Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Adil yönetim

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
iki sorum var;
1-İslamın hakim olduğu bir coğrafyada Adil,meşru otoriteye ( yönetici yada yöneticilere ) başkaldıran,isyan eden kişinin durumu nedir?
2-Yine islamın hakim olduğu bir coğrafyada zalim bir otoriteye karşı olan kişinin durumu nedir?
sorumu biraz daha açayım;
muaviyenin durumu nedir?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
iki sorum var;
1-İslamın hakim olduğu bir coğrafyada Adil,meşru otoriteye ( yönetici yada yöneticilere ) başkaldıran,isyan eden kişinin durumu nedir?
2-Yine islamın hakim olduğu bir coğrafyada zalim bir otoriteye karşı olan kişinin durumu nedir?
sorumu biraz daha açayım;
muaviyenin durumu nedir?
ilk iki sorunun cevabı üçüncü soru ile alakası yok . bu sebeple sadece üçüncü soruya cevap veriyorum. o gökteki yıldızdır kim hz muaviyeye uyarsa kurtuluşa erer..
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ilk iki sorunun cevabı üçüncü soru ile alakası yok . bu sebeple sadece üçüncü soruya cevap veriyorum. o gökteki yıldızdır kim hz muaviyeye uyarsa kurtuluşa erer..

dostum!Eğer İslam tarihini okuduysan üçüncü sorunun ilk ikisiyle özelliklede birincisiyle direkt ilişkisi var!Bi araştırın ondan sonra cevabını verin.
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ilk iki sorunun cevabı üçüncü soru ile alakası yok . bu sebeple sadece üçüncü soruya cevap veriyorum. o gökteki yıldızdır kim hz muaviyeye uyarsa kurtuluşa erer..



Nasıl Muaviye ye uyan kurtuluşa eriyor, yoksa muaviye veya başka bir sahabi Kur'an gibi Allah korunmasında mıdır?. Şu kişileri kutsallaştırma hastalığı hiristiyanlarda kendine bir yer ediniyor ama, bizde nasıl barınıyor, inanın anlayamıyorum..

Bakara Suresi 101 Allah katından kendilerine, ellerinde bulunanı tasdikleyici bir resul geldiğinde, kitap verilenlerden bir fırka, Allah!ın Kitabı'nı hiç bilmiyorlarmış gibi kaldırıp arkalarına attılar.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38


Bakara Suresi 101 Allah katından kendilerine, ellerinde bulunanı tasdikleyici bir resul geldiğinde, kitap verilenlerden bir fırka, Allah!ın Kitabı'nı hiç bilmiyorlarmış gibi kaldırıp arkalarına attılar.


Nisa Suresi 59

59 »« Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.



Anlaşılmayan meseleleri danışmamızı Allah'u Teala istiyor
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0

Nisa Suresi 59

59 »« Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.



Anlaşılmayan meseleleri danışmamızı Allah'u Teala istiyor



Nisa Suresi 59 Ey iman sahipleri! allah'a itaat edin. Resule ve sizin içinizden olan/sizin seçtiğiniz hüküm ve yetki sahiplerine de itaat edin. Sonra bir şeyde tartışmaya girdiniz mi, eğer allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onu allah'a ve resule arz edin. Böyle yapmanız hem daha hayırlı hem de sonuç bakımından daha güzeldir.

Yok hanfendi, bugün gerçekten formunuzda değilsiniz,
Ben nerede dini bir meseleyi ALLAH VE RASULÜNÜN dışında reyimle belirlerim.. dedim.. Bu dinin üç kutsalını saymışım hep, Allah, Kur'an, Peygamber.. Bunları söyleyen ben, kalkıp şu dediğinizi anlayamayacağım öyle mi?..
BAKIN BÜYÜKÇE HAYKIRAYIM, DİNİ KONUDA ALLAH-PEYGAMBER-KURAN HARİCİNDE SÖZ SÖYLEYEN, KENDİ REYİNDEN SÖYLEMİŞTİR, BU İSLAMI BAĞLAMAZ, BENİ DE BAĞLAMAZ.. inşallah anlaşılmıştır..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
dostum!Eğer İlam tarihini okuduysan üçüncü sorunun ilk ikisiyle özelliklede birincisiyle direkt ilişkisi var!Bi araştırın ondan sonra cevabını verin.

islam tarihini okudum beni düşündüğünüz için teşekkürler, ama eğer okumasaydım . hz. muaviye hakkında yorum yapmaz, o kim derdim. efendimizin katibi hakkında yeteri kadar bilgi sahibi oldum..


