Bismillahir rahmanirrahim
Besmelesiz başlanan işlerin sonu ve başı yoktur.
Öyle acziyet içindeyimki.
Bir şey bildiğimden değil forma ilk giren kişinin 1 konu yazması gerektiğinden yazıyorum.Ama form'a kayıt olurken ACZ içinde ALLAH rızası için bir şey ler öğrenmek için giriyorum bu forma diye niyyet ettim, inşallah bu niyeti sağlam yapmışımdır. Niyet-Acz-ALLAH rızası geçti geçen satırlarda. Bence(nefsimce-aczi yetimle) Önemli olan niyettir.niyete bakar her şey;
Karınca değil mi ufacık ayaklarıyla Mekke ye ; Karınca değil mi ufacık ayaklarıyla İBRAHİM aleyhisselam için hazırlanan ateşe su getiren. Hepsi niyettir.
Niyet halis olmalı.Ameller de niyete bağlıdır. Hani evden çıkarken
"YARABBİ bugün ne yaparsam senin rızanı kazanmak için yapacağım.Bu niyeti yaparken acizliğimizi biliriz.
O yaptığımız niyetin Ben acizim her yaptığım işte yaptığım işleri ALLAH rızası için yapmam gerektiği aklıma gelmeye bilir.(Gelip gelmeyeceğini nasıl bilirim ? ACİZ olduğumdan- [bu yazdığım bile acziyet]
böyle bir şey olur mu acziyetini bileceksin yine aciz işler yapacaksın) Onu İÇİMDE yaşayamaya bilirim. (Bu YAŞAMAK kelimesi var ya ALLAHIM NASİP EYLE) ama bu niyetimle (Ne yaparsam senin rızan için derken).Aklıma gelmese dahi niyetim senin rızan.SENSİN.
İnsan o kadar aciz ve ALLAH o kadar büyük merhametli ki. Tövbe konusunda ALLAH ın merhameti (Bunu anlamaktan aciziz) ve insanın ne kadar aciz olduğunu (bunu da anlamaktan aciziz) inşallah görelim.
ALLAH insana işte sana tövbe kapısı bu kapı kıyamete kadar açık, bilinçli (Bilinçli) tövbe et diyor. Burada tövbe kapısının kıyamete kadar açık olması insanın günah işlemeye meyilli olduğunu (Nefis-Şeytan-Sınavımız bu) yani aczi yetini; günah işlediğimizde tövbe etmemiz gerektiğini bu olayında kıyamete kadar yani ölene kadar süreceğini .İnsanın günah-TÖVBE zincirinde olması gerektiğini, günah işlemek zorunda değiliz yada günah işlemek üzere ayarlandık değil. () Aşağıdaki kudsi hadis yada ayet le inşallah anlaşılacak.()
Ayet mi hadis mi bilmediğimden üç bilen kişiye sordum …. kişilerden biri kudsi hadis diğer ikisi ayet dedi. .(LÜTFEN ANLAYIN LÜTFEN)
Metni yazıyorum.
Bir kavim olsa ve günah işlemese hep iyi işler yapsa hayırlar işlese ben o kavmi helak eder. Yerine günah işleyip TÖVBE eden bir kavim yaratırdım ( Bu yazdığımın sağlam delil olduğunu biliyorum ama ayet mi kudsi hadis mi olduğunu bilmiyorum bilen söylerse sevinirim .Çok aradım bulamadım.)
İnsanlar neden örnek verirler neden atasözlerine bağlarlar olayı (Bu yazdıklarım benim kendi kendim için görüşümdür diğer arkadaşları dışarıda tutarım.
Açıklama yorumu her ne kadar karşı tarafa bıraksam da bu yorum benim çizdiğim yolda olur.Yorum olur ama kısıtlı olur ama yoruma bırakırım. Yani verdiğim örneğin yorumu belli dir .(Bir arkadaşımdan alıntı) Nasrettin hoca göle yoğurt çalar diye başlarken insanlara tebliğ edin anlatın, gölün insanın kalbi olduğunu yoğurt mayasının da İslamiyet adına her şey olduğunu anlıyorsunuz değimli … Umarım neden örnek verdiğimi anlıyorsunuzdur.
