okumuş, E., “Osmanlı Devleti’nde Modernleşme Süreci”, Osmanlı Devleti’nde Eğitim Hukuk ve Modernleşme, Ed. Ejder Okumuş, Ark Yay., İstanbul 2006, ss. 180-320.

15. Okumuş, E., “Kur’an’da Toplumsal Çöküş”, Kur’an Sosyolojisi Üzerine Denemeler, Ed. M. Bayyiğit, Yediveren Kitap, Konya 2003, ss. 143-200

16. Okumuş, E., “Osmanlı Devleti’nde Değişim Süreci ve Gerileme Zamanlarında III. Selim Öncesi Yenileşme Zamanları”, Türkler, 2002, v. 11, ss. 27-33.

17. Okumuş, E., “Tanzimat’ın Dili”, Türkler, v. 2002, v. 15, ss. 139-147

18. Okumuş, E., “İkinci Mahmut Dönemi Yenileşme Çabaları”, Türkler, 2002, ed. H. C. Güzel-K. Çiçek-S. Koca, v. 14, ss. 647-655.


Çeviri Kitap Bölümleri:
19. Okumuş, E. (Henri Resroche’dan çeviri), “Umut Sosyolojisi ve Sosyolojinin Umutları”, Mesih’i Beklerken, Der. Ali Coşkun, Rağbet Yay., İstanbul 2003, ss. 11-18.

20. Okumuş, E. (A. F.C. Wallace’dan çeviri), “Akkültürasyon: Yeniden İhya Hareketleri”, Mesih’i Beklerken, Der. Ali Coşkun, Rağbet Yay., İstanbul 2003, ss. 19-44.

Makaleler:
Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

21. Okumuş, E., “Turkey-Religiosity and the PRA”, The Muslim World, 98 (2-3) , 2008, ss. 345-362

22. Okumuş, E., “İslamî Dönem Harran’ında Bilginler Arasındaki İlişkilerin Toplumsal Boyutları”, Euro Agenda/Avrupa Günlüğü, Yıl: 6, Sayı: 10, 2007/2, ss. 185-198

23. Okumuş, E., “İslâm’ın Yerel Bağlamları”, Değerler Eğitimi Dergisi, 4/11, 2006, ss. 69-100.

24. Okumuş, E., “Bir Din Sosyolojimiz Olmalı mı?”, Euro Agenda/Avrupa Günlüğü, Yıl: 5, Sayı: 8, 2006, ss. 259-268.

25. Okumuş, E., “Secularization and Religion”, Euro Agenda/Avrupa Günlüğü, Yıl: 4, Sayı: 7, 2005, ss. 335-356.

26. Okumuş, E., “Tanzimat Dönemi’nde Eğitimde Laikleşmenin İşaretleri”, Değerler Eğitimi Dergisi, 3/9, 2005, ss. 143-162.

27. Okumuş, E., “Türk Kültüründe Dinin Meşrulaştırıcı İşlevinin Etkileri ve Türk Siyaset Pratiğinde Dinin Araçsallaştırılması”, Euro Agenda Avrupa Günlüğü, Yıl: 4, Sayı: 6, 2005, ss. 257-279.

Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

28. Okumuş, E., “Marifetname'de Beden”, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, (Elektronik dergi), VIII/1, 2008, ss. 9-43.

29. Okumuş, E., “İbn Haldun’un Osmanlı Düşüncesine Etkisi”, İslâm Araştırmaları Dergisi, Turkish Journal of Islamic Studies, İbn Haldun Özel Sayısı, Sayı: 15, 2006, ss. 141-185.

30. Okumuş, E., "Mevlana`da Sosyolojik Okuma", KHukA Kamu Hukuku Arşivi, Yıl: 9, Sayı: 2, 2006, ss. 63-70

31. Okumuş, E., “Osmanlı Şibih-Laik Tanzimat Devleti’nin Oluşum Sürecinde Ekonomide Laikleşmenin Belirtileri”, İslâmî Araştırmalar, 19/1, 2006, ss. 175-191.

32. Okumuş, E., “İlmihal Sosyolojisi: Bir Giriş Denemesi -Ömer Nasuhi Bilmen Örneği-”, Diyanet İlmi Dergi, 42/4, Ekim-Kasım-Aralık 2006, ss. 7-26

33. Okumuş, E., “Kur’an’da Kolektif Sorumluluk”, Diyanet İlmi Dergi, 42/2, Nisan-Mayıs-Haziran 2006, ss. 7-24.

34. Okumuş, E., “Gösterişçi Dindarlık”, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, (Elektronik dergi), VI/2, 2006, ss. 17-35.