HAFIZ' Alıntı:
Nasıl Muaviye ye uyan kurtuluşa eriyor, yoksa muaviye veya başka bir sahabi Kur'an gibi Allah korunmasında mıdır?. Şu kişileri kutsallaştırma hastalığı hiristiyanlarda kendine bir yer ediniyor ama, bizde nasıl barınıyor, inanın anlayamıyorum..
.
ya kimi savunsak kutsallaştırmış oluyoruz ne yapalım şimdi yiğidin hakkını mı yiyelim...sizin hangi ilimle vardınız bilmiyorum ama bakın ilim sahipleri ne diyor?
Bütün din büyükleri buyuruyor ki: "Sahâbe-i kirâm aleyhimürrıdvân, peygamberlerden aleyhimüssalevâtü vetteslîmât sonra insanların en efdali, en üstünüdür." Resûlullah'ı sallallahü aleyhi ve sellem bir kerre gören bir müslüman, görmiyenlerin hepsinden , hattâ Veysel Karânî'den kat kat daha yüksektir. Eshâb-ı kirâm aleyhimürrıdvân, Şam'a girince, bunları gören hıristiyanlar, hâllerine hayran kalıp; "Bunlar, Îsâ aleyhisselâmın havârîlerinden daha yüksektir" dediler. Bu dînin en büyük âlimlerinden olan Abdullah ibni Mübârek (r.aleyh), buyuruyor ki: "Resûlullah'ın sallallahü aleyhi ve sellem yanında giderken hazret-i Muâviye'nin (r.anh) bindiği atın burnuna giren toz, Ömer bin Abdülazîz'den bin defâ daha üstündür." (İmâm-ı Rabbânî)

Sahâbe-i kirâmın aleyhimürrıdvân üstünlüklerini bildiren âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler pekçoktur. (İmâm-ı Rabbânî)

"Siz (sahabe) insanlar için çıkarılmış en hayırlı bir ümmetsiniz. İyiliği emreder, kötülükten vazgeçirmeye çalışırsınız... " (Âli İmrân, 3/ 110)

"İslam'da birinci dereceyi kazanan muhacirler ve ensar ile onlara güzellikle tabi olanlar yok mu? Allah onlardan razı olmuştur. Onlar da Allah'dan razı olmuşlardır. Allah bunlar için, kendileri içinde ebedî kalıcılar olmak üzere, altlarından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. İşte bu, en büyük bahtiyarlıktır" (et-Tevbe, 9/100).

"O ağacın altında müminler sana bey'at ederlerken, andolsun ki Allah onlardan razı olmuştur da kalplerindekini bilerek üzerlerine manevî bir kuvvet (moral) indirmiş ve onları yakın birfetih ile mükâfatlandırmıştır" (el-Feth, 48/28)

Muhammed Allah'ın Resulu'dur. O'nunla beraber olanlar (ashab) da kâfirlere karşı çetin ve metin, kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükû' edici, secde edici olarak görürsün. Onlar Allah'dan daima fazl-u kerem ve rıza isterler. Secde izinden meydana gelen nişanları yüzlerindedir..." (el-Feth, 48/29)

Siz onlardan razı olmasanızda Allah C.C. onlardan razı olduğunu söylüyor? onlar hakkın rızası kazandıkları için sizin rızanız önemli değil sorarım siz bu rızaya mazhar oldunuzmu onlar gibi? saygımız bu nedenledir...


