ojenin abdesti bozduğuna inanmıyorum,dinimiz kolaylık dini sonuçta.ojeli namaz kılmışlığım çok oldu.Hatta gusül abdesti de aldım.inşallah kabul ediyordur Rabbim.Yine de bazen kafam karışıyor.sizler ne düşünüyorsunuz acaba.
Kullanılan ojenin içeriğinde şer'en necis madde yok ise ve abdestli iken sürülmüş ise abdesti bozmaz, namaz da kılına bilinir
Ama,abdest bozulana kadar.Abdest bozulmus ise tekrar oje cikartılıp abdest aılnmasi gerekir.Diye biliyorum ben, yanlis isem düzeltirsen sevinirim bekir abi.
Ben doğru bulmuyorum, olurmu öyle şey yahu !
ama çok acımasızca...
ara sıra oje sürmekten hoşlanan biri namz kılmasın mı yani bn ikisinden de geçmek istemiyorum.ama kabul olmuyorsa yapaca bir şey kalmıyor.demek ki ıslah olmak bize nasip olmaycak
Bak Araf01 söylediğin şu sözün küfre delalet ettiğinin farkında olmadığını biliyorum ama sözlerine dikkat etmelisin bunu bil.
Ne alaka diyebilirsin. Bak sana burada bir hükümden söz ediliyor sen çok acımasızca diyerek hükmü beğenmiyorsun, adaletsizce buluyorsun.
Ojenin abdeste mani olup olmayacağı hükmü ne Kuran'da nede sünnette geçmez. Çünkü o zaman oje yoktu. Ama sünnet belliydi ve alimlerde kıyamete kadar olmaya devam edecek. Oje çıkınca alimler bunu inceledi ve dediler ki: Abdestin farzları ve sünnetleri vardır. Buna göre abdeste elleri yıkamak şart tırnakta ellerin bir parçasıdır. Dolayısıyla elleri yıkarken elin içini veya üstünü kuru bırakan nasıl ellerini yıkamamış sayılırsa tırnağınıda yıkamayan ellerini yıkamamış sayılır. Bundan yola çıkarak oje tırnakların yıkanmasına mani teşkil ettiğinden ojeyle abdest geçersiz olur. Alimler bu konuda icma etmişlerdir. Bu aksi söylenemeyecek kadar ihtilaf kabul etmez bir meseledir.
Dolayısıyla sen bunu acımasızca bulursan Allah'ın bir hükmünü acımasızca bulmuşsun manasına gelir. Sonuçta sünnette Allah'ın hükümlerini bildirir. Alimlerde sünnetten delil çıkardıklarından onların bildirdikleri hüküm Allah'ın hükmüne delalet eder.
En iyisi sen tevbe et. Din hakkında birşey söylerkende dikkatli ol. Selametle...
Merhabalar,
"Ojeli tırnaklar kirlenmez" diye düşünülemez mi peki? Hani bazen ayakları yıkamak yerine meshedilir ya onun gibi. Abdestliyken oje sürülse ve daha sonra da ojenin üzeri yıkanarak genel temizlik yapılmış olsa Tabii alimler daha iyi bilir ama bir fikir benimkisi
Ama bu konuda farklı alimler farklı şeyler söylüyorsa istediğimizinkini kabul edebilir miyiz?