Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Aklıma takılanlar

semazen77

New member
Katılım
21 May 2007
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Herkese selamlar.
Aklıma takılan bazı konular var.
Bi arkadaşım var kendisi atesit olduğunu söylüyor. Bana geçende birşeyler söyledi ben cevap veremedim.
Sizlerin fikirlerini almak istiyorum.
Arkadaşımın şöyle dedi; Bak Cevdet; ben inançsızım. Ama herkese iyi bir insan olarak hayatıma devam ediyorum.
Çevremde nirçok yardım derneğine üyeyim. Anneme huzurevi yerine kendi evimde bakıyorum.
Annem benden her seferinde duacı olduğunu söylüyor. Fakat benim inaçsız olduğumu da biliyor.
Kuran-ı kerim inanmayan insanların cehennemde cayır cayır yanacağını söylüyor.
Şimdi ben hem bu dünya hayatında iyi biri olarak yaşayacağım hemde beni ölünce tekrar yakacaklar.
Başka bi ülkede biri inançlı fakat annesini dövüyor. Kızkardeşini öldürüyor. Hırsızlık yapıyor. Veya kötü yola düşmüş ama inançlı.
Aradaki farkı bana anlat.
Kötülük yapan kötülüğü yapsın. Mükafat alsın. Ben iyilik yapayım ama yanmak üzere cehenneme yollasınlar.
Nedir bu fark dedi?

Ben sustum cevap veremedim.
Sizlerden cevap istiyorum. Siz olsaydınız ne dersiniz?
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
İslamı anlamak için, insanın yaratılış amacı nedir bunu bilmek gerekir..
ZÂRİYÂT SÛRESİ
(56) Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.

Allah yaratıp, koyvermemiş..kendine ibadet etmemizi de istemiş..işte bu noktada ayrım başlıyor..ibadet eden ve etmeyen..

iyi biri ol..dünyada yanlış yapma..ancak iman etmedikçe olacak olanı yine ALLAH söylüyor:

İBRÂHİM SÛRESİ
(18) Rablerini inkar edenlerin durumu şudur: Onların işleri, fırtınalı bir günde rüzgarın şiddetle savurduğu küle benzer. (Dünyada) kazandıkları hiçbir şeyin (ahirette) yararını görmezler. İşte bu derin sapıklıktır.


iyi insandır ama iman etmek gerekir..çünkü Allahın insanı yaratmasındaki amacı yerine getirmedikçe olmaz...

ve iman ettiği halde anne babasına bakmayan döven vs vs.. o kişiler de çok yanlış içindeler..çünkü anne baba hakkı çok önemli ve çetindir..yada herhangi bi yanlışın..ki zaten islam yapılmaması gereknleri belitmiştir..buna uymayanların ise cezalandırılacağını..Allah onları cezasız bırakmaz..çünkü, herşeyin hakkı gram sapma olmadan verilecektir..

selametle...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Herkese selamlar.
Aklıma takılan bazı konular var.
Bi arkadaşım var kendisi atesit olduğunu söylüyor. Bana geçende birşeyler söyledi ben cevap veremedim.
Sizlerin fikirlerini almak istiyorum.
Arkadaşımın şöyle dedi; Bak Cevdet; ben inançsızım. Ama herkese iyi bir insan olarak hayatıma devam ediyorum.
Çevremde nirçok yardım derneğine üyeyim. Anneme huzurevi yerine kendi evimde bakıyorum.
Annem benden her seferinde duacı olduğunu söylüyor. Fakat benim inaçsız olduğumu da biliyor.
Kuran-ı kerim inanmayan insanların cehennemde cayır cayır yanacağını söylüyor.
Şimdi ben hem bu dünya hayatında iyi biri olarak yaşayacağım hemde beni ölünce tekrar yakacaklar.
Başka bi ülkede biri inançlı fakat annesini dövüyor. Kızkardeşini öldürüyor. Hırsızlık yapıyor. Veya kötü yola düşmüş ama inançlı.
Aradaki farkı bana anlat.
Kötülük yapan kötülüğü yapsın. Mükafat alsın. Ben iyilik yapayım ama yanmak üzere cehenneme yollasınlar.
Nedir bu fark dedi?