35. Okumuş, E., “Alevilerde Kurban Bayramı Kurbanı –Türkmenhacı Köyü Örneği-, Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, VII/I, 2005, ss. 1-26.

36. Okumuş, E., “Çocuk Suçluluğunun Önlenmesi ve İslam”, İslâmiyât, 8/2, 2005, ss. 91-110.

37. Okumuş, E., “Geleneksel Siyasal Kimliğin Çözülmesinde Tanzimat” (1839-1856), Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, V/4, 2005, ss. 9-36.

38. Okumuş, E., ““Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat”in Bir Meşrûiyet Aracı Olarak İcat ve İstihdamı”, Marife, 5/3, Kış 2005, ss. 47-59.

39. Okumuş, E., “Türkiye’de Marjinal Bir Grup Olarak Abdallar”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Yıl: 3, Sayı: 6, Eylül 2005, ss. 489-512.

40. Okumuş, E., “Boş Zamanlar ve İslam”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Yıl: 3, Sayı: 5, 2005, ss. 23-43.

41. Okumuş, E., “III. Selim Dönemi Yenileşme Çabaları”, Kamu Hukuku Arşivi, 8/1, 2005, ss. 20-24.

42. Okumuş, E., “Osmanlılarda Siyasal Bir Kurum Olarak Adâlet Dairesi”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Yıl: 3, Sayı: 5, 2005, ss. 45-51.

43. Okumuş, E., “Toplumsal Eşitsizliklerin Meşruiyet Kazanmasında Din”, Sosyoloji Tartışmaları Dergisi, No: 1, 2003, ss. 51-68.

44. Okumuş, E., “Tanzimat Hareketi ve Tanzimatçıların Psikolojileri”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 1/1, 2003, ss. 25-42.

45. Okumuş, E., “Tanzimat Hareketine Muhalefet” (The Opposition Toward The Tanzimat Movement), Marife, 3/2, 2003, ss. 83-102.

46. Okumuş, E., “Tabii Afetler, Din ve Toplum”, İslami Araştırmalar, 15/3,2002, ss. 339-373.

47. Okumuş, E., “Osmanlı Şibih Laik Tanzimat Devleti’nin Oluşumunda Hukuk Alanında Kendini Gösteren Laikleşmenin Belirtileri”, KhukA Kamu Hukuku Arşivi, Yıl: 5, 2002/2, ss. 103-121.

48. Okumuş, E., “Tanzimat’ın Dili”, KhukA Kamu Hukuku Arşivi, Yıl: 5, 2002/1, ss. 43-53.

49. Okumuş, E., “Din-Devlet İlişkilerine Meşrûiyet Kavramı Etrafında Bir Yaklaşım”, Marife Dergisi, Sayı: 3, Yıl: 1, Kış 2002, ss. 7-29.

50. Okumuş, E., “Din-Devlet İlişkisi Bağlamında Tanzimat Fermanı’nın Anlamı”, Kamu Hukuku Arşivi, 5/2, 2002, ss. 18-31

51. Okumuş, E., “Osmanlı Klasik Döneminde Devlet, Din ve Ulema”, Yeni Türkiye, 46, 2002, ss. 541-550.

52. Okumuş, E., “Güncelliğini Yitirmiş Bir Oryantalizmden Global Sosyolojiye Geçiş İmkanı”, Marife, 2/3, Winter 2002, ss. 253-260.

53. Okumuş, E., “Boş Zamanlar ve Din II”, Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, IV/1, 2002, ss. 35-53.

54. Okumuş, E., “Bir Din İstismarı Olarak Gösterişçi Dindarlık”, İslâmiyât, 5/4, Ekim-Aralık 2002, ss. 193-205.

55. Okumuş, E., “Küreselleşme ve Medeniyetlerarası Diyalog”, Marife Dergisi, 2/2, 2002, ss. 115-132.

56. Okumuş, E., “Boş Zamanlar ve Din I”, Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, III/2, 2001, ss. 53-83.

57. Okumuş, E., “İbn Haldun ve Osmanlı’da Çöküş Tartışmaları”, Divan, Sayı: 6, 1999/1, ss. 183-209.

Bu çalışmaların tamamını sayfa almadı..Devam edecek
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
TEBLİĞ VE KONFERANSLAR:

Uluslararası Tebliğ ve Konferanslar:
76. Okumuş, E., “Dinler ve Kültürlerarası Diyalog”, Din ve Kültürlerarası Diyalog: Din Kültürlerarası Anlaşma İçin Fırsat mı yoksa Engel midir? II. Türk-Alman Sempozyumu, 15 – 16 Mayıs 2008, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Goethe Enstitüsü, İzmir

77. Okumuş, E., “Bir Sosyal Eşitsizlik Örneği Olarak Yoksulluğun Dinî Meşrûlaştırımı”, Uluslararası Yoksulluk Sempozyumu, 1-3 Şubat 2008, Deniz Feneri Yoksulluk Araştırmaları Merkezi, İstanbul

78. Okumuş, E., “Küresel Durum-Problemi, Evrensel Barış ve İslam”, Din ve Dünya Barışı, 26-28 Nisan 2007, İstanbul Üniv. İlahiyat Fak. İstanbul.
79. Okumuş, E., “The Local Contexts of Islam”, 70th Annual SSS Meeting, Southern Sociological Society, 10-14 Mart 2007, Atlanta, ABD.

80. Okumuş, E., “Islam and the Problem of Participation in the Contemporary Situation”, 70th Annual SSS Meeting, Southern Sociological Society, 10-14 Mart 2007, Atlanta, ABD.

81. Okumuş, E., “Evliya Çelebi’nin Seyahatname’sinde Diyarbakır”, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e II. Uluslararası Diyarbakır Sempozyumu, 15-17 Kasım 2006, Diyarbakır.

82. Okumuş, E., “İbn Haldun’un Osmanlı Düşüncesine Etkileri”, Uluslararası Geçmişten Geleceğe İbn Haldun Vefatının 600. Yılında İbn Haldun’u Yeniden Okumak Sempozyumu, 3-4 Haziran 2006, İSAM, İstanbul.

83. Okumuş, E., “Mevlânâ’da “Sosyolojik” Okuma”, Uluslararası Düşünce ve Sanatta Mevlânâ Sempozyumu, 25-28 Mayıs 2006, Çanakkale.

84. Okumuş, E., “İslamî Dönem Harran’ında Bilginler Arasındaki İlişkilerin Toplumsal Boyutları”, I. Uluslararası Bilim, Din ve Felsefe Tarihinde Harran Okulu Sempozyumu 28-30 Nisan 2006, Haran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Urfa.


85. Okumuş, E., “Geleneksel Siyasal Kimliğin Çözülmesinde Tanzimat” (1839-1856), “Gelenek, Kimlik, Bireşim: Kültürel Kesişmeler ve Sanat” Uluslararası Sempozyumu, 16-18 Kasım 2005, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Ankara.

86. Okumuş, E., "Alevilerde Kurban Bayramı Kurbanı: Söz Vermek -Türkmenhacı Köyü Örneği-, Alevi Tören ve Ritüelleri Cem, Cenaze, Kurban Sempozyumu, 2-3 Nisan 2005, Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı, Ankara.

Ulusal Tebliğ ve Konferanslar:

87. Okumuş, E. “Sokakta Yaşayan Ve Çalışan Çocuklara Sosyolojik Bir Yaklaşım”, 6. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, 21- 23 Eylül 2007, Diyarbakır

88. Okumuş, E. (Müzakereci), Vecdi Bilgin’in “Cahiliye’den İslam’a: Değişim Ve Süreklilik Bağlamında Sünnet” başlıklı bildirisine müzakere, Sünnetin Bireysel ve Toplumsal Değişimdeki Rolü Sempozyumu, 11-12 Mayıs 2007, Selçuk Üniv. İlahiyat Fak., Konya.

89. Okumuş, E., “Hz. Muhammed ve Toplumsal Değişim”, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı Sempozyumu, 20-21 Nisan 2007, Çorum.

90. Okumuş, E., “Diyarbakır El Sanatlarında Dinî Motifler” (Religious Motifs in Diyarbakır’s Hand Arts), I. Geleneksel Diyarbakır El Sanatları Sempozyumu, 16-17 Kasım 2006, Diyarbakır.