Ashabi ke’n-nucümi bi eyyihim iktedeytüm ihtedeytüm

Ashabım gökteki yıldızlar gibidir onların hangisine uyarsanız hidayet bulursunuz”(
Bu hadis-i şerifi Beyhaki ve Deylemi İbn Abbas ( Radıyallahu anh)’ dan rivayet etmiştir. El-Acluni,Keşfu’l-Hafa, c. 1. s.132.( H. No; 381. Daru ihyai’t-Türasi’l-arabi, Beyrut, Hicri. 1351.)
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Meşru otoriteye isyan edip,hile ile yönetimi ele geçiren biri nasıl Rasul'ün ashabı olabilir?
Rabbimiz demiyormu " Nisa Suresi 59»« Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
"
Muaviyenin bir ayrıcalığımı varki meşru ululemre itaat etmeyip,isyan ediyor!
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sizlerle tartışmak boşuna çaba!Çünkü çürük temelin üstüne ne yaparsak yapalım yamuk olacak.
Akidesini tasavvufun sapık,sapkın şirk dolu temeline inşaa edenlerin doğru yapması,doğru düşünmesi mümkün değil!öncelikle akideyi ve amelleri şirkden arındırmak lazım!
size başkada bir şey demiyorum.Bu forumda size anlatınları bir taşa anlatsak herhalde imana gelirdi!Ama sizler Allah hidayet etsin,Allah sizi doğru yola ilettiklerinin yoluna iletsin,sapıtanların ve dalalet içinde olanların değil!
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Meşru otoriteye isyan edip,hile ile yönetimi ele geçiren biri nasıl Rasul'ün ashabı olabilir?
Rabbimiz demiyormu " Nisa Suresi 59»« Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
"
Muaviyenin bir ayrıcalığımı varki meşru ululemre itaat etmeyip,isyan ediyor!

Hz. Ali mücedehitti, Hz. muaviyede mücdehitti, ve her mücdehit kendi ictihadıyla hareket edebilir,
gaye halifelik mevzu ise , aralarındaki savaş demekten haya ettiğim karışlaşmadı iki farklı içtihad söz konusu oldu ve üstelik bu rda verdiğiniz ayet geçerli değildir, çünkü bu olay halfenin şehit edilmesi üzerine yerine seçilicek yeni halife üzerine ictihad farklılığıyla çıkmıştır. yani dediğiniz gibi ortada bir helife yoktu. Hz. Ali icdihadında haklıydı ve 2 sevap aldı, Hz. muaviyenin ictihadı doğru tespit değildi bu sebeple 1 sevap aldı. ama ikiside ehhli cennettir verdiğim ayette Allah onlardan razı olsuğunusöylüyor. Allah ın sözü üzerine söz mü sarfedersiniz? Allah ın rızasını kazanan bir yiğide nefretmi beslersiniz ? ozaman imanınızı kontrole çağırıyorum... onlar gökteki yıldız hangisine ulaşırsanız hidayete erersinzi efendimizin katibi olan ne fazla hadis rivayet edenlerden Hz. Muaviye (RadıyAllahu Anh) "ı düşman bilen bilsinki ehli sünnete ters düşmüştür. hiçbir ehli sünnet alimi Hz. muaviye hakkında ters söz söylememiştir, hatta Hz. Ali de dahil , yoksa zanendermisiniz hz. hasan onunla anlaşma imzalasın. ozaman siz hz. hasanıda suçlarsınız neden anlaşma yaptı diye? vel hasılı evet hz. muaviyenin ictihadı Hz. Aliye karşı değil, ve derdi ne makamdı, nede şöhretti derdi Allah ın rızası idi... ehli sünnet olan kardeşlerimi uyarıyorum bu konuyu ehli sünnetten dinlemenizi ve ehli sünnet ictihadının dışında düşünmemesi gerektiğini iyi bilmeli, herkes bu konuda dileyen kardeşlerimize ehli sünnetin bu konuda fikrilerini paylaşabilriz, ehli sünnet olmıyana zaten sözümüz yok...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
sizlerle tartışmak boşuna çaba!Çünkü çürük temelin üstüne ne yaparsak yapalım yamuk olacak.
Akidesini tasavvufun sapık,sapkın şirk dolu temeline inşaa edenlerin doğru yapması,doğru düşünmesi mümkün değil!öncelikle akideyi ve amelleri şirkden arındırmak lazım!
size başkada bir şey demiyorum.Bu forumda size anlatınları bir taşa anlatsak herhalde imana gelirdi!Ama sizler Allah hidayet etsin,Allah sizi doğru yola ilettiklerinin yoluna iletsin,sapıtanların ve dalalet içinde olanların değil!
açıkca benim şirkte olduğumu savunmuşsunuz sadece bu bana değil aynı zamanda ehli sünnet alimlerinide bu konuda suçluyosunuz. yani sizin nazarınız bir imam-ı gazali, bir imam-ı rabbani , yahut diğer ehli sünnet alimleri şirkte yani, benim yolum ehli sünnet vel cemaattir, bu yola şirk diyen arkadaşların imanını kontrol etmesi gerekir, sünnete uyan cemaate uymıyan kişi kime uyuyor merak ediyorum? peygamberimden başka peygamber mi geldi? duanız için teşekkürler Rabbim beni ve cümlemizi hidayet erdirsin, benim için dua ettiğinize göre siz hidayete erdiğiniz düşünüyorsunuz sanırım hayırlı olsun. size tavsiyem islamı baştan ve objektif bir şekild bidaha inceleyin... ilk aldığınız ailen alınan ilminiz ehli sünnet kökenlimi?
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
açıkca benim şirkte olduğumu savunmuşsunuz sadece bu bana değil aynı zamanda ehli sünnet alimlerinide bu konuda suçluyosunuz. yani sizin nazarınız bir imam-ı gazali, bir imam-ı rabbani , yahut diğer ehli sünnet alimleri şirkte yani, benim yolum ehli sünnet vel cemaattir, bu yola şirk diyen arkadaşların imanını kontrol etmesi gerekir, sünnete uyan cemaate uymıyan kişi kime uyuyor merak ediyorum? peygamberimden başka peygamber mi geldi? duanız için teşekkürler Rabbim beni ve cümlemizi hidayet erdirsin, benim için dua ettiğinize göre siz hidayete erdiğiniz düşünüyorsunuz sanırım hayırlı olsun. size tavsiyem islamı baştan ve objektif bir şekild bidaha inceleyin... ilk aldığınız ailen alınan ilminiz ehli sünnet kökenlimi?

