Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Allah a yaklaşmak için nasıl vesile arayalım

mervan

New member
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
7
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
bismillah elhamdulillah vassalatu vessalamu ala rasulillah
maide 35
ey o bütün iman edenler !
ALLAH tan korkun
ve O na yaklaşmaya vesile arayın ve O nun yolunda
mücahade edin ki felaha erebilesiniz
bu ayet üzerinde yanlış teviller ve hatta tahrife varan
mana kaymaları ile
kimi kesimler kendi bid 'at amellerine bu ayeti delil edinmekteler
ve ayetin tamamınıda değil
yalnızca
ayetin orjinal metninden cımbızla çektikleri
O na yaklaşmaya vesile arayın
kısmını alır
daha sonra istedikleri yere bağlarlar manayı
şimdi dedikleri gibi olmadığını inceleyelim
birincisi
kuranda
ya eyyuhellezine amenu
lafzı ile gelen
ey iman edenler diye meallerde çevirilen kısım
şuna tekabul eder
ey iman iddiasında bulunanlar
kuranda böyle başlayan ayetlerin
akabinde
bir emir yada nehiy gelir
ki iman iddiasında bulunan kişi bu emri ve nehyi yerine
getirerek imanını ispat etmeli
öyle ya her iddia ispat ister
işte buda aynı formda gelen bir ayet
akabinde iddiasında sadık olanlar ile
yalancı olanları ayırd etmek için bir emir geliyor
ALLAH tan korkun ve O NA yaklaşmaya vesile arayın
vesile
kendisi ile istenilene yaklaşılan şey demektir
bu yaklaşma işleminede ıstılahta tevessül denir
burada yaklaşılmak istenilen
ALLAH tır
yaklaşmak isteyenler biz kullarız
bizi yaklaştıracak şeylerde
ALLAH ın bize emrettiği rasulullah sav de uygulamsını bulan
amellerdir
ki bunların en başında
ayetin zaten devamında zikredildiği gibi
cihad gelir
cihad cehd kökünden türer
mucadele etmek gayret sarfetmek ALLAH yolunda
kuranı ALLAH kendisi tefsir etmiştir
hud suresi ilk ayetleri okuyabiliriz bunu görmek için
ve ALLAH kitapta hiç bir şeyi eksik bırakmamıştır
vesile edinmeyi emreden alemlerin rabbi ALLAH
bu vesilenin şeklini bize bırakmamış
bizzat yine eksiksiz noksansız
önünden ve ardından batılın yaklaşamayacağı kuranda bize bildirmiştir
namaz oruç zekat
ana babaya iyilik
infak sadaka
sılai rahim
.....
tüm bunlar bizi ALLAH a yaklaştıracak amellerdir
lakin bu ameller içinde kitap ve sünnette hiç bir delili olmayan
şeyhe rabıta asla yer almamakta
bilakis rabıtaya delil edindikleri
bu ayette de gördüğümüz üzre
şeyhe rabıtaya asla delil teşkil etmediği
konu ile uzaktan yakından alakalı olmadığı görülmüştür
ve de
bu açıklama yetmekle birlikte
ayeti kerime
ya eyyuhellezine amenu lafzı ile
başlıyordu
ey iman iddiasında bulunanlar manasına geldiğini
söylemiştik
bu formun
ve akabinde
ALLAH emrini verdi
imanını ispat etmek isteyenler
iman iddiasında sadık olanlar
ALLAH ın emrettiği kitap ve sunnette
muteber olan
altını çiziyorum
kitap ve sunnette muteber olan
ameller ile
ALLAHa yaklaşmalı
gayri muteber ameller merduttur
rasulullah sav in kavli üzre
bu ameller ile namazla oruçla vs
ALLAH a yaklaşarak imanını ispat eder bir kul
ve her ameli salih
kişiyi ALLAH A yaklaştırcak bir vesiledir
hak rabbimizden inendir
o halde sakın şüphecilerde olmayalım
musluman neyi niçin yaptığını bilir
namaz kılarız
niçin
ayet gereği
namaz muminler üzerine vakitleri belli bir farzdır
peki namazı nasıl kılarız
kafamıza göremi
ben namazda ezgi söylesem olurmu
olur ama kabul olmaz namaz
peki nasıl kılcaz namazı
rukuda amuda kalksak olurmu?
el cevap
rasulullah sav nasıl namaz kılıyorsa öyle kılmalıyız
ne diyordu o
hutbeye çıktıktan sonra
beni nasıl namaz kılarken gördüyseniz öyle namaz kılın
işte
biz bununla emrolunduk
bir amelin salih amel olması için
3 şartı haiz olmalı
1. o ameli ALLAH emredecek
2. rasulullah sav in yaptığı gibi o amel yapılacak
3. ihlas yalnızca ALLAH ın rızası gözetilecek
bunlardan biri olmazsa amel üzerinde o amel salih amel değildir
dolayısıyla konuyu fazlaca uzatmadan
maide 35 ayetinin birilerinin yaptığı gibi
şeyhe rabıtaya delil olmadığı gün gibi aşikardır
rabbim bizlere görcek gözler
işitecek kulaklar
anlayacak kalpler ihsan eylesin
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Maide 35 ne der...