Ben sustum cevap veremedim.
Sizlerden cevap istiyorum. Siz olsaydınız ne dersiniz?

kardeş ,aslında arkadaşın soruyu sorarken cevabı vermiş....
Ben iyilik yaparsam diyor......
oysa insan kim ki oluyor ki ...?
O'nun izni olmadan taşı taş üstüne koysun....
Hayır Allah'tan gelir, bunu böyle bilmek lazım, eğer bir iyilik , hayır yapıyorsak bunun tek müsebbibi Allah'tır, varolan her şey Allah'ın mülküdür ve biz yine bu cömertlikle O'nun mülkünden harcarız....
işte şirk koşanlar hayırlarına -BEN - diye başladı....
hakikat yolunda yürüyenler de Rabbim , Rabbim deyip durdu....
aradaki ince çizgi budur...
Firavun'da yaşadığı devirlerde mutlaka iyilik yaptığı, insanlar olmuştu, ama Tanrılık iddiasında bulunmuştu....
 
A

abdirabbih

Guest
Allah Niçin Kullarını Bir Yaratmadı? Kimini Kör, Kimisini Topal Olarak Yarattı?

1) Allah mülk sahibidir. Mülkünde istediği gibi tasarruf eder. Kimse O’na karışamaz ve O’nun icâdına müdahale edemez. Senin zerratını yaratan, terkibini düzenleyip insanî hüviyeti bahşeden Allah’tır (cc). Sen bunları sana lûtfeden Allah’a daha evvel bir şey vermemişsin ki, O’nun karşısında bir hak iddia edebilesin..

Eğer sen, sana verilenler mukâbilinde Allah’a bir şey vermiş olsaydın, “Bir göz değil iki göz ver, bir el değil iki el ver!” gibi iddialarda bulunmaya; “Niye iki tane değil de bir ayak verdin?” diye itiraz etmeye belki hakkın olurdu. Hâlbuki sen Allah’a (cc) bir şey vermemişsin ki -hâşâ ve kellâ- O’na adâletsizlik isnadında bulunasın. Haksızlık, ödenmeyen bir haktan gelir. Senin O’na karşı ne hakkın var ki yerine getirilmedi de haksızlık irtikap edildi!

Allahu Teâlâ Hazretleri seni yokluktan çıkarıp var etmiş: hem de insan olarak... Dikkat etsen; senin dûnunda birçok mahlûkat var ki, pekâlâ onlara bakıp nelere mazhar olduğunu düşünebilirsin.

2) Cenâb-ı Allah, bazen insanın ayağını alır; onun karşılığında âhirette pek çok şey verir. Ayağını almakla o kimseye aczini, zaafını, fakrını hissettirir. Kalbini Kendisine çevirtip, o insanın duygularına inkişaf verirse, çok az bir şey almakla, pek çok şeyler vermiş olur. Demek ki zâhiren olmasa bile, hakikatte bu ona, Allah’ın lûtfunun ifadesidir. Tıpkı şehit edip cenneti vermesi gibi... Bir insan, muharebede şehit olur. Bu şehâdetle mahkeme-i kübrâ ve Allah’ın huzurunda, sıddîkların, sâlihlerin gıpta edeceği bir makama yükselir. Onu gören başkaları “Keşke Allah bize de harp meydanında şehâdet nasip etseydi.” derler. Binâenaleyh, böyle bir insan parça parça da olsa çok şey kaybetmiş sayılmaz. Belki aldığı şey ona nispeten çok daha büyüktür.

Çok nâdir olarak, bazı kimseler, bu mevzûda küskünlük, kırgınlık, bedbinlik ve aşağılık duygusu ile inhiraf etseler bile, pek çok kimselerde bu kabil eksiklikler, daha fazla, Allah’a teveccühe vesile olmuştur. Bu itibarla haşarât-ı muzırra nev’inden bir kısım kimselerin, bu meseledeki kayıplarının serrişte edilmesi yerinde değildir. Bu mevzûda esas olan, ebede namzet insanların ruhlarında o âleme âit iştiyâkı uyarmaktır. Bu, arızalıda, arızaların itmesiyle Hakk’a teveccühü; başkalarında da ondan ibret alarak kanatlanmaları şeklinde kendini gösteriyorsa, maksada uygun ve hikmetlidir.