yerinizde olsam kur'ana göre pozisyonumu belirlerdim.vahyin neresindeyim?diye.kızacağınıza şirk ve müşriklerle ilgili ayetleri okuyun,üzerinizde bunlardan biri varsa durumunuzu hemen düzeltin!çokmu şey istiyorum?
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.blogcu.com
Hz. Ali mücedehitti, Hz. muaviyede mücdehitti, ve her mücdehit kendi ictihadıyla hareket edebilir,
gaye halifelik mevzu ise , aralarındaki savaş demekten haya ettiğim karışlaşmadı iki farklı içtihad söz konusu oldu ve üstelik bu rda verdiğiniz ayet geçerli değildir, çünkü bu olay halfenin şehit edilmesi üzerine yerine seçilicek yeni halife üzerine ictihad farklılığıyla çıkmıştır. yani dediğiniz gibi ortada bir helife yoktu. Hz. Ali icdihadında haklıydı ve 2 sevap aldı, Hz. muaviyenin ictihadı doğru tespit değildi bu sebeple 1 sevap aldı. ama ikiside ehhli cennettir verdiğim ayette Allah onlardan razı olsuğunusöylüyor. Allah ın sözü üzerine söz mü sarfedersiniz? Allah ın rızasını kazanan bir yiğide nefretmi beslersiniz ? ozaman imanınızı kontrole çağırıyorum... onlar gökteki yıldız hangisine ulaşırsanız hidayete erersinzi efendimizin katibi olan ne fazla hadis rivayet edenlerden Hz. Muaviye (RadıyAllahu Anh) "ı düşman bilen bilsinki ehli sünnete ters düşmüştür. hiçbir ehli sünnet alimi Hz. muaviye hakkında ters söz söylememiştir, hatta Hz. Ali de dahil , yoksa zanendermisiniz hz. hasan onunla anlaşma imzalasın. ozaman siz hz. hasanıda suçlarsınız neden anlaşma yaptı diye? vel hasılı evet hz. muaviyenin ictihadı Hz. Aliye karşı değil, ve derdi ne makamdı, nede şöhretti derdi Allah ın rızası idi... ehli sünnet olan kardeşlerimi uyarıyorum bu konuyu ehli sünnetten dinlemenizi ve ehli sünnet ictihadının dışında düşünmemesi gerektiğini iyi bilmeli, herkes bu konuda dileyen kardeşlerimize ehli sünnetin bu konuda fikrilerini paylaşabilriz, ehli sünnet olmıyana zaten sözümüz yok...