91. Okumuş, E., “İlmihal Sosyolojisi: Bir Giriş Denemesi -Ömer Nasuhi Bilmen Örneği-”, Türk-İslam Düşünce Tarihinde Erzurum Sempozyumu, 26-28 Haziran 2006, Erzurum.

92. Okumuş, E., “Marifetnâme’de Beden” (Body in Marifetnâme), Türk-İslam Düşünce Tarihinde Erzurum Sempozyumu, 26-28 Haziran 2006, Erzurum.

93. Okumuş, E., “Çocuk Yetiştirmede Annenin Toplumsal Görevleri ve Anne Çocuk İlişkisi”, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Diyarbakır İl Müdürlüğü Fatih Paşa Kadın ve Çocuk Merkezi, 25 Kasım 2005, Diyarbakır.

94. Okumuş, E., “Çocuk Suçluluğunun Önlenmesi ve İslam, Rize İlahiyat Fakültesi Çocuk Sorunları ve İslam Sempozyumu, 30 Eylül-2 Ekim 2005, Rize.

95. Okumuş, E., “Bir Din Sosyolojimiz Olmalı mı?”, II. Din Sosyolojisi Anabilim Dalı Koordinasyon Toplantısı, 23-24 Haziran 2005, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fak., Konya.

96. Okumuş, E., “İslam ve Kadın”, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Münasebetiyle Konferans, 9 Nisan 2005, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

97. Okumuş, E., “İslam’da Kadın”, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Diyarbakır İl Müdürlüğü Bağlar Kadın ve Çocuk Eğitim Merkezi, 8 Mart 2005, Diyarbakır.

98. Okumuş, E., “Gösterişçi Dindarlık”, Dindarlık Olgusu Sempozyumu, 25-26 Aralık 2004, Kur’an Araştırmaları Vakfı, İstanbul.

99. Okumuş, E., “Kur’an’da Kollektif Sorumluluk”, Kur’ân-ı Kerim’de Mes’ûliyet (Kaynağı, Sınırları, Sonuçları), Tartışmalı İlmi Toplantılar Dizisi, 9-10 Ekim 2004, İsav, İstanbul.

100. Okumuş, E., “Kahramanmaraş’ta Abdallar”, I. Kahramanmaraş Sempozyumu, 6-8 Mayıs 2004, Maraşder-Kahramanmaraş Belediyesi, Kahramanmaraş, Kahramanmaraş.

101. Okumuş, E., “Kahramanmaraş’ta Sanayileşme ve Din”, I. Kahramanmaraş Sempozyumu, 6-8 Mayıs 2004, Maraşder-Kahramanmaraş Belediyesi, Kahramanmaraş.

102. Okumuş, E., “Türk Kültüründe Dinin Meşrulaştırıcı İşlevinin Etkileri ve Türk Siyaset Pratiğinde Dinin Araçsallaştırılması”, Türk(iye) Kültürleri: Türkiye Kültür Araştırmaları Grubu ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi II. Ulusal Kültür Araştırmaları Sempozyumu, 3-5 Eylül 2003, Van.

103. Okumuş, E., “Küreselleşme ve Medeniyetlerarası Diyalog”, Diyalog ve Barış, 8 Mayıs 2001, Diyarbakır.

104. Okumuş, E., “Din-Toplum İlişkilerinde Dini Meşruiyet ve Dini Meşruiyet Bağlamında Geçen Yüzyılın Sosyal Görünümü”, Felsefe ve Din Bağlamında Geçen Yüzyıla Bakmak, 9 Aralık 1999, Van.

Bilimsel Toplantılara Katılım

105. Okumuş, E., İslamilik Sorunu, İslâmiyât Toplantıları, 25-28 Ağustos 2003, Ankara Kızılcahamam

PROJELER:

106. Okumuş, E., ABD’de Din ve Laiklik, Dicle Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Başkanlığı, 2006-2008 (Devam ediyor).

EDİTÖRLÜK:

Kitaplar
107. İbn Haldun vd., Toplumsal Çöküş Teorileri, Ed. Ejder Okumuş, İnsan Yay., İstanbul 2007
108. Okumuş, E., A. Cihan, M. Avcı, Osmanlı Devleti’nde Eğitim Hukuk ve Modernleşme, Ed. E. Okumuş, Ark Yay., İstanbul 2006.