“Her işte hikmeti vardır,
Abes fiil işlemez Allah...” (Hz. İbrahim Hakkı)


--------------------------------------------------------------------------------

Bedbîn: Kötümser, karamsar
Dûn: Aşağı, derecesi düşük
İnhiraf: Doğru yoldan çıkma, sapma
Serrişte: Bahane

asrın getirdiği tereddütler kitabından alıntıdır.....

kardeş zaten senin arkadaşın biçok şeyin farkında...hem zaten kötülük yapan namaz kılan bi insanı da kendisini hesaba çekecek olan Zat hesaba çekecek..O Adildir.. hemde Peygamber Efendimize miraç ta cennet ile cehennem gösterildi bunu hepimiz biliyoruz.ve Peygamberimiz diyor ki cehennemde dahi üzerinde secde izi bulunan insanlar gördüm...
Allahım!!! bizleri kazanma kuşağında kaybedenlerden eyleme....
elfü elfi amin....
elfü elfi amin.....
 

gizemli

New member
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
652
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
38
Allah kullarından niçin ibadet etmelerini istiyor?


Allah'a kulluk etmek, O'na (Allah'a) bir fayda sağlamak için değil (çünkü O'nun hiçbir şeye ihtiyacı yoktur), kulluk edeni, başkasına kul köle olmaktan kurtarmak, hür kılmak, insanlığın (insan için mukadder olan kemali) gerçekleştirmek, kendini ve dolayısıyla Rabbini tanımak içindir. İnsanı yaratmayı Allah murad etmiş, yaratmış ve onun önüne böyle bir hedef koymuştur. İnsan hür iradesiyle bu hedefe doğru da koşabilir, başka hedeflere de yönelebilir; bu yönelişlerin hem dünyada hem de ebedi âlemde karşılığını görür, neticesini elde eder.

Cenab-ı Hakk,ne senin ibadetine ne başka bir şeye muhtaç değil.Fakat sen,ibadete muhtaçsın,manen hastasın,ibadet ise manevi yaralarına tiryaklar hükmünde olduğunu çok risalelerde ispat etmişiz.Acaba bir hasta, o hastalık hakkında,şefkatli bir hekimin ona ilaçları içirmek konusunda ettiği ısrara mukabil,hekime dese"Senin ne ihtiyacın var bana böyle ısrar ediyorsun?" ne kadar mantıksız olduğunu anlarsın(23.Lem'a)

İbadetin insan vücuduna sayılamayacak kadar maddi manevi faydaları vardır.Mesela bir orucu ele alalım.Bugün orucun maddi faydaları tıp otoriteleri tarafından kabul edilmiştir.O kadar ki, Avrupa'nın bazı ülkelerinde "oruçla tedavi merkezleri" kurulmuştur.

Oruç, karaciğer ve sindrimi sistemini en mükemmel bir şekilde dinlendirmektir.Kemik iliğe yaptığı uyarıcı tesir sebebiyle kansızlığa en iyi tedavi şeklidir.Damar sertliğini ortadan kaldırıp,kalbi dinlendirmektedir.

selametle....
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Ateistler ne kadar inanmasalarda, bizim ahlak sınırlarımızı belirleyen yegane kaynağımız Kur'an-ı Kerim'den her zaman alıntı yaparlar..İnançsız olan arkadaşınız dürüstlüğün dürüstlük olduğunu, hasta ve yaşlılara yardım edilmesi gerektiğini, iyiliğin ne işe yaradığını ya da yarayacağını; Allah korkusuyla yapmaya çalışan biz müslümanlardan öğrenir..
 