ikiside müçtehid olabilir ama müçtehidim diyen güzide bir sahebenin hakkını elinden alamaz..müçtehid islam hukukunu en iyi bilen son mercidir(adı üstünde hukuk)islamiyette halifeligin sura ile secilmesini ortadan kaldırıp babadan ogula geç.mesini sağlamıştır hz muaviye.kaldıki aradaki ihtilaflar hz eşariye danışılmış yerinde bir karar verilmesine ragmen uyulmamış hile ile kazanılmış bir halifelik var..bu darbeyle iktidara geldiğini gösterir.hz ali ki islamiyette hz Muhammedden sonra gelen ikinci isim,üzerine kudsi hadisler yazılmış sahabe..islam dışında bir inançta olduğunu kesinlikle söyleyemeyiz haşa ashaptan birini diğerinden ayırmışlığımızda yok ancak hz ali,ye karşı yine hz muaviyeyi savunmak hangi fikre ve amaca hizmet eder anlamak kolay değil.
hz muaviye yi kişisel olarak değilde yaptıklarıyla irdelersek ortaya hem negatif hem pozitif neticeler cıkar.
pozitif:islam devleti kültür sanat ve medeniyette yükselişe gecmiş devletleştirmiş,teşkilatlandırmıştır..
diğer yönü itibariyle bu gün hala sancısını çektiğimiz ihtilaf ve anlaşmazlıkların kökeni o tarihlere dayanır..
emevi toplumunu(devletini)islamiyeti emevi öğretilerine göre sorgulamaksızın öğrenmelerine vesile olmuştur bir şekilde..
sonucta hz ali ile savaşını tamamlayamamış bu misyonun noktalanmasını oğlu yezid'devretmiştir...
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.blogcu.com
açıkca benim şirkte olduğumu savunmuşsunuz sadece bu bana değil aynı zamanda ehli sünnet alimlerinide bu konuda suçluyosunuz. yani sizin nazarınız bir imam-ı gazali, bir imam-ı rabbani , yahut diğer ehli sünnet alimleri şirkte yani, benim yolum ehli sünnet vel cemaattir, bu yola şirk diyen arkadaşların imanını kontrol etmesi gerekir, sünnete uyan cemaate uymıyan kişi kime uyuyor merak ediyorum? peygamberimden başka peygamber mi geldi? duanız için teşekkürler Rabbim beni ve cümlemizi hidayet erdirsin, benim için dua ettiğinize göre siz hidayete erdiğiniz düşünüyorsunuz sanırım hayırlı olsun. size tavsiyem islamı baştan ve objektif bir şekild bidaha inceleyin... ilk aldığınız ailen alınan ilminiz ehli sünnet kökenlimi?