109. A. Cihan, Japonya’da Eğitim, Kültür ve Modernleşme, Ed. E. Okumuş, Ark Yay., İstanbul 2006.

Dergiler:

110. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 5/9, Mart 2007.

111. Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, VIII/I, Diyarbakır 2006.

112. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 4/8, Eylül 2006.

113. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 4/7, Mart 2006.

114. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 3/6, Eylül 2005.

115. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 3/5, Mart 2005.

116. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 2/4, Eylül 2004.

117. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 2/3, Mart 2004.

118. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 1/2, Eylül 2003.

119. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 1/1, Mart 2003.

HAKEMLİK:

120. Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, VII/2, Diyarbakır 2006.

121. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 2006-Şimdi.

122. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 4/8, Eylül 2006.

123. KHukA Kamu Hukuku Arşivi, 9/2, Eylül 2006

124. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 4/7, Mart 2006.

125. Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, VII/1, Diyarbakır 2005.

126. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 3/6, Eylül 2005.

127. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 3/5, Mart 2005.

128. KHukA Kamu Hukuku Arşivi, VIII/1, Mart 2005.

129. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 2/4, Eylül 2004.

130. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 2/3, Mart 2004.

131. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 1/2, Eylül 2003.

132. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi (SBArD), 1/1, Mart 2003.

OTURUM BAŞKANLIĞI:

133. “Kur’an Eğitimi ve Öğretiminin Sorunları” (II. Oturum), Kur’an ve Eğitim, Tokat’ta Kur’an Günleri, Kur’an Sempozyumu, 12-13 Mayıs 2007, Tokat.

134. “Sokak Çocukları”, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, 27 Nisan 2005, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

135. “Şimdiden Geleceğe İlahiyat Fakülteleri”, 19 Nisan 2005, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

136. “Ne Umduk Ne Bulduk”, 13 Nisan 2005, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

137. “Türkiye’de Din Eğitiminin Problemleri”, 22 Ekim 2003, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Diyarbakır.

138. “Sosyolojik Açıdan İntihar ve Töre Cinayetleri” (IV. Oturum), Sosyolojik ve Hukuk Boyutlarıyla Töre ve Namus Uluslararası Sempozyumu, 26-27 Eylül 2003, Diyarbakır.

139. “Kadın Etrafında Tartışmalar”, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, 3 Haziran 2002, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.
ORGANİZASYON:

140. Atölye Çalışmaları: Çeşitli Bilimsel Faaliyetler, Toplantılar, Konferanslar vs., 2001-2003, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.

141. Z. Uzun, M. Kılıç, Sokak Çocukları (Panel), 27 Nisan 2005, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

142. E. Toprak, E. Aslan, Z. Işık, H. Tura, Şimdiden Geleceğe İlahiyat Fakülteleri (Panel), 19 Nisan 2005, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

143. S. H. Akyel, E. Coşkun, F. Kanca, C. Akkaya, Ne Umduk Ne Bulduk (Panel), 13 Nisan 2005, Din Sosyolojisi Atölye Çalışmaları, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

144. A. Keleş, T. Atalay, Türkiye’de Din Eğitiminin Problemleri (Panel), 22 Ekim 2003, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

145. E. Aslan, Moda ve Zihniyet (Konferans), 7 Mayıs 2003, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

146. Zeynep Korkulu, Modernlik ve Modernizm (Konferans), 20 Mart 2003, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

147. E. Işık, Postmodernizm ve İslam (Konferans), 10 Nisan 2002, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

148. M. Kurt, İslami Edebiyat Üzerine (Konferans), 27 Mart 2002, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

149. E. Aslan, Adalet (Konferans), 13 Mart 2002, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

150. Ş. Bayler, Küreselleşme (Konferans), 6 Mart 2002, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

151. S, Ergül, İ. İnan, Yabancılaşma (Tartışma), 28 Kasım 2001, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır

152. M. Koca, Popüler Kültür (Konferans), 21 Kasım 2001, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

153. M. Bayer, İctihad (Konferans), 24 Ekim 2001, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Diyarbakır.

154. E. Okumuş, M. H. Tezokur, A. Keleş, A. Taşğın, Diyalog ve Barış (Panel), Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 2001 Yılını “Diyalog ve Barış Yılı” Kabul Etmesi Münasebetiyle, 8 Mayıs 2001,



Bilimsel islamın ne olduğu hakkında özet bir bilgi vermesi maksadıyla...


