Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Apaçık Sorunsalı

  • Konbuyu başlatan aktifus
  • Başlangıç tarihi
A

aktifus

Guest
ÂLİ IMRÂN suresi 7. ayet:
O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Maide surei 15. ayet
Ey kitap ehli! Artık size elçimiz (Muhammed) gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap (Kur'an) gelmiştir.
NİSA suresi 174. ayet
Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil (Hz. Muhammed) geldi ve size apaçık bir nur (Kur’an) indirdik.
HİCR suresi 1. ayet
Elif Lâm Râ. Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur’an’ın âyetleridir.
YÂSÎN suresi 69. ayet
Biz, o Peygamber’e şiir öğretmedik. Bu, ona yaraşmaz da. O(na verdiğimiz) ancak bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır.

Bazı sorularım var cevaplarsanız sevinirim.
1-Birçok ayette Kur'an'ın apaçık indirildiği geçer. Öyleyse neden Ali imran 7. ayette bazı ayetlerin kapalı olduğu ve bunları sadece Allah'ın bildiğini söyler?
2-Anlamı kapalı olan kimsenin bilemeyeceği ayetlerin Kur'an'a koyuluş sebebi nedir?
3-Bu kapalı ayetler hangileridir?
4-Kalbinde eğrilik olanların o ayetleri rahatça kullanıp milleti bölmesini/ fitne çıkarmasına neden izin verilmiştir?
5-Bunun yerine kalbinde eğrilik olsa da onlara bu fırsatı vermeyecek ayetler getirilemez miydi?
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
ÂLİ IMRÂN suresi 7. ayet:
O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Maide surei 15. ayet
Ey kitap ehli! Artık size elçimiz (Muhammed) gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap (Kur'an) gelmiştir.
NİSA suresi 174. ayet
Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil (Hz. Muhammed) geldi ve size apaçık bir nur (Kur’an) indirdik.
HİCR suresi 1. ayet
Elif Lâm Râ. Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur’an’ın âyetleridir.
YÂSÎN suresi 69. ayet
Biz, o Peygamber’e şiir öğretmedik. Bu, ona yaraşmaz da. O(na verdiğimiz) ancak bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır.

Bazı sorularım var cevaplarsanız sevinirim.
1-Birçok ayette Kur'an'ın apaçık indirildiği geçer. Öyleyse neden Ali imran 7. ayette bazı ayetlerin kapalı olduğu ve bunları sadece Allah'ın bildiğini söyler?
2-Anlamı kapalı olan kimsenin bilemeyeceği ayetlerin Kur'an'a koyuluş sebebi nedir?
3-Bu kapalı ayetler hangileridir?
4-Kalbinde eğrilik olanların o ayetleri rahatça kullanıp milleti bölmesini/ fitne çıkarmasına neden izin verilmiştir?
5-Bunun yerine kalbinde eğrilik olsa da onlara bu fırsatı vermeyecek ayetler getirilemez miydi?


Bazı hadislerde bu ayetlerin açıklaması var sanırım.
Bir ayetin manasını sahabe fizik vucudun temizliği olarak anlıyordu. Peygamber efendimiz itiraz ederek ayetde geçenin manevi temizlik yani salih olmak açıklıyordu.
Böyle hadislerin olması gerek sanırım. O ayetler açıklanmış olabilir, Tabi ki Resülallah(s.a.v.) Efendimiz tarafından.
Şu mana çıkarabiliriz,
Kalbinde eğrilik olan sahabilerin açıkladığı gibi ayeti anlarsa olacağı malum. Bazı ayetlerin manasının anlaşılması da zor oluyor, bu sebepden dolayı olabilir.

Örnek verirsek,
Karia, tarık,... gibi kullanılan isimlerin ne anlama geldiğini bilmezsek ve kendimize göre anlam çıkarırsak, hesabının sorulacağı kesindir. Çünkü Allah Teala başka mana vermektedir.
"Ağızlarını eğip-bükerek ayetleri saptıranlar" durumuna düşülmüş olur.


"İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. "
 
Üst Alt