gazaliye ilimlerin kutbu denir kendisine yeridir, yani en büyük alim. devrinin müceddidir,
aklı inkar ettiği, düşünceyi önemsemediği sözleri palavradan ve cahillikten başka bir şey değildir.
gazali aklı aşmış bir insandır, aklı aşan ancak aklın yetersiz ve aciz olduğunu anlayabilir.ancak o'nun sadece tasavvufi yönünü alan kişilerin aklından şüphe duyulur.(gazalinin bütün kitaplarını okursanız ya felsefe eksenlidir yada felsfeye karşı rasyonel bir duruş istakemetindedir)acaba gazali nin bir kaç öğüdünü okuyup bu dinin kendisimiş gibi gözümüzün içine sokanlara ne demeli? gazaliye göre hayat gönül yoluylan ibarettir.cemaate uymayan kişi gönlüne uyudur kimbilir?istersen sen buna nefsine uyuyor diyebilirsin!ancak kendi komik dünyanı bir şey sanma ne olur..sözüm meclisten dışarı..
kardeşim neden sürekli ehli sünnet denilir anlamıyorum ama ben bu tabiri çocukluğumda sık sık duyar ve bunun dışında olanların hepsini ötekileştirirdim.acaba sadece biz iyiyizde dünyadaki 6 milyar insan kötümü?ehli sünnet islamin mezhepsel iki kolundan biridir..o kadar..müslümanım diyen baş tacıdır...
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
klasik tanıma göre Allah Rasulünü gören herkes sahabedir deniyor.Halbuki Allah Rasulü ashabım yıldızlar gibi derken kendisini gören,tanıyan,bilen müslümanlara diyor!yani bizim ashab dediğimiz kişilere ashabımı örnek alın diyor!demekki ashab peygamberi gören,tanıyan,bilen müslümanlar değil!Daha özel bir tanımı var ashabın!Peygamberin eğitiminden geçmiş öncü örnek müslümanlar bunlar!
Peygamber ashabımı örnek alın derken kendi eliyle yetişdirdiği öncü,örnek müslümanlara ashabım diyor!kendisini tanıyan,bilen,gören her müslüman ashab değil!!
Hele hileyle yönetimi ele geçirip,saltanatın yolunu açan birine içtihad yaptı demek içtihad kurumuna hakarettir!Ayrıca bu olay İslam tarihini kana bulayan olaylara da zemin hazırladı.
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
açıkca benim şirkte olduğumu savunmuşsunuz sadece bu bana değil aynı zamanda ehli sünnet alimlerinide bu konuda suçluyosunuz. yani sizin nazarınız bir imam-ı gazali, bir imam-ı rabbani , yahut diğer ehli sünnet alimleri şirkte yani, benim yolum ehli sünnet vel cemaattir, bu yola şirk diyen arkadaşların imanını kontrol etmesi gerekir, sünnete uyan cemaate uymıyan kişi kime uyuyor merak ediyorum? peygamberimden başka peygamber mi geldi? duanız için teşekkürler Rabbim beni ve cümlemizi hidayet erdirsin, benim için dua ettiğinize göre siz hidayete erdiğiniz düşünüyorsunuz sanırım hayırlı olsun. size tavsiyem islamı baştan ve objektif bir şekild bidaha inceleyin... ilk aldığınız ailen alınan ilminiz ehli sünnet kökenlimi?


Şu Ehli Sünnet denen kavram, sizce gerçekten mantıklı geliyor mu, sevgili Putkıran.. Siz Ehli Sünnetsiniz, peki, Peygamber de bu kavrama dahil miydi, dahil idiy se, O kimin sünnetinin ehliydi, öyle bir kavram edinin ki kendinize, bir peygamber bile o kavramı kullanabilsin. Bakın, Sünnet diye bir tabir mevcut ve her ibadetin Sünnetini icad etmiş Ehli Sünnet Alimleriniz.. Siz Bu sünneti Peygamber için yapıyor sunuz, bunu Peygamber kim için yapıyordu, yapıyorduysa tabi.. Eğer cevabınız Allah ise, Bu ibadetler o zaman FARZ laşır, yok Peygamber kendi kendine ibadet ettiyse, bu mümkün müdür.. Bir de, şu Ehli Sünnet kavramı ne zaman icat olmuş, isterseniz bir araştırın.. Mesela, 4 halife zamanında mevcut muydu.. Hangisi Sünnet bir ibadeti yerine getirmiştir, Getirdiyse, Ebu Bekr'in Kem Muhammede Tapıyorduysa o ölmüştür, kim Allah'a tapıyorsa O ebedidir.. sözünü nasıl izah ediyorsunuz..
Allah Peygamberine vahyediyor, Peygamber de vahyi ümmete açıklıyorduysa, araya, sünnet ve hadis denen bu emirler nasıl girdi veya sokuldu..
Dinimizin tek kaynağı Kur'an da EHLİ SÜNNET kavramı mevcut mudur, değilse, bu kadar önemli gördüğünüz bir kavram neden Kur'ani değildir..
Ya da, Allah'ın inananlara layık gördüğü terimler yeterli değilmidir ki başka terimlerle örtmeye çalışıyorsunuz..
Benimkisi yeni bir tartışma açma merakı değil, bugün tartımşak istemiyorum, sadece, düşünmeniz için bir iki ipucu vermek istedim..
Bu arada, konuya yapacağınız hadis ve rivayet delillerinizi Kur'ana tasdik ettirip yayınlayın, sahih-gayri sahih her rivayeti kullanmanız sizi daha da çetin yollara sokacaktır.. dualarımla
 
Üst Alt