 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Mederese eğitiminde verilen ders ve okutulan kitaplarla alakalı aşağıda ki linkten bir örnek buldum size, internette daha detaylı araştırırsanız fazlasını bulursunuz zannederim, sayfayı fuzuli işgal için alıntı yapmadım.

http://www.ilafdergi.hitit.edu.tr/files/1.12.pdf





Maşallah, Allah ilmini artırsın bu arkadaşın.

Bize İslam adına bunca bilimsel çalışma sonucunda, ortaçağ bilginlerinden farklı olarak kazandırdıklarını verebilir/yazabilirmisiniz ?
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Mederese eğitiminde verilen ders ve okutulan kitaplarla alakalı aşağıda ki linkten bir örnek buldum size, internette daha detaylı araştırırsanız fazlasını bulursunuz zannederim, sayfayı fuzuli işgal için alıntı yapmadım.

http://www.ilafdergi.hitit.edu.tr/files/1.12.pdf





Maşallah, Allah ilmini artırsın bu arkadaşın.

Bize İslam adına bunca bilimsel çalışma sonucunda, ortaçağ bilginlerinden farklı olarak kazandırdıklarını verebilir/yazabilirmisiniz ?


Bekir bey kardeşim,

Tamam islam dediğimiz şey sadece ortaçağdaki din adamlarının anlattıklarıdır. Fazlası yoktur...

Bu ilahiyat Fakülteleri ,profesörler, doçentler, doktorlar birşey bilmezler..
Hepsi boştur... Varsa yoksa ortaçağdaki alimler (!) dir....

Selam
 
M

Misafir

Guest
[QUOTEGeleneksel tarikat geleneğinde eğitim, zikir ve rabıta merkezlidir. Allah’ın isimleri ve dualarla birlikte artık gelenekselleşmiş sayı ve sistemde söylenmesi şeklinde devam eder][/QUOTE]

maalesef aynen öyle..Tasavufi geleneğin hakimiyetinde bir eğitim.Bu eğitimde amaç,istenen fikri,düşünceyi kafaya nakşetmektir.Bunun için yalan olduğu bilinen hadisleri kullanmaktan,aslı astarı olamayan peygamber risaleleri ,veli menkıbeleri anlatılmaktan hiç çekinilmez.dinsel motifte tornadan geçmiş beyinler oluşturmakdır hedef..düşünen insan değil..
Zikir bireysel ve grupsal olarak yapılmaktadır. Grupsal olarak yapılanlarda ilahilerle birlikte söylenir. Birey sürekli olarak anlamını bilip veya çoğunlukla bilmediği terennümlerle içsel kontrol ve Allah’a yakınlaşma emelindedir.


fezkurni ezkurukum veşkuruli velatekfurun....ayet.."beni anın bende sizi anayım,bana şükeredin ,küfre girmeyin.."

kuran'da belkide en fazla yanlış anlaşılan ibaredir "zikir".belli bir cümleyi mükerrer söylemek zikir olarak anlaşılmış,belli hdislerde (çoğu yalan) şu kadar ecir var ,bukadar ecir var diye övülmesi,belli tarikat ehlinin sloganı haline gelmelerine ,devamlı söylenmelerine ve önerilmelerine neden olmuş.Garib bir zikir anlayışı doğmuş..

Asalında zikir ,allahı her anında ,her eylememinde düşünebilmek ,önerdiklerini yapmak,önermediklerinden kaçınmak,allahı huşu ile överek annmaktır..Bunun için bir sıradışı rituele gerek yoktur.

Tarikatlarda diğer önemli eğitim metodu rabıtadır. Rabıta şeyh ile mürid arasında oluşturulan gaybi bir bağdır. Mürid şeyhinin adını ve şeceresini ezberler. Günün belli vakitlerinde O’nun adını anar.

İş ve sıkıntılarında yardım edeceğini, günahlara karşı koruncağını düşünür. Metafizik bir ilişki içerisinde şeyhin müritlerine yardımı ve desteğinin olacağını umar.