Örn:
Bir balon düşünün bu balonu panayır dan alıyoruz….
[(Doğduğumuzda ALLAH bize bunu en en kıymetli hediye olarak veriyor (Ruh)]
Eve geliyoruz zaman geçi yor, sabah bakıyoruz ki balonun havası inmiş….
[(Yaşıyoruz bu hediyeyle ve hediyemiz kirleniyor insan olduğumuzdan nefis sahibi olduğumuzdan(imtihanımız bu bizim) kirlenme oluyor)]
Balonumuz uçmuyor canlılığı yok nefesimizle onu şişiriyoruz balon şişiyor ama ilk aldığımız gibi uçmuyor Sonra balon tekrar iner inmeli inecekte .Doğa tabiat bu --aczi yet .
O balonu kendi nefesiyle üfleyip balonu uçuran nefesten nefeslerden ALLAH razı olsun .
Balonu her kez şişire bilir (balon patlak olmadıktan sonra), ama balonu uçuracak o tılsımlı nefesi ender kişilerin yapabilecek olduğunu idrakinde olan insanlarlayız acizane.
İnsanlar acizliğini bilse, düşünün (a) düşüncesine sahip olan kişilerin (b) düşüncesinde olanlardan iyi özellikleri alması gerektiğini tam tersinin de (b) düşüncesinde insanların (a) dan iyi özellikler alabileceklerini anlıya bilse :
Bir şey söyliyeyimmi benim yazımı okumuyosun. Okusaydın A- B diye düşüncelerin ……..?
Eğer okunuyorsam ki okunduğumu acz içinde anlıyorum ki hayır okunmuyorum ama okunuyorsam bu yazının devamını okumak isteyen varsa, devamını merak ediyorum derseniz ? Mail adresinizi yazarsanız devamını mailinize göndere bilirim.
Selamun aleyküm.
Besmelesiz başlanan işlerin sonu ve başı yoktur.
Öyle acziyet içindeyimki.
Bir şey bildiğimden değil forma ilk giren kişinin 1 konu yazması gerektiğinden yazıyorum.Ama form'a kayıt olurken ACZ içinde ALLAH rızası için bir şey ler öğrenmek için giriyorum bu forma diye niyyet ettim, inşallah bu niyeti sağlam yapmışımdır. Niyet-Acz-ALLAH rızası geçti geçen satırlarda. Bence(nefsimce-aczi yetimle) Önemli olan niyettir.niyete bakar her şey;
Karınca değil mi ufacık ayaklarıyla Mekke ye ; Karınca değil mi ufacık ayaklarıyla İBRAHİM aleyhisselam için hazırlanan ateşe su getiren. Hepsi niyettir.
Niyet halis olmalı.Ameller de niyete bağlıdır. Hani evden çıkarken
"YARABBİ bugün ne yaparsam senin rızanı kazanmak için yapacağım.Bu niyeti yaparken acizliğimizi biliriz.
O yaptığımız niyetin Ben acizim her yaptığım işte yaptığım işleri ALLAH rızası için yapmam gerektiği aklıma gelmeye bilir.(Gelip gelmeyeceğini nasıl bilirim ? ACİZ olduğumdan- [bu yazdığım bile acziyet]
böyle bir şey olur mu acziyetini bileceksin yine aciz işler yapacaksın) Onu İÇİMDE yaşayamaya bilirim. (Bu YAŞAMAK kelimesi var ya ALLAHIM NASİP EYLE) ama bu niyetimle (Ne yaparsam senin rızan için derken).Aklıma gelmese dahi niyetim senin rızan.SENSİN.
İnsan o kadar aciz ve ALLAH o kadar büyük merhametli ki. Tövbe konusunda ALLAH ın merhameti (Bunu anlamaktan aciziz) ve insanın ne kadar aciz olduğunu (bunu da anlamaktan aciziz) inşallah görelim.