hikmetimm

New member
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
500
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
şimdi kardeş,inançlı olan insan zulüm etmez,edebilirde Yüce Allah ister ise onu affeder,günah işleyen tövbe ettiği zaman,isterse tövbe etmediği takdirde azap eder,bu kardeşimiz inançsız ama iyilik yapıyor,Yüce Allah Kuran-ı Kerim'de buyurmuştur :''İyi işler yapanların hak katında mükafatları vardır.'',bu kardeşimiz belki inancı bulur hayatının geri kalanında,o kardeşimiz zaten içinden gelerek iyilik yapıyorsa bu Allah'ın nurundandır,çünkü ortada yapılan bir iyilik var ama kardeşimiz Allah'a inanmıyor,ben şunu derim kardeşimiz yapılan iyiliklerini yapmaya devam etsin,arttırsında kendini de kötülüklerden alıkoymaya çalışsın,kötülük yapanın cehenneme girmeyeceğini söyler Yüce Allah,inanmama hususunda olanı bilmiyorum,umuyorum ki kardeşimizin yaptığı bu iyilikler ona Allah'a inanç nasip eder Yüce Allah tarafından


serhan kardeş bildirirken ayet vermişsin ama kaynak (sure ve nosu ) bildirirsen ii olur
şimdi elbetteki mükafatları vardır ama inancı olmadıktan sonra kazandığı sadece bu dünyada kendine kalır ahiret hayatı için bişey toplayamaz bu dünyada kar etsede ahiret yurdunda zarara uğrar
ilk varış yerimiz kabir dir orda sorulan soruya cevap vermedikten sonra ahiret hayatndan nasıl medet umabilirsin rabbini bilmedikten sonra peygamberinide bilmezsin kitabınıda kıblenide bilmezsin yüce ALLAH (c.c) bu dünyaya değer verseydi inançsızlara bi damla su bile vermezdi kafirlerin kazandıkları sadece bu dünyada kalır ahiret hayatını düşünmezler konuyu açan arkadaşımız demişki Çevremde birçok yardım derneğine üyeyim. Anneme huzurevi yerine kendi evimde bakıyorum.
Annem benden her seferinde duacı olduğunu söylüyor inşaALLAH annesinin duasına mazhar olur ve inananlardan olur kardeşimiz.

annene bakma konusunda bunu söylemen bile hata zaten o senin görevin ne demek huzur evi......

2 nci altı çizgili cümleyi açarmısın ne demek anlamadım
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
kardeşim Allah beni affetsin ilki söyledin yanlış yazmışım,uyardığın için sağol,önceki sayfaya bak kardeşim,düzelttim senin uyarın sayesinde teşekkür ederim.Allah sana hayırlı muaffakiyetler versin.


Dünya'nın düzelmesi ve her hak sahibinin hakkı bulabilmesi için Kuran-ı Kerim'e ve Hadis-i Şeriflere göre yönetilen bir düzen lazım


''Zan konuşmadan önce ilim öğrenin.''

''Kolaylaştırın,güşleştirmeyin,sevdirin,nefret ettirmeyin.''