Tarikatlarda temelde eğitim metodu sözlü temelde devam eder. Müritler şeyhlerinin veya şeyhlerinin vekillerinin sohbetlerini dinlerler. Temel bilgilenme metodları bu sohbetlerdir.



rabıta bir şirkdir .ölenin canlıya bir faydası olmaz.dosyası kapanmıştır.Artık o,kendinin derdindedir..
tasavvufun dine soktuğu bir şirktir.uzak durulmalıdır..



Şeyhinin birebir sohbetlerini çoğu bilmez. Şeyhi ile buluşması sadece maddi bir görüntü ve buna bağlı olarak kurgulanan etki ile şekillenir. Sözlü kültür olarak ve ritüelleştirilmiş bir tarzda uygulamaya devam edilir.

Gelenekselleşmiş bir halde kuşaktan kuşağa aktarılır. Sözlü sohbet kültüründe bir tartışmaya yer yoktur. Konuşmacı olan şeyh veya vekil sohbetini yapar. Dinleyiciler kapabilecekleri dersleri almakla yükümlüdürler.


evet ,şeyhler cahildirler,az konuşurlar,soru sorulmazlar,layuseldir.menzil şeyhinin vaazlarındaki cahilliği görebilirsiniz.Adam daha kuranı okuyamıyor.
kibrit kutusunda sinek halinde mürüdlerini cennete sokacağından bahsediyor..

Şeyh ancak göz boyar.giyim kuşam ,az öz konuş hikmete ram ol" felsefesiyle cemaat etki altına alınır..zaten çatlak bir soru soran anında kapıdışarı edilir.

Tarikatlarda eğitilmek istenen nefistir. Nefis terbiyesi tüm eğitim çabalarının merkezindedir. Kişinin ev, çevre ve iş hayatında nefsanî taleplerin dışına çıkarak bir kişilik oluşturması hedeflenir. Varlık âlemindeki diğer nesne ve unsurlar uygulama alanı içinde yer almazlar. Bu nefis terbiyesinin kendi içinde değişik makamları ve aşamaları bulunur.



tasavvufda eğitim felsefesi 2 unsur üzerine odaklanmıştır.marifetullah ve nefs tezkiyyesi..

marifetullah" kavramı bir saçamlık olup,islamda marifetulllah " diye birkavram yoktur.Bir kere insanın allahı özünde bilmesi mümkünmü?

islamda nefs tezkiyye dersi diye bir ders yoktur.nefs gereklidir,ihityacadır.onun dürtüleri helallerle tatmin edilir.yaşam felsefen nefsani olmayacak şekilde(hayvani) düzenlemen önerilir.nefs düşmanlığı veya yaşamın nefs tezkiyyesine ada diye bir yol yoktur..



bu makamların hesi uydurmadır.tasavvufi anlayışta tefsirden kaynaklanan sanal makamlardır.cem mertebesi ,fena mertebesi gib...
Tarikat şeyhlerinin yazmış olduğu dua, zikir ve sohbetler temel yazılı eğitim metinleridir. Bu metinler rivayet- nakil temellidir. Peygamber, sahabe ve önceki şeyhlerin hayatlarındaki bazı olayların rivayetleri bulunur.

Yorum ve tevil neredeyse yoktur. Fıkhi ve diğer dini meselelerde yeni bakış açıları hoş görülmez. Müritlerin farklı kitap ve kaynaklardan beslenmesi çok tehlikeli olarak izah edilir.

Cemaat yapıları modern dönemde oluşturdukları yapılanma olarak farklılıklar içerir. Cumhuriyetin kuruluşundan sonra oluşan baskılara karşı birer toplumsal refleks olarak ortaya çıkmışlardır.

Said Nursi, Süleyman Hilmi Tunahan vb. gibi önderliklerle başlayan süreç kendi içerisinde dönüşerek cemaat yapılanmalarına dönüşmüşlerdir. Bu cemaatler daha sonra tarikatlardan farklı olarak kendilerine has eğitim anlayışları geliştirmişlerdir.





şeyhe itira yoktur.onun her dediği doğrudur.bir sürü silsile zikredilir.veli onayı almış insanların ,süslü püslü sıfatlar anılması esasdır.örnek ,şeyh mahmut efendi mücedidi ofi kaddesahu ve sirrahu gibi..
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Cehalet, bilmemekten çok bildiğini zannedenlerin halidir. Zaman bu tür cahilleri parmaklarını ısırtacak kadar değiştirecek olsa da izleri baki kalır... :)
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Cehalet, bilmemekten çok bildiğini zannedenlerin halidir. Zaman bu tür cahilleri parmaklarını ısırtacak kadar değiştirecek olsa da izleri baki kalır... :)



Bekir bey,

Böyle uluorta, kime söylendiği, neden söylendiği bilinmeyen lafları suralayıp, sonunu da bir gülücük kondurmanızın
anlamı nedir....??

