Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

bedüzzaman ve seyyid kutubun benzerlik ve farkı

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Esselamü aleyke.Allahın kulları,kardeşlerim.Bismillah..Bedüzzaman ile seyyid kutubun islami anlayışındaki farklılıklardan bazıları anladığımız kadarıyla şöyledir;Bedüzzaman olaylara devri zaviyesinden bakar,her devrin kendine göre hastalıkları vardır ve tedavi yoluna gitmiştir.Eserlerinde günümüzün mevzu iman mevzu olduğu ve imansızlığın tehlikesini imansız gönüllerde hiçbir İslami duygu,düşünce ve yaşamın beliremeceğini düşünür.Daha çok din ona göre Allah ve kulu arasındaki ilişkileri kapsıyordu.İmani mevzuları hikayeciklerle akla yaklaştırmak ve ifsada düşmüş akıl ve duyguları ikna etmekti amacı.Ona göre mevlananın devrinde olsa onun gibi hizmet edilirdi mevlana bu devirde olsa risale ile hizmet ederdi.Seyyid kutub daha mutaasıptır.Onun mantalitesinde şu dinin metodu biricik Kuran,resul ve ashabın gittiği yoldur.O dini tekrar bu metotla tüm alanlarıyla getirmenin gerekliliğini bazen sert bir dille sıksık vurgular.Ona göre tedavi edilecek bir vücud yok gibidir,günümüz medeniyet ve insanlığını nerdeyse tamamen islamdan kopuk görür,hepsini cahiliye adderer.Bedüzzaman iman ile islam arasında fark olduğunu düşünür yalnız seyyid kutub gibi ikiside olmadan bir fertte kurtulaşa eremiyeceğini kabul eder.Bedüüzzaman medeniyetleri tamamen dışlamaz dalalet ve sefaatteki medeniyetleri tekzip etsede müslüman toplulukları içlerinde yaşamaklarını normal görür.Daha çok uzlaştırmacı bir tavrı vardır,müsbet hareketi tercih eder.Seyyit kutub işin kökünden çözülmesine İslam adına mücadelenin şartına çok vurgu yapar.Oda imanın birinci şartı tevhidin gönüllerde yer etmeden İslami bir şeriatin gelmediğini kabul etmiştir.Lakin çok yoğun bir ayrışma gözlenir onda..Müsbet olmak yeterli değil ve pasiftir onca.İslami hareketin doğuşundaki yoldur onun yolu ve kutsal bir yoldur.Bedüüzzamanda müceddidliğin devamı göze çarpar.Değişen şart ve koşula göre bu yolda değişim olduğunu düşünür.Seyyid kutub sanki tüm olayları sıfırlar ve öze dönüşü inkilabatçı bir dille savunur.Ama aceleceliğinin ona görede kötü sonuçlar doğuracağı bir gerçektir.Ayrıca eleştirelik kutubta hat safadadır,bedüzzaman ise bu söylemlerden çekinir ama islami düzende kutubla buluşur.Allah her ikisindende razı olsun.Eklemek istediğiniz veya yalnışlarımızı düzeltmeniz biz sevindirir.bu konu çok uzundur,biz içmizden geldiği kadarıyla okuduğumuz dan analdığımızı yazmaya çalıştık..Selametle...
İSTİKBAL İSLAMINDIR..!
 
Üst Alt