Maide 35 ne der...

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Ey Allah'a ve Resulüne iman edenler! Siz o sözleşmelerini bozanlara, o kâfirlere, o fâsıklara, o bozgunculuğa koşanlara benzemeyiniz de, Allah'dan layıkıyle korkunuz. Allah'ın cezasından, azabından korkunuz, çirkinliklerden sakınınız, şayet bir günaha düştünüzse hemen tevbe ediniz. Zira anladınız ki gafûr (çok affedici), rahîm (çok acıyıcı) olan Allah'ın azab ve cezası da pek büyüktür. Fakat takva (Allah'tan gereğince korkma)yı yalnız fenalık yapmamaktan ve yalnız kaçınmaktan ibaret menfi (olumsuz) bir huy kabul etmeyiniz. Şu halde kötülüklerden kaçınmakla yetinmeyip, tam mânâsıyla korununuz da Allah'ın korumasına girmek ve affına ve rahmetine ermek için Allah'dan vesile de isteyin. Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız. En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dilimizde bilindiği üzere "vesile", kendisiyle bir gayeye ulaşılan, yani yaklaşılan sebep, yaklaşma sebebi demektir ki "mâbihittakarrub" (kendisiyle yaklaşılan şey) mânâsına, sadece "kurbet" (yaklaşma) da denilir. Nitekim Hasen, Mücahid, Atâ, Abdullah b. Kesir gibi bir çok selef tefsircileri "yani yakınlık" diye tefsir etmişlerdir. Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış; Sûddî de: "yani istemek ve yakınlık" diye ifade etmiştir ki, hem "ibtiğâ" (isteme)yi, hem "vesile"yi açıklamaktır. İbnü Zeyd de, "muhabbet (sevgi) ile Allah'a kendinizi sevdirmeye çalışınız" demiş ve, "Onların taptıkları da Rab'lerine bir yol arar, her biri Allah'a daha çok yaklaşmak için çalışır" (İsrâ, 17/57) âyetini okumuştur. Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız sonra yalnız korkmak ve sakınmakla da kalmayınız, iradenizi sarfedip gerekli sebeplere de teşebbüs ediniz, Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir. Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır. "Vesîle cennette bir makamdır" hadis-i şerifi vesilenin ahirete ait önemini anlatır. Kısaca vesile, lazımdır. Ve onu bulmak için isteyip aramak ve başvurmak da gereklidir. Çünkü vesilenin vesilesi de iman ve ittika (korunma) ile istek ve iradedir. Ve şu halde asıl vesile Allah'a yaklaşma kasdı ve sevme arzusudur. Ve işte bu kast ve niyet ile sebepleri araştırma, güzel ahlâk ve güzel amel gibi Allah'ın rızasına uygun hoş vesileler hazırlamakla kulluk için koşmayı emretmektedir. Ve bunun içindir ki, buna, mücahede emri katılmıştır. İman, ittikâ ile; ittikâ, vesileyi aramakla; vesileyi arama da, mücahede ile tamam olur.
[/FONT]
 
Üst Alt