ALLAH insana işte sana tövbe kapısı bu kapı kıyamete kadar açık, bilinçli (Bilinçli) tövbe et diyor. Burada tövbe kapısının kıyamete kadar açık olması insanın günah işlemeye meyilli olduğunu (Nefis-Şeytan-Sınavımız bu) yani aczi yetini; günah işlediğimizde tövbe etmemiz gerektiğini bu olayında kıyamete kadar yani ölene kadar süreceğini .İnsanın günah-TÖVBE zincirinde olması gerektiğini, günah işlemek zorunda değiliz yada günah işlemek üzere ayarlandık değil. () Aşağıdaki kudsi hadis yada ayet le inşallah anlaşılacak.()
Ayet mi hadis mi bilmediğimden üç bilen kişiye sordum …. kişilerden biri kudsi hadis diğer ikisi ayet dedi. .(LÜTFEN ANLAYIN LÜTFEN)
Metni yazıyorum.
Bir kavim olsa ve günah işlemese hep iyi işler yapsa hayırlar işlese ben o kavmi helak eder. Yerine günah işleyip TÖVBE eden bir kavim yaratırdım ( Bu yazdığımın sağlam delil olduğunu biliyorum ama ayet mi kudsi hadis mi olduğunu bilmiyorum bilen söylerse sevinirim .Çok aradım bulamadım.)
İnsanlar neden örnek verirler neden atasözlerine bağlarlar olayı (Bu yazdıklarım benim kendi kendim için görüşümdür diğer arkadaşları dışarıda tutarım.
Açıklama yorumu her ne kadar karşı tarafa bıraksam da bu yorum benim çizdiğim yolda olur.Yorum olur ama kısıtlı olur ama yoruma bırakırım. Yani verdiğim örneğin yorumu belli dir .(Bir arkadaşımdan alıntı) Nasrettin hoca göle yoğurt çalar diye başlarken insanlara tebliğ edin anlatın, gölün insanın kalbi olduğunu yoğurt mayasının da İslamiyet adına her şey olduğunu anlıyorsunuz değimli … Umarım neden örnek verdiğimi anlıyorsunuzdur.
Örn:
Bir balon düşünün bu balonu panayır dan alıyoruz….
[(Doğduğumuzda ALLAH bize bunu en en kıymetli hediye olarak veriyor (Ruh)]
Eve geliyoruz zaman geçi yor, sabah bakıyoruz ki balonun havası inmiş….
[(Yaşıyoruz bu hediyeyle ve hediyemiz kirleniyor insan olduğumuzdan nefis sahibi olduğumuzdan(imtihanımız bu bizim) kirlenme oluyor)]
Balonumuz uçmuyor canlılığı yok nefesimizle onu şişiriyoruz balon şişiyor ama ilk aldığımız gibi uçmuyor Sonra balon tekrar iner inmeli inecekte .Doğa tabiat bu --aczi yet .
O balonu kendi nefesiyle üfleyip balonu uçuran nefesten nefeslerden ALLAH razı olsun .
Balonu her kez şişire bilir (balon patlak olmadıktan sonra), ama balonu uçuracak o tılsımlı nefesi ender kişilerin yapabilecek olduğunu idrakinde olan insanlarlayız acizane.
İnsanlar acizliğini bilse, düşünün (a) düşüncesine sahip olan kişilerin (b) düşüncesinde olanlardan iyi özellikleri alması gerektiğini tam tersinin de (b) düşüncesinde insanların (a) dan iyi özellikler alabileceklerini anlıya bilse :
Bir şey söyliyeyimmi benim yazımı okumuyosun. Okusaydın A- B diye düşüncelerin ……..?
Eğer okunuyorsam ki okunduğumu acz içinde anlıyorum ki hayır okunmuyorum ama okunuyorsam bu yazının devamını okumak isteyen varsa, devamını merak ediyorum derseniz ? Mail adresinizi yazarsanız devamını mailinize göndere bilirim.
Selamun aleyküm.