''İyiliği emretmeyen kötülükten yasak etmeyenler,bizden değildir.''
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
Portal bölümünden adıma tıklayarak,bütün mesajlarımı yazdığım konu'ya zan konuşmamak için bu yazıyı yazdım,içim bu yüzden çok rahat.Güncel mevzular olsun,dini mevzular olsun kendimi çok yorum yaparken gördüm,Allah beni affetsin,benim ne haddime Kuran-ı Kerim ayeti ve Resulullah'ın hadis-i şerifini belirtmeden söz söylemem böyle bir iş yaparsam sapıtmış olurum,kardeşlerim ben zan konuşmadan önce ilim öğrenmek istiyorum,zira Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan konuşmadan önce ilim öğrenin.'' bir diğer hadis-i şerifinde Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan sözün en yalan olanıdır.'' zancı olmak yalancı olmaktır,ben böyle olmaktan korkuyorum,bugüne kadar yazmış olduğum yazılarımda doğru kısımda vardır yanlış kısımda siz onları atın bir kenara . Allah Teala Hazretleri insanoğluna Ayetler ve Resuller göndermiştir.Allah insanların uymaları gereken bilgileri insanlara vermiştir.İnsan kendi nefsince konuşamaz,konuşursa baş kaldırmış olur.Yazılarımda sizlere herhangi bir yanlış harekette bulunduysam beni affedin.Bir konu ile ilgili konuşulması lazım geliyorsa bu konuda tek söz sahibi nefisler değil Allah'ın ayetleri ve Resulullunun uygulamaları (sünnetleri) olmalıdır,gerisi yalan.Yazı yazdığım her konunun arkasına bu yazımı da yazacağım nasip olursa.Demek istediğim şu,konuştum konuştum konuştum ama ne konuştum ? artık konulara katılımımda ben değil önce Allah Teala Hazretleri ve sonrasında Resulu söz sahibi olacak kendimden bir şey eklemeyeceğim.Allah'ım nasip ederse
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
Portal bölümünden adıma tıklayarak,bütün mesajlarımı yazdığım konu'ya zan konuşmamak için bu yazıyı yazdım,içim bu yüzden çok rahat.Güncel mevzular olsun,dini mevzular olsun kendimi çok yorum yaparken gördüm,Allah beni affetsin,benim ne haddime Kuran-ı Kerim ayeti ve Resulullah'ın hadis-i şerifini belirtmeden söz söylemem böyle bir iş yaparsam sapıtmış olurum,kardeşlerim ben zan konuşmadan önce ilim öğrenmek istiyorum,zira Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan konuşmadan önce ilim öğrenin.'' bir diğer hadis-i şerifinde Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan sözün en yalan olanıdır.'' zancı olmak yalancı olmaktır,ben böyle olmaktan korkuyorum,bugüne kadar yazmış olduğum yazılarımda doğru kısımda vardır yanlış kısımda siz onları atın bir kenara . Allah Teala Hazretleri insanoğluna Ayetler ve Resuller göndermiştir.Allah insanların uymaları gereken bilgileri insanlara vermiştir.İnsan kendi nefsince konuşamaz,konuşursa baş kaldırmış olur.Yazılarımda sizlere herhangi bir yanlış harekette bulunduysam beni affedin.Bir konu ile ilgili konuşulması lazım geliyorsa bu konuda tek söz sahibi nefisler değil Allah'ın ayetleri ve Resulullunun uygulamaları (sünnetleri) olmalıdır,gerisi yalan.Yazı yazdığım her konunun arkasına bu yazımı da yazacağım nasip olursa.Demek istediğim şu,konuştum konuştum konuştum ama ne konuştum ? artık konulara katılımımda ben değil önce Allah Teala Hazretleri ve sonrasında Resulu söz sahibi olacak kendimden bir şey eklemeyeceğim.Allah'ım nasip ederse
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
Portal bölümünden adıma tıklayarak,bütün mesajlarımı yazdığım konu'ya zan konuşmamak için bu yazıyı yazdım,içim bu yüzden çok rahat.Güncel mevzular olsun,dini mevzular olsun kendimi çok yorum yaparken gördüm,Allah beni affetsin,benim ne haddime Kuran-ı Kerim ayeti ve Resulullah'ın hadis-i şerifini belirtmeden söz söylemem böyle bir iş yaparsam sapıtmış olurum,kardeşlerim ben zan konuşmadan önce ilim öğrenmek istiyorum,zira Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan konuşmadan önce ilim öğrenin.'' bir diğer hadis-i şerifinde Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Zan sözün en yalan olanıdır.'' zancı olmak yalancı olmaktır,ben böyle olmaktan korkuyorum,bugüne kadar yazmış olduğum yazılarımda doğru kısımda vardır yanlış kısımda siz onları atın bir kenara . Allah Teala Hazretleri insanoğluna Ayetler ve Resuller göndermiştir.Allah insanların uymaları gereken bilgileri insanlara vermiştir.İnsan kendi nefsince konuşamaz,konuşursa baş kaldırmış olur.Yazılarımda sizlere herhangi bir yanlış harekette bulunduysam beni affedin.Bir konu ile ilgili konuşulması lazım geliyorsa bu konuda tek söz sahibi nefisler değil Allah'ın ayetleri ve Resulullunun uygulamaları (sünnetleri) olmalıdır,gerisi yalan.Yazı yazdığım her konunun arkasına bu yazımı da yazacağım nasip olursa.Demek istediğim şu,konuştum konuştum konuştum ama ne konuştum ? artık konulara katılımımda ben değil önce Allah Teala Hazretleri ve sonrasında Resulu söz sahibi olacak kendimden bir şey eklemeyeceğim.Allah'ım nasip ederse
 
Üst Alt