Neden kime ne söylemek istediğinizi açıkça yazıp belirtmiyorsunuz da böyle kaçamak laf atma babında
yazıyorsanız... Kim hani konuda cehalet göstermişse yazınız....

Hadi biz korkuyoruz, bekir bey hemen siteden atar diye.. Siz kimden korkuyorsunuz....???

Bir kişi bir yazı yazmışsa, o yazıyı yanlış buluyorsanız, yanlışları belirtip doğru diye nitelediklerini yazmak
en medeni bir durumdur....

Hele size sitenin de sahibi olarak bu tür yazılar yakışmıyor...

Selam Bekir bey.....
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bekir bey,

Böyle uluorta, kime söylendiği, neden söylendiği bilinmeyen lafları suralayıp, sonunu da bir gülücük kondurmanızın
anlamı nedir....??

Neden kime ne söylemek istediğinizi açıkça yazıp belirtmiyorsunuz da böyle kaçamak laf atma babında
yazıyorsanız... Kim hani konuda cehalet göstermişse yazınız....

Hadi biz korkuyoruz, bekir bey hemen siteden atar diye.. Siz kimden korkuyorsunuz....???

Bir kişi bir yazı yazmışsa, o yazıyı yanlış buluyorsanız, yanlışları belirtip doğru diye nitelediklerini yazmak
en medeni bir durumdur....

Hele size sitenin de sahibi olarak bu tür yazılar yakışmıyor...

Selam Bekir bey.....

Forum, bir net platformu zaten uluortadır, herkes uluorta yazmakta. Eğer muhatabı belli değil diyorsan, bazı hallerde mesajlar sahipsiz bırakılır ki, sahibi onu bulsun, yani; yarası olan gocunsun.

Ne Siz korkun ne Ben. Burada kurallar var, kurallara uymayan tedirgin olsun ki müdahale olur diye.

Yazılan her yazıyı tekzip diye bir görev ve ihtiyacımız yok. Yazıya bakılır ve kayda değer bir durum hissedilir/anlaşılırsa cevap verilir. Yoksa her hezeyanla uğraşılsa ne zaman ne akıl ne sinir dayanır.

Aleykümselam
 

aczkl

New member
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
hakkamuhtac.blogspot.com
Tasavvufun sapık fırkaları vardır. Bunu selef alimleri de eleştirmişlerdir. Zaten "fıkh bilmeden tasavvufa girenin zındık olduğunu" da belirtmiş alimler. Cehalet böyle bir şey. İnsan bir kelimeyle dine girebildiği gibi, bir kelimeyle ve bir hareketle de çıkabiliyor. Yalnız, tasavvufu kötü temsil eden bir kaç grup var diye de tarikat ehlini ve tasavvufu toptan çöpe atamazsınız. Yukardaki sözü söyleyen alimler, ardından da, "fıkh bilip de tasavvufa girmeyenler de fasıktırlar" demiştir. Fıkıh nasıl zahiri ibadetleri inceleyen bir ilimse, tasavvuf da insanın Allah'ın rızasını kazanmasına yönelik bir ilimdir. Her şeyin bir aşırısı vardır ve tasavvufta da aşırı gidenler elbet olacaktır. Zamanında kelam da nasıl felsefeye karşı gelişen bir ilim olup da sonradan aşırı gidilmişse tasavvuf da böyledir. Hatta Hz. Alinin şiası da aşırı gitmiştir, günümüz ehli sünnetinin de aşırı gittiği noktalar vardır. Kuran savunucularının da aşırı gittiği noktalar olduğu gibi, sünnet savunucularının da aşırı gittiği noktalar vardır. Mesele o aşırılığın farkına varıp, ondan kurtulmak. Bu aşırılıktan kastım, o konuda ileri gitmek. Yoksa bir şeyi savunmakta aşırılık diye bir şey yoktur. Ilımlılık ahmaklara özgüdür. Bunu da böyle söylerim.
 
Üst Alt